[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:50

Lekker gereden?

Wat leuk dat je er weer op hebt gezeten Gimme_Joy!

Balen Yinthee. Is Bo wel weer wat opgeknapt nu?

Hier ook druk met randzaken bij de paarden :+
Vandaag eindelijk de wei weer kunnen maaien en slepen. Daar moet het echt droog voor zijn en dat was het nu eindelijk een paar dagen.
Afbeelding

Boswilg geknipt, want die groeide onderaan tegen het draad aan. Heel handig zo :x
Afbeelding

En beiden staan weer netjes op de voeten :D
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:15

En de kruiwagen ligt om, haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 14:18

Fijn dat je hebt kunnen slepen Amanda. :D Stom weer ook.

We hebben een klein rondje gereden want hij is erg gevoelig op zijn rug op het moment (pad past eigenlijk niet goed meer) en ik vond het niet eerlijk om gelijk dan 2 uur weg te blijven met extra gewicht op zijn rug.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:33

Leo, ik had jouw bericht helemaal gemist. Wat naar en wat een leegte zal het zijn. Veel sterkte :(:)

Fijn dat je even hebt kunnen rijden Marlies. Wel balen dat hij last heeft van zijn rug? Wat voor een pad is het?

Dat is het nadeel van in beheer zijn Daihyo, dan moet je ook alle minder leuke klusjes doen.

Oh Yinthee, wat balen zeg. Moet hij nu voor altijd op die medicijnen of kun je iets aanpassen in zijn dieet?

GJ weer gereden. Rustig aan weer opbouwen, je lichaam heeft een topprestatie geleverd en dat kost tijd om van te herstellen.

Ik zit even op een roze wolk hoor :):) **\O/** *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:35

Heerlijk! Dat is genieten <3

Het is veel werk. Maar als ik dit dan weer zie dan is het wel ergens goed voor <3
Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:59

Ja dat is ook zo.

Het was maar een kort stukje en Candalisa was wandelend mee met Sydney maar we waren in het bos!!!! *\%/*
Rudi ging voorop en stapte braaf door <3

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:24

hoihoi, ik ben er ook nog, heb net bijgelezen tot 249 de laatste pagina's doe ik straks :)
Hoi Berdien, wat leuk om jou hier ook te zien *\o/*
Elsie heeft ook een Instagram pagina MizRoyalWallaWhiz. Volgens mij volg ik al een heel aantal van jullie.
Er staan nu vooral foto's van haar oog op. Maar het gaat goed, de dierenarts is tevreden, nu hopen dat het bij een aanval blijft. Ik heb er goed de schrik van.

Ik ga weer even verder lezen....

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:44

Dat snap ik wel, is ook niet niks :(:)
Je hebt er een volger bij :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:16

Ik heb maar weer eens een pad gewassen. Nu hoef ik ze niet in de woonkamer te drogen te hangen en drogen ze tenminste. Kan nu gelukkig allemaal gewoon buiten. Ik denk dat over 24 uur de pad weer bruikbaar is.

Hier geen paden in de wei, nou ja, wel van de ene wei naar de andere, maar de paarden staan gewoon in afgerasterde stukjes. En 's nachts in een paddock van 17 bij 130m met voordroog.

Maar wel even een lief fotootje, de oude merrie samen met de ruin aan het knabbelen. Mijn paard had zich verstopt achter deze 2. :+ Fototechnisch geen beste, maar het moment moest even vastgelegd worden :D
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:30

Wat is Rudi stoer Noisy! Gaaf hoor! Dat soort momenten zijn echt goud!

Veel werk Amanda maar prachtig plekje. Het werk neem je voor lief, merk ik zelf ook :))

Fijn dat Elsie weer zoveel beter gaat! Gelukkig maar!!

Bedankt voor alle sterktewensen. Ik merk dat ik af en toe ineens sta te janken maar gelukkig heb ik wel de beste afleiding.
Vandaag weer even gereden, hij had een beetje de bokkenpet op en wilde alles zien wat vooral buiten de bak was, maar uiteindelijk deed hij toch weer mooi zijn best!

