[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:24

www.divoza.nl Wie kan hem op hun site zetten,ik hang daar morgen een Fly-er op het prikbord
,maar met de comp.ben ik niet zo handig,helaas Verward .

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:25

@ harlekijn, ik heb je de flyer gemailt.
@ kimberly77 ik zal hem nu gelijk ff naar je toe mailen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:26

ik moet nu naar mn paarden toe..ben er straks weer en kijk dan wel of ik de flyer al heb ontvangen, alvast bedankt iig. Ik zal hem dan ook op hun site zetten moondancer.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:50

Francis schreef:
Ben net terug gebeld door xxxx (edit naam verwijderd), met het verzoek of we ze niet meer willen bellen. Blijkbaar zijn ze een paar keer gebeld (ik heb ze toevallig net naar een andere handelaar gevraagd, vandaar dat ze me terug belde) en ze willen niet geassocieerd worden met het paard of andere handelaren...
Vond het eerlijk gezegd een beetje vreemd telefoontje, maar goed, bij deze: Willen jullie xxxxx (edit naam verwijderd) niet meer bellen.
(maakt mij wel weer extra allert op de tip richting Soest...)

hmm waarom zou ze daar niet mee willen worden geassocieerd...(ik blijf toch aan mijn pb aan jou denken Francis). Maar goed even ter zake ik heb vanmorgen niks bij de tip van Soest gezien en ook niet toen ik langs andere weilanden in soest reed (had ik al geschreven).

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:09

kun je mij evt. een flyer sturen, ik kan ze bij een aantal maneges hier in de buurt sturen.
Misschien per pb nog het verhaal over hoe ze bij die man terecht is gekomen, ik ben nogal leesblind en om dan 24 pagina's te lezen is nogal veel enegergie, maar zou het er wel voor over hebben, ik houd mijn ogen open

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:26

Francis heeft het paard destijds moeten verkopen. Er is dus niets illegaals of gestolen aan, het paard werd een tijdje terug alleen in slechte conditie teruggezien en nu is het plots verdwenen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 20:10

Inderdaad twee jaar geleden (januari 2002) Fly moeten verkopen omdat ik richting een echtscheiding ging en wist dat ik in m'n eentje geen twee paarden kon houden. Ik moest dus kiezen tussen Fly en Dot (Fly's veulen wat ik bij haar gefokt had) en heb uiteindelijk voor Dot gekozen, omdat ik daar verder mee kon.
Toen ik haar aan deze man verkocht zag het er allemaal goed uit... hij was een beginner, maar dat vond ik niet erg, hij was tenslotte wel gemotiveerd en wilde vanalles weten. Hij had Fly gekocht om te gaan fokken. Hij was ook bereid om met Fly naar de trainer te gaan waar ik ook een paar keer geweest was en het meisje wat zijn paarden verzorgde was weg van Fly en zij heeft ook proef gereden op haar en ook dat ging best... ze moest nog veel leren, had nog nooit western gereden, maar onder begeleiding van die trainer zou dat wel goed gaan... ze had in ieder geval het geduld wat je bij Fly nodig hebt (Fly is zeker geen makkelijk paard om te rijden, moet met 'fluwelen handschoentjes' gereden worden).
Na zo'n 3kwart jaar hoorde ik van hem dat Fly drachtig was van z'n hengst... perongeluk zei hij (hengst is net als Fly LW-drager en ik had hem afgeraden deze combi te doen), daar had ik wel m'n vraagtekens bij, maar goed... Februari 2003 werd er een gezond veulen geboren en ik ben daar wezen kijken. Toen zag ze er wel slechter uit dan bij mij, maar ik weet dat aan onwetendheid. Hij had haar waar schijnlijk niet voldoende bijgevoerd en Fly is nou eenmaal moeilijk op gewicht te houden, ze geeft zich volledig aan haar veulen. De andere paarden zagen er nog goed uit dus ik had geen rede om aan te nemen dat het niet goed zat.
Pas vorig jaar september, toen ik er toevallig weer langs kwam zag ik dat het de verkeerde kant op ging. Ze stond met veulen en hengst in 1 wei, wat betekende dat ze weer drachtig moest zijn (terwijl ze dus ook het andere veulen nog zoogde) en ze was inmiddels erg mager (nog niet zo erg als op de foto's). Vanaf dat moment heb ik geprobeerd contact te krijgen met de eigenaar en de verzorgster, wat dus niet lukte.
Begin dit jaar is de jongen van wie ik Fly ooit gekocht had die kant eens op geweest om te gaan kijken (die hielden ook nog steeds contact met mij over Fly, want zij wilden ook altijd dat het goed met haar ging) en die heeft de foto's gemaakt die dit hele circus dus in gang heeft gezet. Toevallig was de DB en de politie toen net met de zaak bezig en zo zijn we er dus in gerold...

