[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:42

sabriina0001 schreef:
Bedankt voor jullie reacties!! *\o/*

Funny heeft inderdaad wat leuke vlekjes in zijn hals aan beide kanten;) en 2 grote vlekken op zijn onderbuik ook aan beide kanten...grappig he!:D

Het is een super fijn paardje.. erg braaf. Dus ook heerlijk als leer paardje voor mij als beginnende western ruiter :P 8-)

Als er nog iemand een filmpje heeft??
Altijd leuk!:D

Gut, wat lijkt hij op zijn moeder qua aftekeningen zeg!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:42

Does ging dan ook echt niet meer voor of achteruit maar stond dan echt even versuft voor zich uit te staren :') maar het was ook wat; halthouden, achterwaarts, turns om de voorhand beide kanten op, proberen rustig in jog en op de cirkel naar ontspanning te werken... allemaal nieuw de laatste weken. Zal wel pittig zijn voor m in z'n koppie. :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:44

Haha, leuk Aleeneh! Leuk zo'n paard met een eigen persoonlijkheid.

Ik rij nog met een brug, maar heb op Rumpleteaser's Bandito eventjes 1 hand mogen proberen. Beide fijn, maar laat me nu nog maar even met twee handen kloten hahaha

Sadira

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:46

Wat is nou echt het verschil tussen op 1 en 2 handen rijden dan qua hulpen en manier van rijden?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:49

Ik denk -maar laten we ook nog uitkijken naar het antwoord van een deskundige :D- dat je met één hand eerder met neckreining werkt, en nog meer moet werken met je zit. Je paardje moet al goed alle hulpen kennen, omdat je minder steun kunt geven met je teugels, kan dat?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:52

Sicayes schreef:
Ik heb er zelf 2 (en een half?) gezien, eentje voor kinderen, eentje van de masterclass, en gedeelte van de les waar ik zelf in kom. Alle drie erg verschillend maar de basis is natuurlijk hetzelfde. Hoeveelheid lessen heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken! Maar op het oog/als ik zo op de leslijst spiekte was het beduidend minder dan menig manege waar ik vroeger heb gereden.

De thema's vind ik bij ons wel een leuke toevoeging, elk kwartaal komt er een andere discipline aan bod waar dan de oefeningen op gericht zijn. (Op dit moment is dat trail) en deze worden afgesloten met onderlinge wedstrijden waar je aan mee kan doen.

Wat ik ook echt heerlijk vind is dat iedereen gewoon lekker normaal is en dat het welzijn van het paard centraal staat. Ik ben nog geeneen keer met een schuin oog aangekeken en iedereen is erg behulpzaam. Geen snobs. *\o/*

@Rumpleteaser Haha, jullie zijn ook allemaal zo aardig en enthousiast :j het is dat ik op een gegeven moment mezelf maar weg schop anders zit ik om 10 uur nogsteeds achter iedereen aan te hobbelen :')

Zo leuk yess! Ik mag morgenavond weer. Ik wil echt een keertje met je mee hoor om rond te neuzen en misschien een lesje mee te pikken :D . Zo jammer dat Alphen gewoon te ver weg is... Ga je gewoon op maandag lessen?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:53

Ben wel benieuwd wanneer mensen besluiten om over te stappen naar op 1 hand rijden :) Wat je vindt dat je paard daarvoor idd al moet kennen enzo. Kan ik zo lastig inschatten omdat ik er dus geen ervaring mee heb.

