Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanne1992 schreef:Als het goed is eind februari of begin maart komt Euro Horse bij ons op stal, voor mij dus tijd voor een nieuw zadel. Weet iemand wat de laagste prijs klasse is bij Euro Horse? Heb wel wat eisen aan mijn zadel, zowel ik graag een cognac/bruin zadel, niet al te houterig dus met een lekkere zitting erop. En een beetje tooling erop vindt ik ook mooi. Maar mijn max is € 1500. evt. 2e hands vindt ik ook prima, maar dan niet met al te veel slijtage sporen erop.
xxdomiixx schreef:Gisteren was mijn achtste les, hoeveel heb jij er al gehad? Ik rijd op beide, ligt eraan welke al gereden wordt door iemand anders. Inderdaad wel handig als je sporen blijven zitten bij Bill haha, wanneer maakt hij er bij jou misbruik van. Ik moet ook nog steeds westernlaarzen halen, maar tot nu toe vind ik mijn dressuurlaarzen nog steeds lekkerder zitten en de sporen blijven bij mij wel goed zitten dus kan Bill er niet zo goed misbruik van maken haha. Enige probleem met mijn laarzen is, dat ze te groot zijn geworden en daardoor minder grip heb (mijn voet schuift te veel in de laars haha).
JudithO schreef:xxdomiixx schreef:Gisteren was mijn achtste les, hoeveel heb jij er al gehad? Ik rijd op beide, ligt eraan welke al gereden wordt door iemand anders. Inderdaad wel handig als je sporen blijven zitten bij Bill haha, wanneer maakt hij er bij jou misbruik van. Ik moet ook nog steeds westernlaarzen halen, maar tot nu toe vind ik mijn dressuurlaarzen nog steeds lekkerder zitten en de sporen blijven bij mij wel goed zitten dus kan Bill er niet zo goed misbruik van maken haha. Enige probleem met mijn laarzen is, dat ze te groot zijn geworden en daardoor minder grip heb (mijn voet schuift te veel in de laars haha).
Dinsdag was mijn 5e les. Allian vraagt iedere keer of ik al eerder op Bil heb gereden. Haha. Ja, alleen maar![]()
Ik liep enorm te klungelen met de sporen. Ik moet sowieso nog aan de sporen wennen, ik heb met engels nooit sporen gebruikt.
Ik heb vooral in galop de neiging om mijn hakken op te trekken, waardoor die sporen dan omhoog klappen. En ze schoven deze keer zelfs zijwaarts? Heel vaag. Dus het werd echt tijd voor goede laarzen, ik wordt dat gedoe met die sporen echt goed zat. Vooral omdat Bil dan gelijk zoiets heeft van: geen spoor, oké! Waarna hij keihard uitbreekt aan die kant. Of als het je binnenbeen is, sjeest hij plat door de bocht. Grapjas.
Mijn Ariats zijn halfhoge laarzen. Over anderhalve week maar eens testen hoe die bevallen.
Ik rijd altijd al met spijkerbroek, met engels deed ik dat ook al vaak (niet in de les, maar buiten ofzo).
Marlien5 schreef:Wat ontzettend lief van jullie! Ik ben ontroerd!Ik woon in Amsterdam Nieuw-West. Ik heb een auto, maar kan nu nog niet autorijden. Maargoed, zolang ik nog niet kan autorijden, zal het ook wel niet verstandig zijn om weer op een paard te stappen
JudithO schreef:xxdomiixx schreef:Wat heb je tot nu toe allemaal al geleerd? Ja schuindoor de bocht inderdaad haha.
Alle gangen, verzamelen, stelling binnen en buiten, spins, stops, rollback en ik vergeet vast nog wat