[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

swartbeessie

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:55

@Joyce2 Het was bij Beau Dandy's, ken je die stal?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:13

Haha ja, daar rijd ik zelf! Waren jullie met z'n vieren?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:41

Haha... Nee dat was de familie na ons, met die vader die geen cap op wilde..
Ik had n felblauw vest aan, zat op Dot.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:51

Ik heb niet zoveel meegekregen! Mijn vriend (blauwe trui en een muts met oranje strepen) zat in de kantine, die heeft waarschijnlijk meer gezien ;) Toen ik Guus had gezadeld was het zo druk in de bak, dat ik naar de dressuurbak aan de andere kant ben gegaan.

In welke les gaan jullie rijden? Ik rijd in de les op vrijdag om 20:00u.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:29

Hahaha leuk SB! Op naar je volgende les!

Ik ben wel weer toe aan mijn volgende lesje. Ik vind het zo moeilijk om niet ge veel aan te sporen. Dat is er zo ingeslopen :(
Dan denk ik er aan, doe ik het niet en dam valt Pino stil haha

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:04

@Joyce2: Ah wat grappig :-) Ik heb je vriend niet gesproken, wel wat gekletst met mensen maar het was allemaal wat vluchtig, misschien de volgende keer nog wat meer socializen.
Heb je lekker gereden met Guus?

De bak was inderdaad best vol, ik herinner me dat de instructrice (Viola?) iemand vroeg in de andere bak te rijden, misschien was jij dat maar ik heb je niet gezien... Te druk bezig met Dot. Ik heb nu al zin in de volgende keer!

Wel echt leuk dat je vriend ook mee was. De mijne is hopeloos alergisch maar vind paardjes op zich wel heel leuk (op reis heeft hij al eens gerengaloppeerd over het strand, natuurtalentje...). Misschien als het weer wat beter wordt, en er in de buitenbak gereden wordt dat hij wel een keer wil komen kijken.

Ik heb me samen met vriendinnetje ingeschreven voor de les van donderdag, 20.00. Dus dan zit ik in een ander groepje :-( Ik was wel blij met het compliment dat het dus goed genoeg ging om meteen met de groepsles mee te doen, hebben we het toch goed gedaan voor een eerste keer :+

@Marlou: ik ben wel blij dat ik nog geen sporen aankreeg. Die heb ik met Engels rijden ook altijd gemeden... Nu heb ik wel gezien dat door het zadel je benen echt een beetje anders liggen, en je niet (persé) met je sporen in de buik hoeft te prikken, maar mijn streven is toch echt om met zo min mogelijk middelen te rijden. Wat dat betreft zijn die zware bitten ook niet mijn ding... Ik weet, bitten zijn zo streng als je hand, maar ik heb toch wel mensen rond zien rijden waarbij ik niet echt een vriendelijke vibe had. Anyhoe, ieder zijn ding.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:48

Ik kom ook maar weer eens binnenvallen, misschien houd ik het nu wel vol om meer te zeggen dan elke 10 bladzijdes 1 zinnetje ;) Ik lees wel alles mee, ik leer er veel van!

Leuk om te lezen dat er weer mensen bij zijn gekomen. Ook leuk de ervaringen te lezen, en de verschillen die opvallen tussen engels en western.
Zelf heb ik op zich weinig moeite met omschakelen. Waar ik voornamelijk tegenaan loop is dat ik als iets niet lukt, erg snel de neiging heb om weer op 2 teugels te gaan en op z'n engels het paard de andere kant op te dwingen. Maar dat werkt dus net iets anders.

Dinsdag heb ik mijn 5e les. Ik heb wel privé-les, dat vind ik persoonlijk erg prettig. Enorm wennen in het begin, want ik heb dat nog nooit eerder gehad. Maar inmiddels ben ik eraan gewend en wil ik voorlopig niet anders meer. Ik wordt nu constant in de gaten gehouden, en als er iets niet goed gaat hoor ik gelijk of het aan mij ligt of aan het paard (uitprobeer-gevalletje). En wat ik wel goed doe, en wat anders kan. Plus dat ik op een ervaren paard rijd, dat scheelt natuurlijk ook enorm. Alle knopjes zitten er al op. Aan mij de taak om die te vinden en goed te kunnen gebruiken.

