Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 
 van alles waar ik les in heb gehad en video's van heb gezien pas ik toe wat bij mij/ons past. Gelukkig hebben jullie allemaal nog hoop in ons  

Bedankt voor de opbeurende berichtjes! Ik laat jullie morgen weten hoe het ging! 

Je bent niet de eerste die ergens tegen aan loopt in de opvoeding en ook jullie vinden je weg samen wel! 

Helaas nog wel veel snot. We gaan het even twee weken zonder medicatie proberen (continu aan de medicijnen is ook niet goed). Als ze dan weer gaat hoesten, moet ik eerder bellen. Zo niet, dan komt hij over twee weken opnieuw luisteren en misschien nog een keer van binnen kijken. Als het over twee weken weer slechter klinkt, dan gaat ze naar de kliniek en wordt er een longspoeling gedaan. Maar de DA stond er vrij positief in!
  ) en daarna weer netjes meelopen aan de hand. Van het weekend ging het eigenlijk best wel goed, dus dat is fijn. 

komt allemaal goed met jullie twee 

Maar er is van alles gebeurd en gedaan de afgelopen week.
 Je ziet wel aan me dat ik nog flink onzeker ben, hier werken we nog hard aan 
  Ze heeft wat pogingen tot stout doen gedaan, maar die heb ik direct gecorrigeerd op de schouder. Daar was ze wel van onder de indruk 
 Ze maakt dan ook zo'n boos geluid als je haar corrigeert, en dan trekt ze echt zo'n gezicht:  

Ze hoestte niet, dus dat is een goed teken. Helaas gaat het wel weer slecht met het snot. 
  Nog geen dag gestopt met de medicijnen en het stroomt er weer vlot uit. Dierenarts weer gebeld, die komt morgen langs om het snot op de kweek te zetten, kijken wat daar uit komt.
  Al denk ik dat ze me gewoon terug wilde kroelen, maar ik kon het niet zo goed zien want ik stond met mijn rug naar haar hoofd toegedraaid.
  typische merrie. Oh ja, en volgens stalgenoot was ze mega hengstig de afgelopen dagen! Heb er zelf niks van gemerkt verder, maar ik heb ook nog nooit een merrie gehad dus ik weet niet of ik de signalen zo snel zal zien 

Uitgebreid beloond en daarna rustig weer uit de trailer gegaan, al vond ze dat wel moeilijk (ze nam de berggeit-stand aan en snapte niet dat ze met haar achterbenen ook naar achteren moest lopen  
  ). Ben echt zo trots op haar! Helaas was er niemand bij om dit te filmen, maar binnenkort zullen we het nog een keer proberen en dan zorg ik dat de camera aan staat 

ik vind haar zoooooooooooooooooooooooo knap 
  kan er niks aan doen, sorry  

Linksboven en rechtsonder is Nova haar vader uiteraard 

En knap is ze zeker, net als haar papa. Het is onwijs tof om te zien hoeveel ze op hun ouders lijken, dat herken ik wel!                                                         
  Halverwege mijn sessie kwam er ineens een ander paard in de bak, daar stond Nova wel van te kijken. Ze deed een beetje debiel, maar ging er niet van steigeren. Overwinning  
  Wel maakte ze dreigbewegingen met haar hoofd, maar ik heb haar gewoon "aan het werk gezet" en uiteindelijk ging het eigenlijk wel prima, al was ze niet voor de volle 100% met haar aandacht bij mij. Ik ben al trots op mezelf dat ik niet opgegeven heb, maar gewoon ben door gegaan terwijl ik het zelf ook super spannend vond haha.
  Bleek dat ze het eten helemaal niet wilde jatten, ze wilde gewoon bij mij in de buurt blijven... Ik heb een paar figuren gelopen door de winterwei en ze volgde me overal. Eten wilde ze pas weer toen ik naast de voerbak ging zitten. Dit verhaal klinkt echt ontzettend penny maar goed, ik heb dus blijkbaar wel wat bereikt met mijn grondwerksessie  

Heel veel steigeren en idioot doen (net zoals in die video die jullie eerder hebben gezien, hoe ze buiten deed op dat bospaadje). Er waren weinig stukken die wel goed gingen. Alleen het laatste stuk langs de weg was ze wel weer heel braaf. 
 ) maar ze deed verder wel heel goed haar best. Inmiddels zijn de commando's voor jog en lope ook goed bevestigd, ze snapt het helemaal! En ze heeft geen een keer gehoest. Ik ben blij 

. Jullie zien er in elk geval nog heel blij uit samen hahaah.