[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:08

Ik meld me ook weer, reed een paard voor een bokker maar die gaat helaas verhuizen, en dat wordt voor mij te ver.
Ik zoek iets voor 1 of maximaal 2 keer in de week. Niet verder dan 20 min rijden van Almelo. Ik rijd op een stal waar ik maar rond vraag. Blijf daar graag :)
Ik kan er zat rijden als ik wil, maar ik wil niet een paard volledig in training hebben maar echt bijrijden en dat is lastig!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:19

ik zoek ook nog steeds iets.. voor in de avonduurtjes, niet vreselijk ver weg. omgeving Drachten, Beetsterzwaag, Rottevalle, oudega, nijega etc

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:31

Jaa, zolang de rhino er nog is - laat ik ook nog geen mensen komen ;3

Maar als er iemand geinteresseerd is in het bijrijden van een arabische(kruising) reining merrie.
Kan je mij een PB'tje sturen, dan vertel ik meer :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:24

nee met de rhino moet je gewoon even goed nadenken. dus niet van paard naar paard en van stal naar stal hoppen

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:48

heel verstandig.... in het andere topic waar ik meeschrijf zijn er een paar die vinden alles overdreven en teveel heisa... nou liever te veel heisa dan te weinig, moet er niet aan denken dat mijn paard zoiets krijgt....

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:00

Sommige heisa vind ik zelf ook wel wat overdreven. Bij het minste geringste snottebelletje of wat dan ook slaan bij sommige mensen alle alarmbellen op tilt. Moeten ze zelf weten, maar zo ben ik niet - en zal ook nooit zo worden :P Ben heel voorzichtig met mijn paarden, maar heb mijn grenzen.

pep_chinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:26

ik zal zolang er rhino heerst ook niemand langs laten komen maar mensen kunnen wel info bij me vragen en contackt met me houden dat als het weer voorbij is omdan een afspraak te maken.
maak er nooit zo veel drukte om maar ben wel voorzichtig met dit soort meldingen.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:10

xDenies schreef:
Gamova schreef:
Na mijn zoektocht gestaakt te hebben vanwege enkele hele vervelende ervaringen ben ik toch weer op zoek naar een verzorg/bijrijdpaard.
Ik ziet niet weer te wachten op dingen als 'Stap maar op hij doet niks' waarna het paard begint te steigeren (OOH dat doet hij anders NOOIT) of een afspraak die ineens via de mail afgezegd word omdat ik niet de dressuurskills heb/had die ze wilde hebben terwijl ze tijdens het rijden zo enthousiast was ('Geweldig hoe relaxed je begint, ben heel blij dat je voorzichtig bent met mijn paardje').

Inmiddels ben ik meer dan een half jaar verder sinds bovenstaande ervaringen.
Ik heb nu 2 westernlessen gehad en voel me nu al meer op mijn plaats dan 11 jaar in de dressuur.
Reden genoeg dus om mijn overstap door te zetten :D

Wat ik vooral zoek is een nieuw maatje, aangezien ik mijn oude verzorgpony's aan 2 penny meiden heb overgelaten die nog wel op ze konden rijden. (ik werd toch te groot :(:) )
Zoals hierboven staat heb ik mijn voorzichtige eerste stapjes genomen in de western. Hier heb ik 1x per week les voor.
Dankzij mijn dressuur achtergrond ben ik echter niet helemaal groen het is vooral wennen aan de knopjes die toch wel even ergens anders zitten.
Langzaam aan begin ik steeds meer de logica achter het waarom en hoe te ontdekken van de western.
Tot nu toe ben ik vooral bezig geweest met het sturen en de zit- en stemhulpen.
Graag zou ik de verzorging dus ook rustig opbouwen onder begeleiding van de eigenaar.
Ook vind ik buitenrijden helemaal geweldig en zou ik na verloop van tijd zeker buitenritjes willen maken! :)

Ik ben op zoek naar iets in de omgeving van Rotterdam/Barendrecht. Ik ben doordeweeks (wanneer ik het meest tijd heb) zowel in Barendrecht te vinden als Rotterdam Noord/Oost. Ik ga 2 avonden per week naar school en zou graag overdag willen verzorgen.

Wat jammer dat mijn paarden net weer in Brabant staan en ik zelf ook. Paar maanden terug zocht ik nog iemand voor in Barendrecht om ijn western gereden merrie te berijden :(:)

EDIT; Maarja, nu ben ik in Brabant, maar zoek toch nog wel iemand. Omgeving Eindhoven.

Inderdaad jammer.
Voorlopig blijf ik gewoon lessen en ik ga met sprongen vooruit, vind het zo heerlijk om het gevoel te hebben dat ik heb gevonden wat bij mij past.
Nu met de Rhino ben ik even voorzichtig met het zoeken van advertenties e.d. ik wil namelijk kunnen blijven lessen zonder problemen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:15

Ik vind sommige aandacht met rhino een beetje overdreven. Mensen die overal gaan nazoeken bij welke stal het heerst terwijl ze zelf aan de andere kant van nl wonen. Maar voorzichtigheid is altijd goed. Mijn eigen bijrijdstertje mag wel gewoon komen, mits ze zich aan een paar regels houdt mbt kleding enz wassen. Maar die tinker staat in Nijmegen, dus dat risico ga ik niet nemen. En ik hoop dat het met een paar weken weer rustig is. Ben wel benieuwd, heb al bijna een jaar niet gereden, dus ergens is het ook wel spannend. Maar goed eerst zien of het klikt met de eigenaresse enz.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:25

Echt vervelend die rhino, daar kun je niet voorzichtig genoeg mee zijn :)

Ik ben ook nog steeds op zoek, maar volgens mij zijn er geen mensen een bijzonder zoeken in de middle of nowhere :p
(Noord westen van de provincie groningen, in de buurt van zoutkamp, lauwersoog, kloosterburen, winsum etc)

Daarbij zou ik ontzettend graag willen leren western rijden, maar ook dat schijnt hier lastig te zijn :(

lolapalola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 01:01

@ Superliesje,
Af en toe kom ik wel eens in Lauwersmeer om vogels te spotten of een visje te halen :9
Nu weet ik dat er mensen aan de Bantswei ( vanaf jouw kant net over de grens Friesland-Groningen)
wonen die Quarters hebben. Zoek maar eens op Google -maps, daar waar je een rijbak ziet, dat bedoel ik.
Misschien kun je daar vragen of zij een bijrijdt paard voor je hebben.

Ikzelf ben ook nog steeds op zoek naar een bijrijder: Oosterwolde

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:06

dichtbij de A2....knooppunt Everdingen......daar staan ook nog een paar western paarden die gereden kunnen gaan worden :j

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:39

lolapalola schreef:
@ Superliesje,
Af en toe kom ik wel eens in Lauwersmeer om vogels te spotten of een visje te halen :9
Nu weet ik dat er mensen aan de Bantswei ( vanaf jouw kant net over de grens Friesland-Groningen)
wonen die Quarters hebben. Zoek maar eens op Google -maps, daar waar je een rijbak ziet, dat bedoel ik.
Misschien kun je daar vragen of zij een bijrijdt paard voor je hebben.

Ikzelf ben ook nog steeds op zoek naar een bijrijder: Oosterwolde

Bedankt voor de tip, dat zou ik wellicht kunnen proberen :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:19

Zelf woon ik in Aalsmeer .. Dus jammer net iets te ver voor mij. Ik wil namelijk beginnen met
western..

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:20

Ik ben ook opzoek naam een bijrijd pony/paard

Omgeving: Aalsmeer, Uithoorn, Amstelveen

Pb sturen voor meer info kan altijd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:28

Ik ben nog steeds opzoek... Zoals ook wel te lezen is in m'n onderschrift :=

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:38

Jullie hebben mijn oproepje misschien al gelezen maar omdat ik niet verder ben gekomen ondertussen bij deze nog wat extra's
In overleg ben ik best bereid wat verder te rijden, auto staat voor de deur en rijbewijs is op zak. Het zou wel fijn zijn dat de eigenaar er rekening mee houd dat hoe verder ik rijd, hoe meer ik kwijt ben aan brandstof en daarmee dus ook kosten.
Verder zoek ik eigenlijk voornamelijk een paard wat een beetje easy going is, het liefst waar ik mee buiten mag rijden.
Zat heel erg te twijfelen of ik niet ook op engels gereden paarden zou gaan zoeken en dat ik dan alleen buitenrijdpaarden zou zoeken maar zou dit toch een beetje zonde vinden aangezien mijn western lessen erg goed gaan.

Update van niveau;
Natuurlijk is de grootste overstap dressuur -> western de nieuwe manier van communiceren met het paard en dit begin ik steeds meer onder de knie te krijgen. Wel ben ik nog steeds bezig met de basis; overgangen, sturen en het verbeteren van mijn zit (ik zit af en toe wat naar voren en heb moeite met de ligging van mijn been bij een wat hardere galop). Daarnaast is ook het verfijnen van mijn hulpen nu het punt waar we mee bezig zijn. Ook de houding van mijn hand laat nog te wensen over maar na 11 jaar dressuur vind ik dit niet zo gek. Ik heb momenteel nog privéles dus genoeg punten om aan en mee te werken.

