[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:02

Ik heb spur tie downs gekocht om ze op de plek te houden. Mijn riempjes zijn eigenlijk iets te lang, dus ze blijven niet zitten, die spur tie downs houden ze als het goed is naar beneden. Maar ik moet ze nog uittesten of het echt helpt. Ga ik morgen doen, we zullen zien

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:03

sanne1992 schreef:
Als het goed is eind februari of begin maart komt Euro Horse bij ons op stal, voor mij dus tijd voor een nieuw zadel :). Weet iemand wat de laagste prijs klasse is bij Euro Horse? Heb wel wat eisen aan mijn zadel, zowel ik graag een cognac/bruin zadel, niet al te houterig dus met een lekkere zitting erop. En een beetje tooling erop vindt ik ook mooi. Maar mijn max is € 1500. evt. 2e hands vindt ik ook prima, maar dan niet met al te veel slijtage sporen erop.

Mijn zadel heb ik een aantal jaar terug kunnen kopen voor jouwn max bedrag. zit heerlijk zacht, is uhm ik denk licht bruin en heeft tooling. Was wel een 2e hands zadel met lichte gebruiks sporen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:29

xxdomiixx schreef:
Gisteren was mijn achtste les, hoeveel heb jij er al gehad? Ik rijd op beide, ligt eraan welke al gereden wordt door iemand anders. Inderdaad wel handig als je sporen blijven zitten bij Bill haha, wanneer maakt hij er bij jou misbruik van. Ik moet ook nog steeds westernlaarzen halen, maar tot nu toe vind ik mijn dressuurlaarzen nog steeds lekkerder zitten en de sporen blijven bij mij wel goed zitten dus kan Bill er niet zo goed misbruik van maken haha. Enige probleem met mijn laarzen is, dat ze te groot zijn geworden en daardoor minder grip heb (mijn voet schuift te veel in de laars haha).

Dinsdag was mijn 5e les. Allian vraagt iedere keer of ik al eerder op Bil heb gereden. Haha. Ja, alleen maar :P

Ik liep enorm te klungelen met de sporen. Ik moet sowieso nog aan de sporen wennen, ik heb met engels nooit sporen gebruikt.
Ik heb vooral in galop de neiging om mijn hakken op te trekken, waardoor die sporen dan omhoog klappen. En ze schoven deze keer zelfs zijwaarts? Heel vaag. Dus het werd echt tijd voor goede laarzen, ik wordt dat gedoe met die sporen echt goed zat. Vooral omdat Bil dan gelijk zoiets heeft van: geen spoor, oké! Waarna hij keihard uitbreekt aan die kant. Of als het je binnenbeen is, sjeest hij plat door de bocht. Grapjas.

Mijn Ariats zijn halfhoge laarzen. Over anderhalve week maar eens testen hoe die bevallen.
Ik rijd altijd al met spijkerbroek, met engels deed ik dat ook al vaak (niet in de les, maar buiten ofzo).

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:51

Nou die klootzakken in Parijs zijn dood, gatverdamme wat moet het worden met deze werd...

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:00

Ja echt he heb net alles gezien wat een gedoe allemaal:(

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:06

gaucho schreef:
Marlien als je er tzt aan toe bent; Fuego is heel rustig met onzekere ruiters, en Aalsmeer is voor jou wel goed te doen denk ik.

Oh wat lief! :o

Aalsmeer is inderdaad net zo ver weg als ik de stal waar Lesley staat. Misschien tzt inderdaad maar even contact houden. Superlief!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:23

JudithO schreef:
xxdomiixx schreef:
Gisteren was mijn achtste les, hoeveel heb jij er al gehad? Ik rijd op beide, ligt eraan welke al gereden wordt door iemand anders. Inderdaad wel handig als je sporen blijven zitten bij Bill haha, wanneer maakt hij er bij jou misbruik van. Ik moet ook nog steeds westernlaarzen halen, maar tot nu toe vind ik mijn dressuurlaarzen nog steeds lekkerder zitten en de sporen blijven bij mij wel goed zitten dus kan Bill er niet zo goed misbruik van maken haha. Enige probleem met mijn laarzen is, dat ze te groot zijn geworden en daardoor minder grip heb (mijn voet schuift te veel in de laars haha).

Dinsdag was mijn 5e les. Allian vraagt iedere keer of ik al eerder op Bil heb gereden. Haha. Ja, alleen maar :P

Ik liep enorm te klungelen met de sporen. Ik moet sowieso nog aan de sporen wennen, ik heb met engels nooit sporen gebruikt.
Ik heb vooral in galop de neiging om mijn hakken op te trekken, waardoor die sporen dan omhoog klappen. En ze schoven deze keer zelfs zijwaarts? Heel vaag. Dus het werd echt tijd voor goede laarzen, ik wordt dat gedoe met die sporen echt goed zat. Vooral omdat Bil dan gelijk zoiets heeft van: geen spoor, oké! Waarna hij keihard uitbreekt aan die kant. Of als het je binnenbeen is, sjeest hij plat door de bocht. Grapjas.

