[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:43

xLianneZorro schreef:
Je mag met ons mee? Filly en Zwartvosje komen zaterdag al bij mij gaan we gourmetten en blijven ze hier slapen en dan zondag naar brabant. Wil je ook? :P

Als je nog ruimte hebt dan lijkt dat mij hartstikke leuk. :D

xLianneZorro

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:43

Lees pb! :D

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:04

Jaaa gezellig *\o/* en bedankt voor de uitleg! Heb er nu een duidelijk beeld bij (denk ik :+ )
Allemaal dankzij die paintskills uiteraard :j

Hmmm ben zonet pas wakker geworden....en wat ik vandaag ga doen? :?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:15

Haha, love my paint skills. Ik ga woensdag weer oefenen en neem mijn cam mee, dus misschien dat ik het met een filmpje nog wat extra kan verduidelijken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:24

Haha vette paint skills! Ben ik jaloers op :D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:52

Warboel schreef:
Haha vette paint skills! Ben ik jaloers op :D

_/-\o_ dank u :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:32

Voor de geinteresseerden : "inside en outside arc" is gewoon binnen- en buitenstelling. :+ ;)
@Sanne : ben jij van Belgiƫ ? Zo ja, dan heb ik een sterk vermoeden waar jij lest :))

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:17

Ik ben weer terug van mijn bezoekje. Moet nog wel even een rectificatie doen, ik had twee advertenties door elkaar gehaald, en dit was niet die van die "pittige Quarter" :+ :D

Echter had ze wel een hele leuk stal, zag er allemaal goed uit en ook erg gezellig gekletst. Aangezien ik nu nog niet kan rijden, heeft ze aangeboden dat ik wat grondwerk kan gaan doen. We zaten een beetje te kletsen en hadden het over de shetlander die ze had staan en wellicht dat ik die ook kan oppakken qua longeren. Allemaal superleuk dus. En dat zijn ook wel echt dingen die ik graag wat beter onder de knie zou willen krijgen +:)+ en ik zal ook altijd een zwak voor shetjes blijven houden, dus ook superleuk!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:20

Super voor je Marlien! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:27

Wat leuk, goed nieuws zeg!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:59

Marlien5 schreef:
Ik ben weer terug van mijn bezoekje. Moet nog wel even een rectificatie doen, ik had twee advertenties door elkaar gehaald, en dit was niet die van die "pittige Quarter" :+ :D

Echter had ze wel een hele leuk stal, zag er allemaal goed uit en ook erg gezellig gekletst. Aangezien ik nu nog niet kan rijden, heeft ze aangeboden dat ik wat grondwerk kan gaan doen. We zaten een beetje te kletsen en hadden het over de shetlander die ze had staan en wellicht dat ik die ook kan oppakken qua longeren. Allemaal superleuk dus. En dat zijn ook wel echt dingen die ik graag wat beter onder de knie zou willen krijgen +:)+ en ik zal ook altijd een zwak voor shetjes blijven houden, dus ook superleuk!

Gaaf! :D En dit was ook een quarter? En leuk dat je ook wat met die shet mag doen! Hoevaak in de week is het? En natuuuurlijk Foto! :Y) *-:)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:36

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:51

Ah Marlien dat klinkt super! En pas op met Shetlanders, ik heb nog genoeg horrorverhalen }>
Nee grapje, voor mij eens een shet, altijd een shet!

Lianne, helaas niet voor mij. Ik heb geen western(bijrijd)paardje.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:13

Oeh, lijkt me heel leuk, maar dat moet ik tzt echt even met de eigenaresse van Babe overleggen. Denk niet dat het er in zit :(

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:17

als het financiele plaatje er is wil ik zeker wel mee.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:44

Ik heb ook gereageerd, lijkt me te gek! Maar dan wel met paardenhuur, geen idee of dat ook mogelijk is.

