[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susannah92

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:47

Ik ga straks even de paarden binnenhalen en weer eens rijden, want er zit eindelijk weer een singel aan het zadel :) Jullie nog oud-en-nieuwplannen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:53

Uuuh verder uitzieken op de bank en het voor de hond en katjes zo aangenaam mogelijk maken in huis! Denk dat we filmpjes gaan kijken en misschien gaan we nog even appelflappen bakken.

Ben wel benieuwd of jullie vet gaan feesten, of dat de meesten het gewoon thuis vieren.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:37

superpony schreef:
Marlien5, Kraemer kan nu toch ook vanuit Nederland verzenden?

Ze hebben wel een kantoor in Nederland, maar blijkbaar komen de spulletjes (of iig de spulletjes die ik besteld had) nog steeds uit Duitsland.

Ik heb nog geen nieuwe verzendbevestiging gehad, dus ik denk dat ik maar een lange adem moet hebben :D

Jullie ook allemaal een fijne jaarswisseling *\o/* Wij zitten bij ons thuis met wat vrienden, gaan oliebollen eten en ouderwetse bordspelletjes spelen. Zo heb ik op Marktplaats Muizenval op de kop getikt :+

Ik heb trouwens zowel slecht, als goed nieuws. Zeer grote kans dat ik in januari een nieuwe klus heb binnengesleept. Het verdient erg goed, maar dat zou dan wel betekenen dat ik of de lease moet opzeggen voor die maand, of het moet terugzetten naar 2 dagen in de week. (dit zou betekenen alleen de les op vrijdagavond en dan de maandag er nog vrijrijden bijkopen). Baal hier heel erg van, want het ging net zo lekker, maar vind toch niet dat ik als ZZP'er zomaar nee kan zeggen tegen een klus die zo goed verdient :')
"Gelukkig" is het in eerste instantie maar voor 3 weken, dus wellicht hou ik de lease wel gewoon aan en kom dan maar wat minder. Moeilijk, moeilijk moeilijk...

Hoe gaan jullie om met het combineren van de paardjes en werk?

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:42

Ik heb op dit moment niet zo veel werk (doe nogal bijzonder "seizoenswerk") dus heb momenteel tijd zat :P Verder studeer ik, maar heb niet zo veel contacturen per week, en ben vaak hele ochtenden vrij. Heb dus veel tijd, maar weinig te besteden; geen ideale combi dus :')

Ik blijf dit jaar lekker thuis, heb wat vrienden uitgenodigd dus we gaan keihard bordspelletjes spelen en champagne drinken en ons volvreten met rotzooi. Ik vind Oud en Nieuw altijd zo tegenvallen, elk jaar weer. Grootste teleurstelling van het jaar. Ging "vroeger" wel keihard feesten, maar dat was ook altijd een tegenvaller door alle vervelende dronken mensen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:58

Wij hebben eigen paarden, dus we MOETEN. Maar in jouw situatie zou ik investeren in mezelf. Klus aanpakken en lease laten doorlopen. Misschien valt het mee. Veel mensen hebben werk, gezin, huishouden etc. Je hebt ook geld nodig om te kunnen leasen en lessen. De ene klus, brengt soms de andere binnen, dus zou het nooit laten schieten.
En als het genoeg opbrengt is het geen ramp als je voor je lease bedrag wat minder kan rijden 3 weekjes. Geen idee ook wat ik me bij lease moet voorstellen eigenlijk? Betaal je hoeveel dagen je rijdt? Zitten lessen erbij in?Loopt het paard nog in de lessen? Dat zou voor mij wel meetellen, wat er in die weken met het paard verder gebeurt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:02

Wij gaan naar vrienden vanavond, die wonen op een boerderij in Berkel en Rodenrijs en het is daar heerlijk rustig. Vanuit hun weiland kan je het vuurwerk van Rotterdam zien :) We gaan daar nu voor de 2e keer heen en het bevalt eigenlijk wel :P

Ik heb deze broek
Afbeelding

Hij zit wel echt mooi :j M'n kont heeft in ieder geval weer flink complimenten gevangen toen ik gister op straat liep _O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:13

