[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:38

Pffff, dubbel zoveel sterkte Quibje.... Wat heftig zeg!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:12

Quibje :(:)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:43

Ow heftig zeg quibje heel veel sterkte gewenst

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:41

Jeetje Quibje, wat een rotnieuws :(:)
Sterkte.

Marlien, ik weet niet waar je woont, maar anders mag je ook gerust op mijn brave haflinger komen rijden om vertrouwen terug te krijgen. Hij is in de bak goudeerlijk, zal je er nooit afgooien, je kunt er een onervaren kind op wegsturen :j

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:28

sterkte Quib, wat een dag...

en Marlien; gelukkig niks gebroken, hoop dat je gauw weer opknapt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:11

Jeetje Quibje :(:) wat ontzettend naar! Heel erg veel sterkte de komende tijd!

En Marlien ook sterkte! Gelukkig niks gebroken! Hopelijk ben je snel weer op de been :(:)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:55

Quibje, heel veel sterkte!

En Marlien, ook sterkte en beterschap. Ook hier het aanbod om op die van mij wat vertrouwen te kweken. Ook hij is in de bak ontzettend braaf. Daar zal hij nooit wat doen.

Heb gisteren sinds ander halve week weer gereden, hij heeft die ander halve week vakantie gehad.
Ik had verwacht dat hij wel wat voorwaartser zou zijn als anders, maar dit viel reuze mee.
Hij was wel wat voorwaartser, maar nog steeds wel fijn te rijden en dat naar ander halve week. Halverwege wel de sporen erbij gepakt, hij wou zijn schouder maar niet wegzetten voor druk van mijn been. Kwam misschien door de vakantie, dus maar even bezig geweest met soepel maken.

Nageefelijk lopen gaat echt steeds beter, en ook de galop gaat steeds beter. We zijn niet meer de hoeken aan het afsnijden en ook in de galop heeft hij stukjes waar hij nageefelijk gaat lopen. Weet niet of het vanavond lukt om te gaan rijden, anders wordt het vrijdag. En zaterdag hebben we weer les. Denk dat we toch nog maar aan de inside en outside arc moeten werken. Daar snap ik met tijden echt helemaal niks meer van.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:46

Quibje, sterkte! Lijkt me enorm lastig. Goed dat je voor het welzijn je hond hebt gekozen...

Marlien, gelukkig is er niks gebroken!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:08

oh wat naar Quibje! sterkte

gelukkig dat er niks gebroken is Marlien!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:45

Ik heb zondag weer een lesje, maar ben nu erg druk met de studie, dus heb deze week helaas amper tijd om te rijden :(

Hoe gaat het met jullie? Marlien, al iets minder last? Quibje, you okay?

Sanne, fijn dat er vooruitgang in zit!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:00

Wat goed susannah, ik heb dus inderdaad ook geen tijd gehad om te rijden (naja wegens ziekte).

Er zit zeker wel vooruitgang in, al ben ik zelf gewoon nog te veel aan het prutsen en nadenken. De eerste oefeningen tijdens de eerste paar lessen gaan gewoon goed en hoef ik niet meer bij na te denken. Maar ja hoe verder we komen hoe moeilijker de oefeningen en hoe meer ik ermee in de knoei raak. Mijn trainer heeft een boekje, waar de eerste oefeningen in staan. Dus die had ik altijd bij me en dan kon ik tijdens het rijden even spieken. Maar zit nu in de oefeningen die niet in het boekje staan, dus daar gaat het spieken. En om nu de videocamera mee te nemen en de les terug te kijken is ook weer zo wat haha.

In ieder geval succes zondag :)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:04

Hier ook al een tijdje niet kunnen rijden. zit sinds dinsdag al weer ziek thuis. Kan daar altijd zo van balen. zeker nu ik een wedstrijd heb in minder dan drie maanden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:15

Beterschap meiden!

Vanochtend superfijn les gereden. Lekker chill op z'n snaffletje. Hij loopt echt heel erg fijn de laatste tijd :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:24

Ik heb vandaag ook weer les gehad. Ging super goed, James reageerde ontzettend goed. En ik bleef eindelijk op mijn kont zitten bij de stop vanuit galop *\o/*

@Judith: ik zag dat je 21 januari weer les hebt, als je wil kan ik kijken of ik dan ook een les kan nemen. Dan kan ik foto's voor je maken of filmpjes. Laat maar weten wat je daar van vindt!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:12

Ik rij nu langer dan 4 maanden western merk nu wel dat jasmine gespierder raakt maar ook kilootjes afvalt moet voor eerst haar voer schema aanpassen ze werd toch wat minder haha we hebben echt veel meer plezier en ik rij nu ook langer uur à anderhalf gaat al al snel top pony trots momentje:) volgende week fotoshoot mag van m'n lesgeefster haar show halster lenen heel blij mee:) fijne avond iedereen:)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:09

Dat meen je niet, Quibje toch!!! :-((
VRESELIJK!
Hier heb ik geen woorden voor, zo'n verlies :-((. Ik leef erg met je mee.

