Hier een tijd stil geweest van mijn kant, wel trouw meegelezen
Ziet er mooi uit kim!
Hier is het vooral druk drukker druktst... morgen vertrekken we naar het BK.
vandaag met Hartje weer naar de kliniek geweest voor haar ogen. Dit keer naar Equitom op aanraden van, en blijkt dus dat ze wel degelijk last heeft
Ik ga even kopiëren en plakken wat ik naar vrienden etc heb gestuurd want anders blijf ik typen...
Citaat:
Het zijn een soort vetgezwellen in haar oogleden, dus niet de traanklieren zelf. Deze zijn zo groot dat ze de traanklier volledig verstroppen waardoor er dus geen tranen op haar ogen kunnen komen en deze dus niet goed beschermd zijn. Ook krijgt ze hierdoor haar ogen effectief niet meer dicht waardoor ze echt slecht beschermt worden. Ook heeft ze (vreemd genoeg) rechts cataract/tunnelvisie, aangeboren en zal dus echt niet erger worden. Dierenarts heeft haar veel beter onderzocht dan de vorige deed en ze wilt haar godzijdank wél opereren, de voordelen wegen volgens haar veel meer door dan de nadelen voor Hartje aangezien ze wel echt last heeft en zal krijgen door het niet kunnen sluiten. Wat ze gaat doen is haar onder volledige narcose, de vetgezwellen weghalen en proberen de traanklier te sparen van ergere schade, en haar oogleden kleiner maken. Ze moet daarna 2-3dagen op de kliniek blijven en dan 3 weken strict op stalrust. Aangezien haar ogen echt droog zijn doordat er geen tranen opkomen moeten we nu 3x per dag zalf erin doen, moesten we de operatie niet doen zou dat haar hele leven moeten. Blind is ze niet en naast het cataract rechts is er aan haar ogen zelf geen schade. Naast de vaste risico’s van narcose enz is het enige wat echt kan gebeuren dat de traanklier niet te redden valt en dan zal deze altijd gaan tranen maar dat is niet erg. Het is geen spoed en de arts gaat net volgende week in verlof, en aangezien ze wel een paar keer op controle moet gaat de operatie dus midden september gebeuren
Ben iig blij dat er wat aan gedaan kan worden 
En voor nu ziet ze er na die onderzoeken even uit als een radioactieve eekhoorn