[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 06:48

En helpt het als je dan op een krukje of trapje staat?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 07:04

Het krukje moet redelijk hoog zijn wil ik vanaf 'boven' het zadel goed kunnen leggen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:22

Heb je al eens een Ikea krukje geprobeerd? Die zijn vrij hoog en stabiel. Jim is wel lager, maar ik kon er zo zonder zadel opkruipen door mijn been overheen te slaan. Dus misschien is het hoog genoeg voor jou om het zadel goed te leggen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 07:39

Die heb ik thuis idd maar het is dan nog net te laag. Vanaf de picknicktafel sta ik hoger...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:43

Oh als je die hebt is het nog beter inderdaad :j
En heb je die heupswing als eens geprobeerd met zadel opleggen? Of gaat dat ook niet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 07:44

Feit blijft dat ik hem omhoog moet slingeren en daar is dat kreng gewoon te zwaar voor en Kato te hoog. :+ Hij blijft dus halverwege dus precies bij de zijkant dus daar leg ik hem dan maar tegenaan en schuif hem omhoog maar dat is voor de liggen van pad en zadel die niet ideaal.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:46

Ik snap ‘m. Maar dan is de picknicktafel voor het goed leggen misschien wel het proberen waard. Hij is toch heel braaf <3
Klinkt wel als een super paardje hoor! Dat brave is goud waard :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 07:52

Oja zeker! Kan ook prima alleen buiten, ik kan mij niet eens herinneren dat ik alleen buiten ben geweest dus dit was echt heerlijk. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:53

Ja snap ik! Dan kun je ook echt genieten van een ritje <3
Heb je mooie uitrijmogelijkheden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 07:56

Kwartiertje stappen/draven en dan kom je in het bos, zat kilometers om te rijden. :j
Binnenkort maar een keer het bos in met een stalgenootje, ken de weg niet goed. :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:58

Dat komt vanzelf :D
Ik heb in het begin veel gehad aan de site van ruiterenenmennen.nl. Daar had ik dan van tevoren een route op ingetekend. En soms zelfs uitgeprint als ik wat verder weg ging. Of een screenshot op mijn telefoon gezet. En altijd een tracker aan, zodat ik altijd kon zien welke kant ik op moest om weer thuis te komen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 08:01

Ja dat zou natuurlijk kunnen...maar ben sowieso niet van plan om in het begin alleen te gaan...wil eerst wat routes kennen, daarna zou ik wel alleen kunnen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:03

Als er iemand mee kan, dan is dat fijn :j
Helaas had ik die optie niet altijd. Alleen voor de verre ritten wel. In het begin bleef ik dan ook dicht bij huis haha. Ik durfde niet zo goed verder weg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 08:14

Nou dat heb ik dus ook. :=
Ik kan mij wel een rondje herinneren van toen ik King nog reed, die is niet moeilijk.
Kost 1.5 uur denk ik, uurtje als je meer draaft.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:26

Heerlijk, in je eentje naar buiten kunnen. Dat mis ik echt zo enorm. Met Flynn ging ik alle kanten op in mijn eentje. Fantastisch, lekker uitwaaien na een drukke werkdag. Met Sil lukt dat niet echt := Sterker nog, we moeten de buitenrijknop bij mij in zijn geheel weer even opnieuw installeren ^) Ik heb mijn hoop op Feyre gevestigd, die is niet zo snel onder de indruk van dingen en vindt buiten rond stampen mooi.

Lastig dat het zadelen zo'n uitdaging is Marlies! Ik herken de hoogte, ik ben op mindere dagen ook altijd heel blij met mijn lichtere zadels :=

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:27

Wel superfijn dat je nu een bijrijdpaardje hebt die zo braaf is :j Als het nou heel serieus wordt en je hem echt voor langere tijd kunt blijven doen en het zadelen blijft een probleem, dan zou je misschien eens voor een lichtgewicht zadel kunnen kijken voor jezelf, een kunststof.

Mooie foto's Daihyo! Ik ga zo even in je topic spieken :D

Rudi heeft gisteren lekker vrij gehad. Wij zijn 's middags naar Mind Mystery geweest. Parkje met breinbrekers, erg leuk :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:30

Oh ja, dat huis op de kop. Dat is altijd leuk voor foto's. Ben er zelf nog niet geweest. Maar het is erg grappig en volgens mij hebben jullie je ook wel vermaakt :D

Hier krijgt paard iets minder aandacht, gisteren niet geweest (ze staat toch 7*24 buiten). Ik ben bezig met videobewerking en probeer mijn eerste filmpje te maken. 1 minuut film bewerken is 8 uur werk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:31

Hahaha geweldig die foto’s!

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:46

germie schreef:
Oh ja, dat huis op de kop. Dat is altijd leuk voor foto's. Ben er zelf nog niet geweest. Maar het is erg grappig en volgens mij hebben jullie je ook wel vermaakt :D

Hier krijgt paard iets minder aandacht, gisteren niet geweest (ze staat toch 7*24 buiten). Ik ben bezig met videobewerking en probeer mijn eerste filmpje te maken. 1 minuut film bewerken is 8 uur werk.

