[WN] [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:21

Ga ook met kimsel mee, komt wel goed

Al moet ik zeggen dat ze best veel karakter heeft zeg. Ben ik ook helemaal niet gewoon. Du laat je dan zeker niet uit je lood slaan al begrijp ik je helemaal want zou zelf ook niet direct weten hoe daar correct op moet reageren.

Sintara

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:53

Natuurlijk kan het altijd beter als een niet- professional zoiets oppakt :).
Maar wat het belangrijkste is op het filmpje, is dat Nova op een gegeven moment wel ontspant en zich normaal gaat gedragen. Dus ze doen het helemaal niet slecht.

Laat je niet uit het veld slaan hoor! Nova is maar een kleuter en die doen gewoon soms heftig. Het leven is een speeltuin voor ze. Het voordeel daarvan is dat als je het leuk maakt, ze heel graag leren en heel enthousiast kunnen worden. Maar als ze het stom vinden laten ze het net zo hard merken.

Dat is niet tegen iemand als persoon maar tegen het moment (en daarom kan het ook zomaar in een paar seconden over zijn). Maar stomme momenten verdragen hoort nou eenmaal bij het leven als paard.. Helaas pindakaas. Trek je er niet teveel van aan. Als je consequent blijft, leert ze het wel.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 11:29

Ik houd me ook niet vast aan 1 methode hoor :j van alles waar ik les in heb gehad en video's van heb gezien pas ik toe wat bij mij/ons past. Gelukkig hebben jullie allemaal nog hoop in ons :+ :') Bedankt voor de opbeurende berichtjes! Ik laat jullie morgen weten hoe het ging! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:32

Haha natuurlijk is die 'hoop' er, als je het zo wilt noemen :P Je bent niet de eerste die ergens tegen aan loopt in de opvoeding en ook jullie vinden je weg samen wel! <3

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 14:52

Update dierenarts! De DA heeft naar de longen geluisterd: klonk allemaal goed *\o/* Helaas nog wel veel snot. We gaan het even twee weken zonder medicatie proberen (continu aan de medicijnen is ook niet goed). Als ze dan weer gaat hoesten, moet ik eerder bellen. Zo niet, dan komt hij over twee weken opnieuw luisteren en misschien nog een keer van binnen kijken. Als het over twee weken weer slechter klinkt, dan gaat ze naar de kliniek en wordt er een longspoeling gedaan. Maar de DA stond er vrij positief in!

Afgelopen vrijdag ging het trainen niet door, maar ik heb wel zelf van het weekend wat met Nova in de bak gedaan. Als ze braaf is met meelopen, dan klik ik haar daarna los en geef ik haar "vrij" als commando. Dan mag ze even gek doen (wat ze dan ineens vaak niet meer wil, maar oke :Y) ) en daarna weer netjes meelopen aan de hand. Van het weekend ging het eigenlijk best wel goed, dus dat is fijn. :j

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:27

fijn nieuws hoop dat de stijgende lijn doorgaat :):)

heerlijk dat weekend goed gegaan is :) komt allemaal goed met jullie twee :):)

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:43

Dat is positief! Hopen dat het goed blijft gaan :)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:54

Fijn dat de longen goed klinken.
Hopelijk is ze nu ook snel van haar snot af.

Heerlijk dat het weekend samen zo goed is verlopen. Het is gewoon even zoeken naar wat bij haar het beste werkt..

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 18:47

Even een tussendoor update! De update is wat warrig geschreven, sorry daarvoor :+ Maar er is van alles gebeurd en gedaan de afgelopen week.

Van de week toch nog even geoefend in de bak onder begeleiding. Ging eigenlijk best wel goed! In het begin probeerde ze wel wat stout te doen, maar mijn hulpvriendin heeft haar goed gecorrigeerd op de schouder (Chris Irwin methode). Daarnaast heeft ze mij ook laten zien hoe ik het zelf moet doen. Uiteindelijk heb ik zelfs naast Nova gedraafd!! Nooit gedacht dat ik dat nog zou durven := Je ziet wel aan me dat ik nog flink onzeker ben, hier werken we nog hard aan :j

Vandaag wilde ik graag wat doen maar er was niemand op stal. Mezelf even een schop onder de kont gegeven en ik heb het helemaal alleen geprobeerd! Het ging eigenlijk best goed *\o/* Ze heeft wat pogingen tot stout doen gedaan, maar die heb ik direct gecorrigeerd op de schouder. Daar was ze wel van onder de indruk :+ Ze maakt dan ook zo'n boos geluid als je haar corrigeert, en dan trekt ze echt zo'n gezicht: >;)
Ook nog even een klein stukje gelongeerd om te kijken hoe het gaat met het hoesten, toen ging ze wel even uit haar stekker. Dat vind ik op zich niet zo'n probleem als er wat afstand tussen ons zit :D Ze hoestte niet, dus dat is een goed teken. Helaas gaat het wel weer slecht met het snot. -O- Nog geen dag gestopt met de medicijnen en het stroomt er weer vlot uit. Dierenarts weer gebeld, die komt morgen langs om het snot op de kweek te zetten, kijken wat daar uit komt.

