Laatst bijgewerkt door Sicayes op 17-01-15 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt
emmaudb
Geplaatst: 17-01-15 22:20
Ik vond het toch best wel koud, maar het was in ieder geval droog. voor morgen hebben ze sneeuw voorspeld, dus weet niet of ik kan rijden
joyce2
Geplaatst: 17-01-15 22:46
Nee, ik wil geen sneeuw hoor!!
Edit: Weten jullie trouwens nog adresjes waar je voordelig leuke beschermers/pads/etc. kan bestellen? Ik was heel leuk via Amazon op de website horse.com terecht gekomen. Dus van alles in m'n mandje gepropt, ga ik naar de checkout om te kijken wat het kost qua verzenden, blijkt geen enkel product dat ik wou hebben naar Nederland verzonden te kunnen worden
Zwartvosje
Geplaatst: 17-01-15 23:01
Aahh jammer joh Joyce.... had ik ook laatst, bleek 't met creditcard betaalt te moeten worden... die heb ik dus niet
Edit: geeeeeen idee waar je leuk westernspul kunt shoppen xD heb ik nog niet hoeven doen
Waar wou je bestellen? Want ik bestel in het buitenland echt alleen maar met creditcard, omdat je aankopen dan verzekerd zijn. Reden dat ik ooit een creditcard aan heb geschaft, is dat we autopech kregen in Frankrijk (gelukkig waren we al op de camping), maar nergens een auto konden huren omdat je dan verplicht een creditcard moest hebben. Dus mocht je met de auto op vakantie willen naar het buitenland, of vaker wat online willen kopen, dan is het die paar euro per jaar voor je creditcard echt dubbel en dwars waard!
Hahah das waar, maar als ik echt iets wil bestellen wat met creditcard moet kan dat meestal wel met de kaart van iemand anders. Dan betaal ik dat direct terug en is t klaar :p
Trouwens geen idee meer waar ik wilde bestellen xD 't ging om een nieuwe keukenschaar
Marlien5
Geplaatst: 18-01-15 12:25
Goedemorgen allemaal!
Gisteren ben ik voor het eerst weer naar stal geweest. Vriendlief wilde me er gelukkig heenrijden Erg fijn om de sfeer op stal weer te proeven, te kletsen en paardjes te knuffelen. Met Lesley gaat het echter wat minder goed. Ze waren net met haar bezig, maar zelfs met van stal afhalen kwam ze omhoog, steigeren, wild doen en vooral heel dominant. In de roundpen kwam ze echt op het meisje afgestormt, en de hele tijd in haar ruimte en etteren. Daarna heeft ze het in de buitenbak nog wat geprobeerd en daar is het gelukt om 1 rondje goed te maken. Voorlopig gaan ze er nog niet op. Ze proberen nu met z'n 3en af te wisselen en te zorgen dat ze wat beweging krijgt. Alledrie hebben ze een Parelli achtergrond, dus proberen ze haar op deze manier weer wat terug te zetten in de rangorde. Ik ben niet gevraagd om te helpen, dus voorlopig kan ik dingen met Lesley denk ik wel vergeten . Ze hebben aangeboden dat ik een andere pony mag leasen, maar ik zou nu zo even niet weten wie. Bovendien kan ik ook nog niet paardrijden natuurlijk en het liefst al helemaal niet in mijn eentje.
Gelukkig heb ik ook leuker nieuws! Via Bokt kwam ik erachter dat iemand praktisch bij mij om de hoek een westernpaardje heeft en al lang op zoek is naar een bijrijder. Morgenmiddag ga ik langs om even kennis te maken en een kop koffie te drinken. Heel erg veel zin in!
Oh super leuk Marlien! Wat voor paardje is het? En zou je Lesley weer ''terug'' willen dan?
Mayflower_
Geplaatst: 18-01-15 12:52
Goedemorgen! (kan net nog )
Ben ik hier weer welkom na een tijdje afwezig te zijn geweest?
Heb wel een hoop bijgelezen maar dat was onder het werk. En had dan geen tijd om te reageren.
Ik rij trouwens altijd met cap.
Lianne: Ik zag een leuk grondwerkfilmpje van jou voorbij komen! Wat fijn dat het al wat beter gaat!!
Susannah92: Goed op weg! Welk dieet volg je? En heb je een doel van hoeveel kg je ''moet'' afvallen?
Joyce2: Kun je via Ebay niet slagen?
Marlien: Succes morgen! Hoop voor je dat het wat is!
Hier gaat het lekker! Ik ben druk op zoek naar een trailer en ga waarschijnlijk 15 februari mee doen aan een clinic trail. En Moska wordt per 1 februari verhuisd naar een paddock paradise waar ze 24/7 buiten staan.
Oh super leuk Marlien! Wat voor paardje is het? En zou je Lesley weer ''terug'' willen dan?
