[WN] [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:57

Oeps: bedoel het hooi weken :P

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:06

Emita schreef:
xLaraaj schreef:
En moet de staleigenaar dit dan doen voor iedereen?

Wat doen? :P

Het weken van het hooi neem ik aan.

Wel heel fijn dat je nu weet wat het is zodat er een behandelplan opgesteld kan worden :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:16

xLaraaj schreef:
Oeps: bedoel het hooi weken :P

Nouja ze staat momenteel in een groepje van 3 (de vierde was met de sneeuw uitgegleden en mag voorlopig even niet in de kudde). De andere twee paarden zijn van 1 eigenaar, zij is een vriendin van mij en ze vindt het niet erg als haar paarden ook geweekt hooi krijgen. Ik heb met de eigenaar van stal overlegd en hij doet het heel simpel: hij pakt het hooi, legt het op de kruiwagen, spuit er met de tuinslang overheen en het is geweekt. Dus het is niet heel erg veel extra werk gelukkig. Al denk ik wel dat ik hem wat extra op het stalgeld ga geven komende maand.. Als bedankje :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 21:13

Nou mevrouw heeft het door hoor... Als ze alleen al het halster of de spuit ziet vliegt ze er vandoor... Vanmorgen moest ik werken dus zou mijn stalgenoot het doen, maar het heeft dus een kwartier geduurd voor ze haar te pakken had gekregen. De avond ervoor had ik er ook al moeite mee om haar te vangen, de irritante kleuter _O-

Tijd voor een andere aanpak dus. Vandaag hebben we haar gefopt: haar vitalbix gemengd met kurkuma en foenegriek, en daar overheen haar poeder medicatie en de spuit hebben we gewoon leeg gespoten door het voer heen. Beetje gloeiend heet water erdoor, roeren, en het is een papje. Je duikt de medicijnen wel flink, maar door de sterke foenegriek heeft ze dus niet door dat ze haar vieze medicijnen aan het eten is :=

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:02

Arme meid zeg pff ken er alles van, hier deze zomer ook drie endoscopieën laten doen maar daar kwam alleen streptokokken uit dus het ab schema in samenspraak met eigen da niet gevolgd. De drachtige mocht het toch niet hebben en zij had het het eerst en het hardst. Ze moeten er ook gewoon door denk ik want Flo heeft het niet gehad dus waarschijnlijk had zij dat ooit al eens meegemaakt. De rest zijn allemaal nog jonge diertjes. Heeft wel even geduurd maar ze zijn er helemaal door allemaal. Geef af en toe nog wel eens kuur van kruiden.

Hopelijk is ze deze keer er ineens goed vanaf.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:02

Ze is een slimme meid, en dat word ook tegen je gebruikt := .
Fijn dat jullie toch een manier hebben gevonden om haar medicijnen toe te dienen.
Af en toe moeten wij slimmer dan ze zijn ;)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:23

Wauw dat is het tegengestelde van hier :')
Als ik iets van medicatie onder zijn voer doet dan ruikt hij er niet eens aan. Kan ik echt op mijn buik schrijven, en spuiten met appelmoes in zijn mond zijn helemaal uit den boze.

Maar spuitjes geven in zijn hals kan ik los in de wei bij wijze van spreken :=
En hij heeft er voor 2,5 te zijn écht al veel gehad helaas

Ben wel benieuwd of dat gaat blijven lukken, zo door dat voer :D Of dat ze dat ook door gaat krijgen haha!
Het is wat met die jeugd hé, als je ze toch eens gewoon kon vertellen dat je wilde helpen :P

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 12:58

De antibiotica kuur is inmiddels voorbij. Komende dagen even afwachten hoe het gaat, en woensdag komt de dierenarts weer kijken. Ik durf nog niet te vroeg te juichen dus ben daar nog voorzichtig mee..

Ze gedraagt zich verder op en top puber / ‘merrie (ben er nog niet uit of het pubergedrag of merriegedrag is :’) ). Altijd boos kijken enzo, en vorige week heeft ze nog mijn vriend gebeten := . Maar goed, ze kan ook lief zijn:

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:03

Ahhh zo lief! <3

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:30

AAA zo lief...
En ze kijkt ook heel zacht uit haar ogen.

Maar oei oei je vriend gebeten ~~}> .
Toch wel n dametje die weet wat ze wil of niet wil := en het even uitprobeert hoever ze kan gaan denk ik.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 12:46

Ja precies dat.. ze is echt gigantisch aan het uittesten momenteel := ik denk dat dit de enige video is waarin ze lief doet _O-

Zijn er vrijwilligers die binnenkort met mij en Nova een stukje willen wandelen? Ik durf nog niet alleen te gaan, al helemaal niet in de uitprobeerfase waar ze nu in zit. Maar ik wil wel heel graag een stukje wandelen in dit heerlijke weer. :D

Ik ga zo naar stal, kijken of ik zonder ontploffing een stukje door de bak kan lopen. Morgen komt de dierenarts weer om te kijken hoe het gaat.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:17

Ik ga graag wandelen . Ik woon in zuid limburg.
Ik weet niet waar jij woont?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:36

Ik wil wel een keer maar ben druk dit weekend.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 14:33

Ik zit in Soest, bij Utrecht.. mocht je eens in de buurt zijn.. :) laat het me weten haha.