Ik woon in Rotterdam en ben doordeweeks ook in Barendrecht te vinden.
Omdat ik een auto heb wil ik best wat verder rijden mits er rekening mee gehouden kan worden bij een eventuele bijdrage van mijn kant. Ik zit nog op school en heb er momenteel geen baan bij. Volgend jaar ga ik hopelijk in Utrecht studeren maar dit is nog onzeker.
Zo'n beetje binnen een half uur á 3 kwartier is wat ik bereid ben te reizen.

@quartel; wat zoek je precies in een bijrijder? kan zijn dat je dit al gezegd hebt maar ik was benieuwd!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:48

Jammer dat het zover weg is allemaal:(

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:52

Gamova schreef:
Jullie hebben mijn oproepje misschien al gelezen maar omdat ik niet verder ben gekomen ondertussen bij deze nog wat extra's
In overleg ben ik best bereid wat verder te rijden, auto staat voor de deur en rijbewijs is op zak. Het zou wel fijn zijn dat de eigenaar er rekening mee houd dat hoe verder ik rijd, hoe meer ik kwijt ben aan brandstof en daarmee dus ook kosten.
Verder zoek ik eigenlijk voornamelijk een paard wat een beetje easy going is, het liefst waar ik mee buiten mag rijden.
Zat heel erg te twijfelen of ik niet ook op engels gereden paarden zou gaan zoeken en dat ik dan alleen buitenrijdpaarden zou zoeken maar zou dit toch een beetje zonde vinden aangezien mijn western lessen erg goed gaan.

Update van niveau;
Natuurlijk is de grootste overstap dressuur -> western de nieuwe manier van communiceren met het paard en dit begin ik steeds meer onder de knie te krijgen. Wel ben ik nog steeds bezig met de basis; overgangen, sturen en het verbeteren van mijn zit (ik zit af en toe wat naar voren en heb moeite met de ligging van mijn been bij een wat hardere galop). Daarnaast is ook het verfijnen van mijn hulpen nu het punt waar we mee bezig zijn. Ook de houding van mijn hand laat nog te wensen over maar na 11 jaar dressuur vind ik dit niet zo gek. Ik heb momenteel nog privéles dus genoeg punten om aan en mee te werken.

Ik woon in Rotterdam en ben doordeweeks ook in Barendrecht te vinden.
Omdat ik een auto heb wil ik best wat verder rijden mits er rekening mee gehouden kan worden bij een eventuele bijdrage van mijn kant. Ik zit nog op school en heb er momenteel geen baan bij. Volgend jaar ga ik hopelijk in Utrecht studeren maar dit is nog onzeker.
Zo'n beetje binnen een half uur á 3 kwartier is wat ik bereid ben te reizen.

@quartel; wat zoek je precies in een bijrijder? kan zijn dat je dit al gezegd hebt maar ik was benieuwd!

pfoe....wat ik vooral zoek in een bijrijder is dat er een klik is met mijn paardje.
Nu is het dan ook een echt super lief diertje maar ook wel wat dominant en hij heeft wel een consequente ruiter nodig.
Buiten rijden met hem kan prima alleen zijn er een paar kleine dingen om rekening mee te houden.
Ik vraag echter wel een bijdrage maar hoeveel is altijd bespreekbaar.
Ik zoek niet direct een bijrijder voor het geld en qua tijd red ik het ook altijd wel.
Het is meer dat ik het erg gezellig vind :)
Verder kan en mag je met sjaak heel veel.....als ik het maar wel weet.......een wedstrijdje als je wilt kan ook altijd nog leuk zijn :j

maar pb me gerust als je eens wilt komen kijken zodat je weet hoe ver het rijden is en dan kan je even proefrijden als je wilt
altijd gezellig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:20

Bovendien staan er 3 westernpaardjes bij Quartel op stal :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:34

vanaf 1 april ......als ik me niet vergis.......zijn de andere 2 western paarden verhuist......

dan staat alleen sjaak daar nog :)

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:57

Ik ga er eens een avondje over nadenken, als ik ergens voor ga wil ik het ook wel echt gaan doen zeg maar. Had al op de routeplanner gekeken om te kijken hoe lang ik er over zou doen. Je hoort van me :)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:48

Als er hier nog iemand is die een paard zoekt in Drenthe, omg Hoogeveen, stuur mij een pb :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:35

Gamova schreef:
Ik ga er eens een avondje over nadenken, als ik ergens voor ga wil ik het ook wel echt gaan doen zeg maar. Had al op de routeplanner gekeken om te kijken hoe lang ik er over zou doen. Je hoort van me :)

is goed hoor, die maar rustig aan :j
ik heb geen haast :)
wel fijn om te horen dat je er dan ook echt voor wilt gaan :j