ik hoop ook eens een eigen westernpaardje te hebben en dan ga ik ook oefenen om op een hand te rijden, lijkt me mooi om te doen
Iolanthe
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 20:51
Hm, ik zit een beetje met een dilemma. Ik ben al een eindje van plan om boots te kopen, maar nu kwam ik deze laarzen tegen, en ze lijken me ook best goed. En ze zijn veel goedkoper, en lekker warm voor in de winter. Dus misschien deze kopen en wachten tot ik echt "nood" heb aan boots? Langs de andere kant, vrees ik wel dat de laarzen veel te warm gaan zijn in de zomer, terwijl je boots in alle seizoenen kan dragen...
das een dilemma ja ik wil ook boots, alleen die ik wil krijgt arthur niet binnen en dan heb ik nog een stel mooie bruine die ik eigenlijk eerst moet verkopen (niks voor jou Iolanthe?) maar ben bang dat ik toch al vrij snel toch iets ga kopen
Hm, misschien wel, ik ben erg voor tweedehands, maar wat schoenen betreft iets minder Want die moet je toch zelf inlopen zodat ze zich naar jouw voet vormen...
Vandaag eerste les western rijden gehad, gewoon van een stal genoot die met haar inmiddels gepensioneerde paardje western reed. Ik moet zeggen het was ontzettend leuk en Stippel pakte het best pittig op. Wel moeilijk om te sturen, lange teugels en met me benen eraf te blijven
1234
Geplaatst: 27-11-13 21:23
Ik heb net weer les gehad, was weer leuk Weer ander paardje geprobeerd, was weer totaal anders dan de andere paarden. Laatste 20 minuten weer met neckrope gereden. Zat soms even geen stuur meer op hahaha Maar dat had ie soms ook met hoofdstel. Waren nu maar met zn 2-en in de les Lekker rustig. Ga volgende week weer vragen om wat nieuwe dingen te leren. Was wel grappig, soms als ie door mijn hulpen qua sturen heen liep, stuurde ik em alsnog de kant op waar ik heen wilde gaan (anders krijgt ie zn zin) maar toen maakte die meteen een mooie rollback
_Cindy
Geplaatst: 27-11-13 22:49
Een rondje door de bak / stilstaan / achteruit / bochtje naar links of rechts gaat bij mij prima op één hand... Maar ik ben nu vooral bezig om haar recht in haar lijf te krijgen en meer verzameld, dat is al lastig genoeg op twee handen
Nee, ik overdrijf een beetje Maar in de winter liggen er wel hele plassen en die worden dan als het warmer wordt een beetje groen En in de herfst en lente kan het ook best modderig zijn, we rijden dus praktisch alleen in de zomer buiten...
Aah okay Ik rij nu alleen maar in een buitenbak, maar ik geloof dat ik met die bak in kwestie redelijk gezegend ben laatst na al die storm en buiten stond er in 1 hoekje een plas(je) maar dat was alles, verder is de bak tot nu toe de hele tijd goed rijdbaar geweest. Ik weet niet hoe het in de winter blijft... zag daar in het begin best tegenop, buiten rijden in de winter, maar het valt me tot nu toe nog best mee.
Waarom niet? Omdat de bak niet rijdbaar is? Vallen er niet lekker buitenritjes te maken? De bak van mij is ook aan het andere eind van het dorp/de straat, dus ik maak met rijden altijd een buitenritje, of ik nou naar de bak ga of niet, da's best leuk
1234
Geplaatst: 27-11-13 23:48
Ik ben ook blij dat er bij de manege waar k rijd een binnenbak is zo lekker als je niet afhankelijk bent van het weer xD nja alleen de wei is bagger... stomme kleigrond Maar vandaag hadden we geluk dat alle paarden al keurig vooraan bij/in de schuilstal stonden Hoefden de hele wei nieteens in.
Iolanthe
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 23:49
Tjah, maar ik rij altijd op de manege (nog geen eigen paardje), dus moet mijn lesgeefster het goed vinden dat ik een paardje leen, en dan moet ik nog iemand vinden die mee wil. Ofwel moet ik eens vragen of ze niet een systeem als in de zomer kan maken, waarbij je ipv een les af te spreken ook een wandeling kan afspreken... Maar ik weet wel dat zij niet zo van ritjes in de winter houd... Ik zal het wel nog eens vragen deze winter
SmartBH
Geplaatst: 27-11-13 23:58
Bij mij is de bak dus echt wel een zwembad :p dus ik moet wel met rubbere laarzen rijden anders zullen mijn boots het snel begeven :p als het te nat ligt kan ik trouwens niet rijden, is nu al enkele keren gebeurd wanneer er veel regen viel enkele dagen na elkaar.
Ik heb dan geprobeerd om een wandeling aan de hand te maken om met mijn lesgever mee op wandeling
Laatst bijgewerkt door SmartBH op 27-11-13 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Sadira
Geplaatst: 27-11-13 23:58
Aaah okay Ja sorry, het idee van een westernmanege was me altijd echt compleet onbekend dus ik verwacht altijd dat mensen een eigen paard of bijrijdpaard hebben
JonneN
Geplaatst: 28-11-13 10:00
Sirius_ schreef:
Mijn vriend rijdt zijn lespaard zonder teugels. Cirkeltje, achterwaarts, spinnen, geen probleem. Stom jong
Haha, heerlijk Misschien kan je eerst een neckrope/halsring proberen?
Ik rijd zowel op 1 als 2 handen. Wat ik merk is dat ik Jim op 2 handen soms net wat meer kan helpen, vooral in de buiging. Maar ook als hij zelf erg bezig is met zijn balans en 4 benen op de juiste plek neerzetten, komt de neckreining niet altijd door. En dan is 2 handen gewoon even prettig.
Maar ik rijd ook regelmatig op 1 hand, omdat ik soms inderdaad teveel wil helpen, ook al is dat niet nodig. En op 1 hand kan dat niet. Jim doet het ook echt wel leuk op 1 hand. Alleen soms wordt het even teveel en dan heeft hij echt mijn steun even nodig.
Suuskipje
Geplaatst: 28-11-13 10:16
Les gisteren ging zo fijn! Fandango was helemaal zen. We gingen oefenen met zijgangen, stelling en achterwaarts en hebben begin met de rollback gemaakt vanuit stap Fandango vind het moeilijk om te ontspannen maar volgens Marlies ben ik een heel eind gekomen was nog geen totale ontspanning want het blijft een wanna-arabier in paint kostuum, maar toch veel relaxter dan 2 weken geleden Zit nu nog na te genieten
Hallo! Ik meld me hier graag, heb vandaag eerste westernles gehad op mijn verzorgpaardje! Ik ben nieuw met western en whitney ook, maar ging erg goed! Ze is een paint, dusja daar hoort western bij Ben super enthousiast!