[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:09

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit soort beschuldigen zo op de man af echt niet vind kunnen
ik heb me tot heden uit deze discussie gehouden maar hier word ik wel wat verdrietig om!!!!
Hoe kan je zo uit de bocht vliegen van een filmpje tot aan het evt meppen van vrouw en kinderen
Kom op guys dit heeft helemaal niks meer te maken met een gezonde discussie voeren over wat nu wel of niet op t filmpje te zien is geweest
Laten we het een beetje leuk houden hier!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:11

dan kom je al gauw op een andere zijweg :hoe ben je, als je al zulke dingen zegt ?? >;)
alleen verbale mishandeling, of toch ook ..?
en zo kun je wel doorgaan....
we kunnen dan maar beter ontopic blijven. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:25

Jaja, trekken jullie het maar ff flink uit z'n sarcastische context :roll:

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:26

en de rest blijft in context ? :evaw:
alles word uit zn verband getrokken hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:27

Iedereen mag zijn mening hebben maar vind het wel ver doorslaan...eerst word hitler er bij gehaald en nu dit :+ Die trainingsmethode is niet echt mijn ding, de mate waarin hij het doet zeg maar, maaarr......... ik denk niet dat craig "het beeld" van de reiningsport nu verpest, ik denk dat dit topic het erg verpest.... hoe mensen elkaar in de haren vliegen enz.. eigenlijk erg onprofessioneel.

justkid

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:07

Ik kan me nog een geinig onderschrift van iemand herinneren die nu wel van toepassing is.

Fok je niet op, t is maar een forum :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:29

spicegirl schreef:
en de rest blijft in context ? :evaw:

Nee, de gehele post was sarcastisch bedoeld, maar ik dacht dat dat vanaf de eerste zin wel duidelijk was :o?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:58

Moderatoropmerking:
Er zijn op Bokt zeker regels mbt hoe wij ons dienen te gedragen en dit is niet de manier ;) Het is prima hierover te praten maar ook al ben je het niet eens met wat er op het filmpje is getoond of de mening van andere laten we wel respectvol zijn en blijven!

Vanaf nu weer op de bal 'spelen' en niet op de persoon.

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:35

-zucht- nu weet ik weer waarom ik zo weinig op bokt komt en uberhaupt een reactie plaats.. Wat een triest topic zeg. Ik geloof dat alles wel erdoor is gehaald nu. Ik vind het niet fijn ogen, maar ben rijtechnisch ook niet goed onderlegd om er een mening over te hebben. Kortom: ik heb er geen welles/nietes mening over. Wel vind ik dat hij niet de soort aandacht verdiend die hij nu krijgt. Want welk paard rijd er nu vrijwillig, zonder enige training, sporen, etc mee in de top?? In welke sport dan ook? En niet elk paard is geschikt om in de topsport mee te lopen. Laten we eerlijk zijn, ook al heb je nog zo'n leuk paard, niet elk paard kan in de top meedraaien. Soms niet qua bouw, talent of karakter...

Ik vind het topic en alle discussies er omheen nogal overtrokken. Alle pijlen op 1 ruiter en dat is niet eerlijk. Als je eerlijk wil zijn en de rijstijl afkeurd dan moet je iedereen met deze rijstijl afkeuren en niet alles op 1 iemand afgeven. Er is hier een klein fragment te zien van vele uren op paard. Er is film weg gelaten. Dus je ziet alleen wat de filmmaker wil laten zien en wie de filmmaker wil laten zien. Als de filmmaker een film zou maken bij sommige mensen thuis en daar in gaat knippen dan komt er ook genoeg uit wat heel negatief over kan komen. Sommige mensen hebben ook niet door dat ze bonken in het zadel, belemmeren in de stop, harder in de mond trekken dan ze zelf denken, de verkeerde hulpen geven terwijl het paard zo z'n best doet om het goed te doen, etc. Er is dan 1 verschil; Craig doet het met een voor hem technische onderbouwing en kan waarschijnlijk wel weerleggen wat die is. Alleen zoals ik al zei, ik ben niet genoeg technisch onderbouwd om er een mening over te hebben...

