[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

filly

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:22

het begint om 10 uur.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:25

Om een uurtje of 9 bij mij vertrekken? Het is namelijk 1 uur en 40 minuten vanaf mij rijden...

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:38

Dan is het misschien handiger als ik zaterdag al kom. er rijden geen bussen op zondag kom ik achter haha

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:39

Wat mij betreft ben je welkom zaterdag heb nog wel een logeer kamer :P Moet alleen wel tot 5 uur werken... Maar ben vanaf half 6 wel thuis dus kan je dan wel in Ommen? Oppikken

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:42

ik kan om 17:37 op het station in ommen zijn.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:47

Even op de site gespiekt, want ben niet bekend met dit evenement... maar lijkt me wel heel leuk :j
Maar kan denk niet -O- Zou niet weten hoe en met wie. En heb eigenlijk ook geen geld daarvoor -ben druk aan het sparen. Heb ik nou altijd :+ Laatst 1x m'n ma meekunnen slepen, maar die wilt nooit meer zei ze :+

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:51

Je kan met ons mee rijden? :) Heb eventueel nog wel een logeer kamer vrij _O- Mocht je dat willen even pb!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:53

Oeh verleidelijk :o even met het thuisfront overleggen :P
(mams is niet zo van de paardjes en als ik nu zeg dat ik naar een westernevenement wil zal ze wel vinden dat ik 'te hard van stapel loop' :+ maar wil gewoon iets leuks doen :D )

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:53

Lianne, mooi zadel! Hoe bevalt hij 'in het echie'?

Welkom Poeky :)

Western Experience lijkt me op zich geinig, maar ik vind er zo weinig informatie over dat ik het eigenlijk niet aandurf om dat eind ernaartoe te rijden + het geld aspect. Ga over een maand op wintersport en daar moet nog beetje voor over blijven.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:57

@ Lianne, wat een mooi zadel. Hoop dat jullie nu weer de goede weg op gaan. Weet niet wat er precies gebeurt is, maar misschien kan een chiropractor ook helpen? Die van mij heeft een nukkige periode gehad, chiropractor erbij bleek dat hij in zijn hals vastzat en bovenop zijn kont. Paar dagen na de behandeling liep hij weer lekker, en was ook niet steeds aan het schudden met zijn hoofd, en aan het doordrammen. Heb nu jaarlijks een afspraak staan, gewoon als checkup.

Western experience lijkt me aan de ene kant wel leuk, aan de andere kant vindt ik het meeste bandjes en dans en maar weinig paard. En ondanks dat ik western leuk vindt, heb ik niet veel met western muziek of dans. Nu kan ik as weekend ook niet, misschien dat ik volgende keer ga voor de ervaring.

Ik heb gisteren met een stalgenoot even in de bak gereden. Dit was weer net als vrijdag, met instappen zonder sporen reageerde hij mooi op mijn been qua sturen. Zodra ik de wat moeilijkere oefeningen ging doen, zoals schouder wegzetten of heup wegzetten, reageerde hij weer 0.0. Had mijn sporen op de bakrand gelegd, dus kon ze zo vanaf paard omdoen. En zoals verwacht deed hij het daarna wel. Vanavond heeft hij rust, hopelijk kunnen we wel even het trailer laden oefenen. Maar de persoon van wie ik de trailer dan even gebruik komt denk ik vandaag niet, het waait hier nog best wel. Voornamelijk steeds de windstoten. Maar dat zien we vanavond wel, maar verwacht van niet. Morgen weer trainen en dan vrijdag weer. Zaterdag heb ik weer les, denk dat we nog even aan onze inside en outside arc moeten werken. Die vindt ik nog heel erg moeilijk.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:34

Gelukkig is de wind hier wat gaan liggen maar het regent. Ik word er moe van. Al dagen haal ik haal ik een nat paard uit de wei. Ik hoop dat het dadelijk mee valt want ik moet een nieuwe start maken vandaag :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:35

Tja de regen vindt ik ook niks, maar bij mij is de reden net anders om.

