Op de Facebook pagina van rieky young komt dit voorbij:
DId a demo on SW Bucks Danny a two year old by Brady Chex tonight, he was really good.after that we did the horse sale presatation. Would like to thank everybody for coming, even with our surprise winter storm.
A two year old daar bedoelen ze toch niet een 2 jarig paard mee? Ik zie het wel eens vaker ergens zo staan maar misschien begrijp ik het verkeerd
Ja, schijnt inderdaad heel normaal te zijn. Gister bij de Sale vroeg ik wat over een pad, want die zou naar het zadel en de rug van je paard vormen. Dus ik zei dat Guus nu opgepakt wordt qua werk en dat hij dus waarschijnlijk nog breder wordt ivm bespiering en dat hij dan ook een ander zadel moet. Of het dus wel verstandig was om nu zo'n pad te kopen. Toen vroegen ze hoe oud hij was, dus ik zei dat hij 4 was, nou dat vonden ze wel erg oud om nu pas echt te gaan beginnen... Eigenlijk hadden ze verwacht dat hij met 4 al volop wedstrijden zou kunnen lopen.
Ik ben zelf nog steeds voorstander van langzaam beginnen als ze 3 zijn en dan is het nog afhankelijk van het paardje hoe volwassen hij al in zn koppie en lichaam is. Alles lekker op het gemakje hoor!
Mijn paard is opgepakt als 2 jarige nadat de dierenarts zijn ok had gegeven op basis van een volledig rontgenologisch onderzoek. Zij zal de 4 jarige futurity gaan lopen in Kreuth in April volgend jaar.
Ik ga geloof ik als enige niet naar de sale Nu is het me te glad, ik heb griep en moet aankomende week gewoon werken. Nou ja, is maar beter voor de portemonnee
Verder nog steeds erg druk met organiseren van de sponsorrit. De inschrijving is na 5 dagen ( ) gesloten en de meeste betalingen zijn al binnen. Ook hebben zich een aantal sponsors gemeld. We hopen minimaal 2000 euro binnen te kunnen halen aan sponsorgeld. Zou toch wel heel stoer zijn
Ik ga ook niet naar de sale, heb al genoeg gekocht en gekregen de afgelopen maanden.
Straks weer rijden, ben wel beetje zenuwlappig na de laatste keer dat het zo slecht ging Hopelijk niet teveel mensen in de bak die ik omver kan rijden *oeps*
Ja het is idd een eeuwige discussie. Weet wel dat een paard pas uitgegroeid is als hij 5 is vabdaar mijn verbazing. Met 2 jaar beginnen is misschien geen ramp maar het harde werk vind ik best discutabel. Maarja zoals we al zeggen eeuwige discussie
Ik heb weer heerlijk gereden net dus ben helemaal blij. 5 jan weer les!
Als Fritzy z'n eigenaresse niks nodig had gehad was ik ook niet gegaan hoor.
Fritz heeft vandaag lekker vrij. Hij staat nu lekker buiten. En ik zit in de kantine auto theorie te leren
JudithO
Geplaatst: 28-12-14 14:48
xxdomiixx schreef:
JudithO schreef:
He die is bekend! Daar rijd ik ook op
Oh leuk, hoe lang rijd je al?
Al 4x gereden Ik rijd 1x per 2 weken, anders wordt het me te duur.
emmaudb
Geplaatst: 28-12-14 15:05
Ik had eigenlijk gehoopt dat ze een neusriem hadden met sunburst dots, maar helaas. Die ga ik dus ergens anders online bestellen.
Pff ik probeer die riempjes aan m'n sporen te krijgen maar dat is nog niet zo makkelijk. Ik dacht ik doe eerst de oude, die riempjes gingen er makkelijk af maar de nieuwe er op....
Nou ze zitten er aan, met veel gevloek van m'n vader xD. Met de andere wacht ik nog wel even hahah
Ik ken gevoel nieuwe riempjes erom wat een gedoe is dat zeker de eerste tweede gaat wat gemakkelijker hihi
xxdomiixx
Geplaatst: 28-12-14 15:39
JudithO schreef:
Al 4x gereden Ik rijd 1x per 2 weken, anders wordt het me te duur.
Ja snap ik, ik ben ook even aan het nadenken over mijn lessen. Aangezien ik ook nog dressuur lessen neem. Ik zit te denken om dressuur te stoppen. Ook ivm bijrijdpaarden.
Em_, daar wil ik heel graag een "aanfoto" van zien! Ik vind Peppy echt zo'n heerlijk paard en dat blauw staat 'm vast fantastisch!
Em_
Geplaatst: 28-12-14 16:33
Susannah92 schreef:
Em_, daar wil ik heel graag een "aanfoto" van zien! Ik vind Peppy echt zo'n heerlijk paard en dat blauw staat 'm vast fantastisch!
Dankje Ik ga hem morgen "optuigen" dus zal er dan een fotootje van maken
_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D
Geplaatst: 28-12-14 18:20
Emmaudb: Herkenbaar! Mijn sporen hebben ook van die dikke knoppen.. Ik snijd (indien mogelijk) Het gaatje van het bandje iets verder uit werkt top! Ook van Arthur geleerd bij de aankoop van mijn 1e paar sporen bandjes
Em_: Wat een prachtige pad! Ik ben heel benieuwd naar je foto!
M'n vader gebruike een schroevendraaier, dat werkt ook.
joyce2
Geplaatst: 28-12-14 18:26
Die pad heb ik ook mee in mijn handen gestaan, alleen rijd ik nu al met een blauwe pad, dus wil graag een ander tof kleurtje! Liefst iets van heel fris groen, oranje, of aqua ofzo! En dan niet gecombineerd met zwart (tenzij het heel minimaal is), want het tuig is bruin en dat vind ik niet altijd mooi in combi met zwart. Pietlut ben ik he?
Goede tips over die sporenriempjes ook, dat is inderdaad echt niet mijn hobby om ze te verwisselen...