[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:45

He bah jumpyhorse dat ziet er niet prettig uit maar fijn dat er wel goede opties zijn!

Feyre is zo mega gaaf he. Das 'n echt paard haha.

Justkid thanks! Bo is uit een wimpys little step x Hollywood dun it merrie en spooks gotta gun hengst(john gotta gun).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:48

Nee denk het niet JK. Hij heeft enorm verlatingsangst en kan slecht opgesloten staan. Hij hangt nu erg aan Noura en Charly, dus ik denk dat hij diep ongelukkig wordt als ik hem weer achterlaat. Ervaring leert dat dit steeds erger wordt als we het meer doen. Daarom rijd ik ook geen wedstrijden meer, daar bouwde hij dat ook zo mee op.
Daarom oefen ik dat ook nu al met Noura, dat weg gaan van de rest. De rest vindt het een stuk minder leuk, maar Noura boeit het eigenlijk niet. Dus dat is wel heel fijn :j
Die is ook zo vol vertrouwen. Zo fijn <3

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:03

Nee dan is het helemaal niks om hem daar achter te laten, zou ik ook niet doen hoor als het zo erg is. Vooral omdat je er zelf niet de hele tijd bij mag blijven als je hem daar laat.

Heerlijk dat Noura zo anders is, lekker cool in de kop en vol zelfvertrouwen.
Elsie is ook zo'n stoere en vooral ook de absolute leider van de groep, We hebben er een nieuw paardje bij maar die moet ook onder de plak en ze doen het ook nog allemaal braaf. Ja Elsie, goed Elsie, ik ga al opzij Elsie, nee ik wacht wel tot jij klaar bent Elsie, mag ik naast jou eten alsjeblieft. Heel grappig om te zien.
Dan zie je ook goed wat dat doet wanneer een paard in een gemengde merriekudde op mag groeien. Zij is zo'n goede leidster.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:10

Super! Hoe oud is ze nu? Ik vind opgroeien in een gemengde kudde ook echt een meerwaarde hebben. Noura wordt ook zo super opgevoed. Zo leuk om te zien!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:37

Elsie is net 5 en was in de kudde waar ze vandaan kwam al opgeklommen tot tweede leidmerrie. Bijzonder zulke karakters.
Kid was een middenmoter die vond het allemaal wel prima.
Ik heb ergens een foto van toen ze nog bij Lelymare stond, dan liggen alle paarden plat te slapen en dan heeft Elsie dienst, zij staan als enige overeind om te boel in de gaten te houden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:43

En maar weer een paar jacobskruidplanten uit de wei gehaald. Dat is toch echt een plaag. Je blijft bezig, denk je de wei weer vrij te hebben komt er toch weer wat op.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:52

Ik heb jullie ontwikkelingen (stilletjes) op de voet gevolgd JK, want op het moment dat Elsie op de kliniek stond, stond Sil ineens met een dichtgeknepen oog op de wei :oo Dat is gelukkig slechts een irritatie geweest, dat is gefixt met een zalfje van € 8 van de DA. Maar poeh, je schrikt je helemaal de tandjes. Zo fijn dat Elsie het zo goed deed op de kliniek! Hopelijk was het iets eenmaligs, en kunnen jullie straks weer helemaal fijn aan de slag.

Met Sil gaat het goed! Ze wordt echt steeds dapperder en we gaan elkaar steeds beter snappen. Mijn fantastische instructrice noemde ons laatst een stel verschrikkelijke hypochonders, dat is niet ver van de waarheid af _O- Het leverde wel weer een aantal verrassende inzichten op.

Twee paarden en fulltime werken is eigenlijk gewoon niet te doen :+ Gelukkig hoeft Fey nog niet vol aan de bak, en heb ik voor Sil twee stalgenootjes die haar ook mee nemen. Voor Feyre wil ik vanaf volgend jaar ook iemand er bij zoeken. Gisteren heeft een stalgenootje nog even op haar gestapt en gedraafd. Die vond haar ontzettend zoet en voor zo'n jong dier al heel scherp aan de hulpen ( {:} ) maar ook echt nog wel héél jong.