Met deze regen komen bij ons de paarden niet buiten, wei is te nat!. Dus van mij mag het ook wel stoppen, alleen om de reden dat mijn paard weer naar buiten kan (grote nadeel van het staan bij iemand anders, en dus zijn regels)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:39

Oh ja dat is ook lastig. Naja bij ons staan ze ook best snel binnen maar iedereen begint dan te klagen dus soms staan ze dan toch buiten haha!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:44

Dat scheelt, hier klaagt er niemand, behalve ik haha. Of te wel, de rest vindt het oke, dus moet ik helaas er ook maar oke mee zijn. Gelukkig heb ik door mijn geklaag er wel voor gezorgd dat hij tot 12 december 24/7 buiten stond. De overige paarden zijn begin november al 24/7 naar binnen gegaan. Dus klagen helpt wel :)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:53

heb weekend nog lekker gereden onze buitenbak kan veel hebben ligt er nog mooi droog bij geen plassen enzo:) alleen ligt vaak aan mezelf, heb niet altijd zin in de wind en regen haha gisteravond maar even losgegooid mij te gek hihi mooi tuig poets avond geworden

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:24

Ik kan door de regen niet meer rijden. de bak is net een zwembad. Bij ons staan de paarden het hele jaar door buiten. wel op een kleiner stukje land en gescheiden, maar ze staan lekker buiten. Ze kunnen hun stal in wanneer ze willen, dus in de regen staan hoeven ze niet.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:41

Dat is ideaal! Wel jammer dat de bak slecht is

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:46

Marlou_ schreef:
Dat is ideaal! Wel jammer dat de bak slecht is

ja dat is wel jammer. mag de bak van een kennis gebruiken, maar als ik een kwartier sta zit ik ook op het oefenterrein van difencie dus daar kan ik ook nog rijden

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:46

Hier staan de paarden nu ook binnen... Wat Silas dus nog drukker maakt. :') Maar ondanks dat ging het vandaag echt top! Alleen zelf vind ik het wel jammer dat ze nu zo weinig buiten komt zelf niet met die wind... Aan de andere kant Silas zal toch voor het draadje gaan staan wachten tot ze naar binnen mag :P

@Sheeltje oh wat fijn als je bak nog droog is! Is onze niet gelukt gelukkig hebben we wel een klein binnenbakje waar we lekker bezich kunnen!

Zooo net bij Silas geweest en weer wat grondwerk in onze longeer binnenbak gedaan. Zo gaaf vorige keer durfde ik het niet zelf dus deed een vriendin het die mij dus hier bij helpt. En nu heb ik het zelf gedaan en had haar zeg mee gelongeerd zonder longeerlijn enz enz en als ik de andere kant op wees ging ze de andere kant op zo gaaf was dat :P Erna nog wat aan de hand gedaan waar ze ook super op reageerde. En natuurlijk het zadel gepast, ziet er best netjes uit... Alleen niet gereden ivm het weer en ons binnenbakje is daar te klein voor.

Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:04

An fijn dat het vandaag goed ging, dat heb je dan even nodig he! Ik ben benieuwd hoe je zadel zit!
Ik heb ooit een barefoot cheyenne gehad, ik vond het heerlijk zitten maar vond het niet stabiel genoeg echt zo jammer. Ik schoof alle kanten op maar het zat heerlijk

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:08

Ik ken het zadel al wel een vriendin heeft hem ook op haar haflinger. En heb daar wel eens opgereden alleen dus nog niet met Silas :P Ga jij vandaag nog naar paard lief toe?

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:14

@Marlou_: Succes +:)+

@Lianne: mooi zadel! Staat d'r goed :Y) En fijn dat het vandaag zo lekker ging :D
Ik heb dat ook ooit eens gedaan, zonder longeerlijn longeren. Heerlijk is dat hea? Als mij dat toch eens zou lukken met de Draver die ik 2x per week longeer (2x per week zou longeren...want met dit weer lukt dat niet), dan mag die Lammert Haanstra plaats maken. New sheriff in town _O-