@Judith, haha ja, you gotta love 'em. Vroeger veel shetjes gereden en verzorgd, maar nooit echt in de zin van grondwerk mee bezig geweest. Als je nog goede tips, of leuke oefeningen, of uberhaupt leuke dingen erover te melden hebt, graag! :-)

@Lianne, nee, dit is geen Quarter ;-) Verder hebben we het eigenlijk helemaal niet gehad over hoe vaak in de week :-D. Ik werk als ZZP'er, dus soms heel druk en soms heel rustig. Ik kon in overleg langskomen, dus dat is wel zo gemakkelijk.

Oja wbt die foto, ik heb wel wat foto's gemaakt, maar met die mist vandaag en het grijze, natte weer, toont het allemaal niet zo vrolijk, dus wacht wel even tot het wat beter omstandigheden zijn, dat doet de ruimte wat meer eer aan denk ik :P

Laat die vrije dagen nu maar komen! Oja en de zon. Die wil ik ook wel weer eens zien ;-)

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:54

Ik wil voorjaar! Ben dit weer helemaal beu, de mist is de hele dag blijven hangen hier...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:58

Hier ook, was bijna in de trein blijven zitten omdat ik niet zag waar we waren :')

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:01

Had ik ook vandaag. We stonden vet lang stil en toen bleek dat we dus al lang en breed aangekomen waren op bestemming. Ik zit ook echt altijd met m'n hoofd in de wolken op dat soort momenten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:11

Gelukkig ben ik niet de enige _O- alleen rijdt mijn trein door naar Schiphol haha. Niet handig.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:35

Zoo ik kom ook maar weer eens langsfietsen :P
Wat een berichten! Moest 7 pagina's teruglezen hihi.

Leuk filmpje Marlien!!

Ik heb mijn rijbewijs gehaald op mijn 18, ongeveer driekwart jaar gelest. Eenmaal in de week.

Ik draag als enige op stal ook altijd een cap haha XD paardje waar ik op les wil nog wel eens haar voeten vergeten en aangezien ik al eens een niet te fraaie val heb gemaakt incl paard vind ik die cap dat toch zo gek nog niet :P

Toevallig ben ik ook 'aan het lijnen'. Oftewel, mijn voedingspatroon gezond aanpassen. Al 2,5 kilo kwijt!!
Wat betreft het cambridge dieet.. Dat is toch crashen met vloeibaar voedsel? En op het snel afvallen na zitten er alleen maar nadelen aan helaas :( Zoals (gelezen in reviews) diarree, hoofdpijn en extreem snel aankomen wanneer er weer eens een boterham word gesmeerd.. Heb me er eens op ingelezen toen ik besloot dat ik wilde afvallen.
uiteraard is iedereen vrij om een dieet naar zijn/haar keuze te volgen :)

Mijn 'dieet': koolhydraat arm. Ik heb een kookboek van Jasper Alblas (http://www.jasperalblas.nl)
Ik eet dus erg gezond en minimale suikers, wat weer betekend dat ik tussen de maaltijd geen honger heb! Dit is na 4 andere pogingen het enige dieet waarbij ik dus geen hongergevoel heb :) Ik heb zelfs weight watchers geprobeerd. Maar omdat je daar alles mag eten (dus ook alle suikers), maar er weinig van mag hebben, krijg je sneller honger omdat suikers snelle koolhydraten zijn die dus nog sneller een nieuw hongergevoel veroorzaken.
Ik heb energie, voel me fit, heb geen honger en heb zin om rondjes te rennen hahah.
De methode van Jasper, ik zeg: dikke tip :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:36

Ik vind het enorm lastig hoor. wil eigenlijk geen brood meer eten (vind er sowieso geen hol aan, aan brood) maar ik heb zo weinig mogelijkheden om iets anders mee te nemen. Zit 3 dagen van half 9 tot half 5 op school en geen mogelijkheid tot koelen, en grote bakjes passen niet in m'n tas (vanwege laptop, schetsboek, tekenspullen). Woensdag en vrijdag en het weekend natuurlijk eet ik geen brood.

