[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:10

Aaah :( het rijden ging echt niet vandaag. Het kan niet altijd goed gaan maar ik baal wel.
Hij reageerde niet op mijn been. Ik probeerde de dingen toe te passen die ik in mijn les geoefend had en daar reageerde hij ook niet op dus ik wist het niet meer. Ik voelde zo veel op gekropte energie en nu staat hij te plassen in de bak haha dat doet hij nooit! Misschien zat dat hem ook dwars.
Ik baal dan van mezelf, dan raak ik gefrustreerd en ik heb te veel in zijn mond gezeten. Er zat ook echt geen rem op :(

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:13

Welkom!!! Ik zit in Overijssel dus ook niet bij jou in de buurt haha!

Ik heb vandaag een boomloos zadel gekocht op de hoop dat het iets goeds gaat doen met Silas haha!

Verder zit ik heel de dag saai op school tot 5 uur :(

@Marlou balen zeg! Maar iedereen heeft wel eens een dip hebben Silas en ik nu ook haha! Komt vast goed!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:21

ik had gisteren dat hij niet stil wou staan. niet eens elke keer, maar soms bedacht hij ik heb geen zin om stil te staan, ik blijf lopen. Hij weet het ook echt wel, misschien dat het het weer was... ik weet het niet maar ach...

ik zit ook tot 5 uur op school, tenminste dat moet ik van mijzelf. maar ik kan me heel slecht concentreren.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:35

Ja inderdaad er waren verschillende factoren die mee speelde denk ik. Een week niet gereden, wind, plas wat dwars zat haha.. Ik neem het mezelf dan alleen kwalijk dat ik gefrustreerd raakte, morgen weer een dag en dan stel ik een klein doel voor mezelf en begin ik overnieuw

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:39

oh ja dat snap ik wel hoor, heb ik ook wel eens.

DJ wilde echt niet meer stoppen... toen heb ik met uitstappen nog een paar keer halt gehouden, wat hij wel weer braaf deed. Ik weet dus niet wat het precies was.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:42

@Warboel Ik vind hem echt heel gaaf :) Vooral die felle, doch subtiele, lijntjes eromheen +:)+

Over de rest kan ik even niet meepraten :+ School heb ik niet vandaag en zowieso ga ik met m'n opleiding stoppen :evaw: en gereden heb ik ook niet. Al zou ik eigenlijk naar de draver gaan om te longeren, maar had geen zin vanwege de reisafstand en het weer :=

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:33

Marlou, iedereen heeft wel eens van die dagen. Maar herken het wel hoor.
Je raakt dan zo gefrustreerd omdat je weet dat ze het wel kunnen.

Volgende keer gaat vast weer beter.

Ik ga vanavond weer rijden. Hij is vanmiddag al losgegooid door een stalgenoot. Dus als het goed is is hij mooi rijbaar vandaag. Ga eerst maar weer eens proberen zonder sporen. Dat wou ik woensdag ook, maar kreeg 0 reactie op mijn been. Dus toen maar sporen aangedaan, hij heeft het dan ook gelijk door De BOEF.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:04

Net terug uit de sportschool en ben echt gesloopt, dus ik laat 'm voor vandaag even zitten. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. Practicum van deze week is gelukkig niet zo heel veel werk, dus heb mooi tijd om 's middags even lekker te rijden.

Marlien, ik vind 'm tof! :D

En Marlou, zoals al eerder gezegd: iedereen heeft z'n betere en mindere periodes. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Gaat volgende keer vast wel weer goed :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:32

Haha morgen ben ik het allemaal weer vergeten joh ;)

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:48

Dankjewel allemaal, de bles is een van de redenen dat ik meteen verliefd op haar werd :)

Ik zit nu midden in de examens, nog tot het einde van januari. In februari wil ik het rijden dan ook snel terug opnemen, maar dan zal ik 3 maand niet gereden hebben, benieuwd welke frustraties daar zoal zullen uit komen :=

@Marlien, ik heb een paar jaar geleden mijn stuitje erg bezeerd, ik wou er toen niet mee naar de dokter gaan, achteraf gezien had ik dat beter wel gedaan, bleek gebroken, maar daar hebben ze niks meer kunnen aan doen. Kan je zitten? Eventueel kan zo'n worstenkussen (kan er niet meteen een beter naam voor vinden) wel helpen, dan hoef je niet op je stuitje zelf te zitten. Veel beterschap in ieder geval, kan echt hartstikke pijn doen :(

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:52

Sommige hier hebben een pb van mij gehad dat het niet zo lekker ging met mij en Silas. Ik doe nu mijn stinkende best om dit op te lossen en mijn laatste hoop is dit toch wel... Ga beginnen met 1x in de week grondwerklessen, 1x in de 2 weken westernles (deden we al) en ik heb vandaag een nieuw boomloos zadel op gehaald...

