Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
emmaudb schreef:dat heb ik ook hoor dat extra lang instappen en niet galopperen. galopperen doe ik dan niet omdat ik niemand omver wil rijden. DJ wil vaak hard en is lastig te sturen. is ook niet erg want hij kent het allemaal nog niet zo goed. maar ik oefen het dan liever als ik alleen ben in de bak zodat ik verder niemand hinder.
sanne1992 schreef:Okee terug lezen, en onthouden wat je wil typen werkt niet, dus dan maar in een aantal wijzigingen tekstje typen.
@filly, 2e hands is ook zeker een optie voor mij, ga ik ook aangeven dat ze die ook zeker wel mee mag nemen. In principe is tooling nog niet eens het belangrijkste, maar voor de "af" zou het wel fijn zijn.
@Cindy, Ik heb nu een boomloze, ondanks dat ik er toch bijna 4 jaar met veel plezier mee heb gereden wil ik nu toch de overstap maken.
Ik zou in eerste instantie afgelopen zaterdag les hebben, maar i.v.m. met de wind hebben we dit verplaatst naar volgende week. Voor mij had dit niet zoveel uitgemaakt, aangezien ik op de stal sta waar we les krijgen. Maar er komen ook 2 met de trailer, en de staleigenaar die ook les heeft had een verjaardag. Dus kwam zo ook wel mooi uit. Nu dus deze week even weer verder trainen, aangezien hij vorige week ook ruim een week stil heeft gestaan.
@ warboel, dat is altijd leuk om te horen. Ook fijn dat anderen het zien dat jou werk niet voor niets is geweest.
@quibje en Marlies, hoe gaat ie nu?? Wat leuk voor je Quibje dat je een hondje hebt geadopteerd
(foto?)
Welkom zwartvosje, wat een leuke manier om de western in te rollen. Ga je ook lessen nemen? of alleen de lessen van de dochter van de eigenaar? Maar wat een ontzettend leuke merrie en die naam
.
@ Joyce, ik sta een beetje op een allround stal. Het is een manege/pension/pensioen stal. Er staan 2 oudjes op rust, voor de manege zijn er (uit mijn hoofd dus kan er een beetje naast zitten) 10 pony's en 3 paarden. Op maandag is er altijd menles, dit is voornamelijk met eigen paarden. Op dinsdag tot en met vrijdag zijn er manege lessen. Deze beginnen vaak rond 5 uur en de langste dag is dinsdag tot 9 uur. de rest van de dagen is half 6, 8 en half 8. Hier worden afwisselend dressuur en springlessen gegeven. Er is dus niet echt een spring les of alleen maar dressuur les, maar dit wordt in je les zelf afgewisseld. Heel af en toe doen ze echt iets anders. Dan rijden ze dressuur en loopt er 1 paard bij waar afwisselend voltige op wordt geoefend. En 1x in de 2 week hebben wij dus western les, van stal is dat alleen ik en de staleigenaar, en er komen nog 2 van buitenaf. Voor de rest zijn er een paar eigen paarden die alleen voor de kar lopen, maar merendeel krijgt dressuur les van een trainer van buitenaf. en 1 springruiter, maar die traint ook wel in de dressuur. Eigenlijk alle takken van de sport wel.
Zelf ben ik alleen nog maar bezig met de basis, maar trail en reining lijkt mij heel leuk om te doen. Al wil ik ook nog een keer tussen de koeien werken.
@ warboel, Herken je verhaal heel goed. Ik ben zelf ook onzeker en mijd het liefst veel mensen met het rijden. Als ik aankom en ik zie veel auto's en fietsen staan dan duurt het poetsen en opzadelen extra lang, net als het instappen dan extreem lang duurt. Ben sowieso al een lange in en uitstapper, maar met mensen erbij wordt dit extra lang. De galop vermijd ik dan al, aangezien we daar nog heel veel aan moeten werken. En met de draf doe ik alleen aan doorzitten, aangezien ik zelf nog steeds aan het prutsen ben om te kijken of ik op het juiste been zit. En dan ook nog met mijn hulpen erbij. Dit gaat wel steeds wat beter, en ik heb een klein groepje waar ik me open opstel, en ook gewoon hun vraag of ik bijv. op het goede been zit. Met lessen had ik dit ook, ik wist dat er heel wat aan MIJ gesleuteld moest worden. Dus toch nog best wel lang zitten twijfelen. Gelukkig gaat het nu wel steeds beter en begin ik steeds meer te wennen aan het idee dat er mensen kijken. Maar het rijden gaat dan ook steeds makkelijker. Gelukkig sta ik dan nog wel op een relatief kleine stal, dus geroddeld wordt er hier niet echt.
Zo volgens mij ben ik nu ook weer helemaal bij.