[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susannah92

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:33

Ik heb ondertussen de eerste 50 pagina's van dit topic gelezen, dus misschien wordt het tijd om mezelf ook even fatsoenlijk voor te stellen.

Ik ben Susannah, ben 22 jaar oud en heb 13 jaar Engels gereden, aantal jaar niet en na een paar maanden weer Engels geprobeerd te hebben, heb ik waarschijnlijk een ontzettend leuk western-beleerd bijrijdpaardje gevonden en heb nu 2x op haar gereden. Even kijken hoe het precies loopt in de toekomst, maar ik vind het paard fantastisch, de stal is mooi en de mensen en de eigenaresse ontzettend vriendelijk. Western sprak me altijd al heel erg aan, maar leek me een droom die nooit zou uitkomen. Nu ben ik pas geleden bij mijn vriend ingetrokken en zit ik op 10 minuten fietsen van een western stal vandaan :D

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:44

ow wat lekker susannah dat lijkt me echt heerlijk zou ook wel wat stalgenootjes willen hebben die western rijden:) en dat de stijl word doorgetrokken door heel stal haha

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:46

Ik zou het zo leuk vinden als er iemand uit dit topic vlakbij mij woont :') Of een keer met dit topic ergens een buitenrit maken! :))

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:50

ik kan wel buitenritten maken maar op stal kan er niemand mee. Er was 1 iemand die wel mee kon maar haar paard is nu dus ziek, dus die gaat voorlopig niet rijden.

DJ is het ook nog niet gewend buiten (al reageert hij helemaal niet op auto's enzo die dicht langs hem heen rijden). hij vind het allemaal nog erg spannend, maar is wel braaf. Ik stap vooral buiten, af en toe een klein stukje draf (z'n conditie is ook nog niet geweldig). galop vertrouw ik hem nu nog niet mee, dat wil ik eerst ook echt goed onder de knie hebben in de bak.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:58

Ik kan wel buitenrijden alleen ik durf zelf nog niet alleen :') Omdat ik buiten nog niet genoeg controle heb voor mijn gevoel. Maar hoe meer ritten ik maak hoe beter het kan worden :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:00

xLianneZorro schreef:
Ik zou het zo leuk vinden als er iemand uit dit topic vlakbij mij woont :') Of een keer met dit topic ergens een buitenrit maken! :))

Dat heb ik nu ook. Ik kan helaas dus niet meer alleen naar buiten, en ben dus afhankelijk van mijn mede stalgenoten. Gelukkig betekent dat dat ik nu toch nog ongeveer elk weekend een ritje maak.

Lijkt me leuk om met mensen uit dit topic eens wat af te spreken. Alleen heb ik het bezit niet over een trailer of auto. En gaat Chendo er ook nog niet zo makkelijk op, maar dat zijn we aan het oefenen. Kunnen gelukkig 1x in de week de trailer lenen van iemand die bij ons in de lessen rijdt. In de tijd dat zij dan les heeft, kunnen wij oefenen. Maar weet niet of ik haar dan ook kan vragen om ergens heen te rijden. Hier hebben we ook geen paarden die mee kunnen, maar mensen zijn hier natuurlijk wel welkom. Al is het wel denk ik voor de meeste ver weg, en we kunnen hier eigenlijk alleen maar langs wegen en fietspaden. Hebben geen bos, of duinen of strand of iets dergelijks.

xLianneZorro, overrijssel is volgens mij een uur met de trailer van ons vandaan. Weet niet of jij makkelijk kan vervoeren. Is misschien nog wel te doen, we kunnen zomers wel naar een plas pootje baden. En de mensen met wie ik mee ga hebben ook super brave paarden die nergens van op kijken.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:03

Ik zou ook zo graag een rijbewijs voor de trailer willen halen... Maar ik durf gewoon niet nog een keer examen te doen en heb ook geen zin om te falen of iets plus ik vind het dood eng met zo een examinator erbij...

Hoorde dat je ook met de juiste auto en trailer met een b rijbewijs een 1,5paards trailer mag trekken?

Gelukkig heb ik nu mijn vader, stiefmoeder en mijn vriend die wel met trailer mogen rijden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:04

Ik ben ook nog niet naar buiten geweest, wil eerst in de bak het gevoel hebben dat ik alles helemaal goed beheers. Denk dat ik lekker tot het voorjaar wacht! :D

Net eventjes bij verschillende shops wat laarzen besteld van verschillende merken. Hopelijk zit er wat tussen dat lekker zit en ook een beetje leuk staat ;) Bij Arthurs heb ik hele goedkope sporen gevonden, lekker basic, inclusief sporenbandjes voor €15,-. Kwamen dan nog wel verzendkosten bij, maar zelfs inclusief verzendkosten was het nog goedkoper dan de goedkoopste sporen+sporenbandjes op andere sites.