Jee dat klinkt ingewikkeld! Wat v film is dat?

Bellatrix, wat heerlijk zomalleen naar buiten kunnen!! Is mijn doel ook!
Heb er hulp bij gezocht omdat ik zelf onzeker ben. Zij heeft er veel vertrouwen in dat heksje en ik dat van kunnen. Heb het in zomervakantie even stilgelegd, mede door alle insecten, dan wil het niet goed.

Zit nog steeds te twijfelen en wikken en wegen om een vliegen rijdeken.
Heb er eentje geleend, zo'n rijdeken v western zadel. Die doe je dus over zadel heen met een gat voor je kont zeg maar. Snappen jullie me?
Maar dan zitten mijn benen dus over zo'n deken..... En dat vind ik zo niet prettig en stevig aanvoelen!

Dus zit nu te deken aan eczeem deken, en dan zadel eroverheen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:18

Symke schreef:
germie schreef:

Jee dat klinkt ingewikkeld! Wat v film is dat?

Bellatrix, wat heerlijk zomalleen naar buiten kunnen!! Is mijn doel ook!
Heb er hulp bij gezocht omdat ik zelf onzeker ben. Zij heeft er veel vertrouwen in dat heksje en ik dat van kunnen. Heb het in zomervakantie even stilgelegd, mede door alle insecten, dan wil het niet goed.

Zit nog steeds te twijfelen en wikken en wegen om een vliegen rijdeken.
Heb er eentje geleend, zo'n rijdeken v western zadel. Die doe je dus over zadel heen met een gat voor je kont zeg maar. Snappen jullie me?
Maar dan zitten mijn benen dus over zo'n deken..... En dat vind ik zo niet prettig en stevig aanvoelen!

Dus zit nu te deken aan eczeem deken, en dan zadel eroverheen.

Hier gaat rijden zonder deken gelukkig, wel soms hertshoorolie in de staart.

En wat voor film is het? Ja, het wordt iets van 5 minuten. Ik heb in 2018 een Gopro 7 black gekocht en dat ding is hooguit een uur gebruikt. Vaak nam ik de Gopro mee onder water en bleef gewoon foto's maken met mijn fotocamera. En niet filmen, dus de Gopro kwam telkens weer ongebruikt boven water. Maar ik mag toch wel graag filmpjes bekijken op youtube, dus ik had zoiets van ik moet er wel wat mee gaan doen.
Dus als stok achter de deur heb ik besloten mee te doen aan het Open Nederlands Kampioenschap Onderwatervideografie. Niet dat ik ook maar enige kans maak tegen mensen die het al jaren doen, maar nu word ik gedwongen om in ieder geval iets te proberen. Niet inleveren kan altijd (is alleen inschrijfgeld weg). Ik heb een prototype gemaakt in een gratis editor, waar ook al 50 uur werk in zat, maar ben niet tevreden. Ik heb nu Magix gekocht en dat is een meer professionele editor waar je ook kleurcorrecties kan doen. Maar alles omzetten is niet eenvoudig, ik moet alles opnieuw opbouwen en tegelijkertijd ook het programma leren kennen. Wanneer faden? Welk lettertype? Achtergrondmuziek harder of juist niet? Past het wel? Enz. Dus of dat nog lukt voor de deadline weet ik niet. De deadline duurt nog wel even, maar ik heb gewoon alleen de komende 1.5 week op werkdagen in de avonduren tijd. Daarna niet meer.
Kortom, voor een beginner een enorme uitdaging wat eigenlijk wat te hoog gegrepen is. Maar ik ga wel proberen iets in te leveren waar ik mij in ieder geval niet voor hoef te schamen, ondanks dat ik geen professionele beelden heb. :+ Maar ik heb de lat dus nogal hoog gelegd.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:03

Stoer van je, Marlies. Het geeft wel aan dat Kato echt een vertrouwd gevoel geeft als je nu al alleen naar buiten gaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 12:14

Ik kende hem natuurlijk al omdat ik samen met hem buiten reed toen ik King nog deed. Hij was altijd braaf. Nooit een uitspatting.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:23

Dat geeft ook vertrouwen :j

Kijk dan hoe leuk. Dit heeft de eigenaar van Shane gemaakt. Shane is hier net zo oud als Noura nu is. Shane is de volle zus van Noura.
Shane is wel zwart :D
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:57

Die 2 lijken niet echt op elkaar, haha. Maar wel leuk gedaan.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:23

Wat een gave vergelijking! Vooral bij de laatste zie je duidelijk dat het zusjes zijn <3

Gewoon omdat ik hem knap vind <3
Afbeelding

Vandaag voor het eerst het hoofdstel helemaal af gelaten <<)
In de vak vonden we een prachtige blauwgrijze veer. Aangezien veren toch wel Rock zijn signature sign zijn, moesten we die natuurlijk oprapen. :+:
Afbeelding