[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:12

Jaaaaa, ik heb eindelijk laarzen gevonden die passen! Whoop, Whoop!! Ik hou ze de hele dag aan, wat een penny ben ik, hahaha.

@Sanne: Heel herkenbaar, ik voel me nog steeds een beetje suf als ik van die kus geluidjes zit te maken, haha. Guus springt nog wat moeilijk aan in galop, omdat hij nog zo jong is heeft hij nog moeite met balans en tempo e.d. Zit ik daar mijn best te doen met m'n hulpen en mn gekus, hahaha. Maar net wat je zegt, aan je problemen kan je mooi werken wanneer je les hebt!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:34

@Joyce, SHOW US YOUR BOOTS :).

Ja inderdaad dat kusgeluidje hahaha, voel me zo stom tussen al die dressuur ruiters in de bak. Maar he, trainers wil is wet haha.

Vindt les wel heel fijn, 1x in de 2 week. Is de perfecte tijdsomloop. Als ik nu nog 3 week geen les heb gehad dan loop ik vast. Maar dat komt misschien ook, omdat we beide nog zo aan het leren zijn.

Maar het is wel heel erg leuk. We hebben weer plezier in het rijden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:36

Ik galoppeer juist niet meer alleen aan op het kusgeluidje. Ik wil dat hij dat op mijn zit/benen doet. Eventueel het kusgeluidje als ondersteuning. Met longeren doe ik dat weer wel.
Ik heb het serieus zien gebeuren op wedstrijd dat een paard langs een groepje mensen reed, iemand een kusgeluidje maakte en het paard aangaloppeerde.
Het zal je in je pattern gebeuren terwijl het niet de bedoeling is... :+

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:45

Is wel grappig. Ik was afgelopen zomer bij een fleurop evenement in Ede, daar werd ook een westernshow gegeven (was eigenlijk de enige reden dat ik mee wou haha).

Reden met 4 of 5 ruiters waarvan er 1 een microfoon had en dus alles uitlegde. Hun gebruikte dus ook dat kusgeluidje voor galop, en een klik geluidje voor draf. Vertelde dit later op stal aan een vriendin, die cavalerie shows had gereden met haar paard, daar werd juist het klikgeluidje niet gebruikt, omdat heel veel mensen dat doen om het aandacht van het paard te vragen.

Snap dus wel wat je bedoeld, maar nu ben ik met mijn paard zo flauw om juist dat soort dingen op te zoeken, en mensen vragen of ze dat willen doen. Hij mag dan niet reageren. Aangezien we met de galop bezig zijn heb ik dat nog niet geoefend. Maar als ik bijvoorbeeld sta te praten met mijn trainer, dan wou hij bijv. naar mijn moeder bij de bakrand toe om knuffels te halen, of met zijn neus in de jaszak van mijn trainer snuffelen. Nu vraag ik zelfs aan mijn moeder of iemand anders of die Chendo's aandacht willen vragen. En dan mag hij pas doen als ik het zeg. Doet hij nu heel braaf, en reageert niet meer op de omstanders.

Is (in ieder geval bij Chendo) gewoon te trainen, en dat zal ik met de galop ook doen. Ik verwacht van hem dat hij op mij gefocust is en niet op anderen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:52

Natuurlijk zijn dingen te trainen.
Alleen op wedstrijd, vreemd terrein, veel mensen, spanning, enz.... Dan is de mijne echt niet 100% op mij gefocust. Daarbij vind ik het persoonlijk ook niet nodig als hij het op mijn kleinste zit hulp al doet. Dat heb ik liever dan op een stemhulp :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:54

ik train daar juist ook op. dat is net zoals dat als mijn instructrice zegt draaf maar aan en dat hij al aandraaft. hij moet op mij letten en niet op anderen. ik gebruik dus wel gewoon stemhulpen.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:50

ging ff snel, dus ik reageer niet overal op
maar
ik heb E en ben daar heel blij mee, in 1 dag gehaald
moet ook wel want auto leeg is al 2650 kg en de trailer leeg 1300 :=

laarzenfoto!!