Maar zover was ik inderdaad ook al een beetje :j

Voel me af en toe wel een beetje een noobje hoor :o Voel me dan zo slecht dat ik een jong paard aan het doorrijden ben eigenlijk (naja hij kende het rijden en de basishulpen), terwijl ik zelf nog zo nieuw ben met zoveel dingen en ook zoveel nog moet leren.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:56

Ik heb eerst ook met een bruggetje gereden maar vorige keer wilde Fandango niet lekker ontspannen dus toen moest ik van Marlies eens proberen om met twee losse mega lange teugels te rijden :+ MOEILIJK, want ik wil nog steeds in mijn dressuurhouding terugkruipen :D
maar met wat duidelijk (en strenge, had ik even nodig O:) ) tips ontspande Fandango al meer dan dat ze deed met het bruggetje :D Toen was ik toch wel een beetje veel trots op mezelf :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:57

Ik voel me soms ook een noobje hoor, vooral als ik op mijn lesgeefster haar paard mag rijden (waar ze soms wedstrijden mee rijdt) en ik sommige dingen compleet verkeerd doe :o

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:57

Ik rijd ook met twee handen nog. Deed in het begin ook mijn pink onder de teugels, maar na paar lessen is dat eruit gegaan omdat ik mezelf er iedere keer op betrapte :') Wij hebben ook losse teugels gewoon

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:57

Suuskipje schreef:
Ik heb eerst ook met een bruggetje gereden maar vorige keer wilde Fandango niet lekker ontspannen dus toen moest ik van Marlies eens proberen om met twee losse mega lange teugels te rijden :+ MOEILIJK, want ik wil nog steeds in mijn dressuurhouding terugkruipen :D
maar met wat duidelijk (en strenge, had ik even nodig O:) ) tips ontspande Fandango al meer dan dat ze deed met het bruggetje :D Toen was ik toch wel een beetje veel trots op mezelf :D

Komt vast omdat jij zelf ook meer ontspande :D Goed van je hoor, leuk is dat om te zien he. Moet je idd maar trots op wezen. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:10

Ik rij ook op 2 handen, paard is er nog lang niet klaar voor om op 1 hand gereden te worden. En ik ook niet. :+

De les net ging ook niet zo goed. := Woody ging bokken op mijn spoorhulp dus ik moest hem gelijk in zijn achteruit zetten. En dat ging een paar keer zo door. Toen is toch mijn instructrice er even opgegaan. Ik ben nog lang niet zo kundig om dat op te lossen. Waarschijnlijk is het een combinatie van mij uitproberen en het weer en weinig doen dus hij is fris. We gaan kijken of zij er zelf wat vaker op kan en ik ga maar longeren van te voren...iig als het zulk koud weer is...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:14

Lukte het je uiteindelijk wel nog om het goed af te sluiten zonder bokken dan? :)
Ben trouwens benieuwd, waarom rij jij met spoor? Speciale filosofie erachter? Of omdat de instructie het wil? Of omdat hij het gewend is? Niet als aanval maar echt interesse :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:17

Ik ben er niet meer op gegaan. Instructrice heeft het voor hém goed afgesloten. En ik reed in het begin zonder maar hij reageert beter op mijn beenhulpen met sporen. Ik hoef geen harde hulp te geven met sporen. Maar vandaag reageerde hij er gewoon niet goed op dus ik heb ze ook even afgedaan maar hij reageerde nog steeds niet goed. Instructrice had ook gewoon sporen om en hij heeft bij haar 1 bok gegeven en daarna niet meer. Ze kon gewoon spoorhulpen gebruiken. Maar zij weet gewoon hoe ze dat aan moet pakken...is voor Woody veel fijner...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:20

Hm okay, dat is wel lastig. Ik snap dat het voor hem een goede afsluiting is, maar hoe leer jij dan hoe je het op moet lossen als hij het zo bij jou wel weer doet? :?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:31

Ik wilde er zelf niet meer op. :o
Heb wel goed gekeken hoe zij het deed en gevraagd wat ik nou het beste kan doen als ik weer ga rijden.
Mocht ie bokken moet ik hem in zijn achteruit zetten.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:13

Mijn paardje kent alles al vrij goed. Ik heb ondervonden dat ik meestal inrij met twee handen en dus het bruggetje. Wanneer hij bij de les is met één hand rij. Ik heb zelfs het gevoel dat ik beter rij met één hand gewoon omdat ik dan weet dat ik meer mijn benen moet gebruiken. Misschien ik er dan bewuster mee bezig dan ik zelf denk. Ook kan ik akkelijker een rollback doen dan met twee handen. :p ik vind het van mezelf zeer raar maar als ik op één hand rij is er heel veel ontspanning voor mij en m'n paard :) ben eens benieuwd hoe het zal gaan met een lespaard

