[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartvosje

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:17

Goed bezig zeg, sportievelingen :Y)
Ik doe niet aan sport.... sport is stom. Gezond eten doe ik ook niet, maar let er wel op dat het niet te vet is, maar das iets "medisch" :+ (Erg snel last van brandend maagzuur door vet eten :? )

@Marlien: hoop dat die quarter wat blijkt te zijn! En zoals gezegd, als je het graag wilt, dan vraag je toch of je bij Lesley's "behandeling" betrokken mag zijn? Hoop dat het met Lesley ook weer goed komt :(:)

@sanne: Ik snap je uitleg niet :+ Maar zou wel graag willen weten wat het is en hoe het werkt en waarvoor :j Klinkt als erg nuttig namelijk.

Ik ben vandaag hele dag in touw geweest als "groom" voor een vriendin :) Die had wedstrijd (Dressuur). 2 winstpunten dus ben trots op d'r! :D Van de week zelf lekker rijden, het gaat echt steeds een beetje beter <3

En aahhhh ik ben echt een smiley-fanatic aan het worden _O-

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:18

Ooooh dat oke :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:20

Smileys <3 *\o/* *\%/* ;) :+ {:} =:) _/-\o_ 8-)
haha sorry.

Volgens mij zijn die arcs "gewoon" buigingen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:46

Sport is niet stom! Ik word echt depri als ik niet sport dus ik rugby ook nog :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:58

paardrijden is ook sport :j ik kan ook niet zonder sporten (lees: paarden).

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:28

Hahah jaa maar op het niveau dat ik momenteel rijd is het niet echt sporten... Ja okey, ik voel m'n buikspieren 'groeien' (lees, pijn doen), maar das meer mijn conditie dan de mate van beweging bij het paardrijden :+

En nee sport vind ik stom O:) Niet zozeer het bewegen eigenlijk, ik vind gewoon geen enkele sport leuk...alles is saai :')

Weet je...door dit onderwerp heb ik zin in tiramisu := (extreem logisch natuurlijk, om specifiek tiramisu te willen O:) )

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:32

Ik begrijp je wel, zwartvosje, ik heb ook een giga hekel aan sporten. Ik vind niets leuk, alles stom en saai. Ik vind alleen paardrijden echt heel leuk, en zelfs dat niet te vaak :P
Maar nu ga ik 3x per week naar de sportschool, omdat het moet :P

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:35

ik heb helemaal geen tijd voor andere sporten.
mij moet je ook echt niet laten hardlopen of fietsen, dat vind ik echt saai...

ik ben druk op zoek naar een leuke warme trui... iets met western vind ik dan wel weer leuk, alleen niet te overdreven.

Afbeelding
zo iets vind ik wel leuk, simpel, niet te overdreven

als iemand nog leuke plaatjes heeft in een goed formaat voor op een shirt zijn die natuurlijk welkom! of als iemand een site met leuke truien weet!
mag ook wel een leuk tekstje bij

ik heb vandaag niet gereden, vies weer met die sneeuw...

Marlien:
zou leuk zijn als die quarter wat is! ook lekker dicht bij. en begrijp je helemaal met lesley, erg lastig...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:55

@mayflower: Goed idee, ik zal eens op Ebay spieken!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:56

Welke sportschool zit je Susannah? :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:53

Ik sport naast het paardengebeuren ook niet. Ik loop genoeg met mijn eigen shettenmonsters en het westernrijden vergt ook behoorlijk wat van mijn conditie. Weer allemaal andere spiergroepen die ik moet aanspreken; dat kost tijd en went ook niet heel snel als je maar eens per 2 weken rijd.
Ik wil graag weer gaan hardlopen, maar ik heb al sinds augustus een knieblessure. Dus helaas pindakaas, voorlopig zit dat er nog niet in. En verder heb ik ook niks met sport, al kan ik echt totaal niet stilzitten :)
Ik sport liever spontaan dan dat ik het mezelf verplicht. Het paardengebeuren uitgezonderd, dat doe ik zonder mekkeren en met veel plezier. (Al kon ik vandaag mijn merrie wel wurgen toen ze in volle galop door het draad heen sjeeste die ik net aan het straktrekken was...)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:57

Emaudb ik heb laatst die trui bij kramer besteld van brisbee en die is mega warm. Zelfs ik zweet me kapot! Dus als je een warme wil ;) ze waren ook nog eens in de aanbieding!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:00

Warboel schreef:

Fit for Free, bij de Baronie in Alphen. Ik woon daar letterlijk nog geen 2 minuten fietsen vanaf :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:42

Pff sporten, niet favoriet (in de sportschool dan he). Maar ik moet wel ivm allemaal halfgare rug- en nekproblemen! Ik heb nu even een stop, krijg weer even wat behandelingen op de bank en daarna wordt er weer een nieuw schema opgesteld. Dan sport ik 1x bij de therapeut en 1 a 2x zelf bij Fit For Free en dan 2x per dag thuis wat oefeningetjes. Maar paardrijden is veeeeeel leuker :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:36

Susannah92 schreef:
Warboel schreef:

Fit for Free, bij de Baronie in Alphen. Ik woon daar letterlijk nog geen 2 minuten fietsen vanaf :P

Ik sport ook bij F4F... :D meestal op maandag en woensdag in Alphen en op donderdag en zondag in Leiden. Grappig :D heb je een groepslessen abo ook?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:54

Ik doe momenteel niet veel aan sport. Geen tijd voor. :o
Besteed die tijd liever aan mijn paard omdat ik al aan de avonduren gebonden ben ivm werk. O:)