Ik heb op dit moment geen werk, naja, geen vaste betaalde baan. Wel de webshop, maar dat inkomen is heel wisselend en de tijd + hoeveel ik daar aan werk kan ik zelf indelen. Helaas dus niet veel te besteden, maar vaak wel meer dan voldoende tijd. Ik heb het wel periodes drukker, maar ik zorg altijd dat ik het zo indeel dat ik toch gewoon naar stal kan. Soms wat hectisch (vooral als je gewend bent om alle tijd te hebben en te kunnen gaan wanneer je zelf wilt), maar het went wel hoor! Ik vind het ook echt heerlijk om na een lange dag te kunnen relaxen bij m'n 4-benige vriendje, daar krijg ik echt energie van.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:14

Gave broek Warboel! 8-)

superpony schreef:
Wij hebben eigen paarden, dus we MOETEN. Maar in jouw situatie zou ik investeren in mezelf. Klus aanpakken en lease laten doorlopen. Misschien valt het mee. Veel mensen hebben werk, gezin, huishouden etc. Je hebt ook geld nodig om te kunnen leasen en lessen. De ene klus, brengt soms de andere binnen, dus zou het nooit laten schieten.
En als het genoeg opbrengt is het geen ramp als je voor je lease bedrag wat minder kan rijden 3 weekjes. Geen idee ook wat ik me bij lease moet voorstellen eigenlijk? Betaal je hoeveel dagen je rijdt? Zitten lessen erbij in?Loopt het paard nog in de lessen? Dat zou voor mij wel meetellen, wat er in die weken met het paard verder gebeurt.

De klus pak ik ook wel op uiteraard. Was ook beetje aan het miepen aangezien ik net klaar ben met een lange klus en me had ingesteld op minstens een maand veel tijd in de pony investeren. Naja, even verwachtingen omgooien. Ik heb besloten om de lease toch door te laten lopen inderdaad, het geld komt toch wel goed terecht. :j En mocht ik toch energie hebben om vaker uit werk te komen, dan kan dat in ieder geval altijd nog.

Mijn leaseconstructie is ongeveer als volgt: Geldig voor 3 dagen in de week en ik krijg korting op lessen (die overigens niet op 1 van die 3 dagen hoeven plaats te vinden). Ze doen ook niet moeilijk als ik meer wil rijden. Minder rijden is ook geen probleem. Ze rijdt op woensdag en vrijdag meestal mee in de lessen. Tevens is er een andere vrouw die haar graag extra oppakt aangezien haar eigen paardje nu niet zoveel kan lopen.
Ook zijn er wel mensen die haar even willen losgooien, of in de paddock zetten. Over de beweging maak ik me niet zoveel zorgen dus ;-) Thanks voor het meedenken in ieder geval, ben pas net weer begonnen met het hele paardengebeuren, dus het is nog erg wennen hoe het allemaal te combineren. Tips zijn altijd welkom!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:36

Swartbeessie: Welkom hier! Net zoals Hedi zegt: ik begon ook met western rijden enkele maanden geleden 'om het even te proberen'. Intussen een leuke solid paint/quarter 'in den hof' en heeeeeel veel centjes uitgegeven aan bijkomende tack. Helemaal verkocht aan het western rijden.

Sheeltje: Hopelijk is je paardje snel weer beter. Ziet er best zielig uit op de foto :-(.

Marlien5: Je vindt wel een passende oplossing! :-)

Na de clinic van zaterdag heb ik ook gisteren (dinsdag) heerlijk gelest. Het gaat steeds een beetje beter.
(En dat ligt dan vooral aan mijn techniek, aangezien ik merk dat Dix véél meer kan dan wat ik er uit krijg.)
We zijn nu begonnen met oefenen op de sliding stops. Zachtjes opbouwen uiteraard, galop op rechte lijn, verzamelen, tempo aanhouden, stops zonder versnelling, gewoon eerst de basis.
Ik merk dat Dix gemakkelijker stopt als ik enkel stem, zit en benen gebruik en niet aan mijn teugels kom.
Dat is heel fijn. :-) Ze lijkt het ook ontzettend leuk te vinden, je ziet haar oortjes vooruit gaan en ze wil zoooo graag sneller haha. Run-downs / stops vindt ze dus blijkbaar leuker dan de spins.

Extra tips voor de stops: altijd welkom! :-)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:55

Nou mijn vorige instructrice gaf de tip om te doen alsof je een stomp in je onderbuik krijgt _O- Dus je bekken goed kantelen. Opzich werkt die tip wel, want ik heb meer de neiging om m'n rug heel hol te trekken, en dan vlieg je dus 86 meter omhoog :D

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:02

Haha, dat is wel een goeie tip denk ik.

