[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Cindy

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:05

Ik heb ook altijd een cap op.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:28

Heel gek, ik begon met western rijden zonder cap, want ja, het hoeft niet. Maar na weer even gewend te zijn en te zien en merken wat een draken het ook alweer kunnen zijn, eigenlijk meestal wel met een cap op. Ben dan wel zo schijnheilig om hem met foto's af te zetten ;-)
Ik ben wel ontzettend blij dat ik laatst tijdens mijn nare val een cap op had. Moet er niet aan denken om dan zonder cap te hebben gereden. Dus ja, ook in een bak kun je heel naar vallen. Ik was (en ben nog steeds) verbaasd hoe kwetsbaar je eigenlijk bent, Ik loop nu overigens nog steeds met stok, ben net een oud omaatje :-/

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:33

Marlien5 schreef:
Heel gek, ik begon met western rijden zonder cap, want ja, het hoeft niet. Maar na weer even gewend te zijn en te zien en merken wat een draken het ook alweer kunnen zijn, eigenlijk meestal wel met een cap op. Ben dan wel zo schijnheilig om hem met foto's af te zetten ;-)
Ik ben wel ontzettend blij dat ik laatst tijdens mijn nare val een cap op had. Moet er niet aan denken om dan zonder cap te hebben gereden. Dus ja, ook in een bak kun je heel naar vallen. Ik was (en ben nog steeds) verbaasd hoe kwetsbaar je eigenlijk bent, Ik loop nu overigens nog steeds met stok, ben net een oud omaatje :-/

Auch, dan ben je echt goed gevallen. Maar beter even een oud omaatje dan dat je jezelf klem loopt. Ik heb na mijn val toen ook achter een rollator gelopen :+

Overigens dat met de foto, dat heb ik ook. Behalve de foto's die wel eens gemaakt zijn tijdens mijn les. Daar heb ik wel een cap op.

Ik heb met kerst een SJactioncam gekregen, en gisteren is het hesje binnengekomen waar je die makkelijk op kan bevestigen. Vanavond met rijden maar eens uittesten, en dan misschien morgen met les er ook mee rijden :). Als het een beetje makkelijk gaat, dan kunnen jullie mee rijden *\o/*

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:37

Klopt, je kan heel lelijk vallen en het hoeft niet eens hard te gaan. Ik ben een keer van een stappende pony afgegleden, verkeerd terecht gekomen en toen stond m'n elleboog binnenstebuiten. Geopereerd, maanden gips, pinnen in m'n gewricht en ik kan 'm nog steeds niet helemaal buigen. Dusja :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:09

Oeh, dat klinkt best smerig Warboel. Zo zie je maar weer, een ongeluk zit echt in een klein hoekje en soms maakt het dan niet eens uit of je een cap op hebt of niet.

Ik deed "vroegah" echt alles zonder cap: gewoon dressuur, maar ook springen, het bos in, over de weg rijden, inrijden op vreemd terrein als ik mee was als groom, etc. Maar ik merkte op een gegeven moment dat ik me beschermder voelde met cap op en nu is het een gewoonte geworden om hem te dragen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:55

Dat heb ik nu ook. Ik rij mijn paard niet eens meer naar de wei toe zonder cap.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:10

Okey twijfel is weg :+ Ik blijf lekker braaf met m'n cap op m'n kop rijden (wat ik overigens altijd gedaan heb :) )

Klinkt inderdaad naar Warboel :oo
Ik heb het een keer gehad toen ik 11 was. Ben toen vol op 1 knie geland. Heb m'n knie wéken niet kunnen buigen, heeft goed zeer gedaan. Foto's laten maken, kwam niets uit. Toen is het afgeschreven als groeipijn >;) Al goed, nog steeds slechte knietjes dus (andere knie is ook slecht, geen idee waarom...overbelasting door m'n andere knie miss?)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:15

Ik heb net les gehad. We zijn bezig geweest met draaien om de voorhand. Vindt DJ lastig en ik vind het ook lastig, maar aan het eind ging het goed
Hij kan ook zo lelijk kijken als hij boos is. Gelukkig blijft het daarbij met af en toe een hupsje, maar dat stelt niks voor.
Jog ging ook wel goed, vind hij ook nog lastig maar hij pakt het goed op.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:59

Oei een knie is ook heel vervelend.
Ik was toen 7, weet er niet superveel meer van. Kinderen "berusten" sowieso best makkelijk in hun situatie. Ik was alleen boos dat ik niet mocht paardrijden en zwemmen! En de pinnen eruit halen deed erg veel zeer, dat weet ik nog wel. Ik reed toen nog Engels.

Sinds ik western rij ben ik er verdacht weinig afgevallen :+ op de manege misschien 1x in 10 jaar echt wat gehad door een val, van Fritz nog niet afgevallen *klopt heel hard af*

Fijn dat je les goed ging Emmaudb! Elk begin is moeilijk en ze moeten dan natuurlijk ook spieren rekken die ze anders misschien niet zoveel gebruiken. Ze leren meestal supersnel :)

Juul_Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:18

Hey!
Westernrijden lijkt me super leuk!
Ik heb 3 jaar Engels gereden, maar ik was er een beetje zat van..
nu lijkt western me heel erg leuk.
Met name omdat het me veel relaxter lijkt dan dressuur, want je ziet best vaak dressuurruiters die zo gespannen op hun paard zitten.
Ik hoop dat op western les mag :) alleen jammer dat het bestwel duur is ;( .

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:00

Welkom Juul_Oxford.

Vergis je niet in western, ondanks dat ik het super leuk vindt om te doen. Is het wel hard werken.
Gespannen zitten is iets wat denk ik meer aan jezelf ligt dan aan de tak van sport die je doet. Ook ik zit met western wel eens gespannen.