Arme Jim, zoveel zenuwen en stress. Zou iets ondersteunends hem daarbij kunnen helpen? Om de scherpe randjes er wat af te kunnen halen?

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:01

germie schreef:
En maar weer een paar jacobskruidplanten uit de wei gehaald. Dat is toch echt een plaag. Je blijft bezig, denk je de wei weer vrij te hebben komt er toch weer wat op.

Wat vervelend, die rotplanten!

Het valt mij op dat dit jaar de bermen zo vreselijk vol staan met JKK, niet te geloven, weet heel zeker dat dat anders niet zo ergw as!

Ja en wat krijgen we dan volgend jaar als dit allemaal uitzaait.......

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:41

Symke schreef:
germie schreef:

Het valt mij op dat dit jaar de bermen zo vreselijk vol staan met JKK, niet te geloven, weet heel zeker dat dat anders niet zo ergw as!

Het wordt steeds erger lijkt het.

Het zou niet verkeerd zijn als men gewoon eens bermen weer schoonmaakt. Maar ja, dat zal wel te veel kosten.
Ik ben een beetje bang dat het te laat is om het nog in toom te houden. Het is bewust gezaaid jaren terug en wordt steeds erger.
In Belgie is men verplicht om bepaalde distels uit de tuinen te verwijderen is mij verteld. Dat zou met JKK ook mogen, maar de overheid moet dan wel de bermen schoon maken. En dan nog zal het iets zijn van de lange adem.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:44

Symke schreef:
germie schreef:

Wij hebben ze zelf verwijderd uit de berm rondom ons paddock paradise. Geen zin om die planten volgend jaar tegen te komen.
Distels hebben wij ook veel staan. Maar die voer ik elke keer wat aan de paarden. Daar heb ik geen problemen mee. En zijn ook goed voor de bijen en andere beesten.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:40

Idd Daihyo distels niet zoveel problemen mee ( al zijn die stekeltjes akelig en de paarden er niet dol op)

Jkk hier nog niet, afkloppen, maar ik snap heel goed dat je het anders zelf.uit de berm haalt!
Is zomaar anders bij je in weiland!

Mijn paardjes luisteren niet helemaal goed naar wat allemaal eetbaar is v paarden....
Munt nee
Distels nee
Duizendblad nee
Linde nee
Oostindische kers nee
Els eerst wel.nu nee

En dan wel helemaal hysterisch hinniken van zoveel honger!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:44

_O-
Hier worden de distels wel goed gegeten. Maar ik moet ze wel afknippen en dan moeten ze even liggen. Net als brandnetels.
Braamblad groeit er genoeg langs de track. Die eten ze dan weer niet. Maar de wilgen die er staan snoepen ze wel van.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:05

Daihyo schreef:
_O-
Hier worden de distels wel goed gegeten. Maar ik moet ze wel afknippen en dan moeten ze even liggen. Net als brandnetels.
Braamblad groeit er genoeg langs de track. Die eten ze dan weer niet. Maar de wilgen die er staan snoepen ze wel van.

Oh vergeten idd; braam langs track ook nee _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:10

Ik zou toch de wilg proberen dan. Die scoort hier zeer hoog :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:39

Zoekplaatje :))
We hebben de achterste wei open. En ook aan de achterkant open gedaan. Er is vooraan ook een ingang, maar vanuit achteren moeten ze verder lopen naar stal en water.
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:20

Wat heb je toch een mooie plek Amanda!

Ik wilde vandaag wat met Sil doen maar ja… regen, onweer.. Dus maar vast een deel van de wei afgezet zodat het weer kan groeien. Onder toeziend oog van Opperhoofd Prison Break herself :+

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:25

Goed bekijken hoe je dat allemaal vast maakt, dat scheelt straks weer als je er uit wilt Feyre :=

Wilgen zijn hier ook zeer favoriet om van te snoepen tussendoor :9

Ik zou hem graag eens lenen tzt Amanda! Tof aanbod, thanks!!