Ik wil graag volgend jaar Moska laten dekken. Ben al aan het rondkijken . Wil het liefst met een quarter of paint kruisen, alleen tsja welke past het beste bij haar? :))

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:08

Zo even iets uitgebreider.
Afgelopen zaterdag dus les gehad en voornamelijk bezig geweest met de inside en outside arc. Is dus een soort van stelling wat je vraagt. Mijn oefening was:
Op de volte en dan bij alle "hoeken" waar je dus de hoefslag niet raakt de inside arc te doen, en op de delen dat je de hoefslag wel raakt wel zijn hoofd in de buiging houden. Op het stukje voor en na x, ga je dan over naar de outside arc zodat hij niet rechtdoor gaat (ga je naar de volte in het midden dan moet je volgens mij op beide zijdes waar geen bakrand zit de outside arc doen (let vooral op de volgens mij, kan er naast zitten haha))
Okee dus even weer terug, daar zijn we dus eerst mee bezig geweest, zowel in stap als in draf. Vervolgens had hij op de b-e lijn 2 pionnen neergezet, ongeveer aan beide kanten 5m van de hoefslag af. en aan beide zijdes nog eens 2 pionnen een stukje terug. Krijg je ongeveer dit:

Afbeelding

Het was dan de bedoeling dat je een soort van half 8je kreeg, waar je een soort van gebroken lijn in krijgt. Dus dit:

Afbeelding

Afbeelding

Dit vonden we beide heel moeilijk. Het maakte voor nu dan ook nog niet uit dat we netjes de lijn volgde of dat we pas bij a of c de hoefslag op kwamen. En lukte het helemaal niet dan pakte we gewoon de volgende aan de andere kant.

Vindt het zelf een leuke oefening, Chendo wordt lekker soepel en ik moet zelf heel erg bewust worden van wat ik doe. Ook voor mijzelf dus een oefening waar ik erbij moet opletten en goed nadenk.

Ik had dus zaterdag ook een blooper. Ik reed nog op de volte, nog niet bezig met de gebroken lijn, dus ik was druk bezig dat hij naar links ging de volte weer vervolgen. Vervolgens zet hij zijn schouder naar buiten en ging hij naar rechts. Ik had dus echt zoiets van, ik moet hem hierin corrigeren. Want hij doet iets wat ik niet vraag. Dus ook met mijn trainer erover gehad. En die zij, het is een kadotje en die moet je inpakken. Ik dacht echt huh?? Maar ik had het dus onbewust wel gevraagd, en Chendo deed heel braaf wat er van hem verwacht werd. Hij was dus verder dan ik. Ik was echt gefocust op 1 oefening. Dus voor mezelf nog heel erg oefen op wat ik vraag, en natuurlijk herkennen wanneer Chendo iets doet wat ik vraag, zonder dat ik dat bedoelde te vragen. Want dat moet ik natuurlijk ook belonen.

Hoop dat het nu wat duidelijker is zwartvosje. Net als wat warboel zegt, is het inderdaad een soort van "gewoon een" stelling, maar op de gebroken lijnen een omgekeerde stelling. Hij moet vanuit zijn schouder weer naar de hoefslag. Dus binnen schouder naar buiten brengen.

P.s. zijn jullie niet trots op mijn paint kunsten :+

En wat gaaf Mayflower, even je profiel gespiekt, Moska lijkt mij best wel aan de maat. Is een mooie merrie. Wat wil je erin fokken (niet dat ik veel verstand heb van de quarter en paint hengsten, of welk ras dan ook :') )
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 19-01-15 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:10

Ik doe ook niet aan sport :')

Mayflower_ schreef:
Besteed die tijd liever aan mijn paard omdat ik al aan de avonduren gebonden ben ivm werk. O:)

Ik wil graag volgend jaar Moska laten dekken. Ben al aan het rondkijken . Wil het liefst met een quarter of paint kruisen, alleen tsja welke past het beste bij haar? :))

Super gaaaaf! :D Wat zijn haar verbeter punten en jouw wensen? Ken wel een aantal super gave hengsten!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:22

xLianneZorro schreef:
Ik doe ook niet aan sport :')

Mayflower_ schreef:

Super gaaaaf! :D Wat zijn haar verbeter punten en jouw wensen? Ken wel een aantal super gave hengsten!

Haar verbeterpunten zijn een wat sterker achterbeen, wat vlakkere gangen en een ' koeler' karakter. Ik heb een echte ''merrie-merrie'' zeg maar. :D
Wat juist haar sterke punten weer zijn:

- Aan de maat (ze is 1.52 M)
- Super fijn karakter, meewerkend, meedenkend en voor een 5 jarige zo braaf en rasechte knuffel :P
- Kort in de gangen, makkelijk wendbaar.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:26

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:29

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:35

Liefst een beetje all-round gefokt, maar heb niet zoveel voorkeur. Ik rij met Moska pleasure maar sta in principe overal voor open. :D

Smokey dun it staat ook op mijn lijstje haha. :D
Ik weet niet zo goed wat ik van die laatste moet vinden. Heb hem wel gemaild over de paneltest etc maar krijg hier geen antwoord op. En dan gaan bij mij de alarmbelletjes (stiekem) rinkelen (misschien geheel onterecht hoor). :o

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:38

Even tussen door wil jij zondag niet mee naar western experience? In brabant? :P

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:38

*\o/* Ja ik wil wel mee!!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:39

Je mag met ons mee? Filly en Zwartvosje komen zaterdag al bij mij gaan we gourmetten en blijven ze hier slapen en dan zondag naar brabant. Wil je ook? :P