Ontbijten doe ik met Griekse Yoghurt met zonnebloempitjes, schepje havermeel, eiwitpoeder, zonnebloem/pompoenpitjes en in de trein meestal nog een banaantje. We hebben geen slechte kantine op school, ze verkopen ook salades en smoothies (heeerlijk zelfgemaakt) en fruit, maar het is wel een dure aangelegenheid om dat elke dag te kopen. Hoe doen jullie dat?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:27

Wat super leuk voor je Marlies, kan je weer lekker bezig. En dan ook nog met een shetje erbij :).

Nee sevke, ik woon niet in Belgiƫ, woon in de provincie Groningen (is een beetje de andere kant op haha).

Zo'n weekend lijkt me leuk, maar moet eerst wat gaan werken met Chendo, wat betreft trailer laden. Zijn we druk mee bezig, maar zie dit niet dit jaar al worden. Lijkt me wel leuk om een keer te doen :).

Even offtopic, wat betreft Cambridge,

Heb die verhalen inderdaad ook gelezen. Ben nu vanaf 20 augustus bezig, en heb nog nergens last van. Hoef nu nog maar 2.5 kilo dan heb ik mijn gewicht behaald. Het "grappige" is dat zodra je er mee bezig gaat je steeds meer mensen hoort die het ook gedaan hebben. Zo op mijn moeders werk al 3 die dit gedaan hebben, en met succes afgerond hebben en nog steeds kwijt zijn. 1 collega van een andere vestiging die het ook een aantal jaren geleden gedaan heeft, en nog kwijt is. De dochter van een collega, die het afgelopen zomer afgerond heeft, en ook nog steeds kwijt is. En de persoon door wie ik dit dieet ben gaan doen, mijn stalgenoot. Die 3 jaar geleden ruim 30 kilo kwijt geraakt is, en nog steeds kwijt is. Denk dat je altijd sneller de negatieve verhalen op internet ziet, dan de positieve. Niet naar jou gericht hoor. Maar dat merkte ik zelf wel op. Ik ben ook niet eerst op internet gaan zoeken, maar heb het gewoon gedaan. En nu is dit verhaal al weer veel langer geworden haha.
Maar tuurlijk er zullen altijd mensen zijn waar dit dieet niet bij werkt. Maar dat is met alles zo toch?

nu even weer terug, morgen ga ik dus weer rijden. Eens kijken of we het alleen ook kunnen wat we in de les gehad hebben.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:01

Good morning!

Lianne kwam gisteren met een heel leuk idee om met een groepje naar de Silver Ranch te gaan met eigen paarden. Ik werd helemaal enthousiast, echter heb ik geen eigen paard, maar zoiets lijkt me wel nog steeds heel erg leuk. Zijn er hier toevallig nog meer mensen zonder eigen paard die het wel leuk zouden lijken om een weekendje weg te gaan daarheen en dan een paardje te huren daar? Zo ja, dan kan ik wel een extra topic aanmaken hiervoor. Lijkt mij supergaaf en gezellig in ieder geval!

W.b.t. Dieten. Vorig jaar ook LowCarb weer eens geprobeerd, maar weer werd ik er echt ziek van. Kon helemaal niets meer. Hartkloppingen en zweten en geen energie. Echt balen, want je hebt inderdaad ook geen honger. Maar is Cainbridge niet ook gewoon lowcarb en op ketose gericht? Alleen dan met poeders en zakjes?

Toevallig heb ik gisteren een Slowjuicer gekocht. Wellicht de komende tijd 1 maaltijd per dag vervangen door hoge kwaliteit groentensapjes. :o

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:20

Cambridge is inderdaad lowcarb en op ketose, denk inderdaad nog steeds dat de ene persoon er wel tegen kan, en de andere niet. Voor mij werkt het, maar voor jou dus niet. De ene is aan het Sonja bakker-en, nou daar hoef ik niet mee te beginnen, want dat hou ik niet vol.

Heb dan wel een eigen paard, maar niet de mogelijkheid tot verhuizen. Lijkt mij dan ook wel leuk om een paard te huren. Maar ook dat zit er dit jaar voor mij denk ik niet in. Al vindt ik het wel echt een ontzettend leuk idee.