[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:47

Dat begrijp ik meid, het moet allemaal nog een plekje krijgen natuurlijk. Dikke knuffel :(:) wel fijn dat je een hondje geadopteerd hebt. Hoop dat je daar een beetje steun uit haalt!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:23

Ah quibje, fijn dat je een nieuw hondje hebt geadopteerd. Dan kun je toch je aandacht weer goed besteden. Voor mij werkt dat toch best wel, dan kom ik sneller over het verlies heen.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:53

voor mij blijkbaar ook :D

scar rijd ik ff niet, eerst maar weer ijzers eronder, want ze blijft moeilijk lopen op blote hoefjes :(

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:19

Heb je een foto van de hoeven quibje?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:32

Dat is wel weer heel leuk quibje! Wat voor hond?!

Hier zit ik in een dillema wat Silas betreft...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:35

Quibje: soms werkt de liefde van een ander hondje ook weer therapeutisch. :)

Lianne: oh jeehj wat nou?

Cindy: gaaf zadel heb je te koop. Ik wil jouw Skito pads haha. :D

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:43

Oh Quibje, ik ben erg benieuwd naar een fotootje van jullie geadopteerde hondje. :-)
Goed dat je op deze manier je gedachten wat kan verzetten, want het blijft natuurlijk pijn doen.

Met de kat gaat het met ups and downs. Ik merk dat ie soms wat lomer is en iets duidelijker ademt dan normaal (niet moeilijk of reutelend). En heel af en toe heeft ie nog een momentje dat het niet zo goed gaat, zo om de 36 uur. Hij reageert gelukkig wel op de medicatie die hij dan meteen toegediend krijgt. Maar ik kan natuurlijk niet 24/24 naast hem zitten wachten tot dit gebeurt. De dierenarts zegt dat het volgende week toch wel beter zou moeten gaan (stabiel) aangezien dan de nieuwe hartmedicatie met vochtafdrijvend effect zou moeten inslaan. Afwachten dus.
Verder is de kleine poes gesteriliseerd (zwerfkatje) en deze is dus al 2 dagen boos op me. ;-)

Ik heb zelf sinds woensdag niet meer gereden vanwege het weer en de ellende met de katten.
Woensdag heb ik weer les en ik hoop maandag of dinsdag toch nog een uurtje te kunnen oefenen eerst.

Ik heb wat problemen met mijn stops. Ik ben niet duidelijk genoeg in mijn hulpen. Ook met de rollback is dat het probleem. Mijn zit, daar moet ik echt nog goed aan werken.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:48

Ik ben trouwens al een tijdje op zoek naar goede begeleiding qua grondwerk.
(Ook al heb ik de dvd's van Clinton Anderson en heb ik al heel wat Warwick Schiller filmpjes bekeken,
toch zou 'k graag iemand hebben die er echt verstand van heeft.)
Dix begroet me meestal met de oren achteruit, zelfs voor eten. Ze loopt niet weg, maar komt ook nooit naar me toe (zelfs niet als het etenstijd is) - ik moet ze altijd zelf uit de weide plukken.

Helaas woont mijn instructeur te ver van ons, dus naar hier komen is niet echt een optie.
Ik les bij hem op een half uur van mij thuis (wat een dik half uur voor hem is ook - de andere richting uit).

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:13

Ik hoop dat het snel beter gaat met je kat, Anneke, en dat de medicijnen aanslaan :) Begeleiding qua grondwerk kan ik je niet bij helpen. Hoe zijn de dvd's van Anderson?

Ik heb straks om half 6 les van de eigenaresse van Babe en ik ben om de een of andere reden echt supernerveus. Waarschijnlijk omdat ik al de hele week niet gereden heb en ik het toch graag goed wil doen.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:59

Mayflower ik doe je een pb! :D

Oh lastig Anneke ik ben ook pas begonnen met grondwerk en een vriendin helpt me die heeft zelf ook veel ervaring. Ook door middel van filmpjes!

Ik snap het dat het spannend is om les te krijgen zeker van de eigenaar haha :P Hoe komt het dat je al een hele week niet hebt kunnen rijden? Het komt vast goed!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:59

Mag ik mij hier ook melden? :D

Ik heb bij elkaar ruim 8 jaar dressuur gereden, maar wel op maneges en een aantal jaartjes recreatief op een verzorgpony.
Echter heb ik nu een nieuw bijrijdpaard die een hele nieuwe uitdaging met haar meebrengt :j
Het is namelijk een Pleasure merrie <3
Ik heb nu twee keer op haar gereden waarbij ik hulp kreeg van de dochter van de eigenaresse.

Aan de ene kant is het een gigantisch verschil, maar aan de andere kant ben ik er ook zo aan gewend. Ik vind het iig al hartstikke leuk. *\o/*
Ik ben eigenlijk altijd wel wat te lief met het rijden. Nu ik met sporen rijd al helemaal := Ik moet nog heel erg wennen aan dat idee, maar ik leer nu wel heel subtiel in mijn hulpen te zijn. Als ik ook maar iets gespannen ben jogt ze al en als ik onduidelijk ben in mijn hulpen gaat ze d'r eigen ding doen. Ook reageert ze heeeeel sterk op de hulpen, dus als ik te grof ben wordt ik door haar ook direct op mijn fouten gewezen :Y)

Ik hoop nog heel veel van haar te leren en lekker van haar te kunnen genieten <3

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:03

Welkom! Leuk zeg! Heb je een foto?

