Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quarterH schreef:tja als niet iedereen zo'n ophef zou maken op internet zou er niks aan het handje zijn... want het zijn de criticasters die voor de hysterie zorgenen daarmee de politiek of andere leken aansteken. als die nou eens gewoon zich bezig houden met hun eigen paarden ed zou het niet zo'n paniek zijn.
WIE zegt dat dan???Citaat:ow en nog even over de dope: bij pleasure spuiten ze de paarden alcohol in de aderen om ze lekker rustig te krijgen, bij de engelste sport wordt veelal met dope aangereden... wil alleen zeggen dat dit echt niet allen bij de reining wordt gebruikt.
quarterH schreef:tja als niet iedereen zo'n ophef zou maken op internet zou er niks aan het handje zijn... want het zijn de criticasters die voor de hysterie zorgenen daarmee de politiek of andere leken aansteken. als die nou eens gewoon zich bezig houden met hun eigen paarden ed zou het niet zo'n paniek zijn.
ow en nog even over de dope: bij pleasure spuiten ze de paarden alcohol in de aderen om ze lekker rustig te krijgen, bij de engelste sport wordt veelal met dope aangereden... wil alleen zeggen dat dit echt niet allen bij de reining wordt gebruikt.
Cer schreef:[Wat de vereninging vind is iets anders dan wat de publieke opini vind (kijk bijv. naar het zweepgebruik in de drafsport).
Als een sport negatieve reclame over zichzelf afroept, kunnen de gevolgen wel eens nog vervelender zijn dan alleen maar wat gezeur op een internetforum. Maar als een vereniging kan laten zien dat ze ergens iets aan doen (max trainingstijd, medische controles, harnachementsvoorschriften oid) dan zullen ze minder snel vanuit de overheid gereguleerd gaan worden.
..
dofuzz schreef:max trainingstijd : al in effect voor FEI reining
medische controles : al in effect voor FEI reining
harnachementsvoorschriften : al in effect voor FEI reining
toezicht tijdens trainingen : al in effect voor FEI reining
geen hoekjes waar zonder toezicht kan getraind worden : al in effect voor FEI reining
Dit is een discussie waar we nooit uit gaan komen.. Je moet als persoon zelf maar kiezen of je dit soort dingen wil doen, met wat voor idioot excuus dan ook (bijv. het winnen van een geldsom).Citaat:ik blijf er dus ook bij dat iedere muts die op full screen de tijd neemt AANDACHTIG te kijken ziet dat wanneer CS (in zijn woorden)aan "bumping the bit" doet het bit niet erg veel beweegt. hij wordt enkel strenger als het paard niet gelijk van het bit komt. of je dit van het bit komen nodig vindt of niet is een andere discussie, maar feit is dat hij het paard een faire kans geeft om met een bepaalde hulp of signaal in het frame te komen dat hij nodig dunkt, en pas harder wordt wanneer het paard niet/nietgenoeg reageert.
Citaat:misschien was ik inderdaad iets te fel, mijn excuses daarvoor.
Cer schreef:dofuzz schreef:max trainingstijd : al in effect voor FEI reining
geen hoekjes waar zonder toezicht kan getraind worden : al in effect voor FEI reining
Ja, maar dat kan altijd nog strenger (zie bijv. drafsport)Dit is een discussie waar we nooit uit gaan komen.. Je moet als persoon zelf maar kiezen of je dit soort dingen wil doen, met wat voor idioot excuus dan ook (bijv. het winnen van een geldsom).Citaat:ik blijf er dus ook bij dat iedere muts die op full screen de tijd neemt AANDACHTIG te kijken ziet dat wanneer CS (in zijn woorden)aan "bumping the bit" doet het bit niet erg veel beweegt. hij wordt enkel strenger als het paard niet gelijk van het bit komt. of je dit van het bit komen nodig vindt of niet is een andere discussie, maar feit is dat hij het paard een faire kans geeft om met een bepaalde hulp of signaal in het frame te komen dat hij nodig dunkt, en pas harder wordt wanneer het paard niet/nietgenoeg reageert.Citaat:misschien was ik inderdaad iets te fel, mijn excuses daarvoor.
Dat is het enige waarmee je wegkomt hier..En dan hoef je er geen reet van te menen ook nog eens..
rapido schreef:Om reining een slechte (nog slechtere!!) reputatie te geven moet je vooral zulke filmpjes hier op Bokt gaan plaatsen waar 9 van de 10 geen moer verstand van deze sport hebben en over alles zieluuuuug...... gaan roepen!
dofuzz schreef:max trainingstijd : al in effect voor FEI reining
ik blijf er dus ook bij dat iedere muts die op full screen de tijd neemt AANDACHTIG te kijken ziet dat wanneer CS (in zijn woorden)aan "bumping the bit" doet het bit niet erg veel beweegt. hij wordt enkel strenger als het paard niet gelijk van het bit komt. of je dit van het bit komen nodig vindt of niet is een andere discussie, maar feit is dat hij het paard een faire kans geeft om met een bepaalde hulp of signaal in het frame te komen dat hij nodig dunkt, en pas harder wordt wanneer het paard niet/nietgenoeg reageert.
was het dom om dit te doen op show : hoogstwaarschijnlijk.
was het dom om in volle wedstrijd voorbereiding te reageren met "i sue you" : zeer zeker
de verstandigste was duidelijk Nico Horman die zei : misschien was ik inderdaad iets te fel, mijn excuses daarvoor.
DubbelDun schreef:Ad QH en consorten... wel eens de term 'voortschrijdend inzicht' gehoord ???
-vroeger was kinderarbeid heel normaal
-vroeger hadden vrouwen ook geen stemrecht
Dát was toen heel normaal...
Lamar schreef:Volgens mij heeft de LT van deze muts een veel betere beeldkwaliteit dan de jouwe want ik zie toch duidelijk een bit dat wel degelijk veel beweegt en ook de reactie van het paard, kin naar de borst brengen en mond open.
Maar goed... hij zal het idd wel nodig achten. Misschien dat hij zijn vrouw ook wel met haar hoofd tegen de muur smakt als ze niet op tijd het eten klaar heeft, of zijn kinderen een schop in hun hol geeft als ze hun speelgoed niet opruimen. Hij zal het allemaal wel normaal vinden
dofuzz schreef:wordt op elke show en voor elke klas waarin je deelneemt je paard aan een vetcheck onderworpen en bij twijfel onderzocht en indien nodig de competitie ontzegd?
En wat ik ermee bedoel is dat bijvoorbeeld bij een aantal drafwedstrijden het zweepgebruik verboden is. Het was altijd al beperkt (alleen gebruiken op de laatste lijn, maximaal 5 slagen, dus het viel alles mee) maar er zijn nu koersen waarbij het helemaal niet meer mag (ivm publieke opinie). Dat betekent bijvoorbeeld dat je een topfitte sprintdraver op een braderieterrein tussen mensen en dranghekken in bedwang moet houden alleen op je bit. Daar zijn niet alle pikeurs even blij van geworden en de situatie niet veiliger. Maar ja, wat doe je eraan..Citaat:ik stel deze vragen omdat ik niet weet hoe het er bij de dravers aan toe gaat, wel bij de reiners op FEI wedstrijden.
dofuzz schreef:Lamar schreef:Volgens mij heeft de LT van deze muts een veel betere beeldkwaliteit dan de jouwe want ik zie toch duidelijk een bit dat wel degelijk veel beweegt en ook de reactie van het paard, kin naar de borst brengen en mond open.
Maar goed... hij zal het idd wel nodig achten. Misschien dat hij zijn vrouw ook wel met haar hoofd tegen de muur smakt als ze niet op tijd het eten klaar heeft, of zijn kinderen een schop in hun hol geeft als ze hun speelgoed niet opruimen. Hij zal het allemaal wel normaal vinden
wel eens een paard gezien dat echt pijn heeft of paniekeerd???? het laatste wat die dan doet is wel zijn kin naar zijn borst brengen, dan gaat het licht uit en gebeuren er ongelukken of hij "bevriest" en doet niks meer
Ge_Braadslee schreef:Das nou weer jammer dat je daar niet de humor van in ziet, maar dat zal wel komen dat ik van oorsprong uit Amsterdam kom en daar 32 jaar heb gewoond.
Dat ligt een beetje rauw daar, die humor Niet voor iedereen te vattenn helaas.
Ik als reiner voel mij niet aangevallen door dit. Rijdt al zelf meer dan 12 jaar western waarvan 10 jaar reiniing. De hele familie rijdt hier western. En de kids dressuur en veel KNHS wedstrjd. vroeger, daar ben ik nog wel eens veel erger dingen tegengekomen dan dit.
Lamar schreef:dofuzz schreef:max trainingstijd : al in effect voor FEI reining
ik blijf er dus ook bij dat iedere muts die op full screen de tijd neemt AANDACHTIG te kijken ziet dat wanneer CS (in zijn woorden)aan "bumping the bit" doet het bit niet erg veel beweegt. hij wordt enkel strenger als het paard niet gelijk van het bit komt. of je dit van het bit komen nodig vindt of niet is een andere discussie, maar feit is dat hij het paard een faire kans geeft om met een bepaalde hulp of signaal in het frame te komen dat hij nodig dunkt, en pas harder wordt wanneer het paard niet/nietgenoeg reageert.
was het dom om dit te doen op show : hoogstwaarschijnlijk.
was het dom om in volle wedstrijd voorbereiding te reageren met "i sue you" : zeer zeker
de verstandigste was duidelijk Nico Horman die zei : misschien was ik inderdaad iets te fel, mijn excuses daarvoor.
Volgens mij heeft de LT van deze muts een veel betere beeldkwaliteit dan de jouwe want ik zie toch duidelijk een bit dat wel degelijk veel beweegt en ook de reactie van het paard, kin naar de borst brengen en mond open.
quarterH schreef:Lamar schreef:Volgens mij heeft de LT van deze muts een veel betere beeldkwaliteit dan de jouwe want ik zie toch duidelijk een bit dat wel degelijk veel beweegt en ook de reactie van het paard, kin naar de borst brengen en mond open.
volgens mij ben jij niet helemaal lekker he. waar slaat dat nu op?? je beschuldigt hem nu ook al van zn vrouw en kinderen meppen? het is wel een PERSOON waar je het hiet over hebt hebt!!! iemand van wie het gezin nu KAPOT gemaakt. niet door hem maar de tree hugging hippies die zijn gezin niet met rust laten omdat hij een paar keer aan een bit trekt bij een paard.
doe eens even normaal ja!!!