Zo, en nu sluit ik het bokt maar weer. Ben er al weer helemaal klaar mee. O ja, je hoeft het niet met me eens te zijn, dit is absoluut niet als discussiepunt bedoeld.. Het is gewoon mijn simpele, niet onderbouwende, ontwetende mening. En als je een andere hebt dan vind ik dat ook prima. Ik ga daar helemaaaaaal niet over doorzeuren :+

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:16

@hihaa- ik heb nog niet zo 'n eerlijk antwoord gezien als de jouwe-mijn complimenten, en ben het helemaal met je eens !! :j _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:36

Vind ook dat je gelijk hebt hihaa... denk dat ze van mij ook een mooi (not) stukje film kunnen maken als ze willen... Net een moment dat je hem er doorpakt ofzo.... IK vind het goed wat IK doe..... maar misschien zou ik ook wel zo afgebrand worden!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:24

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:35

storrum schreef:

staat letterlijk in de tekst :
There’s just no fooling some people. It’s true that we came home from Bökeberg Gård with two and a half tapes of footage (that’s two and a half hours) and that the footage we have published so far amounts to only about 25 minutes of ham-fisted jerking on curb reins. There is potentially two whole hours and five minutes of pure sunshine and lollipops which we have deviously contrived to conceal. This means we might be bad people and you should never give us money. But it doesn’t change the fact that what you see in the footage we have published, did actually happen to real horses. If you’re a member of an equestrian federation under the FEI, it even happened in your name.

daaronder kun je nog heel wat filmpjes bekijken maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr, je moet wel eerst lid worden. en mijn theorie over beroeps onruststokers was vergezocht ; ze zeggen het nochthans zelf dat ze uw geld willen om verder "dingen aan de kaak te stellen"

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:36

stelletje griezels dat zijn het!

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:11

Ja he...ik vind die Craig ook zo'n griezel!!!

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:16

Zou misschien dan wel een leuk setje zijn... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:20

Tja, Graig doet het ook niet gratis :7

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:33

Is dat zo? Hoe weet je dat?? :D

Flauw weer, maarja, dan had ik het topic niet weer ervoor moeten halen. Dus de pc gaat nu uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:38

hihaa schreef:
Is dat zo? Hoe weet je dat?? :D

Flauw weer, maarja, dan had ik het topic niet weer ervoor moeten halen. Dus de pc gaat nu uit!

Blablabla...His combined earnings on multiple horses at the event bring his lifetime earnings to more than $2,003,400.

Daar zou hij toch minstens 2 setjes showkleding van kunnen betalen, zou je toch denken ;)

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:46

hihaa schreef:

Nou...dat heeft Craig helemaal niet nodig hoor. Kijk maar op het filmpje bij 0.35.
Zoooo....heb ik eindelijk mijn antwoord op mijn eerdere vraag wat Craigie nou daar aan het doen is en met welke bedoeling! ~~}>
Nou....ik verlaat dit topic ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:57

sjanie schreef:
hihaa schreef:

Nou...dat heeft Craig helemaal niet nodig hoor. Kijk maar op het filmpje bij 0.35.
Zoooo....heb ik eindelijk mijn antwoord op mijn eerdere vraag wat Craigie nou daar aan het doen is en met welke bedoeling! ~~}>
Nou....ik verlaat dit topic ook.

Hoe zouden ze hem in het café aanspreken.... heejj graiggie... ouwe rukker... hoeistie jonge?? :7

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:08

Het hele topic draait via inmiddels allerlei zijwegen eigenlijk om 1 vraag...
Wat is nog acceptabel qua handling en training om een reiner aan de top te krijgen.
(En nou niet de hele paardenwereld er bij gaan betrekken,we hebben het nu over reining)
Als het publiek zich distancieert van dit soort praktijken is het toch eigelijk duidelijk dat er te ver doorgeschoten word met wat we tijdens zo'n proef willen zien.
Willingly guided,daaraan kun je chemisch sleutelen,je paard intimideren tot hij een willoze slaaf is.We leggen de lat steeds hoger wat betreft het atletische aspect,de stops worden harder, dieper,verder..
De spins steeds sneller and so on,in een tempo waarin geen enkel paarderas zo snel kan evolueren.
Het gevolg is dat normen en waarden verdwijnen ,rukken, plukken en trekken is not done in welke paardensport dan ook .
Diegenen die dit verdedigen in dit topic hebben waarschijnlijk een stukje opvoeding wat paardenetiquette
gemist. Graig zat fout, punt! oliebol happens dat het toevallig Graig was,voor het zelfde geld was het der Rudi geweest of Bernard.
Dit is geen sportief gedrag,niet fair naar het paard maar ook niet naar het publiek dat een proef voorgeschotelt krijgt van een zogenaamd willingly guided paard...
Erg hypocriet als je naar buiten presenteert dat je paard op 1 hand te rijden is als je het dier 5 min daarvoor nog doodsangst aangejaagt hebt.
Dus hoever wil je gaan om dat beeld te cre-eren...Do the math..
Hoeveel mensen kunnen nog genieten van zo'n proef als ze weten hoe hij tot stand is gekomen.
Laatst nog een gesprek met HvA hierover gehad die inmiddels zich hiervan distancieert en letterlijk zei,
vroeger was ik veel te hard,nu zou ik het niet meer zo doen.Het kan ook heel anders.
Vervelend alleen dat hij een aantal trainers opgeleid heeft die het nog zo doen en nog een tandje verder gaan want die moeten zich nog bewijzen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:56

Wat jullie steeds vergeten.
Men heeft het hier steeds over intimideren en angst injagen. Maar een paard dat bang is voor de ruiter en eigenlijk niet wilt pakt de ruiter terug in de proef. Dat zie je keer op keer. Een ruiter die alleen hard is en niet fair brengt het niet ver in de sport omdat de paarden hem op het moment dat het er opaan komt in de steek laat. Alleen paarden die respect (geen angst) hebben voor hun ruiter en ervoor willen gaan kunnen topritten neerzetten.

Cc wat leuk dat hva dan chijnbaar weer zo goed preseerd. Wanneer gaan we hem weer in de showring zien met de zijden handschoentjes?

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:19

[quote][Vervelend alleen dat hij een aantal trainers opgeleid heeft die het nog zo doen en nog een tandje verder gaan want die moeten zich nog bewijzen./quote]

En dat is alleen maar vervelend.....
Goeie grap zo 's morgens vroeg, de koffie is al uit geproest.
Dus het is nu pas te hard, of was dat het al heel lang???
Of was iedereen vroeger een beetje starstruck? Get real!!!
En de woorden van Phil Ijzerdraad zijn om te gillen.
Ik zou het hem graaag zelf horen zeggen.... :+

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:48

CherokeeChum schreef:
Het hele topic draait via inmiddels allerlei zijwegen eigenlijk om 1 vraag...
Wat is nog acceptabel qua handling en training om een reiner aan de top te krijgen.
(En nou niet de hele paardenwereld er bij gaan betrekken,we hebben het nu over reining)
Als het publiek zich distancieert van dit soort praktijken is het toch eigelijk duidelijk dat er te ver doorgeschoten word met wat we tijdens zo'n proef willen zien.
Willingly guided,daaraan kun je chemisch sleutelen,je paard intimideren tot hij een willoze slaaf is.We leggen de lat steeds hoger wat betreft het atletische aspect,de stops worden harder, dieper,verder..
De spins steeds sneller and so on,in een tempo waarin geen enkel paarderas zo snel kan evolueren.
Het gevolg is dat normen en waarden verdwijnen ,rukken, plukken en trekken is not done in welke paardensport dan ook .
Diegenen die dit verdedigen in dit topic hebben waarschijnlijk een stukje opvoeding wat paardenetiquette
gemist. Graig zat fout, punt! oliebol happens dat het toevallig Graig was,voor het zelfde geld was het der Rudi geweest of Bernard.
Dit is geen sportief gedrag,niet fair naar het paard maar ook niet naar het publiek dat een proef voorgeschotelt krijgt van een zogenaamd willingly guided paard...
Erg hypocriet als je naar buiten presenteert dat je paard op 1 hand te rijden is als je het dier 5 min daarvoor nog doodsangst aangejaagt hebt.
Dus hoever wil je gaan om dat beeld te cre-eren...Do the math..
Hoeveel mensen kunnen nog genieten van zo'n proef als ze weten hoe hij tot stand is gekomen.
Laatst nog een gesprek met HvA hierover gehad die inmiddels zich hiervan distancieert en letterlijk zei,
vroeger was ik veel te hard,nu zou ik het niet meer zo doen.Het kan ook heel anders.
Vervelend alleen dat hij een aantal trainers opgeleid heeft die het nog zo doen en nog een tandje verder gaan want die moeten zich nog bewijzen.

_/-\o_ en zo is het!