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:04

Oei even kijken of ik die erop krijg. Ik heb wel foto's gekregen van haar en heb twee filmpjes dat ik erop zit :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:06

Ben benieuwd vind het altijd erg interessant en misschien kan ik er wel dingen uit halen om thuis te gebruiken. Was je zelf ook van plan om een overgang naar het western te maken of ben je er zo bij gekomen omdat je een western bijrijd paard kreeg?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:09

Dat is wel leuk! Leid ook weer een beetje af.

Hoezo dilemma lianne??

En welkom zwartvosje. en idd foto's!!

Ik wacht nog op foto's die een vriendin vorige week heeft gemaakt. Ik ben zo benieuwd.

Ik vind de spur tie downs erg fijn met rijden. De sporen blijven goed op de plek zitten. Alleen heb ik nog wel een beetje ruzie met omdoen, dat gaat niet zo snel.

Afbeelding
En z'n nieuwe neusriem :D moet alleen nog iets donkerder worden

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:14

xLianneZorro schreef:
Ik snap het dat het spannend is om les te krijgen zeker van de eigenaar haha :P Hoe komt het dat je al een hele week niet hebt kunnen rijden? Het komt vast goed!

Ik heb dinsdag(?) een stapritje door de polder gemaakt, maar verder heb ik practicumweken van m'n studie dus heb maandag uitleg, dinsdag onderzoek op zetten, woensdag onderzoek afnemen, donderdag data verwerken en vrijdag presentatie, dus erg druk... Gelukkig nog maar 3 weken :D

Zwartvosje, welkom!

Emma, gave neusriem! Sowieso mooi hoofdstel <3

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:19

xLianneZorro schreef:
Ben benieuwd vind het altijd erg interessant en misschien kan ik er wel dingen uit halen om thuis te gebruiken. Was je zelf ook van plan om een overgang naar het western te maken of ben je er zo bij gekomen omdat je een western bijrijd paard kreeg?

Ik heb even via Whatsapp gevraagt of ze het okey vinden dat ik foto's/filmpjes plaats, maar dat hebben ze liever niet.
Ik was het eerlijk gezegd niet van plan om de overstap te maken. Ik zocht eigenlijk naar een paard waarmee ik hogerop kon komen in de dressuur, omdat ik graag wedstrijden wilden gaan starten :+ . Toen kreeg ik deze kans aangeboden en ben ik er twijfelend op ingegaan. "Western...nah...dat zal wel niks voor mij zijn". Heb me toch vergist :o Vind het super :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:24

Anneke ik weet niet waar in oost Vlaanderen je woont maar ik kan Jossy Reynvoet erg aanraden! Daar heb ik ook les gehad en voor mij was het vanuit Eindhoven met trailer 1,5 uur rijden. Hij zit in Genk.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:30

Lianne What's Wrong?

Welkom Zwartvosje :)

Anneke hopelijk komt het weer goed met je katje.

quibje wat leuk dat je een hondje geadopteerd hebt. dat helpt soms met het verlichten van de pijn en het verwerken van het verdriet.

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:44

Marlou_ schreef:
Anneke ik weet niet waar in oost Vlaanderen je woont maar ik kan Jossy Reynvoet erg aanraden! Daar heb ik ook les gehad en voor mij was het vanuit Eindhoven met trailer 1,5 uur rijden. Hij zit in Genk.

Het probleem situeert zich eigenlijk thuis, op eigen terrein.
Op verplaatsing, zoals bv. de wekelijkse les, doet ze meestal niet echt moeilijk / 'bitcherig'.
Dus ik zou echt iemand willen zoeken die aan huis komt, zodat ik weet hoe ik het probleem hier ter plaatse dagelijks kan aanpakken.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:33

Dankje Mayflower!

De skitopads zijn al verkocht, ik wilde het eigenlijk niet los verkopen maar heb er wel een stuk of 10 mails gehad.

Op de Amerikaanse ebay staan soms nog wel skito pads :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:34

Hij komt ook thuis als je een probleem hebt, dat weet ik bijna zeker!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:50

55 EUR voor een individuele les PLUS verplaatsingskosten (anderhalf uur rijden), valt toch wel zwaar buiten mijn budget. ;-)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:19

Oke hihi ja duur is hij wel geworden het laatste jaar

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:36

Ik kreeg vandaag een appje van de eigenaresse van Fritzy dat ze op stal hoorde dat iedereen vind dat het rijden zo goed gaat met mij en Fritz <3 Echt super super blij ben ik daarmee, want een paar maanden geleden was het precies het tegenovergestelde wat er rondging op stal :roll: Dus die kan ik maar weer mooi in m'n zak steken :=