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:53

Lastig Bellatrix, maar je hebt nu in ieder geval gezien en geleerd wat je de volgende keer moet doen. Samen kilometers maken en dan komt het vast goed voor jullie! :)

@SmartBH Ik ben ook best benieuwd moet ik je bekennen! Afin, ik ben nog maar net 'opnieuw' begonnen dus ik zie het vanzelf wel allemaal komen :) Alles vind ik nu nog fantastisch.

Vroeger was ik echt van het crossen en deed ik graag een sprongetje hier en daar. Maar heb laatst ontzettend genoten van de gangen op een pleasure getraint paard. Ik ben benieuwd wat deze discipline me gaat brengen. :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:34

Ik hoop voor je dat het volgende keer idd beter gaat met Woody :D

Ik heb vandaag heerrrrlijk gereden met Does. Het gaat echt elke keer beter! Het is nog wel een beetje een lompe koe :o en zodra ik in de bak rij en de deur niet sluit blijft hij élke minuut proberen om van onoplettende momentjes gebruik te maken om op volle vaart richting de uitgang te sjezen :')

Maar die momenten dat hij z'n concentratie wel heeft en zijn best echt doet, oh, wat een vooruitgang :D Hij kon nu voor het eerst de turns en achterwaarts gewoon al meteen vanaf het begin goed uit elkaar houden. Meestal raakt hij eerst in verwarring en na een poosje valt dan een keer het kwartje, maar ditmaal voerde hij ze meteen feilloos uit! Zo trots op hem!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:40

Zag dit topic in mijn actieve topics staan, al heeeel lang niet gekeken en gepost.
Maar zag wat staan over op een of twee handen rijden. De laatste weken probeer ik mijn lespony op een hand op te pakken. Alleen als het een rustige les is. Dit omdat ik met een hand stabieler zit en meer op mijn zit rijd. Ik merk dat ik toch wel veel leun op de teugels en dat heb je pas door als je dat niet meer kan :+
Gewoon met touwteugels en snaffletje, ik rijd haar eerst op twee handen goed los, als ik start op een hand valt ze helemaal uit elkaar, en als ik haar op twee handen goed heb doorgereden hoef ik maar even op te pakken om haar naar beneden te vragen. En als het te druk is kan ik niet om iedereen heen sturen dus dan doe ik het niet :+ Maar het grappige is, op een hand zit ik wel perfect haha

Sory, inbreuk. Zal weer eens het topic door lezen, excuus :o

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:41

SmartBH schreef:
Mijn paardje kent alles al vrij goed. Ik heb ondervonden dat ik meestal inrij met twee handen en dus het bruggetje. Wanneer hij bij de les is met één hand rij. Ik heb zelfs het gevoel dat ik beter rij met één hand gewoon omdat ik dan weet dat ik meer mijn benen moet gebruiken. Misschien ik er dan bewuster mee bezig dan ik zelf denk. Ook kan ik akkelijker een rollback doen dan met twee handen. :p ik vind het van mezelf zeer raar maar als ik op één hand rij is er heel veel ontspanning voor mij en m'n paard :) ben eens benieuwd hoe het zal gaan met een lespaard

Hier kan ik mij dus wel in vinden :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:45

Haha leuk dat je terug bent in het topic, en leerzaam om te zien hoe je het verschil ervaart tussen 1 en 2 handen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:46

Ik hoop ook ooit op 1 hand te kunnen rijden. :')

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:51

Mijn vriend rijdt zijn lespaard zonder teugels. Cirkeltje, achterwaarts, spinnen, geen probleem. Stom jong -:(-

:j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 19:52

Dat is ook wel een van mijn (misschien te hoge) doelstelling. Maar ik denk dat ik daarmaa sowieso ga moeten wachten tot ik een eigen paardje heb.