Een hele week (door het slechte weer en de zieke kat) niet kunnen rijden en dan gisteren terug les.
Het begon al niet goed... Ik rijd netjes superrustig met de trailer richting stal (ben altijd OVER-voorzichtig met paardje erbij). Vindt er een Afrikaanse dame met een dikke BMW dat ze de baan moet opvliegen vlak voor mijn neus (ze moest hierbij dus ook nog een ander baanvak oversteken). Helaas zat er dus voor mij niets anders op dan te remmen... (Heb nog 'zo zacht mogelijk' geprobeerd, maar stond maar niptjes net niet tegen haar stil - ze trok dan nog niet eens op met haar wagen!) Naast mij op het andere baanvak schrok iemand anders zich hierdoor ook te pletter en die begon te claxonneren op die dame. Een kleine kilometer verder stond ze voor me in file stil (alle verkeer stond stil), ben dan snel even uitgestapt om te checken, alles leek ok. Heb de dame dan ook maar even gaan melden dat dit ECHT GEEN GOED IDEE WAS. (Vanbinnen was ik razend, maar ik verbaas me er nog steeds over dat ik zo vriendelijk ben gebleven. Ze bood haar excuses aan en zei dat ze daar al zo lang stond te wachten om over te steken en mij niet had gezien. YEAH RIGHT?!)
De hele weg heeft Dix zenuwachtig staan trappen (normaal staat ze superrustig) en daar aangekomen had ik een paard wat overal DRIJFNAT, schuimend stond te trillen op d'r benen. :-( ZO ZIELIG!
Even gecheckt en voor de rest (buiten erg nerveus) leek alles fysiek ok. Kwartier droogstappen en daarna was de rust teruggekeerd.
Toch nog gelest: eerste half uur ging erg goed, de spins waren weer wat beter, maar in de galop kreeg ze d'r kuren. Plots van niets wegspringen en er vandoor gaan (zelfs eens bijna TEGEN een dame aan de kant). Laatste 10 minuten heeft mijn instructeur haar gereden (ook bij hem probeerde ze haar truken uit te halen!) en daarna hebben we samen nog wat grondwerk gedaan, want ze heeft wat de neiging om over me heen te lopen. (Wellicht ook omdat ze een week niet gewerkt had.)
GELUKKIG (want daar vreesde ik voor) ging ze vrij vlot terug de trailer op.
Besluit na de les:
Zondag en de week nadien zaterdag heb ik alvast 2 lessen privé grondwerk aan huis vastgelegd (want vooral aan mij is er véél werk. Ik ben te weinig leider voor haar en zij heeft een heel correct iemand nodig of ze loopt zo over je heen.
Vandaag dus alweer wat grondwerk gedaan en de eerste 3 minuten gingen weer niet goed. Daarna heeft ze zich nog 20 min voortreffelijk gedragen.
We komen er wel...
Mijn instructeur drukte me nog even op dit:
Eigenlijk is deze nog beter...
Laatst bijgewerkt door Annekexxx op 15-01-15 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt