[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:20

Ach achteraf valt het allemaal mee en ne kunt nog eens ergens komen! Ik heb nu m'n auto, aanhanger en motor rijbewijs. Misschien moet ik het kaartje maar volmaken nu :p nee daar heb ik geen zin in haha

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:21

Ja nou ik had het vandaag met m'n scooter... Zo'n grote weg met daarnaast een fietspad. En als die mensen dan afslaan naar 't een of ander moeten ze over het fietspad. Er staan overal haaientanden, ofwel; auto's moeten voorrang verlenen aan de fietsers, die gaan immers rechtdoor. Nu weet ik dat er op die weg vaak geen voorrang verleend wordt en rijd ik al wat rustiger daar, maar dit keer sloeg echt alles 8)7 Meestal kan ik ruim op tijd inschatten of ze wel of niet voor me stoppen....
Dit keer dus niet, kerel had geen knipperlicht aan namelijk, dus wist niet dat ie af ging slaan _-:( Keihard moest ik in de remmen, ging op een haar na mis. Dus die kerel zet z'n auto stil en roept "Wat de *** doe jij nou stomme tut!"
Noouuuu je kon me opvegen -:(- Achterlijke gek. Heb (heel lief) mijn vinger opgestoken en ben doorgereden :=

Maar wil ooit wel mijn autorijbewijs en miss dan ook maar m'n E erachteraan. In de paardenwereld weet je 't maar nooit hea O:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:56

Die enge rijlessen ja. Ik was op m'n 18e absoluut nog niet aan lessen toe. Ik ben nu 22 en durfde de rijschool niet te bellen, laat staan de eerste les echt in te stappen _O- zo dicht op een wildvreemde iets doen wat je nog nooit gedaan hebt... Vreselijk. Maar het bleek supergoed te klikken met m'n instructeur en bleek ergens ver weggestopt wel een beetje aanleg te hebben :P vind het nu superleuk! Ben heel blij dat ik ermee begonnen ben.

Dat met die haaientanden heb ik ook eens gehad. Voorrang op m'n fietsje. Mevrouwtje in een Mini stopte niet, stapte uit en begon me uit te schelden... Nou ben ik best groot :+ dus maakte me even lang en heb d'r netjes gevraagd of ze weet wat haaientanden betekenen, en of ze misschien had gezien dat ze op haar rijbaan stonden. De andere automobilisten stonden enorm te gniffelen toen mevrouw nogal gepikeerd daarna weer instapte en wegreed _O- dacht laat me niet kennen door zo'n hooggehakte dik gemake-upte ouwe trut in een Mini :+

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:57

Hier klikte het totaal niet met m'n instructeur. Hij liet mij geen fouten maken, hij greep al in voordat ik iets fout deed. Dus werd er heel erg onzeker van. Toen overgestapt naar een andere instructeur nou die was nou ook niet echt geweldig, veel te laks ook. M'n moeder vroeg toen een keer of dat wat ik fout had gedaan op het examen of ik dat normaal ook deed. Nou dat wist hij niet...

Toen ik 2 keer gezakt was ben ik overgestapt naar een andere rijschool. Had toen een hele fijne instructeur. Maakte zo ook af en toe een grapje dus was al veel meer op m'n gemak. Maar ze hadden mij op de andere rijschool heel veel dingen niet geleerd bleek toen...
Toen voor het derde examen kon hij mij ook echt geruststellen, want ik was zo zenuwachtig.

Toen ik het had gehaald was hij bijna nog blijer dan ik :') was wel grappig om te zien

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:15

@emmaudb; duur geintje dan, zulke instructeurs. Kost je toch steeds weer een herexamen/extra lessen :oo

Maar dat is 't m idd. Die medeweggebruikers en die instructeurs waarvan je ook maar nooit weet of dat klikt. Met m'n scootercursus durfde ik ook niet op te stappen xD Reed m'n eerste bochtje over de parkeerplaats met 10km per uur :+ toen ik terugkwam bij de instructeur liet ik de scooter bijna om donderen van de zenuwen :o Nu zal ik een auto wss niet laten omdonderen, of ik moet wel heel gigantisch gek doen, maar als ik iets voor het eerst doe dan wil ik daar graag goede instructie bij en iemand die weet te motiveren en me in mijn eigen tempo laat leren (en dan bedoel ik niet snelheidslimiet hoor := ). Niet iemand die gaat haasten en zeuren en weet ik wat allemaal.
Krijg nou al de kriebels van de dag dat ik voor het eerst de snelweg op moet hahah

Trouwens, ik denk niet dat ik een aangeboren talentje ben. Mijn ouders rijden uitstekend -niet altijd braaf, maar wel goed- maar ik kan op de scooter al amper normaal rijden xD Buiten het feit dat ik nachtblind ben en eigenwijs toch 's nachts rijd, droom ik heel soms een beetje weg en dan vergeet ik dus net als die mevrouw in de mini hoe haaientanden werken O:)
Nu gebeurt dat echt zeeeeelden, maar toch ben ik bang dat dat in de auto ook gaat gebeuren xD

Even terug ontopic: ben vandaag weer naar Dopey geweest *\o/* Zat door wat dingen eerder vandaag gebeurd zijn niet lekker in m'n vel, dus schoten m'n knieën vast en kon ik niet meer ontspannen zitten.... Heb dus 20 min klungelig gestapt en heb het toen aan de dochter van de eigenaresse overgelaten. Soms heb je nu eenmaal een mindere dag Y;(
Wel heel lief: mocht het paard van een stalgenootje uitstappen zodat ik toch nog een beetje kon 'rijden' :(:) Morgen ga ik lekker poetsen en dan probeer ik het vrijdag gewoon nog een keer :Y)

Whoeps. laang verhaal weer xD (wss omdat ik eigenlijk zou gaan slapen maar niet wil O:) )

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:04

Ik heb op mijn 17,5 mijn autorijbewijs gehaald en ik had hem ook in 1,5 maand, dus ben blij dat ik het heb gedaan haha :P Dus Yara en Sharron volgende week zaterdag zitten jullie wel veilig hoor haha!

@Sharron heb je vrijdag kan weer les? Of ga je gewoon rijden? Het is wel goed dat je nog wel rond hebt gestapt en erna op een ander paard bent gegaan. Is het ook iets van angst? Of dat niet?

Vandaag ga ik grondwerk met Silas doen en ik ga het proberen te filmen haha :D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:11

Ik heb mijn rijbewijs op mijn 19e gehaald :). Wel op mijn 18e begonnen. Theorie had ik in 1x. Rij-examen heb ik 3x moeten doen.

1e keer dacht ik dat het goed ging. Toen was ik gezakt omdat ik te weinig in mijn spiegels keek. Wat zowel ik, maar ook mijn rij instructeur heel raar vonden. (hij zat er niet bij in met het examen).
2e keer wou ik dat mijn rij instructeur mee ging. Toen ben ik werkelijk op alles gezakt, werd dwars door de binnenstad heen gestuurd. Mijn rij instructeur heeft hiervoor toen ook nog een klacht in gediend, maar ja was toch al gezakt.
De 3e keer had ik iemand die voordat we weg waren al samen met mij slap van het lachen zat. Hij was nogal lang, en de stoelen kon je de rugleuning van op pompen, dus daar hadden we nog al wat ruzie mee tot op het punt dat de rij instructeur er maar bij moest komen om de stoel goed te stellen. Die moest ook lachen, dus dan is de meeste stress al weg.
2 week later kocht ik Chendo :).

Ik heb gisteren gereden, hij deed het netjes. vanavond wordt het denk ik niet, dus maar even losgooien. Vrijdag hopelijk wel weer even rijden, en zaterdag les *\o/*

Ik ben benieuwd naar het filmpje van Silas :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:15

Bij mij juist andersom! :P Theorie in 3x en rijexamen 1x haha :P
Van wie heb je les Sanne als ik vragen mag? :D Wel erg gaaf dat je met je paard western rijd!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:30

@Lianne: Daar vertrouw ik dan maar op :D

't is overigens geen angst. Ik heb best slechte knieën dus zodra ik niet lekker in m'n vel zit heeft dat gelijk z'n weerslag op m'n knieën.... Zie je dan maar te ontspannen in zo'n 'vreemd' zadel, want moet er toch nog wel aan wennen....
Nee ik heb gisteren mijn spulletjes opgehaald bij de stal waar de draver staat. Heb nog even geknuffeld en toen is ze buiten in de paddock gezet en ben ik weggegaan. Was wel even moeilijk, want die zie ik wss nooit meer terug -O- Maarja, moet er toch afstand van gaan nemen.
Toen ben ik onderweg naar huis, zoals ik verteld heb, net niet aangereden en das toch ook even schrikken dan. Dus zat slechter in me vel dan ik dacht toen ik eenmaal op Dopey stapte. En ja, dan lukt het rijden niet door dat stomme gedoe met m'n knieën en daar kan ik dan zo van balen :( Ben er, omdat ik nu eenmaal een huilebalk ben O:) , huilend vanaf gestapt. 't Moest er even uit, maar dan gaat het ook wel weer.
Heb nu wel een heel moe lichaam :+ alles doet pijn :')

Ik heb eigenlijk nooit echt les (voorlopig), maar de eigenaresse+haar dochter zijn er voorlopig steeds bij en die dochter geeft me dan tips en kan ik vragen aan stellen. Dus het is een soort van les, maar eigenlijk geen les :+

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:46

Tuurlijk mag je dat vragen ik heb les van W.illem O.dendaal.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:57

Ooooh rijles... Vond rijles altijd wel leuk, maar afrijden was hels. Heb er 5x over gedaan. :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:14

Ben helemaal happy! Heb vandaag zo fijn gereden met mijn les. Ik was een beetje zoekende naar een fijne instructeur, maar volgens mij heb ik die nu gevonden :D M'n lijf voelt verrot (morgen gelukkig weer fsyio) maar in m'n hoofd zweef ik nog! Ben gewoon nóg verliefder op m'n kleine vriendje geworden, haha.

En autorijles... Pfff... Breek me de bek niet open! Ik ben 3x gezakt, 4e keer gelukkig geslaagd. De rest van mn examens (alle theorie, motorrijbewijs, orun, vaarbewijs) heb ik wel allemaal in 1x gehaald, maar met het afrijden voor de auto zat het echt niet mee.

Maar Lianne, hoe kan je met 17,5 je rijbewijs al halen? Misschien loop ik achter ofzo, maar je mag toch pas beginnen met lessen op je 18e?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:20

Fijn dat het zo goed ging!!

Je mag theorie doen mag theorie doen met 16. Met 16,5 mag je lessen en met 17 afrijden. Dacht ik.
Maar tot je 18e moet er een begeleider naast je zitten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:20

Je mag tegenwoordig op je 16e al beginnen (16,5 dacht ik) en vanaf je 17e examen doen :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:23

joyce2 schreef:
Ben helemaal happy! Heb vandaag zo fijn gereden met mijn les. Ik was een beetje zoekende naar een fijne instructeur, maar volgens mij heb ik die nu gevonden :D M'n lijf voelt verrot (morgen gelukkig weer fsyio) maar in m'n hoofd zweef ik nog! Ben gewoon nóg verliefder op m'n kleine vriendje geworden, haha.

En autorijles... Pfff... Breek me de bek niet open! Ik ben 3x gezakt, 4e keer gelukkig geslaagd. De rest van mn examens (alle theorie, motorrijbewijs, orun, vaarbewijs) heb ik wel allemaal in 1x gehaald, maar met het afrijden voor de auto zat het echt niet mee.

Maar Lianne, hoe kan je met 17,5 je rijbewijs al halen? Misschien loop ik achter ofzo, maar je mag toch pas beginnen met lessen op je 18e?

Antwoord is al gegeven haha!

Super fijn dat je les zo goed ging zeg! :D Van wie krijg je nu les?

Ik ben bezich met me filmpje van vandaag op YouTube aan het zetten... Iedereen zal wel denken die toen een pb van mij had gehad dat ik het niet meer zag zitten.. :') _O-

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:25

Oeh ik ben benieuwd!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:26

Stelt nog niet veel voor hoor :') maar ben er wel al super blij mee! :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:30

Ben ook heel benieuwd, maar klinkt goed! :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:32

Hier is die~!!! *\o/*

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:38

Mooi filmpje lianne! En zo te zien is he touw over zijn rug ondertussen normaal haha

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:40

Ziet er netjes uit. Ook met dat touw over haar lijf, gewoon heel ontspannen.

En wat fijn dat de les zo goed ging Joyce :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:40

Hahahahha ja :') Dit is nu de 3de keer, de eerste keer rende ze echt weg. 2de keer vond ze het nog wel spannend en nu stond ze aardig relaxed! :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:03

Wat goed Lianne, soms gaat het zo bagger, dat het vanaf dat punt eigenlijk alleen nog maar beter kan gaan ;)

En bedankt voor het antwoord op de autorijles vraag, haha. Ik wist heel niet dat je al zo vroeg examen kon doen. Geinig zeg! En wij vroeger maar wachten tot we ein-de-lijk 18 waren, haha.

Ik les nu trouwens bij Bo Kasbergen. Hij traint paarden op stal en hij heeft me laatst geholpen toen ik een beetje liep aan te modderen (hij reed toen ook in de bak, dus gaf me wat tips toen hij zelf z'n paard aan het trainen was). Dat was zo ontzettend fijn/duidelijk en daar had ik zoveel aan, dat ik heb besloten om niet verder te gaan met de manegeles, maar bij hem privéles te nemen. De manegelessen zijn ook heel fijn, maar omdat ik nog zoveel moet leren en Guus nog zo groen is, is het gewoon fijner om 1 op 1 begeleiding te hebben. Je leert zoveel in zo'n half uurtje!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:13

Vroeger was dat inderdaad ook zo. Is volgens mij van de laatste 2 of 3 jaar dat dit veranderd is.

Wat fijn dat je een trainer hebt gevonden, ik vindt de 1 op 1 lessen ook voor nu nog het fijnst.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:26

Wat leuk film van silas ziet er goed uit:)