Gister had ze echt ZULKE gave stops... En nu Jammer...
Ook voor Jamie idd...
holly
Geplaatst: 14-09-11 16:44
Ah thanks Colin! Dus eigenlijk gaat dit nog niet zo soepel bij de meeste?
Ik probeer een beetje een idee te krijgen van wat de ruiters allemaal aan het doen zijn, zodat ik ook snap wat ik aan het bekijken ben, hihi. Allereerst een rustig stapje. Dan zie ik een grote volte(wat jullie zo vast niet noemen) en dan een kleinere. Moet de grote in een hoger tempo dan de kleinere? Dan een stop en spin. Dan een 8 met wissel in het midden. Ook weer op hoger tempo? Daarna slidings met rolbacks(als ik goed heb opgelet noem je dat omkeren zo?) En moet een sliding dan abrupt zijn, of zoals de eerste juffrouw een flinke glijding erin?
gaucho
Geplaatst: 14-09-11 16:45
XoNo schreef:
Oh wat sneu voor Jamie...moeilijke merrie blijft het ook...
Ze zag er gister al tegen op, Breeze wil niet reinen
XoNo
Geplaatst: 14-09-11 16:47
Ja, je hebt verschillende proeven, bij deze moet je 2 grote cirkels snel en 1 kleine langzame rechtsom, gevolgd door 4 spins (wat dus idd niet altijd even soepel gaat ), dan 2 grote snel en 1 kleine langzaam linksom met 4 spins, dan een 8-tje rijden met 2 wissels (beide kanten op) en dan 3 stops over de middellijn, rollback richting de jury en de laatste moet voorbij de middenmarker en achterwaarts naar de middenmarker toe.
Een stop krijgt de hoogte punten als hij rond is over de rug, doorglijdt op de achterbenen en doorloopt met de voorbenen. Nja, even in een nutshell
europeese derby. wel even checken welke classe bezig is natuurlijk. ook hier zijn lagere en hogere klassen. er is nu net pauze daarna komen nog een paar mooie ritten die zich nog kunnen kwaliciferen voor de open finale. (livescore: http://www.showmanager.info/Eventliste. ... rnierID=89 )
holly
Geplaatst: 14-09-11 17:06
Nee hoor quarter, ik vind het erg leuk om te kijken dit! Ik heb alleen geen verstand van western rijden, dus het is even puzzelen wat ik zit te kijken. Met Xono's uitleg begrijp ik het aardig, zie alleen natuurlijk niet wie iets goed doet en wie niet want daar heb ik geen vestand van, maar ach, kleinigheidje blijf je houden he
Zo meteen gaat het weer verder begrijp ik? Mooi, dan blijf ik nog even zitten.
holly ik ook niet hoor, terwijl ik met mijn kwpn-ers op zo,n stal sta Zelf dan snap ik het nog niet, maar vond en vind wel eens leuk om zo live te zien dan dressuur.
Die poepschep Is idd niet nieuw nee... Maja, het wiel wordt wel vaker heruitgevonden
Verosjaak
Geplaatst: 14-09-11 17:17
In de andere livestream is wel gelijk goed het verschil in snelheid op de cirkels te zien. Als je een vergelijking wil hebben hoe het er ongeveer uit moet zien. Ook de stops zijn daar heel mooi om te zien. Kan je daarna weer terugschakelen naar die van dutchwestern en zie je denk ik al makkelijker wat er wel goed gaat en wat niet.
l1 is niet te vergelijken met die andere livestream hoor
Vast niet, je hebt altijd baas boven baas, maar ik kijk liever naar onze Nederlandse kanjers
corine1981
Geplaatst: 14-09-11 17:29
verography schreef:
hoop het ik kijk idg . Hoorde namelijk dat er maandag?? ja volgens mij maandag een paar op de cirkel weggleden.
Ook gehoord, vandaag nog geen gezien, of ze houden er allemaal al rekening mee...
holly
Geplaatst: 14-09-11 17:30
Ik zat idd eventjes te kijken. Dat gaat er inderdaad gedurfder aan toe. Ik zie vooral duidelijk verschil in spins en slidings. Vooral bij de slidings zit ik stiekem even met geknepen billetjes. Net acrobaatjes haha.
Wat ik me af vraag he, ik zie bijna iedere ruiter bij stilstand even plukken en friemelen aan de teugels en huppen in het zadel. Waarom is dat?
fenja
Geplaatst: 14-09-11 17:31
die andere livestreem zijn bij mij op dit moment geen paarden klopt dat? ik heb de hele tijd iets over een trekker
Laatst bijgewerkt door fenja op 14-09-11 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Verosjaak
Geplaatst: 14-09-11 17:32
Daarom dat ik hoop echt verschil te zien in de cirkels. Want als ze er rekening mee houden zullen ze vast niet zo hard gaan als normaal. Heb net even in de ander gekeken en die is ook gaaf. Daar zie je ook echt verschil in de stops moet ik zeggen. Ik heb nog nooit Open gezien (was daar bezig als het goed is), maar wat een rust als ze op hun gemak naar de stop toewerken en alsnog een power en snelheid behouden. Heel mooi . Hoop dat zaterdag in onze Open ook te zien .
Er zitten hier ook echt mooie runs tussen hoor, maar verschilt erg per paard en ruiter. En ze durven idd niet zo hard op de grote cirkels nee, maar ja, zou ook niet onderuit willen gaan met paard en al. De bodem is gewoon minder goed dan iedereen gehoopt had denk ik...
holly
Geplaatst: 14-09-11 17:36
Ik vind deze combi helemaal niet fijn om te zien...of zeg ik nu iets stoms?