Kwam nog een leuke foto tegen:

Afbeelding

:D :+ Wat een clown is het ook he. Heb maar een bal voor haar gekocht om ook mee te spelen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:49

Broek zit ook heel erg mooi als je m aan hebt. Ik had al een lichtere en heb nu een donkerdere gekocht.

Fuego zijn nieuwe hoofdstel:

Afbeelding

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:30

Gaaf hoofdstel:):)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:55

@anneke : nu weet ik wie je bent ! Ik was in de clinic in de groep achter jou, met een bay merrietje met erg lange manen ! Jij had toch dat vosje met die roan plekken opzij ?
Tip voor de stops : juist wél teugelcontact blijven houden, en je paardje tijdens de stop nageeflijk blijven vragen. Zeker niet alles los gooien. Op die manier blijven ze hun rug gebruiken en vallen ze er minder makkelijk uit. Laat ze na elke stop altijd een paar pasjes achteruit zetten, en neem, zeker in het begin, niet teveel snelheid. Het is belangrijk dat de techniek van in het begin correct is. Succes ! +:)+

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:59

Ja, dat was ik! :-)
Nu weet ik het ook.

Bedankt voor de tip. Ik wil haar gewoon niet te hard in de mond gaan trekken.
Verzamelen / nageven werd me idd ook gezegd.

Paardjes staan netjes op stal nu... lichtjes blijven aan tot na middernacht voor het (bah!) vuurwerk in de buurt overal.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:26

hier helaas niet de laatste rit van het jaar kunnen maken. de planning is nu 2 januari weer te gaan rijden. ben al een week aan het sukkelen met de griep. dan een dag dood ziek en dan weer een dag wat beter. vandaag gelukkig een van de betere dagen, dus vanavond lekker feest vieren met vrienden.

Ik wil iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar wensen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:06

Pff jij ook al... Beterschap!!

Allemaal op naar een gezond en sportief 2015!!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:23

Iedereen een leuke avond gehad? :):) wij wel, beetje hoofdpijn haha! Dadelijk weer werken en dan wat daagjes vrij gelukkig!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:06

Poeh die kater wil maar niet weg haha

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:28

Ik drink niet dus geen kater :D

Wel zere spieren, op een matje geslapen op de grond in een kamer waar de verwarming niet aan kon. Brrrrr :D

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:15

Zo ik moest 10 pagina's bijlezen hihi.

Iedereen in ieder geval nog een gezond en sportief 2015 toegewenst!

Ik ben niet meer naar de sale geweest van arthur's helaas. Ik had voor kerst alles al gekregen wat ik wilde hihi.

Verder zit ik met een dilemma. Ik heb mijn eigen merrie in "pensioen" staan omdat zij afgekeurd is. Ze is overigens 10 jaar..

Nu kan ik een hele leuke quarter kopen, waar ik ook echt zo'n klik mee heb!
Alleen t betekend dus wel 2x stalling.. en stalling op een western stal is duurrrr, zeker als je paard ook nog buiten wilt hebben. Echt een dilemma.. kies ik voor nu en gaat een groot deel van mn salaris naar de paarden, of kies ik voor een toekomst, moet ook een keer op mezelf gaan wonen haha...
het komt voor het mooie net wat te vroeg, en ik weet welke keuze beter zou zijn... maar als je verliefd bent...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:45

Je oude merrie verkopen ?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:00

Of je oude paard houden en daarnaast een paard van een ander gaan bijrijden.
Afgekeurd paard kun je niet zomaar verkopen..

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:10

Je wilt natuurlijk het liefste allebei maar snap dat dat niet haalbaar is. Is er voor het oudere paard niet een mooi rusthuis plekje of wei waar je hem goedkoper neer kan zetten?

Ik ben echt tussen kerst en oud en nieuw wat kilootjes aangekomen. Ik kwam wat lastiger in m'n nieuwe jeans whaha!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:55

Had n nieuwe trui voor kerst besteld bij kramer en die kwam vandaag binnen maar ik was het alweer vergeten dus het was echt een verassing haha!

Afbeelding

Vandaag echt een mega heerlijke buitenrit gereden. Bos was zo mooi!