Ja dat idee had ik ook al, daarom had ik me stil gehouden. Van drachten is het zeker een 40 minuten rijden met auto. En dat moet je dan ook nog terug.
Er blijven toch steeds van die pubertjes van 12/13 reageren, leren ze niet meer tellen op scholen? 18+ is in mijn ogen toch een hoger getal dan 13, kan aan mij liggen dat ik het verkeerd geleerd heb.
@aikon: dergelijke reacties kreeg ik ook, 12/13 jaar, en/of van meisjes (vaak 2 vriendinnen), die al wel 2 jaar op de manege reden en zich echt wel capabel achten mijn hete donder te rijden en dan het liefst ook nog buiten!
cissy
Geplaatst: 23-03-12 10:45
quartel schreef:
vanaf 1 april ......als ik me niet vergis.......zijn de andere 2 western paarden verhuist......
Ik geloof dat ik mijn lijf streng ga toespreken op beter worden en meteen daarna een nieuwe baan vinden
zanegrey
Geplaatst: 23-03-12 13:57
Ik ga me ook maar eens melden in deze discussie, want ben ook op zoek naar een western bijrijdpaard. Ik rijd onderhand een kleine 10 jaar western, heb het laatste jaar engels gereden, maar ben tot de conclusie gekomen dat dat toch niet zo mijn ding is. 't Gebied waarin ik op zoek ben: west-Groningen, kop van Drenthe, zuid-oost Friesland (Oosterwolde, Drachten (sorry Paintless). Wie heeft tips?
@Miryamk Het paardje uit je profiel? Ziet er inderdaad leuk uit. Ik wacht nog even af, want Steenwijk is voor mij voor mij in elk geval net iets aan de verre kant.
Anoniem
Geplaatst: 27-03-12 21:03
Bij mij is het juist andersom.. wil dolgraag weer meer met de paarden bezig, vorig bijrijdpaard is verkocht maar er lijkt gewoon geen paard te vinden! (Oost-Groningen)
quartel
Geplaatst: 27-03-12 21:05
"wuis.........misschien is het handig als je ook verteld waar je een paardje zoekt?? of heb ik dat gemist....
Ik heb het er bij gezet. Oost-Groningen. Scheemda, Heiligerlee, die richting.
sliding
Geplaatst: 27-03-12 21:30
Dat is ongeveer 15 km bij mij vandaan.
Anoniem
Geplaatst: 27-03-12 21:38
Dat klopt (ik kom eerlijkgezegd nooit in die buurt haha).
sliding
Geplaatst: 27-03-12 21:59
Voordat wij hier woonden kwamen we ook nooit deze kant op. Moesten eerst zoeken waar het lag. Zeggen altijd, "als je naar Termunten gaat voor een visje, kom je door ons dorp heen".
Ik vind alles ten Noorden van Scheemda zo kaal. Trekt me niet echt hihi. Wat dat betreft scheelt het dat mijn vriend in Drenthe woont, tussen bossen.
Lerna
Geplaatst: 31-03-12 16:39
Hier een bijrijdster in Amsterdam en omstreken, die zich aanbied!
Wat ik zoek: - Een western paard in Amsterdam of omgeving (moet te bereiken zijn met openbaar vervoer) - Waar ik af en toe ook een lesje mee mag nemen, om zelf ook beter te worden. - Reining - Waar de eigenaar(resse), vriendelijk is voor het paard en het paard er gezond uitziet.
Wat ik bied: - Alle dagen in de week beschikbaar voor zoveel dagen als nodig. - Flexibel in dagen en tijden. - Altijd lief en zorgelijk voor paarden. - Eventuele kleine bijdrage - Niet vies van stal uitmesten - Leergierig en een goed luisterend oor. - Een betrouwbaar persoon die zich graag aan afspraken houdt.
Over mij: Mijn naam is Lerna, 25 jarige dame. Geboren en getogen Amsterdammer. Ik weeg 59 kg en ben 160 cm lang. Al ruim 4 jaar werkzaam op de Hollandsche Manege. Ik rijd al op en af ruim 15 jaar Engels. Dressuur, springen en dameszadel. L2/M. Ongeveer een jaar geleden met western/reining in aanraking gekomen. Op slag verliefd. Ik heb hier en daar wat privelessen genomen (voornamelijk bij Evelien en Trudy op Starnmeer). Ik ben helaas afhankelijk van het openbaar vervoer en dus zoek ik een westernpaard iets meer in de buurt van Amsterdam. Ik zoek iemand die het niet erg vind dat ik weinig ervaring heb met western, maar het belangrijker vind dat zijn of haar paard voldoende beweging krijgt. Ik ben rustig in de omgang met paarden en ben vrij zacht in de hand. Ik ben erg leergierig, en omdat ik graag de totale overstap wil maken naar western, zou ik ook graag lessen met je paard willen nemen. Ik ben in principe elke dag beschikbaar en superflexibel.
mijn paardje doet het weer geweldig en we hebben een heerlijk stuk buitengebied gevonden om in te rijden......zomaar haast om de hoek de braverd vind alles best en geniet met volle teugen van het lopen tussen het groen. en ik geniet stiekum mee dus ja....van haast is er geen sprake.....maar toch lijkt het me wel gezellie
Apollo94
Geplaatst: 02-04-12 14:46
@Lerna volgens mij zag ik een advertentie op marktplaats. Iemand had een western gereden paard, was wel hengst, maar die reed volgens mij reining. Ik zal ff de link zoeken..