Voorlopig van mij geen foto's, ik les steeds op een moment dat ik niemand mee kan krijgen. Maar ik geniet enorm van jullie foto's, en met bijgeleverd commentaar is dat weer erg leerzaam!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:53

Klinkt goed swartbeessie!

Ik ben aan het kijken naar een nieuw hoofdstelletje + bit + teugels voor Lesley. Ik wil perse touwteugels en een billy allen snaffle bitje, maar qua hoofdstel kan ik maar niet kiezen.
Nu is mijn vriend regelmatig in de USA en zei dat hij anders daar vandaan wel wat mee kon nemen. Dus, weet iemand een goede online shop in Amerika? Dan kan ik eens ergens rondneuzen met wat meer keuze (denk ik :D)
Ik heb al bij het topic over de shops gekeken voor NL webshops, maar behalve Kramer vind ik de meeste webshops toch een beetje slecht overzicht geven van wat je nou eigenlijk koopt. Of heeft iemand nog een goede tip voor een NL shop?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:57

Rods.com; teskeys

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:11

swartbeessie schreef:
@Joyce2: Ah wat grappig :-) Ik heb je vriend niet gesproken, wel wat gekletst met mensen maar het was allemaal wat vluchtig, misschien de volgende keer nog wat meer socializen.
Heb je lekker gereden met Guus?

De bak was inderdaad best vol, ik herinner me dat de instructrice (Viola?) iemand vroeg in de andere bak te rijden, misschien was jij dat maar ik heb je niet gezien... Te druk bezig met Dot. Ik heb nu al zin in de volgende keer!

Wel echt leuk dat je vriend ook mee was. De mijne is hopeloos alergisch maar vind paardjes op zich wel heel leuk (op reis heeft hij al eens gerengaloppeerd over het strand, natuurtalentje...). Misschien als het weer wat beter wordt, en er in de buitenbak gereden wordt dat hij wel een keer wil komen kijken.

Ik heb me samen met vriendinnetje ingeschreven voor de les van donderdag, 20.00. Dus dan zit ik in een ander groepje :-( Ik was wel blij met het compliment dat het dus goed genoeg ging om meteen met de groepsles mee te doen, hebben we het toch goed gedaan voor een eerste keer :+

Haha, de kans is idd heel groot dat ik dat was, waar ze dat aan vroeg! Ik zou eerst bij jullie in de bak rijden, maar het was zo snel vol geworden... In de dressuurbak best lekker gereden, maar ik was daar nog nooit met Guus geweest, dus hij was ontzettend kijkerig. Hij was verder heel erg braaf, dus ik ben tevreden afgestapt!

M'n vriend gaat trouwens niet altijd mee hoor, meestal 1x in de week. Maar ik heb net een fikse griep gehad en loop nog erg te hoesten en proesten, dus dan is hij zo lief om mee te gaan (m.a.w checken of ik me een beetje koest houd :D ). Ik vroeg of hij jullie had gezien en hij moest even graven, maar hij had jullie gespot ;) Wij komen daar ook nog niet zo lang op stal, dus hij houdt zich vaak een beetje afzijdig. Meestal komt hij 's avonds los, als er andere mannen (en bier) zijn, haha.

Ik zal jullie vast wel eens zien op donderdag, alvast heel erg veel plezier!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:17

@Gaucho Das snel, top! +:)+

En hallo JudithO :wave: Ik ben ook begonnen met privelessen. Eerst een half uurtje in de week en toen al snel 2 keer een uur in de week, maar dat werd wel wat prijzig :D Ik vond het ook heel erg fijn, want je maakt heel snel progressie. Wel vond ik het toen weer wat lastiger om ineens een groepsles te volgen, iedereen maar door elkaar heen en drukte enzo :):) Gelukkig begin ik daar ook steeds beter mee om te gaan :-)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:23

:wave: hier allemaal!