ik gebruik soms geluidjes, maar voornamelijk stem, deed ik voorheen bij mijn fries ook al en ik wil het ook voor mezelf makkelijk houden ;)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:52

Ik gebruik ook mijn stem met het rijden... En eens in de 2 weken heb ik een groepsles waarbij degene die les geeft soms automatisch ook haar stem gebruikt zonder dat ze het door heeft waar Silas dus ook weer op reageert :')

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:01

Ik heb ook mijn E rijbewijs gehaald. Dit omdat ik gewoon niet meer wist wanneer het nu wel en niet mocht. Ook had ik les in België dus het idee dat ik met aanhanger mag rijden vind ik fijn, ook voor als er wat zou gebeuren.

Ik wil ook laarzen foto!

Ik zie op de fb van arthurs al allerlei xmas sale aanbiedingen voorbij komen ik kan niet wachten!!

En ik heb vandaag mijn eerste les gehad, was echt super leuk en Pino deed het goed ondanks we beide niets kunnen van western.
Over mijn zorgen of m'n zadel goed lag, instructrische heeft er naar gekeken en het kan nog qua boommaat. Hij moet alleen niet veel breder gaan worden dus we moeten het goed in de gaten gaan houden. Ik stuiter helemaal van vandaag!!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:10

Marlou: ik wist niet eens dat arthur een fb pagina had.. je word bedankt, want nu ga ik hem ook volgen en dan zie ik ook allemaal leuke dingen die ik wil hebben :P oliebol.. haha!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:23

Hahaaaaaa :D :Y) ja ik ben al helemaal warm aan het draaien voor de sale hoor!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:27

Oh god, dan moet ik er ook aan geloven.

Ik wil zo graag een paar boots. Vind ze zo moooooooi <3

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:37

Ja ik ook maar weet niet of dat ook in de sale komt

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:37

Ik ga ook :) wanneer gaan jullie?
Ik mag geen nieuwe laarzen kopen, heb al 3 paar :+

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:49

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:51

Nog even over dat kusgeluidje. Weet iemand waar dat vandaan komt?

En waarom zie je in films dan altijd dat YIHAA en dan weggalopperen? Dat komt in mijn ogen ook veel "natuurlijker" en krachtiger over. Natuurlijk valt dat ook te trainen, maargoed die van mij reageert zo enorm goed op 't kusgeluidje en dat vind ik ook wel weer erg makkelijk.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:52

Ik heb geen idee :') Ik klik altijd... Of naja altijd het is meer een klik kruising kus geluid wat ik maak... Of gewoon simpel: Drrraf. :+

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:54

Leuk topic van silas!

Ik weet nog niet wanneer ik naar arthurs ga, eerste dag om 09.00 haha

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:57

Ik zou het ook niet weten. Het is mij gewoon zo aangeleerd en de paarden deden het daar ook allemaal op.
Kusgeluidje is galop. Klik geluidje is harder. Dus ook naar draf. En heb nog een ander geluidje voor achteruit die wel een beetje op dat klikgeluidje lijkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:04

Ik geef gewoon de galophulp..soms pak ik het kusgeluidje erbij maar zeker niet elke keer...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:25

Haha, voor alle laarzen liefhebbers, ik heb deze gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het voetbed is echt super zacht en voelt heel goed onder mijn voet. Het enige waar ik nu last van heb, is op de punten waar de laars straks wat in gaat zakken, dat het daar wat rood is. Maarja, kwestie van inlopen. Ik zal binnenkort overdag nog even een foto laten maken als ik op Guus zit!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:25

zo, ik heb de foto's van de sporenriempjes gevonden en het donkerder maken. Kan ik gelijk even mijn sporen showen :o

Zo waren ze toen ik ze binnenkreeg -O-

Afbeelding

Hier zie je duidelijk het verschil na behandeling met olijfolie

Afbeelding

En het uiteindelijke resultaat *\o/*

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:29

Wat een verschil zeg, super handig!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie