[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:41

Wranglerbutt schreef:
Daihyo schreef:
Alleen het laatste stukje. Is dat nu wel met een inspectie? Of alleen opstellen, knikje van de jury en turn?

Ik heb dit echt nog nooit gedaan, want Jim was er het paard niet voor. Die werd nog luier dan lui en sjokte een beetje achter me aan :+ , maar met Noura lijkt dit me wel leuk om thuis te doen, zeker nu ze nog zo jong is. Ik mis het ergens naartoe werken, dus voor mij ook wel leuk om te doen.
Maar goed, terug naar het pattern. Wat moet ik aan het einde doen? :D
[ [url=m/Wth29e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk!
Je hebt een figurant nodig om een rondje om je paard te lopen, zodat jij het omstap-dansje goed kan showen :D
Al gespeurd op YouTube naar SaH filmpjes?

Haha ja heb met Jim ook wel eens een poging gewaagd, maar die vond het stom. Dus dat bleef bij 2x :+
Maar ik twijfel dus over die inspectie. Maar dan ga ik er maar een berichtje aan wagen. Voel me zo stom. Een beginner := :))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:07

Geen idee, nooit een halterklasse gedaan. Gisteren wel les en het gaat steeds beter. Zodanig dat eigenlijk een wedstrijd ter sprake kwam. Maar de eerstvolgende onderlinge redelijk in de buurt is in september en dan kan ik niet. Maar ik rij onder de man. Dus wel wat anders.

Verder was mijn merrie hengstig. Ik heb nog steeds wel eens de gedachte om er een Gelderse hengst op te zetten. Mijn instructeur kwam met het idee om misschien voor volgend jaar (is ze 19,dus kan dan nog net) te kijken naar een quarter. Maar ik weet het niet. Ik heb mijn twijfels ook genoemd. Je krijgt dan wel meer een wedsterntype, maar dus nooit papier. En ja, ik weet dat je niet op papier kunt rijden, maar ik ben erg bang dat ik dan een 'net niets' fok. Mijn merrie is een springpaard, de Gelderse die ik op het oog heb ook (Whitehead). Maar aan de andere kant, als je nu een veulen fokt ben je 4 jaar verder voordat je er op kunt stappen. Misschien zijn dan de interesses wel anders en wat ook nog meepeelt is dat het veulen niet op stal mag blijven, ze willen niet nog een paard er bij. Dus dan moet ik het in opfok zetten.

Een quarterveulen t.z.t. kopen kan ook, maar er zitten volgens mij best wat ziektes in quarters waardoor je dan ook met keuren e.d. zit. Van afstammingen heb ik ook geen verstand. Een kwpn-er durf ik zo uit de wei wel te kopen als ik de afstamming weet en het dier kan bekijken. En tja, er is ook nog een kans dat ik met mijn kwpn-oog naar een quarter kijk en met iets thuiskom wat het ook weer niet is ;)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:41

SaH weet ik echt 0 van haha. Misschien dat wij horsemanship ff meedoen.

Wat is Frosty toch knap. Groot ook al zeg wauw. Fijn dat ze nu lekker op één plek staan!

Wij hebben bij the cowgirls meegedaan aan reining beginners en derde geworden met een 70,5 *\o/* niet slecht voor een allereerste keer proefje rijden haha. Ondanks dat er automatisch wat spanning in mijn lijf kwam bleef Bo onwijs lekker te rijden en hebben we gewoon braaf rustig rondje gereden. Trots op m'n puppy <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 08:42

Ik zag het, gefeliciteerd! :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:29

Gefeliciteerd Kim!

Ik heb deze ronde bij de online wedstrijd alleen meegedaan aan Ranch Riding beginners (7e vd 11 met 66,5) want Gentle zat in n ik heb geen zin fase dus de reining beginners pattern was n disaster :')

Deze ronde gaan we voor horsemanship met Gentle en mss in hand met Frosty maar dat zie ik nog wel... niets mis met een beetje oefenen iig :D

Frosty is nu bijna 2,5 :) en niet zo heel groot hoor, gok rond de 1.40/1.42m maar nog flink groeiende. Als je haar op stal ziet denk je: wat n ukkie maar zodra ik ernaast loop valt dat toch wel mee ;)

@germie: er zitten een aantal genetische ziektes in de quarters/paints maar mocht je op zoek gaan naar een veulen dan zoeken naar eentje die sowieso 5 panel (liefs 6 panel en OLWS n/n) getest is.

Hier word pas op 2,5 röntgenologisch gekeurd, Frosty gaat as woensdag doorgelicht worden ;)

Tanden check want ze heeft 2 bulten onder haar kaken en ze maakt wat proppen en dan dus ook meteen op de foto. Mocht ik willen kan ik dan ook meteen n kaakfoto laten maken om te kijken hoe haar gebit eruit ziet maar dat zie ik woensdag wel.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:48

Ooit in ver verleden twee wedstrijden meegedaan met de kruising Fries die ik toen had
Twee halter onderdelen , horsemanship en trail.
Leuk maar na twee x bouwde paard zoveel spanning op mee gestopt

Met heksje zou ik wel halter onderdelen willen doen en nu lees ik hier dat jullie dat online doen?