Mijn Ariats zijn halfhoge laarzen. Over anderhalve week maar eens testen hoe die bevallen.
Ik rijd altijd al met spijkerbroek, met engels deed ik dat ook al vaak (niet in de les, maar buiten ofzo).

Wat heb je tot nu toe allemaal al geleerd? Ja schuindoor de bocht inderdaad haha.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:25

Is boomloos geen optie sanne? Dat zit in ieder geval niet houterig :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:39

Ik vind het niet heel anders rijden, een spijkerbroek en westernlaarzen. Vind het eerlijk gezegd echt ideaal! Ik hoef me niet meer helemaal om te kleden voor ik naar stal ga, haha.

Emmaudb, ik ben heel benieuwd hoe die tie downs je bevallen! Misschien is dat ook wat voor mij.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:19

Ik vind het ook heerlijk! Ik heb sinds ik met jeans rij ook nooit meer echt een koud lijf heerlijk!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:12

Ja ik ben zelf ook heel erg benieuwd. Je hebt 2 verschillende soorten (die ik ben tegengekomen). Je hebt zo'n simpel rubberen bandje die onder de zool doorloopt van de ene kant naar de andere kant, maar je hebt ook nog waar je je hak in moet steken als het ware. Die zitten dan vast waar je ook de sporenriempjes aan vast maakt en die gaan dan onder je zool door en om de hak heen en dan zit hij aan de achterkant ook nog om de spoor zodat die naar beneden blijft.

Die laatste heb ik besteld, dit leek mij handiger met rijden, of het met om en afdoen makkelijk is dat is de vraag, maar we zullen zien.

Koud heb ik het wel met een spijkerbroek hoor, maar dan ben ik ook wel een echte koukleum.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:02

Marlien hoe is het nu met je? Nog veel last gehad?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:03

Ik vind trouwens mijn western rij kleren niet heel erg wennen... Maar toen ik engels reed stapte ik ook wel eens gewoon in mijn spijkerbroek op het paard. :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:21

Marlien5 schreef:
Wat ontzettend lief van jullie! Ik ben ontroerd! :o Ik woon in Amsterdam Nieuw-West. Ik heb een auto, maar kan nu nog niet autorijden. Maargoed, zolang ik nog niet kan autorijden, zal het ook wel niet verstandig zijn om weer op een paard te stappen ;-)

Oh dat is wel een eind weg. Jim staat in Strijen, tussen Rotterdam en Dordrecht.
Nou ja, mocht je in de buurt zijn of het stuk willen rijden, het aanbod staat :j
Hoe is het met de spierpijn?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:19

xxdomiixx schreef:
Wat heb je tot nu toe allemaal al geleerd? Ja schuindoor de bocht inderdaad haha.

Alle gangen, verzamelen, stelling binnen en buiten, spins, stops, rollback en ik vergeet vast nog wat :P

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:55

JudithO schreef:
xxdomiixx schreef:

Alle gangen, verzamelen, stelling binnen en buiten, spins, stops, rollback en ik vergeet vast nog wat :P

Allian heeft er altijd de vaart in haha, wordt nooit saai. vast wel misschien het wijken.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:22

Haha, ja het is hard werken. Maar is niet erg, daar blijf je warm bij.
Ik heb het wijken nog niet gehad.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:28

Rollback is achterwaarts?
Echt te erg ik had maandag les en sinds dien niet meer gereden. Ik kom uit de nacht dienst en moet tot morgen op de B&B/honden/paarden van m'n schoonouders passen want die zijn weekend weg.
Maar ik ben tot vrijdag vrij dus tot die tijd lekker rijden :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:29

Ooh heerlijk zo een weekje vrij! :D Ik ben jaloers haha!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:33

Oh ik heb vanochtend zooo fijn gereden op knappe Fritz <3 eerst buiten gezet, vliegerend ernaartoe natuurlijk. Heb nog overwogen 'm aan het hek vast te vinden zodat 'ie niet weg zou waaien :D (grapje hoor) we zitten zo onwijs open in de polder, was echt niet grappig vandaag die wind. Met rijden spins, rollbacks en stops geoefend, gaat steeds beter. M'n zit wordt ook steeds beter. Ik heb nogal de neiging onwijs in elkaar te zakken als ik iets moeilijk of spannend vind. Doe ik met autorijden ook. Geen gezicht _O-

Hoe is het nou met jullie, Marlien en Quibje? Gaat het een beetje?
En met je kat Anneke? :(:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:44

Ik trek mijn benen op als ik iets lastig vind Warboel :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:15

_O- een inzakker en een optrekker :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:16

@marlou Rollback is een draai van 180º en direct weg galloperen

joyce2