[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:20

Wat een leuke dekens!
Is dat duur om te laten maken?

Maar het ging wel goed Marlies?

Ik voelde me nog niet geweldig dus had ook niet zo'n zin om serieus aan het werk te gaan in de bak. Ben dus naar buiten geweest, maar wat is DJ een drama met plassen. Had hij eerst ook met modder, daar gaat hij nu wel door al gaat hij het liefst er nog omheen. Maar met de plassen wil hij er echt niet door. Dus heb heel lang stil gestaan bij een aantal plassen. Zelfs afgestapt. Met zo veel moeite heeft hij er met 1 hoef in gestaan. Stond een oude man te kijken achter de bosjes, alsof ik hem niet zou zien :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:34

Woehoe we hebben lekker gereden vanochtend! Geoefend op cirkels, inbuigen in alle gangen en spins. Was superleuk! Uur was zo voorbij :)
Fritz was wel moe daarna. Dus lekker gedoucht en een half uurtje onder het solarium gezet, daar kan hij altijd zo van genieten.
M'n moeder en vriend zijn ook nog wezen kijken en Fritz zijn eigenaresse kwam ook nog even.
Ik was ook vet moe, dus ik heb vanmiddag nog 2 uur geslapen _O-

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:41

Oeh leuk zeg warboel klinkt super ja ff paar uurtjes inhalen haha

Heb vandaag buiten ritje gemaakt poeh wat zaten wij onder de modder ze had wat energie over haha alles weer afgespoeld schoon terug :)hihi zelfs m'n zadel beugels afgespoten wat een modder haha genoten:)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:47

emmaudb schreef:
Wat een leuke dekens!
Is dat duur om te laten maken?

Dankjewel!

Ik ben er ook zo ontzettend blij mee, vind ze echt fantastisch geworden. Ik heb geen idee wat het normaal zou kosten. Mijn broer heeft de bedrukking gedaan (is zijn werk). Ik zocht nog een verjaardagscadeautje namelijk. Echt superblij +:)+

Sheeltje2 schreef:
Heb vandaag buiten ritje gemaakt poeh wat zaten wij onder de modder ze had wat energie over haha alles weer afgespoeld schoon terug :)hihi zelfs m'n zadel beugels afgespoten wat een modder haha genoten:)

Oh heerlijk! Ik kan ook niet wachten tot ik een keertje met Lesley naar buiten kan. Ben nog steeds zo benieuwd hoe ze daarop gaat reageren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:15

Ik heb ook lekker een buitenritje gemaakt. Hij was super braaf!
Heerlijk genieten.
Morgen weer les van Karel :):)
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:53

Ahh lekker Amanda! Wat een dikke bos manen heeft Jim zeg!
En van die lieve oortjes <3
Veel plezier met je les morgen!

Mijn moeder had gister foto's + filmpjes gemaakt, maar alle foto's waren wazig en de filmpjes op z'n kop _O- _O- _O-

Hierbij toch nog 1 foto, zal eens kijken of ik een filmpje omgedraaid krijg haha.

Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:27

Haha dat achtervoetje, grappige foto! Ben benieuwd naar filmpje!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:26

Toch nog een leuke foto, Warboel!
En Oooh, wat moet je veel week hebben aan die bos manen, Amanda. Wel errrrg mooi. :-)

Ik heb ook weer genoten van een heerlijke rit aan zee en in het bos, zaterdag. Zalig weertje voor december ook.
Top!
Ik heb ook sinds een aantal dagen een lik plekje ontdekt bij Dixie. Als je haar heel hard en stevig streelt / masseert in de hals, begint ze met haar bovenlip tegen je aan te wrijven... Dat doet ze bij haar maatje ook vaak, of allebei in de buurt van elkaars schoft. Suuuuuperschattig!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:23

Ow ja... De blauwe No Leaf handschoenen zitten heerlijk en zijn zoooo lekker warm!!
Goede aankoop geweest!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:31

Ben ook benieuwd naar het filmpje. Op de foto lijkt hij nog net niet te struikelen. Maar is niet het beste moment gok ik.

Die manen vallen wel mee. In de zomer in vlechten, in de winter los als natuurlijke halsdeken. En dan als het voorjaar wordt een keer goed wassen tot ze weer wit zijn. Dan weer in vlechten, eens in de 2 weken eruit, cowboy magic er in en een dag later weer vlechten. Dan is het prima te doen. Af en toe even puntjes bijknippen en ze blijven netjes.

Vandaag fijn gelest! Eerste half uur gestapt en zijgangen geoefend, daarna galopwerk. Hij was goed vooruit gegaan. Dat is altijd leuk om te horen :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:17

Lief die "oortjes foto" Amanda en ben benieuwd of het filmpje nog gelukt is warboel!