Wie kan me vertellen waar ik daar makkelijk meer info over kan vinden en wat ik er allemaal v aan moet schaffen?
Lijkt me super maar probeer beetje geld op zij te zetten voor de merrie begeleiding straks....

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:30

Je moet voor je halter sowieso een goed passend (show)halster hebben met ketting. En dan een nette pantalon met een colbertje en een hoed (of cap, iig een hoofddeksel)

Het meeste kan je vinden in het regelboek van de WRAN bijv. Die staat op hun site :D

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:46

Sicayes schreef:
Je moet voor je halter sowieso een goed passend (show)halster hebben met ketting. En dan een nette pantalon met een colbertje en een hoed (of cap, iig een hoofddeksel)

Het meeste kan je vinden in het regelboek van de WRAN bijv. Die staat op hun site :D

Je moet wel eerst lid worden van de wran denk ik hé

Maar zal daar even kijken, dankjewel!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 11:00

The Cowgirls organiseren 1x per 2 maanden ofzo vrijblijvende online wedstrijden. Daar hoef je geen lid te worden. Ennis het ook geen ramp als je geen volledig tenue hebt.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 11:39

Daihyo schreef:
The Cowgirls organiseren 1x per 2 maanden ofzo vrijblijvende online wedstrijden. Daar hoef je geen lid te worden. Ennis het ook geen ramp als je geen volledig tenue hebt.

Oh kijk zoiets is leuk om te beginnen!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 13:49

Wat fijn dat Frosty thuis is! En jeetje wat lijkt ze ontzettend op haar moeder! :wow:

We waren gister bij jullie op stal. Helemaal vergeten te melden in al het regelen en de toch wel spanning vooraf. :o Paard 2 uur enkele reis op de wagen is altijd een beetje bron van stress voor mij. := Maar alles is goed gegaan, ook al reden we ontzettend verkeerd en kwamen we veel te laat aan. :o Ontzettend fijn dat we gewoon rustig mochten acclimatiseren en niets hoefde te haasten. Heel blij mee!

Clinic was weer ontzettend leuk. Echt van genoten! En dit keer ook onder het zadel wat mee kunnen pakken (vorige keer zat ik er nog niet op en dit was überhaupt mijn eerste keer op vreemd terrein op Rock). Na de clinic hebben we ook nog even over het pad langs de maisvelden gestapt. Ik ben super trots!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's:
[ITP] Rock-it gaat op avontuur: Extreme Mountain Trail

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:32

Symke schreef:
Daihyo schreef:

Oh kijk zoiets is leuk om te beginnen!

Facebookpagina heet ook The Cowgirls. Daar staat de info en de patterns op.

Wat super super super tof Lon! Hoe stoer!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:56

Afbeelding
Afbeelding

De eerste les met mijn poon bij Barry zit erop! Chanel pikte het netjes op, en heb andere manieren geleerd om met haar om te gaan. Dit zorgde veel sneller voor kalmte bij haar! Super leuk, super leersaam! Nu al zin in de volgende keer

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:03

70,5is echt vet knap KV *\o/* gefeliciteerd.

Stoer Leo,en ook heel erg leuk!

Elsie is een hete bliksem. Ik mag wel weer gaan buiten rijden maar ik durf op dit moment even niet zo goed.
Ze wil vooral hard en dan niet terug komen. Ik had net een bijna opstijgend paard aan een touwtje.

Leuk Marlies dat je weer iets om te rijden hebt.

Germie ik zou echt geen quarter op een Gelderse merrie zetten. Beter voor een echte quarter of paint gaan of bij het Gelderse blijven.

Ziet er uit als een fijne bak Benfan, dan kun je nog eens een les nemen. Wij hebben niet echt een tijdbak dus daar durf ik eigenlijk niemand voor te laten komen om les te geven :o

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:39

Oooh wat stoer Leo ! Die big smile van jou zegt genoeg :D

Gaaf Benfan ! Ziet er lekker ontspannen uit.

Justkid het was vrij positief gejureerd hoor haha. Bij de NRHA zou ik zulke scores nog niet rijden. Maar desalniettemin nog steeds heel blij mee :D
Heel veel zin om morgen weer te rijden. Kijken of Bo alles van afgelopen week onthouden heeft :P

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:45

Gave foto's Leo *-:)

Ik heb je proefje gezien Kim, ziet er netjes uit hoor. Top gereden :j

Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben met Kato Marlies. Het klinkt in ieder geval als een leuk paard.

Kun je niet eerst even in de bak wat stoom eraf rijden Justkid?