Marlies je mag altijd komen he!!

Stukje door de bak gewandeld, ging niet vlekkeloos :’) heb een video, zal hem zo uploaden

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:13

Oei dat is al een stuk uit de buurt voor me.
Jammer want de mijne is het ideale wandelpaardje, hij schrikt nergens van, alleen ezels vind hij niks 8)7 .

Ik ben benieuwd naar je filmpje.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 15:55

Hahah maar ezels zijn ook heel raar :D

Filmpje lukt niet met uploaden.. :( Maar het komt erop neer dat ze veel de lucht in gaat met vier benen tegelijk.

Dierenarts is net geweest: nog steeds niet goed -O- Ik moet een maand lang antibiotica gaan geven, Doxylin. Daarnaast ook nog Equisolon en Ventipulmin voor twee weken. Equisolon had ze hiervoor ook al. Schiet maar niet op zo, dit is al een half jaar bezig -O- Zal ze er nog vanaf komen...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:00

ouh nee arme duts :( Weet je ook van waar ze het heeft?

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:22

Arme Nova!
Ze blijft ermee kwakkelen.
Ik hoop dat ze na deze kuur opgeknapt is.

Het is wel een merrietje met karakter geloof ik := .

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 19:27

De veearts denkt dat het schade is door de spoelwormen die ze had. Ik hoop echt dat het werkt want als ze de rest van d’r leven zo moet snotteren en hoesten dan is dat ook niet lekker voor haar :(

Het is inderdaad een behoorlijk karaktervolle merrie := het brengt uitdagingen haha

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:15

Wat een ellende zeg :( ik ga hard duimen dat het alsnog beter word.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 01:21

Makuya heeft ook de schade van de spoelwormen aan haar longen waardoor ze dus gevoelig is, ik blijf erbij dat die cofless toen enorm geholpen heeft. De ventipulmin hielp hier helemaal niets helaas. Gaf maar korte verlichting.

MontyenMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:55

hoi mijn paard snottert heel erg. ff nagevraagd en moet goed eten geven ( wat hij dus al krijgt) en dan is er niks aan de hand. hebben jullie nog tips?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 19:12

Igniss schreef:
Makuya heeft ook de schade van de spoelwormen aan haar longen waardoor ze dus gevoelig is, ik blijf erbij dat die cofless toen enorm geholpen heeft. De ventipulmin hielp hier helemaal niets helaas. Gaf maar korte verlichting.

ik houd 'm nog steeds in gedachten hoor! Zit nu alleen nog in de behandelfase van de veearts dus ik houd me voor nu even aan zijn voorschrijving van medicatie. Over 2 weken weer controle. Ze krijgt nu dit:
- Ventipulmin 2x per dag
- Doxylin 2x per dag (poeder, antibiotica)
- Equisolon 1x per dag (ook poeder, ontstekingsremmer)

Anyway. De laatste tijd probeer ik af en toe weer wat te oefenen in de bak. Ik merkte aan mezelf dat ik het steeds spannender begon te vinden omdat ze elke keer als een idioot tekeer gaat. Hier heb ik ook een video van :+ Stalgenoot had een clinic gevolgd bij Annemarie van der Toorn en ze wilde graag wat uitproberen met Nova. Ze reageert ze er goed op! Als ze voelt dat Nova gaat ontploffen zet ze haar óf stil, met het hoofd naar beneden, of ze oefent kleine korte wendingen. Heb geen duidelijk videomateriaal van deze oefening verder, misschien kan ik die binnenkort nog maken.

Wel was er een keer een mega uitbarsting, en die staat dus wel vastgelegd op video :+ Even om aan te tonen hoe hoog haar a*sshole-gehalte is :')

Over haar gedrag tegen kuddegenoten maar niet te spreken _O- _O- Ze is echt zooooooo'n typische merrie. Ik kan er echt heel erg om lachen, want mijn vorige paard was een ruin en die vertoonde nooit zulke gezichten :roll:

Ze heeft ook wel een beetje humor
Afbeelding

Mijn vader was met het lekkere weer vorige week ook nog even langs gekomen op de fiets. Tegen hem is ze heel lief. Maar ze vond de rolstoelfiets ook wel interessant, en smakelijk blijkbaar, want ze nam meteen de koppelingskabel in d'r mond en trok hem zo los :+ Wel ter plaatse kunnen repareren gelukkig 8)7 Onder het motto alles kan kapot :D
Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:41

Zo die legt de oren mooi plat :')

Hier heb ik Sam.. hengst en zijn mare stare aan het oefenen haha
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:02

Ohhh ze is wel stout hoor... := Joy heeft dat nog nooit gedaan aan de hand... Alhoewel het me niet verbaast als dat binnenkort eens gaat gebeuren. Die is behoorlijk aan het puberen geslagen ook :+