[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susannah92

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:39

@Marlien, I'm in! Ik zou echt heel graag een weekendje weg willen om lekker in de bossen te rijden, maar kan moeilijk een trailer huren, iemand zoeken met een BE-rijbewijs en iemand anders knollie meenemen voor een heel weekend... Dus huren was voor mij ook de beste optie.

@Warboel, ik vind broodjes wel lekker, maar een gewone saaie boterham maak je mij ook echt niet blij mee. Nu eet ik met dit dieet sowieso maar 2 porties koolhydraten op een dag, dus 's avonds iets van rijst/aardappelen/whatever en met de lunch een broodje of wat crackers, of ik maak een wrap :)

@Sanne, ik krijg van die shakes dus echt niet weg. Ik vind dat zo smerig, wat voor mij een reden zou zijn om binnen no time te stoppen met zo'n dieet. Ben tot nu toe wel tevreden over mijn dieet. Hou het goed vol en die 2x per week verplicht snoepen is ook wel mijn ding :D

Week from hell op school, maar vanochtend even lekker vrij. Dus even een smoothie maken een kopje thee drinken en dan hup op naar Babe!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:14

Oehh. verplicht snoepen haha. dat is ook helemaal niet slecht. Wraps zijn ook heerlijk. Ik mis echt wel dingen met dit dieet. Kan straks een lijstje maken, van allemaal nieuwe en ook oude gerechten die ik lekker kan eten :) (pistoletje met sla, komkommer en kipreepjes :9 )

Veel plezier bij Babe :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:16

Wraps is wel een goede. Die kan ik meenemen. Ik hou niet van brood maar ook niet van rijst, of aardappelen. Alleen zoete aardappelen gaan wel..

Veel plezier bij Babe!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:27

Helemaal al je volkoren wraps neemt, en dan gewoon lekker volstouwen met dingen die je lekker vindt. Ik gooi er altijd echt ontzettend veel groente op, allemaal sla en komkommer en tomaat :D

en thanks :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:30

Vriend met griep (oooh en een man die ziek is in huis hebben: niet ideaal!), ikzelf ook zware verkoudheid (koortsig, niezen, snuiten, hoesten, keelpijn) maar wel aan het werk - aangezien ik anders morgen niet naar Ll*yda kan. Mijn instructeur gaat mijn paardje wel rijden in mijn plaats. Benieuwd wat hij er allemaal uit kan halen. :-)

Gisteren de dierenarts op bezoek gehad aangezien onze oudere merrie met wat irritatie (lichte ontsteking) op de luchtwegen rondliep. Komt allemaal goed natuurlijk, maar ik roep toch liever te snel dan te laat op de veearts.
'En passant' mijn HCM-Sphynx-katje nog eens laten checken, hij ziet er erg goed uit - maar zijn hart is echt een tijdbom en klopt véél te snel. Meer dan deze medicatie geven, kunnen we helaas niet doen.
Nog een andere kat (Britse korthaar) had weer last van zijn vlooienallergie (ondanks dat ie elke maand ontvlooid wordt, preventief). En de wonde van vorige week gesteriliseerde Jazz is ontstoken doordat mevrouw -ondanks haar jasje- er toch aan blijft prutsen. Jasje én kap op nu dus. Zielig.
Ziekenboeg hier.

Dix was gisteren wel heel knuffelig. :-)

Waarom praten jullie nou over wraps... daar heb ik nu plots zoooo'n zin in!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:32

Marlien wanneer zou je willen dan want dan wil ik eventueel ook mee huren kan op dit moment nog niet rijden met silas namelijk!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:34

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:35

Ow anneke, dat is wel balen zoveel zieken in huis. Onze kat heeft ook vlooienallergie. Zijn nu overgestapt op de vlooienmiddel van advantage. Die helpt bij ons nu goed.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:35

Susannah92 schreef:
Als we bij Silver Rach niet terecht kunnen met huren, is misschien http://www.rancho-de-verano.nl/westernweekend/ dit ook wel wat voor ons? Moeten we wel met z'n 15en...

En nu ga ik echt de deur uit :')

Dan stem ik voor. Is voor mij ook aardig dicht bij :). en heb er wel eens vaker paarden gehuurd. (ze hebben daarnaast ook nog een verhuurbedrijf).