't weer is idd echt om te huilen deze week... waar blijft die zon?? ;(
Ik zou vandaag naar de draver gaan om weer te longeren -ben er dus amper geweest vorige week :x Maar met enkel een buitenbak/buiten longeerbak is het met dit weer geen doen. De wind wordt zij knetter van dus dat wordt niks, maar ik wordt knetter van de regen dus dat wordt ook niks :') Tenzij het later vanmiddag nog opklaart ga ik dus weer niet naar d'r toe :\ Aan de ene kant vind ik dat heel vervelend, want dat betekend dat er niemand voor d'r is en ze nog langer stil staat, aan de andere kant, vind ik het zelf niet erg om er niet heen te gaan, want leuk is 't er niet echt :n

Maar aan de andere kant: vanavond weer naar Dopey toe voor mijn derde 'lesje' western <3 En thank god, ze hebben een binnenbak *\%/*

Even wat anders;
Ik had het gister al gevraagd, maar geen reactie :o
Ik merk dat ik de afgelopen twee keer m'n schouders vast zette, wat best pijnlijk is. Dan moet ik echt een paar keer met mijn schouders rollen om weer een beetje los te komen. Bij de dressuur had ik hier nooit last van :?
Moet wel zeggen, ik heb niet erg regelmatig gereden de afgelopen maanden. Ben eind september gestopt met manege lessen en heb in oktober, november wel 1x per 2 weken een les gereden op de draver, maar dat was niet echt rijden, zeg maar.
Ik vraag me nu dus af, of dit komt door het 'regelmatiger' en iig intensiever rijden nu? En heeft iemand misschien tips? :)*

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:20

Zwartvosje weet je naam even niet meer. Maar rijd je nou een draver? :P Ik ben helemaal in de war... Vanavond dus lessen?! Leuk :D Heb je groeps op prive? Ik denk dat dat van je schouder .... Ontspannen... Relaxed gaan zitten? Ik weet het anders ook echt niet... Heb het zelf nooit gehad, vraag het anders aan degene die je les geeft! :)

Ik en Silas zijn trouwens dit gaan doen! :D Het begin kent ze echt al super alleen dat ''touw'' over haar heen enz vind ze nog niet zo grappig, wat vandaag wel echt goed ging!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:35

xLianneZorro schreef:
Zwartvosje weet je naam even niet meer. Maar rijd je nou een draver? :P Ik ben helemaal in de war... Vanavond dus lessen?! Leuk :D Heb je groeps op prive? Ik denk dat dat van je schouder .... Ontspannen... Relaxed gaan zitten? Ik weet het anders ook echt niet... Heb het zelf nooit gehad, vraag het anders aan degene die je les geeft! :)

Hahah ik ben weer erg duidelijk :+ Nee ik heb sinds eind augustus een draver die ik zou gaan bijrijden en verzorgen. Dat is een lang verhaal geworden, maar die rijd ik dus eigenlijk niet en longeer ik alleen. (als je 't verhaal wilt weten, pb dan even :o beetje lang en niet iets om hier neer te zetten, gezien het alleen mijn kant van het verhaal is). Daar zou ik nu nog 2x per week naar toe gaan, maar omdat alles wat ik doe daar buiten is, is dat eigenlijk geen doen. De draver is nogal sensibel en van harde wind wordt ze behoorlijk ehmm....lastig :') En door de regen zie ik niet wat ik doe tijdens het longeren en het is gewoon irritant om nat te worden :') Met slecht weer kan ik dus niks...

Nu heb ik dus een nieuw bijrijdpaard, Dopey, en dat is de pleasuremerrie <3 En daar ga ik vanavond naar toe voor mijn derde 'lesje'. Echt les is het niet, want de dochter van de eigenaresse -die Dopey heel lang gereden heeft etc.- begeleid me zolang als nodig is. Zodra ik mezelf weet te redden in de bak mag ik ook alleen gaan en dan zal ik ook af en toe daadwerkelijke lessen rijden :D
Maar ik zal het even aan haar vragen weer, want zij ziet namelijk wat ik doe en jullie niet :+

Ik heb het trouwens wel vaker dat ik niet goed te volgen ben :Y) :o

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:12

Leuk zwartvosje, veel plezier!

Het ging net ook goed met Pino! Van te voren rustig gepoetst en vertroeteld. Even met een dekentje en wat hooi op stal laten drogen en daarna binnen gereden. Heb wat stap/draf en volte werk gedaan. Veel halt houden en wegrijden, achterwaarts. Alles ging goed dus ik ben weer blij hihi! :D