Hier waren we 'net op tijd' bij de dierenarts.
Spinky had een acute longembolie.
Hij heeft een nood-injectie gekregen met vochtafdrijvers. Deze hebben goed hun werk gedaan.
Vandaag was het al een stukje beter, hij drinkt en eet al een beetje, maar is nog wel futloos en spint niet echt als je hem knuffelt. Wel staan zijn oogjes weer wat helder en komt ie op schoot liggen i.p.v. zich af te zonderen. Zijn ademhaling is genormaliseerd, maar de hartslag is nog steeds hoger dan normaal.
Op 2 dagen tijd is hij ontzettend vermagerd.
Dit was hét signaal dat zijn hartje het niet meer aankan.
Laatste optie is nu deze nieuwe medicatie die ook vochtafdrijvend werkt. Hopelijk slaat deze aan. :-(
Mag er niet aan denken mijn liefste kattenvriend te moeten afgeven.

Nogmaals heel veel sterkte, Quibje.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:12

dank jullie

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:07

<3 Hoop dat alles n plekje kan krijgen Quib!

en nu jij ook pech op dierenfront, Anneke... Knuffel! Hoop dat je katje toch opknapt.

Ik heb gisteren mijn eerste groepsles gehad. We waren weer met z'n tweetjes, hihi...
Oh ben helemaal verliefd op t paardje waar ik op mocht, werd er doodleuk aan het einde van de les verkondigd dat ie te koop staat. Leasen kon ook. Gets dit is verleidelijk. 'Gelukkig' boven mijn budget nog, en de stal te ver reizen voor drie keer in de week, maar potverdikkie.

Ik ben wel van plan op termijn een eigen paardje te kopen, maar dit is echt nog te vroeg.

Nog even het idee laten bezinken dus...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:55

xxdomiixx schreef:
Ik heb vandaag ook weer les gehad. Ging super goed, James reageerde ontzettend goed. En ik bleef eindelijk op mijn kont zitten bij de stop vanuit galop *\o/*

@Judith: ik zag dat je 21 januari weer les hebt, als je wil kan ik kijken of ik dan ook een les kan nemen. Dan kan ik foto's voor je maken of filmpjes. Laat maar weten wat je daar van vindt!

Haha, van mij mag je. Gelijk kleine bokt-meeting.
Ik denk alleen dat de kans klein is dat het kan. Volgens mij rijd er woensdagavond ook altijd iemand. Maar proberen kan altijd!
Hoeveel lessen heb jij nu gehad? Ik heb James nog nooit gereden, tot nu toe altijd op Billy. Draak. :P

En ik ben sinds gisteren in het bezit van echte Ariats! Zoo blij :) Nu moeten de sporen toch wel blijven zitten, kan paardlief gelijk een stuk minder misbruik maken van het feit dat ik loopt te klooien met die sporen.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:29

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties! Ik ben zelf ook ontzettend blij dat er toch niets gebroken is. Was er even heel erg bang voor.

@quibje: *knuff*
@Annekexxx: Ook voor jou een knuffel, en knuffel nog maar even goed met je beestje.
@filly: Beterschap!
(en mocht ik nog iemand vergeten zijn, excuses)

Susannah92 schreef:
Marlien, al iets minder last?

Hey! Niet echt minder last helaas, vooral gisteren was het behoorlijk. Maar gelukkig geeft dat wel aan dat het spieren zijn en die nu gewoon flink pijn doen. Ik heb wel goede hoop dat het snel minder gaat worden :) Ben in ieder geval wel blij dat het allemaal zo goed is nagekeken, anders zou ik misschien toch wel gaan twijfelen.

Het liefst wil ik ook graag weer naar stal om even te kijken en vragen hoe het daar nu is. Volgens mij is er ook nog niets met Lesley gedaan, dus dat lijkt me ook niet echt ideaal. Misschien straks maar eens bellen.

