[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:14

Zie komt wel weeer goed :P ! Is Pino trouwens een grote haflinger? Lijkt wel zo als ik je profiel bekijk :P

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:17

Marlou, fijn dat het zo goed ging.

Lianne, inmiddels weer meer vertrouwen gekregen na het grondwerk? Dat met het touw zwaaien doe ik bij mijn pony's ook altijd. Met optuigen, of alleen al bij het omdoen van het halster. Leren ze heel snel accepteren :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:20

Ja ben weer helemaal blij haha :') Wat stom zeg. Heb zelf zin om nog een keer naar stal te gaan en het weer te doen... Maar dat doe ik Silas niet aan _O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:30

Haha :) Maar super dat je weer helemaal in je nopjes bent. Ik ben benieuwd hoe hij Silas het doet als je hem met je nieuwe zadel gaat rijden. Staat hem iig goed!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:34

Wat leuk zwartvosje, Wat betreft je schouders, net wat lianne zegt ontspannen, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik weet zo niet echt 1.2.3 een tip. Heb het overigens zelf wel eens dat ik merk dat ik wat gespannen zit, wat ik dan doe is (tja beetje moeilijk uit te leggen zo) soort van schudden en proesten tegelijk. Op de een of andere manier ontspan je dan. Trucje wat ik geleerd heb van een stalgenoot nadat ik weer een van de eerste keren op mijn paard buitenreed naar mijn ongeluk. Chendo was wat druk, en ik raakte in de stress omdat ik bang was dat hij ervandoor zou gaan. Hij was steeds aan het drentelen hoofd hoog, en druk doen. Totdat zij dus zei, doe dat maar. Heb haar eerst voor gek verklaard, maar toch gedaan. Op de een of andere manier ontspande ik, maar mijn paard ook ineens. Nu klinkt het bij jou of je niet zo zeer gestrest bent, maar meer gespannen gaat zitten. Dus misschien helpt het.

Lianne, zadel ligt inderdaad mooi, vindt het ook een mooi zadel. En wat goed dat het grondwerk alleen zo goed ging. Geeft altijd weer een boost van vertrouwen denk ik.

Vindt het filmpje van de trainingsmethode ook heel mooi, ziet er rustig en vriendelijk uit. Touwtje zwiepen leren ze inderdaad heel snel. Doe ik met die van mij ook wel eens. Ook met de longeerzweep, loswerktouw, of gewoon halstertouw.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:49

Bedankt voor de tip Sanne :) 't is inderdaad meer gespannen zitten dan gespannen zijn. Ik moet nog best veel nadenken bij m'n teugelhulpen omdat dit zo anders is dan bij het engelse rijden. Misschien dat het daar door komt := Op ontspannen benen let ik namelijk wel, maar ontspannen bovenlichaam vergeet ik miss wel een beetje ....

En mooi filmpje! Zoiets heb ik dus ook óóit eens gedaan met een verzorgpony, alleen dan meer op eigen initiatief en zonder instructie whatsoever :') (Ik was 14 ofzo).
Ging gelukkig goed :Y)

Iieeeh ik heb echt zin in vanavond :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:57

Ik heb het ook nooit echt gedaan, maar ga er nu veel en veel meer mee bezich haha denk dat je daar een hoop mee bereikt!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:15

Denk ik ook wel :) grondwerk wordt echt te vaak onderschat :P

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:32

Ja Pino is 153! Best wel groot dus, best mooi.

Ik heb dat filmpje eens rustig zitten kijken, echt super leuk ik heb het precies zo geleerd en ik doe het nog steeds. Die oefening net het aandacht vragen tijdens longeren is leuk! Dan heb je echt de aandacht! Het ziet er allemaal zo makkelijk uit maar er gaat toch wat aan vooraf hihi. Maar als ze het eenmaal doen is het leuk!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:35

Oh gaaf zeg zo een grote haf! :)) Ja ik vind het echt super tof vandaag ook met het longeren ik hoefde maar te wijzen en ze ging al uit d'r zelf naar de andere hand!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:47

Ik moet me echt meer gaan verdiepen in grondwerk, vind het filmpje echt al machtig interessant. Ik weet wat ik vanavond de hele avond ga doen :D :P

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:03

Ik zou weleens een keer een clinic oid willen bijwonen, als dat bestaat :Y) Maarja, ik wil zoveel :o

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:55

Bestaat zeker haha! :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:03

Weet iemand waar ik een touwhalster en leadrope kan kopen? Of heeft iemand er een waar die vanaf wil? :P

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:09

Ik heb mijn touwhalster met teugels bij touwhalsters.nl gekocht. ze hebben ook erg mooie kleuren.

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:19

Ik heb ook vandaag een touwhalster besteld bij lovelance touwhalsters (touwhalsters.nl)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:20

En leadrope en stick? Haha

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:22

Ik mis alleen een stick op die site...

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:33

leadrope kun je ook daar bestellen, ik heb m bij Arthurs westernshop gekocht. Mijn carrotstick heb ik van ruitershop beerens (FRA Ally contactstok ofzo)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:56

Oeeh touwhalsters <3

Ik heb echt heerlijk gereden *\o/* Doop was wel aan het uittesten hahah, ze begint door te krijgen dat ik niet eenmalig even d'r op gaat zitten :+
En ik heb foto's!! :#

1. Dat tongetje :*
Afbeelding

2. Wat is 't toch een lieverd <3 /3
Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:01

wat een leuke foto's zeg!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:39

Ja alleen de stick hebben ze niet. Op stal liggen er hier 2. Maar weet niet waar ze vandaan komen.

Leuke foto's Zwartvosje!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 05:28

emmaudb schreef:
Ja alleen de stick hebben ze niet. Op stal liggen er hier 2. Maar weet niet waar ze vandaan komen.

De stick kun je echt overal krijgen. Marktplaats, bokt, equiplay, ruitershop beerens, natural horsemanship instructeur voa eogen Website heb ik ook gezien.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:20

Als ik google op 'contactstok kopen' krijg ik voornamelijk resultaten voor die van F.R.A. Die is op best veel plekken te koop, o.a. bij Divoza :)

Enne.... wat is 't eigenlijk? :')

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:08

Ja daarom, heb wel een aantal van die sticks voorbij zien komen op websites. Maar daar kan ik dan niks over de kwaliteit zeggen.

Eigenlijk is het gewoon een zweepje maar net wat steviger toch? Je gebruikt het vooral met grondwerk. Als ik wil dat hij achteruit gaat en ik heb die stick dan wijs ik en gaat hij niet duw ik iets met die stick. Met Longeren gebruik ik hem ook zodat DJ wat meer afstand houdt en niet naar binnen valt. Dan wijs ik richting hem en dan weet hij dat hij naar buiten moet