Afbeelding

Volgens mij heb ik nu dan ook echt alles eraan gedaan om er voor te zorgen dat het nu goed komt. En ik hoop het zo, want ik ben stapel gek van haar. Terwijl ik eigenlijk ook een beetje bang ben _O- Het is trouwens een boomloos zadel en we hebben altijd met boom gereden maar ik heb altijd het gevoel gehad dat het zadel niet helemaal lekker lag en ik heb er nooit fijn op kunnen zitten. Morgen ga ik hem uitproberen als grondwerk goed gaat :D

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:53

sanne1992 schreef:
Ik ga vanavond weer rijden. Hij is vanmiddag al losgegooid door een stalgenoot. Dus als het goed is is hij mooi rijbaar vandaag. Ga eerst maar weer eens proberen zonder sporen. Dat wou ik woensdag ook, maar kreeg 0 reactie op mijn been. Dus toen maar sporen aangedaan, hij heeft het dan ook gelijk door De BOEF.

Erg herkenbaar, dit. ;-)
Ik hoef ze zelfs niet te gebruiken... WETEN dat ze er zijn = meteen reactie.

Ach Marlien, rusten, rusten, rusten... Iets anders zal er niet op zitten, vrees ik. Hopelijk snel weer 'de oude'!

Ik heb sinds woensdag (les) nog niet kunnen rijden... En woensdag is het alweer les. :-O
Oh, wat vind ik de winter een vervelende periode. In de zomer / herfst kon ik bijna dagelijks rijden!
En het is altijd zo'n heel gedoe om AL die paardenspullen in te laden, trailer aan te haken, paard op te laden enz. om op verplaatsing in een binnenbak te gaan rijden.
Ik wou dat er een binnenbak op (paard)wandelafstand was!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:45

xLianneZorro schreef:
Sommige hier hebben een pb van mij gehad dat het niet zo lekker ging met mij en Silas. Ik doe nu mijn stinkende best om dit op te lossen en mijn laatste hoop is dit toch wel... Ga beginnen met 1x in de week grondwerklessen, 1x in de 2 weken westernles (deden we al) en ik heb vandaag een nieuw boomloos zadel op gehaald...

[ Afbeelding ]

Volgens mij heb ik nu dan ook echt alles eraan gedaan om er voor te zorgen dat het nu goed komt. En ik hoop het zo, want ik ben stapel gek van haar. Terwijl ik eigenlijk ook een beetje bang ben _O- Het is trouwens een boomloos zadel en we hebben altijd met boom gereden maar ik heb altijd het gevoel gehad dat het zadel niet helemaal lekker lag en ik heb er nooit fijn op kunnen zitten. Morgen ga ik hem uitproberen als grondwerk goed gaat :D

Goedzo meis! Heel veel succes! Als het daarna nog niet gaat, heb je in elk geval alles geprobeerd :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:51

Gaat helemaal goed komen Lianne!
Soms heb je gewoon een beetje hulp nodig om weer op weg te komen.
Hoop ook dat het door het zadel beter wordt!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:21

Succes Lianne! Ik weet dan wel niet echt wat er gaande is, maar ik hoop dat het weer goed komt! :D :(:)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:11

xLianneZorro schreef:

[ Afbeelding ]

Heel veel succes meid, vind het top dat je er alles aan doet om het probleem te verhelpen. ik duim voor jou en silas dat het goed gaat.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:37

Mooi zadel lianne wat is dit voor een?

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:41

Gaan jullie trouwens nog naar de Western Experience? Eerder is het al ter sprake gekomen, maar even een bumpje :-)

Als ik op de website kijk, zie ik trouwens alleen maar bandjes en geen peerd te bekennen, zit nog te twijfelen dus :-)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:46

Dit jaar zijn de Jackpot Show onderdelen op zaterdag Western Pleasure & Horsemanship en op zondag Showmanship & Trail. even van de site geplukt.

er zijn dus wel paarden aanwezig vrijdag is er volgens mij ook wat :) ik ga de 25e samen met lianne heen

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:54

Ah ja, inderdaad wat gevonden op de Facebook page. Wel erg weinig info verder, had wel een time-table van de paarden-onderdelen willen zien :-)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:00

dat komt denk ik nog wel. het is de 25e pas

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:02

Dank jullie meiden! Cindy ik stuur je even een berichtje met link.

Ja western experience erg leuk heb er zin in! :)) Mooi spulletjes inslaan haha!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:06

Ik heb trouwens nog 2 plekjes vrij in de auto :D Ik rijd langs: Deventer, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen

Oja en Yara heb je al enig idee hoe je zondag hier gaat komen? Eventueel ben je zaterdag ookal welkom weet alleen niet of je dat aan durft :') _O-

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:16

Uhm hangt er vabaf hoelaat je ongeveer weg wilt lianne. Dan kan ik altijd even overleggen hier thuis.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:17

Weet ik eigenlijk ook niet :+ Hoelaat begint het? _O-