[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:06

Ik kruip ook langzaam weer onder mijn meeleessteen uit.

@Germie, er is ook een zadelzeep met wat citroengeur eraan. Toen ik mijn zadel kocht heb ik het ook een paar dagen in huis gehad om goed schoon te maken. Na het gebruik van die zeep was ook die vieze muffe geur weg gelukkig. (volgens mij heb ik die zeep bij de Welkoop gekocht)

@symke, welkom. Door welke hengst heb je je merrie laten dekken?


Bij mij is het rustig. Lucky was helaas niet zo lucky afgelopen maanden. Hij had zich pittig bezeerd in de wei. Gelukkig gaat het nu weer goed en sinds een paar weken zijn we de training weer rustig aan het oppakken. Ik hoop echt dat we vanaf nu wat meer geluk hebben en dat we eind dit jaar of volgend jaar op wedstrijden kunnen verschijnen.

Sinds vorige week heb ik er een super knap paint veulen bij. Helemaal blij mee. Het duurt nog wel een tijdje voor hij bij zijn moeder weg mag, hij is nu 4,5 week oud. Gisteren ben ik weer even met camera naar hem toe geweest. Wat groeien ze toch altijd mega hard als ze nog zo jong zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:29

Welkom hier Symke!

Knap veulen hoor <3
En ja dat groeit heel hard :D

Symke
Berichten: 835
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:02

Bedankt allemaal :)
Soms klets ik meer mee dan andere momenten maar dat hebben we allemaal vast wel.....

LuckyReining, hopelijk knapt snel op!
Ik heb gekozen voor Mister dual Jack. Veulen blijft sowieso ( hengstje wel opfok) ongeacht geslacht of kleur. Al vind ik een valkje wel heel leuk :):)

Zou gisteren sprongetje dat en met heksje maar ondanks dat ze over waterplas echt goed kan springen stond ze nu in bulldozer stand..... :D

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:26

@daihyo, thx!

@Symke, leuk dat je voor jezelf een veulen fokt! Zou leuk zijn als het een buckskin zou worden.

Ik lees overigens ook vaak alleen mee. Meestal heb ik pas laat op de avond tijd/zin om op internet wat door te lezen dus heb dan vaak geen zin om ook nog berichten te typen. Nu lekker vakantie dus even wat meer tijd.

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:41

Welkom allemaal! Ik reageer ook niet altijd even actief hoor, ik vergeet het soms gewoon :+

Ben heelhuids aangekomen in Grathem met de kano :Y) nee grapje, het viel hier gelukkig mee! wel veel regen maar geen wateroverlast.
We beginnen morgen pas om half 9 dus dat is echt uitslapen voor ons doen. :=

Hopelijk knapt Lucky snel op <3

Wat een leuk paint veulen, die aftekening is heel apart!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102597
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:43

Heel veel plezier Yes! Ben benieuwd wat jij van de R6 vindt in die bak. Ik was er erg blij mee!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4171
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:18

Welkom!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst LuckyReining.

Veel plezier Sicayes :)

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:37

Thanks! :D

Marlies - Ik ben ook heel benieuwd maar ik denk dat het heeel prettig gaat zijn, zeker als de zon schijnt kan het soms zo snel veranderen in die bak- dan is het wel prettig als ik dat gelijk on the fly kan zien :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102597
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:38

Ja, je hebt mijn foto's gezien, ik had zon en ze waren rete scherp en geen ruis!!

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:11

Dankjewel sicayes en yinthee.

Succes met fotograferen. Jullie hebben beide de nieuwe Canon R6? Gave camera! Ik heb net voor deze uit kwam de R gekocht. Misschien had ik beter iets langer kunnen wachten tot de R6 uit kwam. Aan de andere kant ben ik al zeer tevreden over de R.

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:32

Ja wij hebben bijna tegelijk de R6 gekocht :Y) :') echt een geweldig ding. Die eye-af is echt een game changer :wow:

Ben er onwijs blij mee <3

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 06:47

Op de R zit ook eye-af, erg fijn maar werkt soms nog niet optimaal. Ga er vanuit dat ze die techniek alleen nog maar verder hebben geoptimaliseerd bij de R6.
Waar ik ook super blij mee ben is dat deze camera een hoge ISO aan kan. Dat is toch wel een uitkomst soms in een binnenbak.

Ik ben voorlopig voorzien van een goede camera maar wel goed om te horen dat Canon goede ontwikkelingen doormaakt op het gebied van mirrorless systeem camera's. Belooft weer wat voor de toekomst

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102597
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:03

De eye-af werkt bij mij soms ook niet, dan schiet hij van het ene oog naar de andere of hij pakt de verkeerde. :+

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:00

Ik heb een Olympus OMD EM5 mk2 en een EM1 mk2. De oogherkenning werkt soms bij vissen. :D

Benfan

Berichten: 4010
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:36

Zit ik hier met mijn telefoon om foto's te maken. Als iemand ooit papegaaien op de foto wil zetten.. call me, heb er 8 zitten :P

net toch stiekem -totaal niet nodig- een borsttuig gekocht. Want hij was mooi.. dus.. rede genoeg toch!

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 23:12

Heb eigenlijk geen problemen met de eye-af hier, op mensen werkt het echt altijd. Alleen op paarden helaas niet zo.

Eerste dag NQHA zit er op. Veel te veel foto's gemaakt vandaag maar dat is beetje standaard de eerste dag :') morgen weer even netjes fotograferen _O- _O- wou dat ik mezelf kon klonen en alles vast kon gaan uitzoeken maar ze zijn nu pas allemaal ingeladen en ik wil douchen en naar bed. :+ Morgen dag 2!

MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:24

MissYvette4u schreef:
Wat heerlijk genieten van zo'n knapperd Kimvious <3

Mijn uitzicht vanmorgen vroeg:

[ [url=m/bUWonn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links vader Quizy <3 rechts zoon Smoothie <3 bij beiden gezellig met de honden uitstappen.
Volgende week mn eerste cowclinic met Quizy, ben zoooo benieuwd hoe hij zal reageren :+


Gisteravond de cowclini gehad }:0 het was zooooo leuk!! *\o/* Het was bij PCK in Eersel te doen, waar ik al zo'n 13 a 14 jr niet meer was geweest boy wat is het veranderd. Keek mn ogen uit!

In t begin vond Quiz het superspannend en liet wat mooie piaffestukken zien :roll: hij wilde niet stilstaan
Ineens hield ie daarmee op en deed super zn best! Was ook helemaal niet bang vd koeien en was fijn te sturen

Dusss we hebben genoten! *\o/*
Cowclinic bij PCK zeker een aanrader, het gebeurt allemaal op een rustig tempo met heldere uitleg +:)+


Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102597
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:31

Leuk zeg!!

Symke
Berichten: 835
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:50

Wat super leuk zo'n cow clinic!
Vind het er heel gaaf uitzien maar lijkt mee ook wel heel erg spannend, en zelfs wat eng

Benfan

Berichten: 4010
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:52

Lijkt mij ook geweldig cowclini. Nu alleen hopen dat de andere paarden, Chanel niet voor een koe aanzien

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:32

Lekker bezig Sicayes!

Oooh heel gaaf missyvette4you! Ooit, ooit ga ik ook haha.

Vandaag lekker getraind en omdat meneer braaf z'n best deed beloond met rondje bos :D beetje over bomen stappen(alsof die dat dagelijks doet natuurlijk :P), eerste buiten drafje. Allemaal top. Trots op m'n guppie <3

Afbeelding
Afbeelding

Flip

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:56

MissYvette4u schreef:
MissYvette4u schreef:
Wat heerlijk genieten van zo'n knapperd Kimvious <3

Mijn uitzicht vanmorgen vroeg:

[ [url=m/bUWonn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links vader Quizy <3 rechts zoon Smoothie <3 bij beiden gezellig met de honden uitstappen.
Volgende week mn eerste cowclinic met Quizy, ben zoooo benieuwd hoe hij zal reageren :+


Gisteravond de cowclini gehad }:0 het was zooooo leuk!! *\o/* Het was bij PCK in Eersel te doen, waar ik al zo'n 13 a 14 jr niet meer was geweest boy wat is het veranderd. Keek mn ogen uit!

In t begin vond Quiz het superspannend en liet wat mooie piaffestukken zien :roll: hij wilde niet stilstaan
Ineens hield ie daarmee op en deed super zn best! Was ook helemaal niet bang vd koeien en was fijn te sturen

Dusss we hebben genoten! *\o/*
Cowclinic bij PCK zeker een aanrader, het gebeurt allemaal op een rustig tempo met heldere uitleg +:)+


[ [url=m/MwRiu4.png]Afbeelding[/url] ]



Heyy wat toevallig! Ik zat gister bij jou in de groep met de clinic. Jullie deden het super goed voor de eerste keer!

Flip

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:58

Stoer hoor kimvicious, ik vind alleennaar buiten nogsteeds heel spannend, ga nu na het trainen buiten uitstappen en maak mn rondje steeds groter (en als we een slechte dag hebben toch maar weer kleiner :') )

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:00

Net 3 uur op buitenrit geweest. Bij een pannenkoekenrestaurant met speeltuin werd ze even kinderpaard. Ik denk dat ze in wel 15 vakanties staat. Elk kindje mocht er even op. :D

Maar een blikken kont krijg je nog steeds in trailzadel. :)
Afbeelding

Symke
Berichten: 835
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:31

Hoogtepunt van die vakantie voor die kunnen die kids!

Zit je zadel niet lekker? Bontje erin?