Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
storrum schreef:
hihaa schreef:Is dat zo? Hoe weet je dat??![]()
Flauw weer, maarja, dan had ik het topic niet weer ervoor moeten halen. Dus de pc gaat nu uit!
sjanie schreef:hihaa schreef:Zou misschien dan wel een leuk setje zijn...
Nou...dat heeft Craig helemaal niet nodig hoor. Kijk maar op het filmpje bij 0.35.
Zoooo....heb ik eindelijk mijn antwoord op mijn eerdere vraag wat Craigie nou daar aan het doen is en met welke bedoeling!![]()
Nou....ik verlaat dit topic ook.
CherokeeChum schreef:Het hele topic draait via inmiddels allerlei zijwegen eigenlijk om 1 vraag...
Wat is nog acceptabel qua handling en training om een reiner aan de top te krijgen.
(En nou niet de hele paardenwereld er bij gaan betrekken,we hebben het nu over reining)
Als het publiek zich distancieert van dit soort praktijken is het toch eigelijk duidelijk dat er te ver doorgeschoten word met wat we tijdens zo'n proef willen zien.
Willingly guided,daaraan kun je chemisch sleutelen,je paard intimideren tot hij een willoze slaaf is.We leggen de lat steeds hoger wat betreft het atletische aspect,de stops worden harder, dieper,verder..
De spins steeds sneller and so on,in een tempo waarin geen enkel paarderas zo snel kan evolueren.
Het gevolg is dat normen en waarden verdwijnen ,rukken, plukken en trekken is not done in welke paardensport dan ook .
Diegenen die dit verdedigen in dit topic hebben waarschijnlijk een stukje opvoeding wat paardenetiquette
gemist. Graig zat fout, punt! oliebol happens dat het toevallig Graig was,voor het zelfde geld was het der Rudi geweest of Bernard.
Dit is geen sportief gedrag,niet fair naar het paard maar ook niet naar het publiek dat een proef voorgeschotelt krijgt van een zogenaamd willingly guided paard...
Erg hypocriet als je naar buiten presenteert dat je paard op 1 hand te rijden is als je het dier 5 min daarvoor nog doodsangst aangejaagt hebt.
Dus hoever wil je gaan om dat beeld te cre-eren...Do the math..
Hoeveel mensen kunnen nog genieten van zo'n proef als ze weten hoe hij tot stand is gekomen.
Laatst nog een gesprek met HvA hierover gehad die inmiddels zich hiervan distancieert en letterlijk zei,
vroeger was ik veel te hard,nu zou ik het niet meer zo doen.Het kan ook heel anders.
Vervelend alleen dat hij een aantal trainers opgeleid heeft die het nog zo doen en nog een tandje verder gaan want die moeten zich nog bewijzen.