[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

filly

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:59

Bellatrix gefeliciteerd!!

Frizzle staat 24/7 buiten samen met pebbles. wel hebben ze ieder een eigen schuilstal zodat ze wel droog kunnen staan als ze willen. Als er veel sneeuw ligt dan doen we de schuilstallen soms dicht omdat dat veiliger is.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:01

Mijn paard heeft nog nooit in z'n leven op stal gestaan :')

Gefeliciteerd Bellatrix! :)F

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:11

Bellatrix, gefeliciteerd!

Jullie hebben allemaal het perfecte plekje, daar gaat mijn voorkeur ook naar uit.
Maar helaas is dat niet mogelijk hier in de buurt, en bij huis lukt ook niet.

Nu moet ik zeggen dat hij al wel ontzettend lang buiten heeft gestaan. Ze stonden tot gisteren met zn 2-en. Terwijl de overige +30 paarden al wel 2 maand op stal staat.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:14

Gefeliciteerd bellatrix!

Ik zou mijn paarden ook niet op een stal zetten als ze in de winter 24/7 opgehokt staan dan zou ik wat verder weg gaan kijken voor een stalling. Mijne komen ook niet altijd het gewenst aantal uur naar buiten maar toch minimaal wel 3 uur met vriendjes excl het beweginggeven.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:18

Gefeliciteerd bellatrix :):) *\o/* wanneer krijg je alle foto's binnen en fototopic ben heel benieuwd:)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:18

Gefeliciteerd Bellatrix!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:19

JustOneBite schreef:
Gefeliciteerd bellatrix!

Ik zou mijn paarden ook niet op een stal zetten als ze in de winter 24/7 opgehokt staan dan zou ik wat verder weg gaan kijken voor een stalling. Mijne komen ook niet altijd het gewenst aantal uur naar buiten maar toch minimaal wel 3 uur met vriendjes excl het beweginggeven.

Dat is dus het punt, ik heb niet altijd de auto. Maar 1 van mijn punten is dat ik wel elke dag naar mijn paard ga. Als ik 15 km moet fietsen daarvoor, geen probleem.

Maar ook binnen die afstand is er geen stal die dit heeft.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:32

Lastig is dat he, hier opzich meerdere stallen in de buurt maar we hebben het best goed.
Pino gaat om 8.30 naar buiten en nu om 2 of 3 uur binnen met dit natte weer.
Ik moet ook zeggen dat ze er dan allemaal geen bal aan vinden en naar hun berg hooi willen binnen. In de zomer komen ze om 4 uur naar binnen en ook dat vinden ze fijn want binnen is het dan vaak koeler als buiten.

24/7 zou ik ook liever willen. Ik merk dat Pino dan meer in zijn hum is maar die mogelijkheid is er niet en de weides zijn redelijk kaal dus dan staan ze ook maar te vervelen

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:33

Paar uur per dag buiten zou mijn paard echt niet trekken, gelukkig staat ze in de winter in een groepsstal en kan ze altijd kiezen binnen of buiten staan.

Ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar als er geen stallen met paddocks in de buurt zijn dan zou ik verhuizen of geen paard nemen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:39

Dat is luxe! Helaas heeft niet iedereen dat. Maar met een werkdag naar buiten en goed voor je paard zorgen kunnen ze ook gelukkig zijn hoor dus weet niet of geen paard nemen dan een oplossing us hihi

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:42

_Cindy schreef:
Paar uur per dag buiten zou mijn paard echt niet trekken, gelukkig staat ze in de winter in een groepsstal en kan ze altijd kiezen binnen of buiten staan.

Ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar als er geen stallen met paddocks in de buurt zijn dan zou ik verhuizen of geen paard nemen.

Dat is wel zo fijn voor je paard.
Maar vindt je onderste regel nog al krom en onbeschoft overkomen. Ik heb geen geldboompje op mijn rug, en ik heb mijn baan hier. Moet ik dan mijn baan op zeggen en ergens iets gaan huren?
Je andere opmerking vindt ik ook nogal raar, sorry hoor ik doe echt alles voor mijn paard, dus kan zo'n opmerking niet echt waarderen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:49

Sheeltje2 schreef:
Gefeliciteerd bellatrix :):) *\o/* wanneer krijg je alle foto's binnen en fototopic ben heel benieuwd:)

Fototopic is er al. :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:05

Gefeliciteerd Marlies!!