Zal met je mee duimen voor western les.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:10

Poh, ja, ook westernpaarden zijn af en toe stuiterkampioenen (en dan ook nog eens super wendbaar) dus daar wordt ook wel gespannen gezeten hoor :+

Maar leuk dat je het eens wil proberen! Ik wil je wel adviseren om bij een goede stal te gaan lessen, niet een stal waar er gewoon willekeurige westernzadels op dressuurpony's gelegd worden, en dan "westernles" geven. Waar woon je in de buurt? Misschien hebben er hier nog mensen tips voor je :)

Overigens toen ik nog op de manege reed was het niet veel duurder dan op de dressuurmanege in de buurt hoor.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:21

Inderdaad qua prijs zie ik ook geen verschil. Ik zit dan niet op een western manege, maar heb privéles. Maar dat is evenveel als wat de dressuur ruiters hier betalen voor een prive dressuur les.

xLianneZorro, Hoe heb je dat filmpje korter gemaakt. Ik ga dus vanavond voor het eerst filmen met de cam, Maar anders wordt het een filmpje van een half uur ofzo. Heb je daar een programma voor of kan dat met youtube?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:23

Met privéles weet ik het niet, ik ken geen dressuurruiters _O- Of nouja ken er wel een paar van stal, maar nooit zo over de tarieven gehad eigenlijk :+

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:31

Leuk dat je western wilt gaan proberen Juul_Oxford! Ik ben ook net komen kijken en het is zeker wel aan te raden!
Maar vergis je inderdaad niet. Western vergt evengoed wel veel techniek en 'ruitergevoel' :Y)

Ik duim voor je mee dat je mag gaan lessen +:)+

Edit: misschien kun je in je advertentie zetten dat je western ook heel leuk vind om te gaan doen :))

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:34

Ik rij alleen met buitenritjes of met ernstig slecht weer met cap .. Vandaag weer even ideaal getraind en een buitenritje eraan vast geplakt volgende maand weer les mag wel na drie maanden hihi

Juul_Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:22

Ik bedoelde het ook niet zo dat je bij western niks hoeft te doen ;)
Western ruiters zijn misschien ook wel eens gespannen, dat heeft iedereen wel eens denk ik ;) .
@Warboel, ik woon in Oosterwolde Friesland. De Silver Ranch is bij mij heel vlakbij daar kan ik op de fiets naartoe. Maar per kwartaal geloof ik kost het €180. Dat vinden mijn ouders best prijzig. Vergeleken wat ze eerst betaalden voor de andere manege 95 per 10 lessen. ;)

@zwartvosje, bedankt voor de tip, ga ik zeker doen ! :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:26

sanne1992 schreef:
Inderdaad qua prijs zie ik ook geen verschil. Ik zit dan niet op een western manege, maar heb privéles. Maar dat is evenveel als wat de dressuur ruiters hier betalen voor een prive dressuur les.

xLianneZorro, Hoe heb je dat filmpje korter gemaakt. Ik ga dus vanavond voor het eerst filmen met de cam, Maar anders wordt het een filmpje van een half uur ofzo. Heb je daar een programma voor of kan dat met youtube?

Even snel een reactie zit op het werk! Windows movie maker heb ik hem gemaakt kan je zo downloaden!

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:33

Juul_Oxford schreef:
Ik bedoelde het ook niet zo dat je bij western niks hoeft te doen ;)
Western ruiters zijn misschien ook wel eens gespannen, dat heeft iedereen wel eens denk ik ;) .
@Warboel, ik woon in Oosterwolde Friesland. De Silver Ranch is bij mij heel vlakbij daar kan ik op de fiets naartoe. Maar per kwartaal geloof ik kost het €180. Dat vinden mijn ouders best prijzig. Vergeleken wat ze eerst betaalden voor de andere manege 95 per 10 lessen. ;)

@zwartvosje, bedankt voor de tip, ga ik zeker doen ! :D

Heey daar heb ik 1 maart wedstrijd :P

Juul_Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:30

Leuk! :) heel veel succes!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:33

Juul_Oxford schreef:
Hey!
Westernrijden lijkt me super leuk!
Ik heb 3 jaar Engels gereden, maar ik was er een beetje zat van..
nu lijkt western me heel erg leuk.
Met name omdat het me veel relaxter lijkt dan dressuur, want je ziet best vaak dressuurruiters die zo gespannen op hun paard zitten.
Ik hoop dat op western les mag :) alleen jammer dat het bestwel duur is ;( .

Welkom! :) En inderdaad vergis je er niet in zoals de rest al gezegd heeft. Heb je zelf ook een eigenpaard of bijrijdpaard? En zo heel veel duurder zijn western lessen toch niet vergeleken met goeie engelse lessen?

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:56

Vandaag ben ik even bij frizzle geweest, die mocht samen met Red Pebbles even een dagje zonder deken vanwege het mooie weer. Even lekker gepoetst en gevoerd. zometeen de kwart finale van het darttoernooi hier in het dorp gooien. hoop dat ik door ga.

Juul_Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:06

Dankje :) . Nee ik heb helaas geen eigen paard en ook geen bijrijdpaard. Ben er wel naar op zoek, maar meeste mensen vinden mij te jong.. Zoals ik eerder heb geplaatst daar lost het 180 per kwartaal eerst betaalden m'n ouders ong, de helft.. ;)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:09

Een kwartaal is toch 13 weken of ben ik blond? :') Dat betekend dat je dan ook ongeveer 13,- betaald per les als je één keer in de week lest... Vind ik niet duur? :P

Juul_Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:32

Haha nee dat klopt hoor ;) maar mijn ouders vinden dat duur.
Het kan best zo zijn dat het voor western lessen niet duur is! :)