Hier ook tot op het bot natgeregend :') maar tussen de buien door ons nieuwe (door mijn vriend gemaakte) blok kunnen testen :D

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:26

Zo'n geweldig leuke foto is dat!!

Feyre drukt zich -als er geen stroom op staat- gewoon door het draad heen, ongeacht hoe het vast zit := ^) Ze is net zo'n Afrikaans olifantje dat bij gewassen wil komen: als ze wil, dan gaat ze. Nou is ze qua omvang ook wel bijna gelijk aan een olifantje dus ja.. Afgelopen dagen kon ik haar ook weer uit het hoge gras vissen. Sta je daar met je goede bedoelingen en strakke grasregime.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:28

Auw, dat doet echt even pijn als ze dan weer aan de verkeerde kant staat. :\

Waardeloos is het gewoon, dat ze schijt aan draden heeft.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:31

Ja echt hoor, ik word er schijtziek van. Als er voldoende stroom op staat doet ze het niet hoor, dan heeft ze er echt wel respect voor. Maar er zijn wat problemen met de stroomklok en dan duwt ze letterlijk het draad uit de houders en gaat ze (samen met Sil en hun Shire-vriendin) lekker snacken. De andere merrie in de groep durft niet over plat liggend draad te stappen dus die staat dan wanhopig aan de goede kant van het draad te hippen :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:37

Achgos :')

Oh jakkes dus ze weet het draad ook gewoon te testen op stroom. Slimme merrie :x

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:42

Bramen, ja, die staan er hier ook genoeg, moet ik bij de bak ook steeds wegknippen, anders lopen ze niet meer over de hoefslag. Distels vreten ze niet, brandnetel niet, JKK gelukkig ook niet (het is geen doen om alles weg te halen zo veel, en het is niet mijn land, ik probeer zo veel mogelijk weg te halen, maar je mist toch vaak wat).

Ik wacht op een moment dat ik en een camera bij me heb en de ruin zijn houdini kunsten laat zien. Die is in staat om beide voorbenen over de onderste plank te doen, dan buiten de wei te grazen met zijn hoofd, maar omdat de schoft niet onder de bovenste plank door past moet hij weer achteruit terug. Hij doet dat gewoon zonder zich te bezeren.
Als er geen stroom op draad staat, dan gaat een voorbeen er over, dan de volgende, dan blijven de achterbenen hangen totdat die losgeschud zijn en meneer staat buiten de wei. Het doet hem niets wat draadjes tussen de benen. Bij 2 draadjes gaan de voorbenen over de onderste draad, dan wordt de schoft onder de bovenste door gedrukt en dan de achterbenen weer opgetild en meneer staat waar hij niet hoort te staan.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:46

Vreselijk zulke Houdini's!
Mijn heksje doet ook zoiets als de ruin van germie, draad staat nog maar zij is erachter

Al betrapte ik haar gisteren op buffelen zoals Fey
Maar ja zelf vergeten stroom aan te doen en dat kan echt niet met haar!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:50

Ze weten het ook precies hè Berdien. Hier ook zo 1 hoor. Normaal staat er een klap stroom op, maar de draad van de buiten naar de binnen omheining was gebroken. De heren hadden niks door. Maar mevrouw…. := :roll:
Nu kan zij het op zich wel iets beter hebben dan jouw lieve gouden olifantje. Maar toch :D
Afbeelding

Wat een gaaf blok Lon! Super tof! En wat een mooi matchend shirt :D
En doen we. Geef maar een gil als je er aan toe bent.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:01

Ehm ja Feyre begon dus ook zo, toen ze nog geen twee maanden oud was had ze het al door dat als er geen stroom op het draad stond, ze buiten de wei kon snacken. Vier jaar later…. :x :x Als het niet rekt dan knapt het wel. Nou weegt ze op dit moment denk ik olk zo’n 800 kilo dus tja..

Ik heb de foto’s gevonden _O-

Afbeelding
{:}

Oh? Geen stroom?
Afbeelding

*\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Ik had toen haar al beter moeten weten en haar terug moeten geven ^)