Fijn dat het zo goed ging Benfan. Smaakt gelijk naar meer hè? <<) :D

Ik heb vandaag ook weer even met Rudi gewerkt.
In het begin was hij wel weer aan het hinniken en afgeleid maar nadat ik hem aan het werk had gezet ging het goed. Daarna nog even het naar het bos gestapt om uit te stappen en deze keer alleen. Zelfde stukje als de vorige keer. Ging heel goed alleen bij het smalle stukje, waar de struiken wat over het pad hangen, hield hij even in niet goed wetende of hij daar wel door kon. Met een klein beetje aanmoediging stapte hij toch netjes door. Bij terugkomst als beloning een lekkere bak slobber en meneer was weer tevreden :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:46

We hebben inderdaad een hele fijne bak. Zijn we ook erg blij mee! is een grote dressuurbak. Wat wel fijn is, als iemand les heeft, dan hebben andere ruiters nog ruimte genoeg om zelf ook te rijden.

Ze was inderdaad ontspannen. Ze is erg snel heel heet, en fokt zichzelf dan erg op. Nu heb ik geleerd dat als ze niet wil stil staan, ik dat ook niet meer ga afdwingen, maar haar even een volte opzet tot ze ontspanning geeft en dan weer stilzet. En dat zo opbouwen. Achteruit gaan heeft ze een tiefus hekel aan, maak je haar boos mee. Ook hiermee een complete andere aanpak, en wat denk je.. zonder gemok of gepor netjes achterwaarts.

Dus ja, ik ben helemaal over! Moest alleen een betere pad regellen. Gelukkig nog 1 liggen, en zodra ik weer geld heb een nieuwe bestellen. Moet alleen een hebben die wat meer schoudervrijheid geeft.. ipv opvulling. Heeft iemand tips voor pads?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:03

Wauw Leo! Wat jammer dat ik t niet wist want anders was ik zeker even komen kletsen en naar jullie als combi komen kijken!!!

Frosty is zwaar overbouwd, staat gok ik n dikke 5cm of meer hoger achter maar ach, dat trekt wel weer bij ;)

Hier vandaag ook even lekker door het trailpark gewandeld met mn kleine dametje... gewoon voor de gein en zo even mooi kunnen kijken wat ze ervan vond. Nou alles met hout was mwah maar het flapperende gordijn was dan weer super interessant _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:26

Knappe stoere Frosty doet t allemaal ook maar even ! Goed hoor !

Benfan ik gebruik zelf alleen maar wonpads. Fijn schoon te houden ook en geen irritatie bij mijn meneer met gevoelig huidje :P In de aanbieding zijn die nog wel te betalen ook.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:33

Dat trailpark heb je naast de deur? In het noorden is zoiets niet volgens mij. Ziet er wel gaaf uit.

Ik haalde gisteren mijn paard uit de wei en zag dat ze een stuk afrastering wat al deels verrot was omgegooid hadden. Dat is een soort doorgang van de ene wei naar de andere wei en loopt langs een stukje bos en aan de andere kant een pingoruine/gletschergat gevuld met water. En nu daar dus een paar palen om lagen zag ik dat achter de afrastering in de grond hele stukken prikkeldraad zaten. Dat is dus oud draad wat er al zeker 15 jaar ligt van voor de huidige eigenaren de woning kochten.
Ik kreeg het maar gedeeltelijk uit de grond, dus heb het zo goed en zo kwaad als het gaat afgezet met plastic weidepaaltjes en de eigenaren ingelicht, want dit moet met handschoenen verwijderd worden. De eigenaren waren niet thuis. Gelukkig ligt het niet in de looproute en moeten de paarden echt ontsnappen en richting het water lopen voordat ze bij dat draad zouden komen. Maar fijn vind ik het niet natuurlijk. Waar het ligt hebben de paarden nog nooit gelopen (als dat al gaat want het is zuigende veengrond).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:35

Frosty toont idd nog erg jeugdig maar met de tijd groeit ze dat er ongetwijfeld bij! Wat doet ze het stoer in dat trailpark!
Ja echt jammer dat ik vergeten was een gil te geven!

Jammer dat Elsie zich zo heet en druk maakt JK! Is lastig opbouwen op die manier...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:35

Won-pad heb ik ook! Aanrader!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:53

Gaaf dat je met Frosty zo het park op kan. Enorm leerzaam :j

Fijn dat Rudi het zo goed oppakt Noisy!

En fijn van je les benfan! Ik heb ooit eens een Mayatex pad gehad met memoryfoam en wolvilt. Dat was een heel fijne pad.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:04

Trailpark zit op de pensionstal waar ik gestald sta dus wij kunnen 7 dagen in de week heerlijk spelen met de paarden in de grote speeltuin <3

Jups, ze is jeugdig maar met haar 2,5 had ik ook niets anders verwacht... broer was ook zo'n jonkie op die leeftijd en mama was ook n redelijke laatbloeier dus zit in de lijn ;)

Bah, prikkeldraad is niet grappig!

Fijn dat Rudi het zo goed doet en jullie weer lekker aan de gang kunnen!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:14

Ik ben niet jaloers hoor, dat je het trailpark op stal hebt.. Echt niet... :D

Al heb ik ook absoluut niet te klagen over ons plekje natuurlijk.