[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:40

altijd leuk om dat soort dingen te horen Warboel!

de eigenaar van DJ wordt altijd helemaal blij als hij mij ziet rijden.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:41

Oh dat is altijd lekker warboel en emma. Zeker als de eigenaar er blij mee is! En zolang je zelf maar geniet! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:47

Dat is leuk he Warboel!

Laatst kwam een van de eigenaren van stal naar me toe "Je klikt geloof ik wel leuk met hem he? Het is echt heel leuk om jullie zo samen te zien!" Daar kreeg ik ook wel even een big smile van :D

Wat ik me eigenlijk afvraag, staan de meesten van jullie op een Westernstal? En wat voor tak van de Western sport rijden jullie, of welke kant gaan/willen jullie op?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:49

Reining. Wil ook trail doen, maar eerst maar eens de basis :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:50

joyce2 schreef:
Dat is leuk he Warboel!

Laatst kwam een van de eigenaren van stal naar me toe "Je klikt geloof ik wel leuk met hem he? Het is echt heel leuk om jullie zo samen te zien!" Daar kreeg ik ook wel even een big smile van :D

Wat ik me eigenlijk afvraag, staan de meesten van jullie op een Westernstal? En wat voor tak van de Western sport rijden jullie, of welke kant gaan/willen jullie op?

Ik sta op een kleinschalige western stal. Zelf zou ik graag trail willen doen al gaat dit met Silas nog niet lukken! Reining lijkt me heel gaaf, ook vind ik het erg leuk om te zien, maar denk niet dat het wat voor mij is...

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:52

DJ heeft wel een beetje last van die wind, hij wordt er een beetje druk van. Neemt niet weg dat hij zich gewoon moet gedragen.

Ik richt mij vooral op stap en draf. Vandaag wel een galopje gedaan. Normaal wordt hij na de galop heel druk en loopt hij zich alleen maar op te fokken. Vandaag bleef hij na de galop gewoon rustig, dus hij mocht nog een keer galopperen. De tweede keer ging alleen heel erg hard in het begin.... dus toen hij weer rustiger ging heb ik hem stil gezet en beloond.

vriendin is bezig met de foto's van DJ, ze hoopt dat ze ze deze week af heeft.

DJ staat op een hele kleine stal (met grote weides). Ik ben eigenlijk de enigste die nog echt rijdt. Er staan nog 2 westernpaarden maar de ene is kreupel en met de andere wordt niks gedaan.

ik ben nu vooral met de basis bezig, maar het is wel de bedoeling om pleasure wedstrijden te gaan rijden en als het goed gaat ook trail.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:53

Ben heel benieuwd naar de foto's Emma! Wat voor fotos hebben jullie gemaakt!?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:55

Jaaa ik was zoooo blij toen ze mij dat appte, ik rij 'm nu bijna een jaar en het is echt niet altijd makkelijk geweest! Ik reed dan al wel western, maar op een manege is toch anders dan privéles op een pensionstal weet je wel. Fritz is ook niet altijd makkelijk, en soms begrepen we elkaar gewoon niet. En dan werd er langs de rand van de bak gesmoest en hoorde ik later dat ze tegen z'n eigenaresse gezegd hadden dat hij voor geen meter loopt bij mij.. Dus ja. Jullie snappen dat het een enorme opluchting is dat dat nu klaar is _O-

Fritz staat idd op een westernstal. Al is het ook een dressuurstal hoor. Er liggen 2 binnenbakken met reiningbodem (1 van 25x65 en 1 van 20x40) en dan nog een Agterberg binnenbak en dan nog 2 buitenbakken. Wij rijden reining, de meeste eigenlijk al hebben ze wel trail attributen liggen. Zelf zou ik denk ik toch soms liever de allround kant op willen, maarja ik heb het niet voor het zeggen met Fritz :D Wij lessen nu bij Michel Sandijck.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:55

Les ging supergoed! We hebben voornamelijk gewerkt aan goed ruggebruik en aan mijn zit :P Heel leerzaam, zal morgen flink wat spierpijn hebben, maar ik kom toch elke keer met zo'n smile thuis :D Eigenaresse vindt ook dat ik het goed oppak.

Babe staat op een westernstal :) En met verschillende takken heb ik me nog niet bezig gehouden, eerst maar eens de basis er goed in (voor mij dan, Babe weet prima wat ze doet)

Warboel, wat ontzettend leuk om te horen :D
Laatst bijgewerkt door Susannah92 op 11-01-15 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:56

ik ben zelf ook heel erg benieuwd hahah
ze heeft wat rijfoto's gemaakt, al heb ik niet veel gedaan met rijden...
en daarna zijn we ook nog het bos in geweest.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:00

Emma jij kan daar heerlijk het bos in of niet?!
Susannah Fijn dat de les goed ging! Dus zenuwen voor niks? :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:01

Ik rijd op een reining gefokt sportpaard (of pony, hij is niet zo groot :D ), dus de eigenaresse zou wel graag zien dat hij uitgebracht gaat worden op wedstrijden. Hij is nog behoorlijk groen, dus we zijn nu bezig met de basis. Hij vindt veel dingen erg moeilijk, maar tegelijkertijd pakt hij nieuwe dingen wel snel op. Heel erg leuk, omdat ik zelf ook nog groen ben qua Western en we dus nu samen heel hard bezig zijn met nieuwe dingen leren.

Komende tijd hebben ze ook wat clinics op stal: trail, ranch horse pleasure en showmanship. Ik ga nog even kijken en overleggen of ik aan een of meerdere van de clinics mee kan doen. Het lijkt mij erg leuk om overal eens aan te "snuffelen"!

@Warboel: Was je soms dan niet zenuwachtig met rijden? Ik kan daar echt niet goed tegen, als ik weet (of hoor) dat mensen over me lopen te smoezen. Ik probeer het altijd van me af te laten glijden, omdat het hartstikke flauw en kinderachtig is, maar toch is het niet leuk... Des te leuker overigens dat ze nu wel enthousiast en positief zijn! *\o/*

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:05

Ja ik durfde op een gegeven moment niet eens te rijden :+
Heb Fritz in de vakantie twee weken alleen gedaan toen z'n eigenaresse op vakantie was, en toen ging ik altijd op de meest achterlijke tijdstippen om maar alleen te zijn _O- Soms zat ik er 's ochtends om half 8 al op. Pakte ik de eerste bus die kant op.
Nouja toen had ik op een gegeven moment zoiets van ja, hallo, ik laat me ook niet kennen en ben ik juist heel veel gaan rijden met mensen erbij.
En nu gaat het goed :P Als er nu iemand langs de kant zit te smoezen zeg ik altijd "sorry ik versta het niet, zou je het misschien kunnen herhalen? Jullie praten zo zacht" werkt best goed :')

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:06

Dat je dat durft te zeggen Warboel :P Ik ben echt een schýtluis eerste klas haha! :P Wel goed dat je het zo oppakt!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:08

Ja, meestal ga ik maar een klein rondje hoor. dan kan ik achter de wei langs en hoef ik niet over de weg. daar kan ik niet zo heel veel kanten op. maar ik wil dit jaar wel een abonnement nemen op de hoge veluwe zodat ik daar kan rijden.

ik wil ook erg graag clinics gaan rijden, maar dan wil ik net iets verder zijn met DJ.
DJ is ook nog erg groen, heb hem zelf ingereden. Ik doe alles op mijn en zijn tempo. De eigenaar zou het wel leuk vinden als hij wedstrijden gaat lopen, maar van hem hoeft het niet. Als ik er niet was dan was hij grasmaaier gebleven.

ik vind het eigenlijk ook niet zo fijn als mensen aan het kijken zijn als ik train. laat staan als ze dat zeggen. Al had ik van de zomer wel iemand die toch wel jaloers was dat ik goed op het paard van mijn instructrice reed. Ze wist ook niet dat het pas de 2e keer was dat ik er op zat. nou moet ik wel zeggen dat alle knopjes er op zitten op dat paard.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:09

Ik ben ook een schijtluis hoor :o Maar z'n eigenaresse en toenmalige instructrice hebben het een keer voor me opgenomen en sindsdien durf ik eigenlijk wel :P

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:19

Ow ik herken dat ook ontzettend goed. Bij de dressuur vond ik het al vervelend als er naar me gekeken werd, maar van de week dat ik voor het eerst western ging rijden, was het super druk op de stal. Het is best een grote stal, maar meestal vrij rustig (zeggen ze). Nu waren er zeker 6 mensen aan het rijden en een hoop mensen langs de bakrand aan het kijken toen ik ging rijden :+ Wat voel je je dan knullig ineens zeg :o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:23

