[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheeltje2

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:05

Ah balen net te horen gekregen onze trailer totaal afgekeurd is nieuwe bodem + klep balen zeg nieuwe zit er ook ff niet in ff sparen om em te laten maken..

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:20

Oehh, jeetje dat is balen zeg!

Niet een handige man of vrouw die dit makkelijk en een stuk goedkoper kan doen in de buurt?

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:40

Ja als goed is wel m'n pa gaat van weekend ff speuren hihi:)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:45

@Sanne, ik weet niet waar die handschoenen te koop zijn in die maat. Wat zijn het voor handschoentjes? Op basis van de afbeelding wil ik ze ook wel -mits niet te duur- en dan ook in maat S #minihanden :+
Dus als je wat hoort, tell me :D

En als we toch onze namen vertellen, zoals mijn vorige boktnaam verraadde: ik heet Sharron :)

@Sheeltje, balen van je trailer zeg :(

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:58

Balen Sheeltje, hopelijk kan iemand hem nog herstellen tegen een leuk prijsje.

Vanmiddag weer les. Hopelijk is paardje beetje braaf, ben beetje gebroken na skiën gisteravond. En heb ook niet zo best geslapen. Ik bereid me vast voor op het ergste :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:03

Dat scheelt weer Sheeltje, Ga voor je duimen.

Ja hier ook minihandjes. Wou eerst iets goedkopere handschoenen van de welkoop, maar daar gaat het maar tot maat 8 en ik heb 7.

Deze variëren tussen 24.90 en 42.90 in de kosten. Maar he, dan heb je ook iets :).

Succes vanmiddag JudithO. *klopt alvast af* Chendo is tot nu toe toch wel braaf geweest met de les. Maar ik stap dan ook een half uur van te voren al op. En dan 1 uur even pittig les, dan is hij er ook wel klaar mee.

Ow en hoi, sharron :)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:31

Hahah ja ik heb rijhandschoentjes van Roeckl, ook niet de goodkoopste :P maar wel te koud voor dit weer ;( :brr:
Ik heb geloof ik ook maat 7, tot twee jaar terug zelfs maatje 6 :') En met maat 7 is het bij mijn pink alsnog een maat te groot 8)7

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:33

Dan heb jij helemaal ienieminie handjes, Ik heb inderdaad ook de Roeckl. Had ze zaterdag met les aan, maar je krijgt het inderdaad op den duur koud. En dat rijd niet fijn.

Ik zat altijd op maatje 7.5 / 8, maar nu met het afvallen op 7.

Heb misschien een duitse site gevonden, maar weet niet of ik dat wel kan vertrouwen even wat zoeken naar referenties:
http://www.viertelmeilenwerk.de/noleaf?limit=all

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:37

Hihi die groene zijn echt perfect :P Lekker foute kleurencombi's :o

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:41

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:52

ik heb cattleman handschoenen kosten me intotaal 25 euro en ze zijn zo heerlijk warm. echt een aanrader.

en aangezien we namen vertellen. Mijn naam is Yara, zo mogen jullie me dus ook noemen.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:59

Ik ben Emmelie maar noem me maar gewoon Em :o

En ik rijd met zwarte wollen handschoentjes van 5 euro met een paardje aan de bovenkant er op (en nee, ik ben geen tiener meer :+ ik wilde gewoon wat goedkoops en warms) :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:07

Gaan de cattleman's wel lang mee dan yara? Hoor ook wel eens dat ze vrij snel af zijn.
En welke heb jij dan?

Die handschoentjes heb ik ook wel gehad em, maar pak ze nooit haha. Vindt ze niet zo fijn zittenm naar misschien als ik ze eens ergens anders weg haal.

Chen is soms nog wel een trekker, dus heb wel handschoenen met wat grip nodig. Ook een tijdje met 2 over elkaar gereden, maar dat zit echt hopeloos.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:45

Ik rijd momenteel met wollen zwarte, vingerloos. Maar die kostten maar 1,50 en dat merk je in de kwaliteit ...heb ze nu een maand en ze moeten alweer vervangen worden :+

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:50

Ik heb roze cattleman's met leer.
Ik vind ze erg fijn, alleen als ze nat zijn dan drogen ze langzaam. Ik heb dus nog een 2e paar erbij :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:15

Ik heb best dure van roeckl waren 30 euro en de anti slib was er na 2 keer rijden half af whaha! Maar moet zeggen dat ik de anti slib niet meer zo nodig heb met een losser teugeltje :D

Ik had vandaag weer les. Ik heb deze week wat minder kunnen rijden en Pino is dan al gelijk wat hangerig en wil heel erg naar buiten hangen. Gelukkig was dat vandaag ook zo dus kon ze me goed helpen! Volte verkleinen en vergroten en weer opnieuw vragen. Het leek af en toe net een steen maar uit eindelijk was ie soepel whaha!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:22

Haha, hebben wij denk ik dezelfde van roeckl, al blijven die van mij nog netjes. Maar heb er nu 5 keer mee gereden ofzo.

Dat ze nat worden is bij mij al niet zo handig. Mijn handschoenen worden regelmatig nat. Dus dat is dan wel een nadeel ervan. Wil wel een beetje handschoen met grip, maar waar je ook gewoon de stal werkzaamheden kan doen. En daarvoor wil ik best wel wat betalen, maar ja. Dan wil ik wel zeker weten dat ik goede heb. Die van roeckl vindt ik dus heel fijn, maar dan eerder voor de herfst lente periode. Niet als het echt koud is.

Dat van de steen heb ik ook vaak. Maar uiteindelijk lukt het wel. Fijn dat je les zo goed ging marlou!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:32

De eigenaresse van Fritz appte gisteren dat Fritz al een paar dagen erg aan de diarree is en z'n buik ook een beetje optrok als ze eraan zat. Dus hij heeft een paar daagjes vrij om lekker verwend te worden :(:)

Ja Susannah zou heel fijn zijn als ik dan eventueel met jou mee kan rijden! Een dagtocht lijkt me wel superleuk :j gister had ik 'm ook al geplaatst maar hier is het ook echt superleuk rijden: http://themillranch.nl

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:04

sanne1992 schreef:
Gaan de cattleman's wel lang mee dan yara? Hoor ook wel eens dat ze vrij snel af zijn.
En welke heb jij dan?

Ik heb ze nu sinds november. ze zijn nu wel wat vies maar he wat wil je bij paarden in de buurt haha. voor de rest zijn ze nog helemaal heel.
ik zal later even een link neer zetten. de wifi van school blokeerd de site.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:07

Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 21-01-15 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:08

volgens mij heb ik de zelfde emmaudb, alleen zijn ze van nep leer,niet echt leer en die van mij zijn juist heel erg snel weer droog. en anders even op de kachel.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:39

Staat overal wel dat het leer is. Volgens mij is het ook wel echt leer alleen is de leerkant niet gevoerd en ook niet heel erg dik. Dus dat scheelt in de prijs. Als ze echt goed nat zijn dan duurt het wel een dag of 2 voordat ze helemaal droog zijn

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:09

Ik probeer namen hier te onthouden haha :P Is soms alleen nog wel lastig....

Ik rijd eigenlijk altijd zonder handschoenen nooit echt heel koud gehad ofzo :P

Ik heb trouwens een vraag, vandaag voor het eerst op mijn boomloos zadel gezeten haha en vroeg me af wie heeft er ervaring met een anti slip pad? Die moet ik namelijk aanschaffen, maar kan je daar boven nog een gewone ''mooie'' pad doen? Of hoe zit dat :')

Ik vind wel dat ik in het boomloze zadel al beter zit! Al is het nog wel wennen, want als je het vergelijkt in het zadel met boom werd ik een beetje achter in het zadel gedrukt wat dus niet hoort... Dus hoop dat dit helpt haha :D Zie hier het verschil!

Boomloos
Afbeelding

Boom
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:18

Nou, 3x raden hoe ik heet :D

Ik reed altijd met handschoenen, maar omdat ik met Western af en toe nog met de teugels loop te kloten, vind ik het fijner om nu zonder te rijden. Ik heb Roeckl handschoenen, speciaal voor in de winter, gemaakt van neopreen. Ze zijn wel een beetje versleten, omdat ik ze heb gebruikt voor het speuren en pakwerk met de hond en daarbij is de anti-slip lijn zo vaak door m'n handen geschoten, dat er hier en daar gaten in zijn gebrand door de wrijving.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:40

Ziet er mooi uit lianne, ik heb zelf ook een boomloos zadel (merkloos). Heb er een westernpad met inlages eronder liggen. Verdeeld de druk mooi dus dat kan je ook doen.

En je zit inderdaad een stuk netter, niet meer zo in de stoel-zit

Heb zo geen foto van mijn pad, maar ligt hier onder mijn zadel:

Afbeelding

Moet zeggen dat ik zomers wel vaker zonder handschoenen rij, alleen met het trailer laden en longeren heb ik ze dan aan.
Maar in de winter toch echt het liefst handschoenen. Ben dan ook 1e klas kou kleum.

(ff leuk weetje, Chendo bleef braaf staan terwijl ik salsa les kreeg :+ :D )
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 21-01-15 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt