Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Clown_14 schreef:Ik vind licht longeerwerk vanaf 2jaar kunnen maar het rijden vanaf 3 a 4 jaar.sommige kunnen t best al met hun 3deven andere zijn wat later en dan ga je er met hun vierde pas op.
. Het eerste winterseizoen poetsen, netjes voetjes geven, wandelen, half jaar het land in. Tweede winterseizoen keertje aan de lijn, freestyle, bitje erin, zadeltje erop en weer een half jaar de opfok in. Oktober weer opgehaald. Omdat ze iedere keer van en naar het land in de trailer ging en dat alle keren goed ging is dat ook positief bevestigt. Ze pikte alles van het jaar daar voor prima op. Alles weer herhaald en een tandje erbij, en vorige week was de eerste keer dat ik er echt opzat. Wel een super leuk gevoel hoor na 3,5 jaar tutten wandelen poetsen en geduld hebben. Maar wat een verschil nog van een baby die in het voorjaar het land inging tot het paard wat ik er na een half jaar weer uithaalde. Ben blij met mijn "eigen" manier van aanpak. Ik heb een paard wat cool en relaxt is en waarvan ik nu denk dat ze aan de volgende stap toe is. Klikje, kusje, easy en whoa kent ze vanaf de grond, ben benieuwd hoe het vanaf de grond gaat verlopen. April mag ze alles weer een half jaar overdenken in het land.
nuja niet te bol natuurlijk. Ik wil ook wel graag longeren maar hoor dan weer dat het slecht is voor de knieën
Baileysdream schreef:En voor die tijd een engels zadel gebruiken om western aan te leren? Nah het is een ruin dus drachtig worden zal die wel niet
).