Fritz doet ook altijd een lama na als er veel mensen kijken (lekker z'n hoofd 3 meter de lucht in en z'n rug wegdrukken). Als we alleen zijn loopt 'ie als een zonnetje :P Hij neemt supermakkelijk mijn emoties over, dus als ik het dan spannend vind gaat 'ie lopen klieren.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:31

DJ is heel snel afgeleid. hij vindt mensen ook echt gezellig dus als er iemand aan komt lopen. oren naar voren en natuurlijk hoofd de lucht in

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:37

Ja, heel herkenbaar!

Hier zat ook iedereen vanaf het begin te kijken (nieuw gezicht op stal, dus dat is altijd interessant), ik had nog nooit Western gereden, dus liep constant met die teugels te kloten en het paardje waar ik nu op rijd is ook nog eens daar op stal geboren. Genoeg reden voor bekijks dus, en eerlijk is eerlijk, andersom zou ik ook kijken als ik daar al jaren op stal liep en zo'n paardje nog had gekend als veulen :D

Maar laatst vond ik het wel lastig hoor, wou ik longeren met hoofdstel, kreeg ik commentaar dat ik niet met hoofdstel moest longeren. In de dressuur deed ik dat wel altijd, maar ik dacht dus na die opmerking dat het in de Western echt 'not done' was. Keer daarop stond ik met halster te longeren en vet te kloten, want paard was fris en ik had natuurlijk niets te zeggen met zo'n halstertje om. Krijg ik dus weer van een ander te horen "Ja hallo, pak de volgende keer dan een hoofdstel als hij zo loopt te klooien". Uuuuh?! Wat is nou goed?!
En een tijdje geleden had ik zonder zadel gereden, kreeg ik ook al commentaar op. Vroeger scheen hij steeds te steigeren als hij zonder zadel werd gereden, dus ik moest dat niet doen. Ik lak aan gehad, toch zonder zadel gereden (allemaal gesmoes aan de kant en dan kon ik niet exact horen wat ze zeiden, maar wel dat het over mij ging) en het rijden ging hartstikke prima. Nog voor ik thuis was, had de eigenaresse al een appje gehad van iemand van stal, dat ik zonder zadel had gereden. Daar word ik soms ook wel wat onzeker van. Maar gelukkig heb ik van de week van 3 hele lieve mensen te horen gekregen dat ik me nergens wat van aan moet trekken en gewoon moet rijden zoals ik dat altijd doe en echt niet bang moet zijn om een zogenaamde fout te maken. En dat helpt dan wel weer :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:39

Oeh dat is vervelend zeg al dat commentaar... Hoezo zo longeren met hoofdstel not done zijn? Is dat dan zo een verschil met engels en western? Lijkt mij niet toch? :+

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:45

ik longeer ook gewoon met hoofdstel als dat uitkomt hoor.

ja snap dat je er onzeker van wordt als alles gelijk tegen de eigenaresse wordt gezet, ook al is het niet echt fout

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:51

Naja, uiteindelijk blijkt het dus helemaal niet fout te zijn om met hoofdstel te longeren. Ik had gewoon kunnen longeren zoals ik dat altijd deed. Alleen had ik natuurlijk net weer iemand getroffen die daar anders over denkt en die vindt dat er teveel druk op de mond van het paard komt te staan. Ik ging dus aan mezelf twijfelen (hmmm, misschien heeft ze wel gelijk, misschien is dit dan anders in de Western sport) en heb naar die persoon geluisterd. Had iemand hetzelfde gezegd terwijl ik dressuur reed, dan had ik die persoon vriendelijk bedankt voor het advies en was ik alsnog met hoofdstel gaan longeren :D Wijze les voor mezelf: gewoon niet meer aan mezelf twijfelen en twijfel ik wel, dan navragen aan de eigenaresse, aan m'n instructeur, of een van de medewerkers op stal.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:09

Tsja meningen verschillen nu eenmaal :Y) Gewoon doen waar jij goed bij voelt is dan inderdaad een wijze keuze :j

Deze foto mocht ik wel plaatsen, dus bij deze stel ik jullie graag voor aan Dopey <3
Afbeelding

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:10

wat een leukerd!