Het gaat ook om een pittige merrie van wat ik begrepen heb, een Quarterhorse. Zit echt op 5Km fietsen bij mijn huis vandaan, echt heel uniek dus! Zelfs al wordt het voorlopig niets qua rijden, vind ik het altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten die zich ook met de westernsport bezighouden
Met Lesley is het een beetje lastig, Ik ben nog steeds verliefd op haar, blijf haar stiekem toch fantastisch vinden. Ik weet ook niet precies wat het is wat me zo aantrekt aan haar. Ik vind in ieder geval dat ze nog een kans verdient. Het liefst ga ik er ook gelijk weer op, maar dat is natuurlijk niet handig . We deden het zo goed soms en ik weet dat ze het echt in zich heeft om hele goede westernpony te worden. Ik ben niet zo snel van het opgeven, maar aangezien ze nu goede zorg krijgt, laat ik het maar even zo. Dan zien we wel wat de toekomst gaat brengen.
Oh jongens ik heb net weer eens gesport na 3 weken "vakantie" en nou moet ik zo nog rijden
Lastig Marlien! Wel leuk een quarter om de hoek. Vervelend dat Lesley zo vervelend doet ook! Sterkte nog met je rug
Leuk Mayflower een trail clinic! De meeste haffies zijn daar supergoed in! En een paddock paradise is ook altijd fijn. Lekker naar buiten
JudithO
Geplaatst: 18-01-15 15:27
Jolly is 1 van onze 3 Shetlanders Van de 3 kunnen er 2 voor de slee, dus ik hoop zeker nog op sneeuw. Twee jaar geleden hebben we dat ook een aantal keer gedaan.
Marlien, klinkt alsof Lesley het redelijk zwaar heeft.. Hopelijk komt het nog goed. Als je er graag bij betrokken wil zijn, kun je het toch altijd vragen? Super leuk dat je al weer een ander bijrijdpaardje gevonden hebt, hopelijk krijg je wat meer geluk dan je tot nu toe gehad hebt..
Ik volg BodieBoost, en zou er toch graag nog 16 kilo af willen hebben, maar meer omdat ik het zo sneu vind dat Babe mijn zware lichaam meesleurt. Ik heb het "geluk" dat ik niet heel zwaar oog, en als mensen dan horen wat ik daadwerkelijk weeg schrikken ze er altijd best van... Maar goed, we zijn goed op weg
Marlien, hoop dat 't nieuwe paardje wat voor je is. Blijf je Lesley dan ook nog doen of hou je dat toch voor gezien dan?
Mayflower, clinic klinkt supergaaf! En 24/7 buiten is natuurlijk ook heerlijk
xLianneZorro, dank je wel. Helaas is het eerste filmpje mislukt. Had de camera te hoog ingesteld dus je ziet heel af en toe een oortje. Volgende keer even wat anders doen.
En wat goed susannah. Als je steeds afvalt, blijf je ook gemotiveerd. Ik hoef nu nog maar 2.5 kilo met mijn dieet en dan ben ik 25 kilo kwijt.
Gisteren les gehad en bezig geweest met de inside en outside arc. Heb de truc nu door haha. Maar zal er morgen wat meer over zeggen want dit is irritant typen op mobiel.
Sanne, welk dieet volg jij? En fijn dat je het trucje door hebt nu
Warboel
Geplaatst: 18-01-15 16:37
Knap hoor meiden ik doe sporten en gezond eten en dat gaat best goed. Sta ongeveer 4-5 uur per week in de sportschool, meer is niet te doen met school.
Hier sneeuwt het gelukkig niet! Ah ik heb echt super fijn gereden met Fritz vanmiddag, knap kind het weekend van de 31e zijn er 2 clinics op stal en het weekend daarop weer 1! Wilde die van de 31e meedoen maar ik kan dan niet helaas. Die andere 2 vond ik dat we daar nog niet aan toe zijn Maar ik muts gewoon volgens mijn stalgenoten haha.
Juul_Oxford
Geplaatst: 18-01-15 18:27
Sneeuwt het bij jullie ? Bij mij niet hier regent het alleen Ik wil sneeuw!
Ik volg nu het cambridge dieet. Heb al heel veel gevolgd, maar heb simpelweg niet de tijd om ook nog naar een sportschool te gaan. Ik sport genoeg bij mijn paard haha. Maar ben wel een gezonde etter
Inside en outside arc zijn in principe een soort van stelling wat je vraagt. Bij de inside arc vraag je de schouder naar buiten en bij de outside arc vraag je de schouder naar binnen, maar hou je hem met je binnenbeen op de volte. Hoop dat ik het zo goed uitleg. Vindt het zelf nog al lastig. Snap nu hoe ik hem in de inside en outside arc krijg en welke ik wanneer moet toepassen op de volte. En dat het gaat dat ik zijn schouder verplaats.
Hier sneeuwt het gelukkig ook niet. Al mag het wel stoppen met regenen