Wow, dat vind ik toch best wel ver gaan Cindy!
Persoonlijk vind ik dat paarden elke dag in elk geval een paar uur buiten zouden moeten staan. Jouw paard zou dat niet trekken, maar voor andere paarden is dat al luxe. Voorheen reed ik op een stal waar de paarden helemaal geen mogelijkheid hadden om buiten te komen, tenzij ze in de bak los werden gegooid, of wanneer de eigenaar het paard "op vakantie" deed naar een weiland in de omgeving. Er stonden daar een stuk of 200 paarden en het overgrote deel deed het daar echt prima. Geen stalondeugden, geen gekloot tijdens het rijden, goede resultaten scoren op wedstrijden, goed in de vacht, fris uit de ogen kijken, etc. Nogmaals, mijn voorkeur zou het niet hebben (paard 24/7 op stal), maar om nou te zeggen dat je paard 24/7 naar buiten MOET kunnen omdat ze anders geen leven hebben (dat maak ik op uit je stukje "verhuizen, of geen paard nemen"), vind ik toch wat ver gaan...

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:15

Bellatrix schreef:
Sheeltje2 schreef:

Fototopic is er al. :=

haha ik ga kijken:):)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:20

Hier in de regio is het ook bijna niet te vinden, buiten in de winter.
Ik heb de mazzel dat ik privé bij iemand kan staan, waar hij 24/7 buiten staat. En ik ken nog 1 stal waar ze winterpaddocks hebben.
Maar verder is het hier ook eigenlijk niet.

24/7 moeten vind ik ook niet per sé. Maar 12 uur per dag zou voor mij toch wel een must zijn. Mede omdat mijn paard een stofallergie heeft en DA advies zoveel mogelijk naar buiten is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:34

24/7 buiten hoeft voor mij idd ook niet. Als het kan is het leuk maar 's nachts op stal is ook okee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:38

Hee, gefeliciteerd met je verjaardag :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:39

DJ staat in de zomer 24/7 buiten. In de winter gaat hij nu om half 9/ 9 uur naar buiten en wordt dan weer tussen half 5 en 5 naar binnen gehaald.

en gefeliciteerd Marlies!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:40

Thanks!!! :D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:55

24/7 buiten is in de winter ook zeker geen must, vindt het fijn. Maar kan het niet dan kan het niet.
Zou wel graag willen zien dat hij een paar uurtjes buiten zou komen, maar helaas. Dus dan wordt het nu op de dagen dat ik er alleen maar kwam om te voeren, ook maar losgooien of iets dergelijks.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:13

Ik zeg ook niet dat mijn paard perse 24/7 buiten moet. Maar als er in mijn regio alleen stallen zonder paddocks zijn dan neem ik geen paard of verhuis, want 24/7 op stal is voor mij persoonlijk geen optie. Dat andere paarden het daar wel goed op doen maakt daarbij niet uit, dat is gewoon een persoonlijke keuze...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:00

Gefeliciteerd Bellatrix!

Ik heb gister mijn 2e autorijles gehad en ik kan echt niet wachten tot ik m'n rijbewijs heb. Kan ik lekker zelf naar stal met de toet :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:05

Gefeliciteerd Marlies! Ik zag het ook net pas hihi!

Ik heb net gereden en een filmpje gemaakt. Ik durf hem eigenlijk niet te posten want het lijkt nog nergens op maar jullie zijn natuurlijk allemaal op 0 begonnen haha. Ik ga hem vanmiddag uploaden.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:44

Gewoon laten zien Marlou_. Ik heb ook van die momenten dat ik denk, waar was ik daar in hemelsnaam mee bezig. Ik zit volgens mij nog steeds op nivo 0 haha.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:57

Ja het is een beetje onhandig want ik had mijn telefoon gewoon op de bakrand gezet waardoor ik steeds uit beeld ga dus je ziet er niet heel veel van.

Het is vooral een stukje draf.
Wat ik geleerd heb in mijn eerste les is de juiste teugellengte, hoe ik de teugels vast moet houden, dat Pino reageerd op druk en ja gewoon de regeltjes van het afwenden ect. Wat ik aan het oefenen ben is de volte. Dat ik hem naar binnen duw met teugeldruk en als hij los laat, laat ik los en dan hopen dat hij daar blijft lopen. Dat gaat steeds beter en ik kan al minder druk gebruiken dus dat is fijn :)

Wat ik moeilijk vind is het tempo te houden, Pino sjoks al gauw.
Ook zit ik nog te ver naar voren, vooral als ik hem lucht wil geven in z'n mond.
Ja en voor de rest weet ik nog niet zo goed wat ik doe :P
Ik vind het leuk als jullie advies hebben, jullie hebben tenslotte allemaal meer ervaring hihi.
5 januari heb ik pas weer les ivm kerst en oud en nieuw.

http://youtu.be/3UySC6pj0M8