Mijn vader is vandaag ook op de fiets langs gekomen in het mooie weer, tegen hem doet ze heel lief! Tegen mij wat minder, ze beet me in m'n bil toen ik haar aan het poetsen was _O- Al denk ik dat ze me gewoon terug wilde kroelen, maar ik kon het niet zo goed zien want ik stond met mijn rug naar haar hoofd toegedraaid.
Ze gaat tegenwoordig ook 1,5 uur per dag op de wei om het op te bouwen zodat ze straks weer 24/7 het land op kunnen. Het zoontje van stalgenoot neemt haar af en toe mee. Dan is ze ook super braaf. Zo raar dat ze echt twee kanten heeft :') typische merrie. Oh ja, en volgens stalgenoot was ze mega hengstig de afgelopen dagen! Heb er zelf niks van gemerkt verder, maar ik heb ook nog nooit een merrie gehad dus ik weet niet of ik de signalen zo snel zal zien :+
Mee wandelen met het zoontje van stalgenoot, zo braaf!

Met mijn vader:
Afbeelding

Nog even een stukje terug naar gisteren: ik wilde haar poetsen en als spontane ingeving heb ik klep open gezet van de staltrailer. Ik ging erin staan. Ze ruikt er even wat aan, ik merk dat ze het spannend vind maar toch loopt ze erin *\%/* Uitgebreid beloond en daarna rustig weer uit de trailer gegaan, al vond ze dat wel moeilijk (ze nam de berggeit-stand aan en snapte niet dat ze met haar achterbenen ook naar achteren moest lopen :)* ). Ben echt zo trots op haar! Helaas was er niemand bij om dit te filmen, maar binnenkort zullen we het nog een keer proberen en dan zorg ik dat de camera aan staat :D

Nog twee fotootjes van de afgelopen dagen <3 ik vind haar zoooooooooooooooooooooooo knap <3 kan er niks aan doen, sorry _O-
Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:51

Ik ben echt zo benieuwd hoe ze eruit ziet als afgetrainde 6 jarige ofzo. _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:57

Knappe Nova <3 .

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 18:58

Daar ben ik ook heeeeel benieuwd naar... De laatste tijd vind ik dat ze echt heel erg op haar vader lijkt. Ze heeft zo'n dish in haar smalle hoofdje. Op de een na laatste foto heeft ze echt zo'n Especial Diamond-blik in haar ogen. Vergelijk even de foto's in mijn vorige post met deze foto van haar vader:
Afbeelding

twee druppels water, of niet? :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 19:10

Even de foto's onder elkaar gezet := Linksboven en rechtsonder is Nova haar vader uiteraard :D

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:12

Ja, ze lijkt heel erg op hem!

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:49

Ze lijkt er zeker op! Fijn dat het grondwerk al wat beter gaat zeg!

Zeker het zijaanzicht is ze net haar vader. Man, wat een gave hengst. _/-\o_
Dat vooraanzicht van Nova is nog ongeveer de helft zo smal als haar vader, maar daar groeit ze misschien nog wel wat naar toe. (Al denk ik dat haar kaken nooit zo breed zullen worden). :=

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 16:59

Dat denk ik ook niet hoor, het blijft natuurlijk een merrie :D

De dierenarts is net geweest. Ik moest haar eerst longeren. Ze heeft geen rare sprong of iets gemaakt!!! Ze was gewoon super braaf! En hoesten heeft ze ook niet gedaan. Haar longen klinken ook nog steeds mooi schoon. Maar ze heeft dus wel super veel snot, dus daar is een kweekje van genomen en volgende week hoor ik er meer over. Volgens de DA zit ze vol met slijm maar voornamelijk in de buurt van haar keel en neus, en dus niet meer echt in de luchtwegen. Nu even afwachten weer!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:22

Ah wat zijn jullie super goed bezig, zie je nou wel dat het jou ook gaat lukken! ;) En knap is ze zeker, net als haar papa. Het is onwijs tof om te zien hoeveel ze op hun ouders lijken, dat herken ik wel!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 14:57

Joeee. Nou nog geen uitslag van de dierenarts, maar wel een update.