eining4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:25

is er op die man zijn terrein al gezocht?
heeft iemand de kans gekregen om daar eens rond te kijken of laat hij niemand het terrein op?
er heeft een stukje in het topic gestaan over een meisje wat zou weten waar Fly is maar niets wil zeggen?
heeft er nog iemand contact met haar gehad?
ik hoop toch dat er snel iets bekend word ofiets, ik leef iig erg mee zoals vele anderen.
we moeten Fly kunnen traceren... iedereen zet zich zo in!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:25

ik heb nog geen bericht van diegene van het hondenforum. Ze zei wel dat de stal waar ze heen ging in Callantsoog is. Maar waar precies weet ik dus niet. Ik hoop dat ze nog reageert.

ik had de flyer al op het divoza forum gezet.

eining4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:51

heb net een topic geopend op www.icelandic-horses.com
dit word veel gelezen door ijslander mensen. (die rijden lekker veel buiten Haha!)
heb dit topic erin vermeld.
hoop dat het tot iets leid!!!!

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:51

mijn vraag is aangezien ik niet 26 blz ga lezen... is ze nu al terug gevonden of niet? ik kan misschien wel helpen.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:51

vanavond lekker buiten gereden.... zie ik opeens overal paardjes ala Fly staan, nu ik er op let je ziet ze best veel, die bonte, maar het waren geen van alle de Fly van Francis, je hoort wel vaker wilde verhalen over rare vogels die een merrie kopen om vervolgens met hun eigen "zomaar een hengst" te dekken, het liefst elke 11 maanden en dan de veulens voor een paar honderd euro verkopen en zo op die manier bijsjacheren, dus het zal me niet verbazen als hij er ook zo een is, daarom zou ik toch dichter bij huis zoeken, zou Fly niet gewoon ergens anders in een hok in Soest staan, en dat hij zegt dat ze verkocht is om van het gezeik af te zijn?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:57

Leo_American, bedankt voor het opsturen. Mn pc doet het inmiddels weer, heb alleen geen kleuren of wat dan ook, maar ik kan weer verder helpen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 22:00

Kan heel goed dat hij ze zelf ergens 'verstopt' heeft. Doordat ze in Utrecht gezien zou zijn en de DB man het over een handelsstal had, is de mogelijkheid dat ze te koop/verkocht is omhoog gekomen.
Vind het zelf inderdaad ook erg jammer dat er dus iemand is die het wel weet maar niet wil zeggen.
Maandag is als het goed is de DB man weer terug en reken maar dat ik 's ochtens vroeg al weer aan de telefoon hang en em niet eerder met rust laat tot' ie gezegd heeft waar ze staat/stond.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:29

Jongens wat zijn jullie allemaal hard bezig!!! OK dan!

Waar ik aan zit te denken Francis....als je een paard laat chippen wordt het chipnummer centraal 'opgeslagen', kan je daar geen kontakt mee opnemen? (Door mijn verhuizing kan ik even niet bij mijn Chipspullen anders had ik het adres/telefoonnummer alvast voor je opgezocht) Kan me zo voorstellen dat een eventuele nieuwe eigenaar Fly zou willen laten chippen en een dierenarts eerst kijken of het paard al een chip heeft!! Op die manier kan je aan een adres komen ALS Fly verkocht is.

eining4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:35

er is dus een kans dat Fly bij die man op het terrein staat? in bv een schuur of loods???

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 22:36

Bij de KNHS, waar Fly's chip en paspoort vandaan komen zijn mijn adres gegevens opgenomen en ik heb ze vandeweek nog gebeld om te checken dat ze ook bij Fly m'n nieuwe gegevens hebben. Normaal zou ik het paspoort in moeten sturen om een adreswijziging door te geven, maar ik heb het uitgelegd en ze hebben het direct in de computer veranderd.
Maar ze zei dus wel dat ze nog maar zelden gebeld worden voor chipnummers, hoogstens om te achterhalen van wie een weggelopen paard ofzo is...
Ech, dat hele chippen is zo waardeloos als wat. Die hele identificatie is farce. Nergens wordt nog gecheckt en al helemaal niet tussen organisaties onderling... De RVV chipt of leest bestaande chips af bij paarden die op een buitenland transport gaan, maar er wordt niet gecontroleerd of daar gestolen paarden ofzo bij zitten.
Maar goed, mijn naam en adres zijn nog steeds aan Fly's chip gekoppeld, dus als er ooit ergens iemand naar vraagt komen ze bij mij uit.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:40

Mail me suf met allerlei Penny-meisjes die het zo zielig vinden en allemaal helpen zoeken!!! Goed he Lovers
Ook volwassenen die hetzelfde hebben meegemaakt of ons een hart onder de riem steken en haar een plaatsje bieden als ze wordt gevonden Ach gut

Allemaal lieve reacties van Marktplaats....nu nog iemand met een tip Bloos

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 22:41

eining4ever schreef:
er is dus een kans dat Fly bij die man op het terrein staat? in bv een schuur of loods???

Op het oude weitje staan ze niet, daar staat alleen een containerstal waar je zo in kunt kijken. Bij hem achter het huis staan ze ook niet, hij heeft een stukje achtertuin waar hij ooit wilde beginnen stalletjes te zetten. Die moest hij halverwege al weer afbreken omdat hij geen bouwvergunning had. Of hij ze afgemaakt heeft weet ik niet, maar er is al een keer gecheckt of ze daar staan en als het goed is, is de DB man daar ook langs geweest (dat zou hij in ieder geval doen).
Als hij ze dus ergens heeft neergezet, moet dat toch al bij iemand anders zijn, want zelf heeft hij daar dus de ruimte niet voor.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:53

Ik ga dingen zeggen nu, die eigenlijk niet horen in dit topic, maar het moet deze keer maar even.
Ik heb francis net gePBt waarom familie Bakker liever niet gebeld word.
Hier ook even in het kort: Er is 2 maal een merrie mishandeld, als in, door een vreemde maloot, dus ja op vreemde telefoontjes zit je dan nu even niet te wachten.

Ook ik heb weer rondgekeken, en ben zelfs uitgestapt toen ik een witte zag met bruine staart, en aan 1 kant ook de vlek, maar toen het paard zich omdraaide klopte het niet meer, want hij was ook daar helemaal wit, en fly niet. Helaas dus.

Stal Rozenburg(?) Texel heeft de mail gelezen, maar niet terug gereageerd, dus ik neem aan dat ze haar niet hebben gezien.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 02:07

Zo leuk Haha!
Kreeg zojuist dus van iemand de Flyer in onze mailbox.
Misschien wel even fijn om te vertellen.
Dat is dus een e-mail adres voor mishandelingen van paarden (de beruchte mishandelingen)
De laatste is van eergisteren, en daar zit Fly (en Pretty) nog steeds niet bij, anders hadden we allang aan Francis haar bel getrokken!
Maar zo leuk om te weten dat er zelfs iemand daaraan denkt om te zoeken. In alle hoekjes word er dus gezocht naar Fly Francis! OK dan!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:29

Zou ik misschien ook een FLyer mogen? Ik zou hier in Groesbeek en omgeving er een paar op kunnen hangen. Alle beetjes helpen!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:33

Er woont een paarden tandarts aan de zelfde straat als waar Fly stond. (de weg waar ook de voerhandel Eemland zit toch?)
Heeft iemand al bij hem geinformeerd?

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:48

Er is dus nog geen specefieke tip rondom Callantsoog, Julianadorp en Den Helder!! Zodra dat komt gelijk even melden dan gaan ik er weer naar toe!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:22

ik weet niet of het helpt maar dit zijn alle paardenmarkten:

Paardenmarkt 26 Augustus 2004 Abcoude (NH)
Paardenmarkt 31 Augustus 2004 Gendt (Gld)
Paardenmarkt 4 September 2004 Ridderkerk
Paardenmarkt 6 September 2004 Elst (Gld)
Paardenmarkt 7 September 2004 Norg, (Dr)
Paardenmarkt 8 September 2004 Valkenburg
Paardenmarkt 9 September 2004 Purmerent (NH)
Paardenmarkt 11 September 2004 Portugaal (ZH)
Paardenmarkt 12 September 2004 Achtmaal (NB)
Paardenmarkt 14 September 2004 Rolde (Dr)
Paardenmarkt 18 September 2004 geldermalsen

ook ik zal de flyer door sturen
ik hoop dat je er snel vind