Amanda schreef:
Marlien, ik weet niet waar je woont, maar anders mag je ook gerust op mijn brave haflinger komen rijden om vertrouwen terug te krijgen. Hij is in de bak goudeerlijk, zal je er nooit afgooien, je kunt er een onervaren kind op wegsturen :j

sanne1992 schreef:
En Marlien, ook sterkte en beterschap. Ook hier het aanbod om op die van mij wat vertrouwen te kweken. Ook hij is in de bak ontzettend braaf. Daar zal hij nooit wat doen.

Wat ontzettend lief van jullie! Ik ben ontroerd! :o Ik woon in Amsterdam Nieuw-West. Ik heb een auto, maar kan nu nog niet autorijden. Maargoed, zolang ik nog niet kan autorijden, zal het ook wel niet verstandig zijn om weer op een paard te stappen ;-)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:33

Eerst maar eens goed beter worden dan. Lijkt me inderdaad dat als autorijden nog niet lukt, paardrijden er ook nog niet inzit (en dan meet die van mij ook nog eens 1.66m. dus dat is nog al een opstap zelfs met krukje).

Ik woon niet echt in de buurt (provincie Groningen, en dan helemaal naar het noorden kan bijna de zee aanraken vanaf huis). Maar mocht je de reis aan willen of eens in de buurt zijn, dan ben je natuurlijk van harte welkom .

In ieder geval voor nu heel veel beterschap

En voor de rest natuurlijk nogmaals, sterkte en beterschap. Zelf ziek zijn, of dieren die ziek zijn is nooit leuk!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:53

Marlien als je er tzt aan toe bent; Fuego is heel rustig met onzekere ruiters, en Aalsmeer is voor jou wel goed te doen denk ik.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:36

JudithO schreef:
xxdomiixx schreef:

Haha, van mij mag je. Gelijk kleine bokt-meeting.
Ik denk alleen dat de kans klein is dat het kan. Volgens mij rijd er woensdagavond ook altijd iemand. Maar proberen kan altijd!
Hoeveel lessen heb jij nu gehad? Ik heb James nog nooit gereden, tot nu toe altijd op Billy. Draak. :P

En ik ben sinds gisteren in het bezit van echte Ariats! Zoo blij :) Nu moeten de sporen toch wel blijven zitten, kan paardlief gelijk een stuk minder misbruik maken van het feit dat ik loopt te klooien met die sporen.

Gisteren was mijn achtste les, hoeveel heb jij er al gehad? Ik rijd op beide, ligt eraan welke al gereden wordt door iemand anders. Inderdaad wel handig als je sporen blijven zitten bij Bill haha, wanneer maakt hij er bij jou misbruik van. Ik moet ook nog steeds westernlaarzen halen, maar tot nu toe vind ik mijn dressuurlaarzen nog steeds lekkerder zitten en de sporen blijven bij mij wel goed zitten dus kan Bill er niet zo goed misbruik van maken haha. Enige probleem met mijn laarzen is, dat ze te groot zijn geworden en daardoor minder grip heb (mijn voet schuift te veel in de laars haha).
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 09-01-15 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:38

Problemen met sporen, herkenbaar... Ik heb Ariat laarzen en mijn linker spoor blijft wel zitten, maar de rechter niet :+

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:20

joyce2 schreef:
Problemen met sporen, herkenbaar... Ik heb Ariat laarzen en mijn linker spoor blijft wel zitten, maar de rechter niet :+

Ik heb dus af en toe hetzelfde probleem, ook met mijn rechter spoor. Ik heb de ariat schoenen met chaps aan. Heb ook outdoorlaarzen van Horze, maar hier kan ik echt niet mee rijden. Ook nog steeds met een paardrijbroek aan. Wil het wel eens proberen om met een western spijkerbroek en westernlaarzen te gaan rijden, maar het lijkt me zo wennen.

Helaas geven mijn beugels ook af, is aluminium. Dus mijn nieuwe sporenriempjes hebben al een zilveren streep erop zitten.

Als het goed is eind februari of begin maart komt Euro Horse bij ons op stal, voor mij dus tijd voor een nieuw zadel :). Weet iemand wat de laagste prijs klasse is bij Euro Horse? Heb wel wat eisen aan mijn zadel, zowel ik graag een cognac/bruin zadel, niet al te houterig dus met een lekkere zitting erop. En een beetje tooling erop vindt ik ook mooi. Maar mijn max is € 1500. evt. 2e hands vindt ik ook prima, maar dan niet met al te veel slijtage sporen erop.