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:37

Misschien is het sowieso een idee om eerst een keertje te meeten voordat we met z'n allen een weekend op sjouw gaan :P Straks vinden we elkaar helemaal niet aardig :+

en nu ga ik eeeeeeecht :') Zit al met m'n jas aan klaar maar het is koud buiten, blegh

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:37

haha dat zou echt wat zijn. Welke provincie woont iedereen eigenlijk?

Ik in provincie Groningen

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:41

Doet Silver Ranch ook verhuren van paarden? Lijkt me ook wel tof.

Susannah92: Ik ben zelf een aantal keer bij El Rancho de Verano geweest voor het zomerkamp 17+ en ondanks dat het echt super super gezellig is zijn het geen westernpaarden daar maar gewoon 'normaal' ingereden paarden met western -tack :) Doet zeker niet af aan de geweldige sfeer en omgeving maar is wel een puntje als je dat verwacht, haha.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:41

Sanne: ik heb ook al vanaaaaalles geprobeerd. Enkel Stronghold (en soms Advocat) helpen hier nog.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:46

Susannah92 schreef:
Als we bij Silver Rach niet terecht kunnen met huren, is misschien http://www.rancho-de-verano.nl/westernweekend/ dit ook wel wat voor ons? Moeten we wel met z'n 15en...

En nu ga ik echt de deur uit :')

dat ziet er echt heel leuk uit! Drenthe is ver weg maar zonder paard mee al veel beter te doen :) en ik ben gek op buitenrijden!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:51

Ik woon in Overijssel :) meeting lijkt me leuk!
Silver ranch geen idee of die verhuurd was met mijn andere topic ook niet de insteek.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:56

Ohhh zoiets wil ik echt al heeell lang doen :D Kan alleen geen paard meenemen dus zou ook moeten huren dan. En even goed sparen want €255 is mij best een hoop geld :') Dus eh... als we er 15 bijelkaar kunnen krijgen wil ik ook mee! :D

Ik woon in Utrecht (de provincie)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:13

Ik wil ook wel mee met huurpaarden :) was er al besproken hoelang?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:00

Bleh.. Typ ik een heel verhaal in een tabje, klik ik tabje weg.

Marlien, de enige Shet-tip die ik je zo kan geven is een hele algemene: wees consequent in alles. Laat alleen grazen aan de hand toe als jíj het zegt, en geef je persoonlijke ruimte aan. Maar dat geldt uiteraard voor alle paarden.

Anneke, sterkte met alle zieken!

Ik wil ook wel mee, maar mijn portemonnee niet... Ik ga over een maand op wintersport, en ik wil volgend jaar 4 maanden naar Canada. Dan blijft er helaas niet veel over.
Ik heb wel goede ervaringen met Trapper Ranch, die ligt ook in Drenthe. Daar hebben ze paarden die ook in de wedstrijden uitgebracht worden. Dus geen paarden met slechts western-tack ;)
http://trapperranch.nl/

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:18

Ik heb ook niet echt geld := net m'n rijlessen betaald enzo. Hoop wel weer een baantje te vinden maar valt niet mee zeg..

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:33

Ben net terug van Babe. Het ging echt zwaar k*t. Paardje had d'r dag niet en staat tot d'r knieën in de blubber dus kan op haar paddock ook d'r ei niet kwijt. Ze was ontzettend druk. Heb een half uurtje gereden en ben daarna afgestapt en heb d'r maar even los gegooid...

Anders is een dagtocht misschien ook een idee? :D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:36

Is misschien leuk om dit jaar te meeten, en dan volgend jaar zoiets te doen. Op een plek waar je ook paarden kunt huren. Trapper ranch, is dan misschien een betere optie. Bij rancho de verano, zijn het inderdaad basis paarden met western tack.

(en ook ik heb dit jaar niet echt het geld ervoor haha)

Dat is balen susannah. Hopen dat het de volgende keer wat beter gaat. dagtocht is natuurlijk ook leuk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:39

Balen Susannah! Kan gebeuren helaas. Hopen idd dat het volgende keer beter gaat!

En dagtocht bij de Mills Ranch is ook superleuk!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:43

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:43

Oh brr Ranch de Verano.. := Ik zou dan echt 10x liever gaan voor de trapper ranch.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:48

Hihi, Trapper Ranch lijkt favoriet te worden in het topic. :)