:o Ik heb mij hier al een hele tijd niet meer laten zien. Wel steeds bij gelezen maar posten bleef er even bij.
Ik heb heel veel leuke verhalen, foto's en filmpjes voorbij zien komen. Echt leuk! :D
Ben zelf ook nog fanatiek aan het lessen. Vandaag heeft mijn instructrice even 10 min op mijn pony gezeten.. Het werd gewoon een heus pleasure paard. :wow: die was echt zo lekker aan het sjouwen!
Doet ze anders nooit! :') Heb er ook een filmpje van gemaakt en deze laat ik elke dag aan mijn pony zien, misschien helpt het. :')

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:28

Nou ben ik wel benieuwd naar het filmpje MayFlower_ of heeft je instructrice liever niet dat je die plaatst?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:33

Ik heb morgenavond weer les, zal het haar vragen. Denk niet dat het een probleem is.
Als het 'mag' dan zal ik hem van de week uploaden.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:36

is goed. is altijd leuk om filmpjes van anderen te zien :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:32

Mijn les was leuk!! We hebben vooral op de volte gewerkt om hem recht te krijgen en weer het druk en loslaten. Ging errug goed en ik begon echt al te zien en voelen wanneer hi recht is. Hij deed zijn stinkende best! Helemaal vlinders hihi!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:32

ik heb een vraag...

het leertje waar de singel mee vast zat aan het zadel aan de linkerkant is vrijdag geknapt, die aan de tie-strap zat. moet dus een nieuwe hebben... waar kan je die goedkoop krijgen? en ik zou ook eigenlijk niet weten hoe hij precies vast zat... er zitten in dat leer aan beide kanten 3 gaten waar dat leer doorheen moet maar hoe het precies geknoopt is....

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:45

emmaudb schreef:
ik heb een vraag...

het leertje waar de singel mee vast zat aan het zadel aan de linkerkant is vrijdag geknapt, die aan de tie-strap zat. moet dus een nieuwe hebben... waar kan je die goedkoop krijgen? en ik zou ook eigenlijk niet weten hoe hij precies vast zat... er zitten in dat leer aan beide kanten 3 gaten waar dat leer doorheen moet maar hoe het precies geknoopt is....

Ik heb dat ook een keer gehad :P
Ben toen bij de country mill in Nijkerk geweest en zij hebben het toen ook meteen aan m'n zadel vast gemaakt :)
Edit: bij mij was het de off billet. Bedoel je dat?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:53

nee dat is aan de andere kant van het zadel toch? die zit rechts en daar zit de singel aan vast maar daar zitten geen leren touwtjes aan om hem vast te maken aan het zadel.
deze zat links. ik moet alleen zo'n leren touwtje hebben, de tie-strap is nog heel. het leertje was gewoon zo oud dat het gebroken is.
die leertjes zitten ook aan de teugels, maar die lijken mij een beetje kort?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:28

MayFlower, hier nog 1 die nieuwsgierig is naar je filmpje :)

Marlien5, ik wilde eigenlijk ook groepslessen volgen, maar die manege had een wachtlijst van zeker een paar maanden. Toen ben ik doorverwezen en hier geven ze alleen privéles. Het is ook geen manege, de lessen zijn extra. En qua prijs scheelt het maar hooguit 2 euries per uur. Dan blijf ik liever de privélessen volgen.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:37

Ik ben vandaag voor het eerst naar buiten geweest met Babe. Ging allemaal erg goed, al was ze wel een beetje nerveus. We hebben maar een klein rondje gemaakt en ik heb voornamelijk alleen maar gestapt, maar dit is hopelijk het begin van vele buitenritten :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:45

Je kan toch amper buitenrijden joh daarvandaan :P wel leuk hoor. Rondje polder kan natuurlijk wel.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:00

Rondje polder inderdaad :P Ben naar Woubrugge gereden en weer terug, en ben he-le-maal niemand tegen gekomen. Heerlijk :D

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:08

Ah wat heerlijk zeg! Ik hoop volgende maand een keertje het bos in te gaan. Hopelijk zijn d'r streken dan wat minder (of voel ik ze beter aankomen).

@Judith: Wat heerlijk dat het maar zo weinig scheelt qua geld. Hier is het dubbel zo duur!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:23

Daar was ik ook erg verbaasd over! Maar dikke prima, anders was het een no-go.
Blijf student :D