Zaterdag ging ik weer aan de slag in de bak met de Chris Irwin-oefeningen die ik heb meegekregen. Ze deed het heel braaf, al was ze linksom soms wat bang van mij. Waarschijnlijk geef ik de signalen te grof, dus de volgende keer dat ik hulp krijg kan ik gecorrigeerd worden :') Halverwege mijn sessie kwam er ineens een ander paard in de bak, daar stond Nova wel van te kijken. Ze deed een beetje debiel, maar ging er niet van steigeren. Overwinning *\o/* Wel maakte ze dreigbewegingen met haar hoofd, maar ik heb haar gewoon "aan het werk gezet" en uiteindelijk ging het eigenlijk wel prima, al was ze niet voor de volle 100% met haar aandacht bij mij. Ik ben al trots op mezelf dat ik niet opgegeven heb, maar gewoon ben door gegaan terwijl ik het zelf ook super spannend vond haha.

Vervolgens zette ik haar terug op de winterwei en ging ik de paarden voeren. Ik zet eerst haar bak neer en ze gaat eruit eten. Vervolgens loop ik naar weidegenoot Guus en zet zijn bak neer, en daarna moest ik nog een stukje verder lopen voor weidegenoot Leo en ineens hoor ik dat Nova in volle galop en paniek achter me aan komt. Ik dacht dat ze Leo haar eten wilde stelen dus ik gaf haar een corrigerende tik op haar schouder. Ze was helemaal verontwaardigd! :Y) Bleek dat ze het eten helemaal niet wilde jatten, ze wilde gewoon bij mij in de buurt blijven... Ik heb een paar figuren gelopen door de winterwei en ze volgde me overal. Eten wilde ze pas weer toen ik naast de voerbak ging zitten. Dit verhaal klinkt echt ontzettend penny maar goed, ik heb dus blijkbaar wel wat bereikt met mijn grondwerksessie :o :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:50

Wat fijn dat pennyverhaal hahaha, daar zou ik ook erg blij van worden :+ <3 Ze ziet er erg goed uit!!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:34

Ook voor jou een schouderklopje Emita!
Je hebt doorgezet ondanks dat je het zelf spannend vond. En het heeft het gewenste effect gehad +:)+ bij Nova.

Volgens mij zit er een groeispurt aan te komen. Je ziet dat haar kont een stuk hoger is .
Ze is zo knap! <3

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:03

Wat fijn Emita! Zie je wel, jullie komen er wel. En jonge paarden zijn heerlijke spiegels, mijn Eyo vertelt het me ook direct als ik iets fout doe.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 14:47

Bedankt allemaal! Helaas was ze maandagavond wat minder lief, ik dacht het gaat zo goed in de bak... Eerst dus ook wat grondwerk gedaan. Daarna was mijn idee: een rondje buiten wandelen. Stalgenoot mee, en daarnaast nog een ander paard met nog twee stalgenoten. Nova was een onploffende handgranaat. |o Heel veel steigeren en idioot doen (net zoals in die video die jullie eerder hebben gezien, hoe ze buiten deed op dat bospaadje). Er waren weinig stukken die wel goed gingen. Alleen het laatste stuk langs de weg was ze wel weer heel braaf.

De volgende keer dat ik weer begeleiding krijg wil ik dus eigenlijk hetzelfde doen. Want in de bak was ze dus doodbraaf. Geen eens een poging tot omhoog komen. Vandaag heb ik ook met haar in de bak gewerkt, en weer niks aan de hand. Wel is ze soms wat "bang" van mij (ik geef mijn hulpen te grof, moet nog leren daarin doseren := ) maar ze deed verder wel heel goed haar best. Inmiddels zijn de commando's voor jog en lope ook goed bevestigd, ze snapt het helemaal! En ze heeft geen een keer gehoest. Ik ben blij :D
Afbeelding

Het buiten wandelen was dus een tegenvaller, maar verder vind ik dat het erg goed gaat. Vandaag nog even een poging tot wat fotootjes in de bloesem gemaakt. Spam-alert!
Afbeelding

Afbeelding

Welke van deze foto's vinden jullie het leukst als nieuwe fb-profielfoto? :+ :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:52

De alleronderste! Of die linksboven in je vierkante collage :) . Jullie zien er in elk geval nog heel blij uit samen hahaah.
Jammer dat ze een beetje spookte buiten, maar het is ook wel indrukwekkend misschien om zo´n grote groep te hebben. Hopelijk wordt het wel beter als je het vaker doet. Probeer vooral om zelf rustig ernaast te blijven, en regelmatig de spanning van het touw te halen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 21:15

Als ik alleen met haar buiten ben vertoont ze hetzelfde gedrag... De vorige keer waren we namelijk alleen met haar :) (alleen ik en stalgenootje mee). En ik bedenk me nu dat ik dus de foto's van maandag ben vergeten bij te voegen. Maar dit was dus ons groepje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:22

Stille meelezer hier, nu niet zo stil meer trouwens :') . Wat heb je toch een vreselijk leuk paard! Ook leuk om te lezen dat jij ook volgens de methode van Chris Irwin werkt (hoor je niet zo vaak), ik doe dit ook met mijn jonkie en we maken echt vooruitgang :j