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 15:45

Mooi borsttuig!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:21

Hij ziet er super uit zo <3
Ga je overstappen op bitloos? Vanwege het touwhalster :)
En jouw zadel <3… als Noura later groot is…. En dan cognac :9

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:42

Thanks!!
Ik wil dat beide gewoon normaal is voor hem. :j en voor mij. Zo met het touwhalster zijn we een beetje aan het oefenen en ik heb ook een bitloos hoofdstel dat ik tzt ook wil gaan gebruiken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:45

Ah tof. Mooie manier om er aan te wennen inderdaad :j
Wat heb je voor bitloos hoofdstel?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:52

Een sidepull door Lovelance gemaakt. :) hij loopt hier al mee aan de dubbele lijnen en dat gaat prima. Zal voor simpel in de bak of op het terrein rijden vast ook prima zijn. Voor evt. buiten zou ik denk ik wel bit of iets van een bloemhackamore wikken. Maar dat is toekomst :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:56

Heb je een foto? Ben wel nieuwsgierig :D
Ik heb voor buiten een S-hackamore. Ik vond de bloem net wat te weinig invloed zeg maar. Jim is met de S net even iets beter bij de les als het nodig is.
Noura wil ik tzt ook bitloos beleren denk ik. Als ik wedstrijden wil rijden dan zal dat met een bosal moeten. Ik heb er 1, maar moet nog even onderzoeken of deze kwalitatief goed is. Ik vind ‘m best zwaar in gewicht en zou liever iets lichter willen. Maar goed, als het slechte kwaliteit is dan moet er sowieso een ander komen en wil ik me wel goed voor laten lichten :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:14

Zal er een keer een maken :j is een simpel biothane hoofdstel (kan fijn nat worden enzo ;) )
Een S hackamore hoor ik meer goede ervaringen mee!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:20

Oh biothane is fijn! Ik heb een halster voor Noura van ByBaukje. Meteen met ring op de neusriem om als kaptoom te gebruiken en ringen aan de bakstukken voor bitclips en ringen voor sidepull. Kan ik er alle kanten mee op :D

Als Jim voorlopig niet onder het zadel kan, kun je mijn S wel een keer proberen hoor! Heb ‘m aan een westernhoofdstel zitten met onderlegde neusriem er aan.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:26

Lekker Noisy ! Zo mooi daar ook <3

Echt mooi Daihyo, jaloersmakend haha. Maar inderdaad wel veel werk.

Ik volg je nu ook JustKid ! :j

Waaauw mooie set Leo ! Heel stoer !

Hier twee dagen clinic erop zitten. Mijn hoofd explodeert zo ongeveer van alle info maar wat was het gaaf en zo onwijs leerzaam. Wij hebben echt weer genoeg huiswerk maar ook in deze dagen al mega stappen kunnen maken. Trots op mn knappe vriendje <3

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:27

Die laatste ziet er profi uit zeg! Super!

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:23

Hier een tijd stil geweest van mijn kant, wel trouw meegelezen :)
Ziet er mooi uit kim!

Hier is het vooral druk drukker druktst... morgen vertrekken we naar het BK.
vandaag met Hartje weer naar de kliniek geweest voor haar ogen. Dit keer naar Equitom op aanraden van, en blijkt dus dat ze wel degelijk last heeft _-:(

Ik ga even kopiëren en plakken wat ik naar vrienden etc heb gestuurd want anders blijf ik typen...