Wat was het vandaag inderdaad heerlijk weer zeg, maar wel een koude wind... Iedereen die buiten heeft gereden heeft vast genoten! Ik heb Guus vandaag een vrije dag gegeven, hij heeft flink hard gewerkt deze week (ben helemaal trots op ons :D ), dus hij verdiende wel een dagje tutten en lanterfanten ;) En toen had ik ook nog eens de mazzel dat er iemand stond te fotograferen voor haar opleiding! Heb net de foto's doorgestuurd gekregen. De foto's zijn trouwens gemaakt door Ellen Tolboom:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er helemaal blij mee, heb ik weer mazzel mee gehad *\o/*

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:21

Wat komen er een hoop geweldige foto's voorbij!! :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:11

Ik lees wel steeds bij maar reageer amper, sorry. :o
Ik ga straks een grote bijlees-post plaatsen maar heb eerst een vraag. Heeft er hier iemand wel eens iets uit Amerika besteld (niet via Ebay)? Ik heb een hele gave hackamore gezien en (natuurlijk) zijn die alleen verkrijgbaar in Amerika. :D
Hoe gaat dat verder in zijn werk etc.?

Het gaat om deze: http://www.kotrading.com/hackssgc-class ... amore.aspx

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:14

Die is zeker wel gaaf! :))
Verder kan ik je niet helpen...

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:36

Bij hun heb ik nog niets bestelt maar het is zo dat je bestelt het artikel en rekent voor het artikel+ de verzendkosten. Het komt naar je toe en bij de postbode moet je nog extra invoerrechten betalen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:39

Klopt Amanda, het is geen best moment. Hij struikelt er niet hoort, is gewoon een rare foto op een ongelukkig moment. Maar dit was de enige die nog enigzins herkenbaar was als een paard :+ de filmpjes gaan niet lukken, zijn echt heeeel ieniemienieklein. Vraag me nogal af hoe ze het voor elkaar krijgt :') mijn vriend gaat binnenkort waarschijnlijk een GoPro kopen, dan zal ik vragen of hij m'n les een keer wil filmen.

Mooie hackamore Mayflower! Anders kan je Spicegirl hier op Bokt misschien eens een PB'tje doen over hoe en wat, zij besteld onwijs veel uit Amerika.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:44

Oh wat jammer. Was wel benieuwd naar je filmpjes :D

Wat een knapperd joyce :j

Mayflower: erg mooi zeg!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:55

Mayflower die is echt heel gaaf:):)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:28

Mayflower_ schreef:
Ik lees wel steeds bij maar reageer amper, sorry. :o
Ik ga straks een grote bijlees-post plaatsen maar heb eerst een vraag. Heeft er hier iemand wel eens iets uit Amerika besteld (niet via Ebay)? Ik heb een hele gave hackamore gezien en (natuurlijk) zijn die alleen verkrijgbaar in Amerika. :D
Hoe gaat dat verder in zijn werk etc.?

Het gaat om deze: http://www.kotrading.com/hackssgc-class ... amore.aspx

Ja, ik heb meerdere keren spullen in andere landen besteld, waaronder ook een paar keer in Amerika. Over het algemeen kan je alleen met een creditcard betalen en dat is ook de enige manier waarop ik zelf altijd wil betalen (je aankopen zijn dan verzekerd, stel dat het pakket verdwijnt, of je spullen komen kapot aan, dan krijg je je geld terug via de maatschappij van je creditcard).

Waar je rekening mee moet houden is dat er naast het aankoopbedrag, er ook nog andere kosten bij kunnen komen. Hier kan je meer info vinden: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _bedrijven

Als ik twijfel over de kosten die erbij kunnen komen, bel ik altijd even met de belastingdienst/douane. De ene keer heb ik mazzel en komt m'n pakketje zonder bijkomende kosten door de douane, soms heb ik pech en moet ik werkelijk elke mogelijke heffing betalen. Ik ga er dus altijd vanuit dat ik de volle mep moet betalen en hoeft dat niet, dan is het mooi meegenomen. Succes in elk geval!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:45

Vanavond mag ik weer! *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:13

Joyce!! Gefeliciteerd met je verjaardag!! *\o/* *\o/*

Zijn we dicht na elkaar jarig!!

Net naar de Epplejeck geweest...zwart halster met bling (diamantjes) gehaald. :')
Morgen shoot. _O-

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:24

Gefeliciteerd Joyce

@ bellatrix, i love epplejack. Ik moet er echt nooit alleen heen gaan, dat komt niet goed.

Is er iemand van jullie wel eens bij de country mill geweest?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:30

Nee, moet er nog es heen...zit er 20 min vanaf...

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:39

Ik rijd ook sinds kort western, reining. Ik rijd ook nog steeds dressuur, dit doe ik nu twee jaar. Aanstaande donderdag is mijn zesde les. Ik vind het helemaal geweldig, ik heb eerder tijdens een NH cursus een trailparcours afgelegd en dat zou ik ook nog wel willen doen. Maar inderdaad zoals in het begin van dit topic ben ik nu bezig met tempo, nageefelijkheid, verzamelen en stelling. De stops vanuit galop gaan nog niet zo goed hahaha. Spins en rollback gaan wel goed. Ik ben nu aan het kijken voor westernlaarzen :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:41

Ik kom ook weer eens om de hoek kijken in dit topic (heb me wel eens voorgesteld en lees altijd mee, maar post niet zo veel (het gaat mij soms iets te snel haha)).
Maar de Country Mill is leuk :) Heb er dit jaar een nieuwe western singel en off billet gekocht. Ze hebben hem meteen voor me ingevet en vastgemaakt, erg fijne service.