[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

connie64

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:38

ik kan t nie laten om te reageren, die graig is fout.Klaar, niks minder of meer.
Geen manier om zo een paard te rukken.
Of er nou geld in is gemoeid etc maakt geen ruk uit.
De juryleden zouden zich serieus achter de oren moeten krabben of zij niet te ver gaan.

Verder is t rare dat t publiek uitzinnig wordt bij de meest spectaculaire stops en spins....wel erg hypocriet!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:41

Craig! Hoeveel menschen gaan dat nou nog fout spellen.

Hoezo is dat hypocriet?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:10

ik geloof dat HVA ook voor wreedheid niet meer te paard zit.ik heb bij hem gestaan, hij heeft mn paard getraind, en door zijn harde optreden, was ik toen weer gestopt met western, mn hele paard was naar de gallemiezen.duurde jaren, voor ik weer een western trainer vertrouwde.
als dat op youtube stond , had ie nu nog niet uit zn grot gekomen.tuurlijk heeft ie spijt, spijt dat ie betrapt is, net als CS.en er zullen er meer zijn, die dit praktiseren, pro's, en zeker ook amateurs.alleen die zijn zo bijdehand om het uit zicht te doen.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:15

KREK WAK WOU

:D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:20

Spicegirl:Henk rijdt nog gewoon paarden hoor! En start al jaren niet meer...gaat ie niet meer doen ook denk ik, heeft genoeg andere dingen aan zijn hoofd. En er waren destijds zat andere trainers die wel normaal reden. Ik heb diverse trainers gevolg, bij gereden en bekeken 's nachts in de inrijbak om 02.00 uur....gewoon uitzoeken wat je van de ene wel goed vind aan zijn methode, en bij de ander vind je wat anders.

connie64:En hoezo hypocriet dat het publiek uitzinnig wordt??? Dat is juist het mooie van de reining sport en ja!! we willen mooie lange stops en goede snelle spins zien en dat mag best beloond worden met gejoel.... ook bij de koeien en barrelrace wordt luidruchtig gejuigd. Dat hoort erbij. Alleen juichen de mensen soms ook al bij niet zulke mooie stops en spins....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:28

toendertijd was er henk, en willem b. , niet echt veel keus dus. en dat ie nog rijd, maar niet start, weet ik.ik zei het alleen verkeerd :o

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:38

En frans Flaton en Jan Zweers..... zij waren de 1e vier bijna in Nederland...

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:09

CherokeeChum schreef:
Het hele topic draait via inmiddels allerlei zijwegen eigenlijk om 1 vraag...
Wat is nog acceptabel qua handling en training om een reiner aan de top te krijgen.
(En nou niet de hele paardenwereld er bij gaan betrekken,we hebben het nu over reining)
Als het publiek zich distancieert van dit soort praktijken is het toch eigelijk duidelijk dat er te ver doorgeschoten word met wat we tijdens zo'n proef willen zien.
Willingly guided,daaraan kun je chemisch sleutelen,je paard intimideren tot hij een willoze slaaf is.We leggen de lat steeds hoger wat betreft het atletische aspect,de stops worden harder, dieper,verder..
De spins steeds sneller and so on,in een tempo waarin geen enkel paarderas zo snel kan evolueren.
Het gevolg is dat normen en waarden verdwijnen ,rukken, plukken en trekken is not done in welke paardensport dan ook .
Diegenen die dit verdedigen in dit topic hebben waarschijnlijk een stukje opvoeding wat paardenetiquette
gemist. Graig zat fout, punt! oliebol happens dat het toevallig Graig was,voor het zelfde geld was het der Rudi geweest of Bernard.
Dit is geen sportief gedrag,niet fair naar het paard maar ook niet naar het publiek dat een proef voorgeschotelt krijgt van een zogenaamd willingly guided paard...
Erg hypocriet als je naar buiten presenteert dat je paard op 1 hand te rijden is als je het dier 5 min daarvoor nog doodsangst aangejaagt hebt.
Dus hoever wil je gaan om dat beeld te cre-eren...Do the math..
Hoeveel mensen kunnen nog genieten van zo'n proef als ze weten hoe hij tot stand is gekomen.
Laatst nog een gesprek met HvA hierover gehad die inmiddels zich hiervan distancieert en letterlijk zei,
vroeger was ik veel te hard,nu zou ik het niet meer zo doen.Het kan ook heel anders.
Vervelend alleen dat hij een aantal trainers opgeleid heeft die het nog zo doen en nog een tandje verder gaan want die moeten zich nog bewijzen.

_/-\o_ amen

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:14

alles leuk en aardig maar laten we die allemaal even niet vergelijken met craig... is wel even een ander niveau.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:50

sonita schreef:
Citaat:
[Vervelend alleen dat hij een aantal trainers opgeleid heeft die het nog zo doen en nog een tandje verder gaan want die moeten zich nog bewijzen./quote]

En dat is alleen maar vervelend.....

*Was wel sarcastisch en cynisch bedoelt

Goeie grap zo 's morgens vroeg, de koffie is al uit geproest.

*Ik viel ook van mijn stoel :D

Dus het is nu pas te hard, of was dat het al heel lang???

*Nope ,dit helaas van alle tijden,en dit was nog op zijn hoogst EU niveau.
(wat velen van ons nooit zullen halen)

Of was iedereen vroeger een beetje starstruck? Get real!!!
En de woorden van Phil Ijzerdraad zijn om te gillen.
Ik zou het hem graaag zelf horen zeggen.... :+

*We zaten samen aan de koffie op een kliniek in Woudeberg te wachten tijdens een aankoopkeuring.
Ik begrijp dat recent helemaal in to Clinton Anderson is. 1 of andere Aussie Pat Parelli

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:21

Helemaal mee eens CC! Als het publiek dat niveau wil zien, maar er zijn dit soort dingen voor nodig, dan moeten wij als publiek wellicht het niveau dat we willen zien, bijstellen...

quarterH schreef:
Wat jullie steeds vergeten.
Maar een paard dat bang is voor de ruiter en eigenlijk niet wilt pakt de ruiter terug in de proef. Dat zie je keer op keer.

Sorry QH, maar met kennis over het paardenbrein, leervermogens en gedrag zal je snappen dat dit echt onzin is! Paarden kúnnen simpelweg niet terugpakken omdat ze daar de geestelijke vermogens niet voor hebben. Als je proef niet goed gaat, ligt dat toch echt aan jezelf als ruiter en de signalen die je als ruiter overbrengt op je paard, even er vanuit gaande dat het paard in principe in staat is de oefeningen te kunnen uitvoeren.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:25

Volgens mij leert een paard heel erg snel dat je hem in de showpen niet aanpakt zoals je hem thuis aanpakt, dus dat kan die wel degelijk.

hoe komen anders al die dieren zo showsmart als de pest.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:26

essiedepessie schreef:
Volgens mij leert een paard heel erg snel dat je hem in de showpen niet aanpakt zoals je hem thuis aanpakt, dus dat kan die wel degelijk.

Dat is conditionering, geen terugpakken.

Oeps, ik had dit topic geboycot. *Gaat weer verder met boycotten*

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:28

Waarom denk je dat er paid warm-ups en fool-em school-em' s zijn.
Er zijn er genoeg die het doen!
Alleen komen dit soort slimmerikken dus nooit in de TOP sport.
Niet paarden zo onderschatten hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:31

essiedepessie schreef:

Maar dat is iets heel anders dan het terugpakken! Terugpakken impliceert dat een paard bewust iets doet omdat ie t niet met je eens was. Showsmart betekent simpelweg dat een paard geleerd heeft dat het in de ring anders is. Heeft niets met terugpakken te maken. Terugpakken vereist cognitieve vermogens die paarden niet bezitten.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:35

klopt, maar dat is gewoon een wat andere verwoording, maar QH weet ook wel dat een paard geen complot theorieen kan bedenken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:38

Dat kan, maar ik reageer op wat er staat. ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:42

ok terugpakken was de verkeerde woordkeuze.

wat ik bedoel is dat je ze in de proef niet kunt intimideren en als dat het enige is wat je normaal doet zullen ze dan in de show niet lopen snap je?

er zijn genoeg voorbeelden van te noemen (nee doe ik niet in dit topic). dus imo is het zo dat alleen schoppen, trekken en intimideren geen toprit kan opleveren.
anders was het wel heel makkelijk natuurlijk. zo simpel is rijden niet zeker niet op dat niveau.
er zit dus wel degelijk veel meer achter.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:57

Maar daar waren dus die fool-em-school-em's dus voor, zodat ze niet weten dat ze in de ring niet geintimideerd kunnen worden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:01

dit staat los van showsmart en gewoon schoolen.
ach laat ook maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:03

Jeetje... Ik krijg toch een naar gevoel bij t woord intimideren. Ik vind t juist geweldig sámen te werken met m'n paard en niet 'baas en slaaf' te spelen. Maar goed, da's waarschijnlijk de reden dat ik nooit topsport zal rijden...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:05

ik zeg juist dat je met alleen intimideren NIET de top haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:11

En ik dat ik een naar gevoel krijg bij t woord. :?

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:12

Tsjonge wat een onzin zeg. Een paard zal nooit een goeie pattern lopen door intimideren, flink schoppen of trekken. En een karakterpaard zoals die van mij al helemaal niet.

Dat krijg je 3dubbel voor je kiezen terug. Ik vraag mij af hoeveel hier echt 5 a 6 keer per week trainen voor reining.

Als het allemaal zo makkelijk was om goed te reinen hoefden we enkel maar een weekendje naar Ponypark Collendoorn te gaan om het te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:14

GB volgens mij zegt niemand dat je t met alleen intimideren redt. Maar voor mijn gevoel moet überhaupt het intimideren niet voorkomen. ;)