Citaat:
Het zijn een soort vetgezwellen in haar oogleden, dus niet de traanklieren zelf. Deze zijn zo groot dat ze de traanklier volledig verstroppen waardoor er dus geen tranen op haar ogen kunnen komen en deze dus niet goed beschermd zijn. Ook krijgt ze hierdoor haar ogen effectief niet meer dicht waardoor ze echt slecht beschermt worden. Ook heeft ze (vreemd genoeg) rechts cataract/tunnelvisie, aangeboren en zal dus echt niet erger worden. Dierenarts heeft haar veel beter onderzocht dan de vorige deed en ze wilt haar godzijdank wél opereren, de voordelen wegen volgens haar veel meer door dan de nadelen voor Hartje aangezien ze wel echt last heeft en zal krijgen door het niet kunnen sluiten. Wat ze gaat doen is haar onder volledige narcose, de vetgezwellen weghalen en proberen de traanklier te sparen van ergere schade, en haar oogleden kleiner maken. Ze moet daarna 2-3dagen op de kliniek blijven en dan 3 weken strict op stalrust. Aangezien haar ogen echt droog zijn doordat er geen tranen opkomen moeten we nu 3x per dag zalf erin doen, moesten we de operatie niet doen zou dat haar hele leven moeten. Blind is ze niet en naast het cataract rechts is er aan haar ogen zelf geen schade. Naast de vaste risico’s van narcose enz is het enige wat echt kan gebeuren dat de traanklier niet te redden valt en dan zal deze altijd gaan tranen maar dat is niet erg. Het is geen spoed en de arts gaat net volgende week in verlof, en aangezien ze wel een paar keer op controle moet gaat de operatie dus midden september gebeuren

Ben iig blij dat er wat aan gedaan kan worden :)
En voor nu ziet ze er na die onderzoeken even uit als een radioactieve eekhoorn :+
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:04

Jeetje jumpyhorse dat is ook wat zeg! Arme merrie!

Gaaaaaf Kimvicious!

Knappe Rock! <3 Ik heb bij Feyre getwijfeld over bitloos beleren. Ik heb een hele mooie sidepull maar die paste een jaar geleden nét. Nu niet meer denk ik ^)

Na anderhalve week vooral zwoegen en idiote drukte op het werk zat ik vandaag eindelijk weer te paard! Feyre is denk ik al gauw een maand of langer niet meer gereden maar het is opstappen en wegrijden. Het is zo’n wereldpaard :+:

Afbeelding
<3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:01

Oh jeetje jumpyhorse. Dat is heftig!

Feyre <3

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:02

Daihyo; Ja gelukkig is hij wel weer redelijk opgeknapt, maar nog niet helemaal de oude, dus hopelijk slaan de medicijnen snel aan.

Fijn zo'n hulp _O-

Noisy; De medicijnen zijn in principe tijdelijk (wel vrij lang, een paar maanden) om de oorzaak/ontsteking weg te krijgen. Dus als het doet wat het moet doen, is het hopelijk daarna over en niet meer nodig...

Heerlijk zeg, dat bos zo dichtbij. En wat fijn dat hij het zo goed deed!

Justkid; fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met Elsie! Logisch dat je geschrokken bent!

Kimvicious; Altijd fijn als je veel hebt aan een clinic! En toffe foto's!

Jumpyhorse; dat ziet er inderdaad niet zo prettig uit! :oo Hopelijk gaat de behandeling het gewenste resultaat geven!

Berdien; fijn dat je er weer op kon! :D

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:20

jullie gaan hard!
Leo ook van mijn kant sterkte.
Gaaf Kimvicious echt heel tof dat je dat kunt met je paard (van Wimpy's Little Step?)
Jumpyhorse wat ziet dat er naar uit ;( Ik hoop dat de operatie gaat helpen.
Feyre is een tof paard maar ik vind Syl ook enorm leuk, hoe doet zij het? en kun je dat een beetje bijhouden,
twee paarden?
Elsie loopt fijn op een gebroken bitje, maar ik rij ook wel met touwhalster en dat gaat eigenlijk ook wel prima, ik kan er alleen nog niet mee buiten rijden, al is dat wel mijn uiteindelijke doel.
Amanda ik ga zo voor Jim duimen, Ik snap ook dat je geen operatie aan gaat.
Ik moest met Elsie met bloedspoed naar Utrecht met haar maanblindheid. En ik vond het heel bijzonder om te merken hoe vol vertrouwen ze met een afgedekt oog zo de trailer opliep. Ik moest haar daar achterlaten en mocht ook niet op bezoek komen vanwege de coronamaatrdegelen. Ze was daar ook enorm braaf en liep ook zo weer mee de trailer op naar huis.
Zou het nu niet anders kunnen zijn voor Jim? De situatie waar hij nu in leeft is zoveel rustiger. Dat werkt misschien ook wel door in zijn gemoedstoestand.