@Lianne: Als je een zware auto hebt, zou je theoretisch gezien inderdaad een lichte trailer mogen trekken. Maar zou je dat durven? Ik kan echt niet achteruit rijden met zo'n ding, alleen maar vooruit, haha.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:08

Naja opzich hier in de buurt is heel veel bos, Lemelerberg, Holterberg, Sahara Ommen enz. En dat is allemaal vooruit te doen :') En binnen ongeveer 20 minuten te bereiken... Plus we hebben thuis een 2 paardstrailer, dus oefen kan altijd van te voren :P

Maar ik ben niet zo bang aangelegd :')

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:09

joyce2, denk dat we dan dezelfde sporenriempjes besteld hebben. Die van mij kosten ook € 15 euro.
De sporen zelf dus bij Euro-Horse vandaan, die waren € 69. Vond de sporenriempjes daar wat duur.

En mochten mensen hierheen willen kijken. Bij ons kan je zo een rondje met de trailer rijden, hoef je ook niet moeilijk te doen met achteruit rijden haha.

Ik wil ook al jaren E achter B, maar ben steeds aan het uitstellen onder het mom van, kost veel geld. Gelukkig kan mijn vader met een trailer rijden, hij is vrachtwagenchaffeur geweest :)

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:10

xLianneZorro schreef:
Ik zou ook zo graag een rijbewijs voor de trailer willen halen... Maar ik durf gewoon niet nog een keer examen te doen en heb ook geen zin om te falen of iets plus ik vind het dood eng met zo een examinator erbij...

Hoorde dat je ook met de juiste auto en trailer met een b rijbewijs een 1,5paards trailer mag trekken?

Gelukkig heb ik nu mijn vader, stiefmoeder en mijn vriend die wel met trailer mogen rijden.

Ik heb dit dus ook, wil dolgraag m'n E rijbewijs halen (zo heet dat toch?) maar mijn afrijden 3,5 jaar terug was een licht traumatische ervaring die ik niet graag over wil doen.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:11

Ik was dus net op het randje geslaagd voor mijn autorijbewijs en ik als je dus E erbij wil moet ik dat zelf betalen en dat is rond de 500,-? En als ik dan zak... Moet ik gewoon nog een keer 500,- dokken... :') Daar heb ik weinig zin in...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:13

Ik heb mijn E via Vakantieveilingen gehaald :+
Ik mag met mijn combinatie ook met B rijden. Maar mocht ik een keer een auto moeten lenen wil ik daar niet over na hoeven denken. Maar het echte rijden leer je alleen maar door te doen.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:14

Amanda schreef:
Ik heb mijn E via Vakantieveilingen gehaald :+
Ik mag met mijn combinatie ook met B rijden. Maar mocht ik een keer een auto moeten lenen wil ik daar niet over na hoeven denken. Maar het echte rijden leer je alleen maar door te doen.

Serieus? Was dat zo een dagcursus ofzo? En hoeveel was je kwijt als ik vragen mag :')

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:16

Ow ja de dagcursus, die zijn niet zo duur toch?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:17

Ja, was een dagcursus. Wel heel vermoeiend en alleen aan te raden als je van tevoren kan oefenen óf er veel feeling voor hebt. Veel mensen zakken met zo'n cursus. Het lijkt makkelijker dan het is. Maar als je de mogelijkheid hebt om van tevoren wat ervaring op te doen, is het best interessant. Ik heb van tevoren met een Twingo en klein karretje geoefend. Dat was niet te vergelijken, maar toch wel handig omdat je al anders gaat kijken. Zeker met achteruit rijden en draaien.

Maar als ik zou zakken en nog 2 losse lessen + examen zou doen, zou ik nog goedkoper uit zijn.
Ik was 230,- kwijt. 5 uur rijden in duo en examen.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:18

Ik vind het maar niks dat afrijden :')

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:19

je mag ook wel hier komen met de trailer als je iemand kan regelen die wil rijden. :) doen we gewoon rustig aan. DJ is echt wel braaf. vorige keer draafde dat paard van een stalgenootje aan (wat niet de bedoeling was) en hij bleef gewoon op z'n gemak stappen.
stal is 5 min. stappen van de hoge veluwe af.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:20

emmaudb schreef:
je mag ook wel hier komen met de trailer als je iemand kan regelen die wil rijden. :) doen we gewoon rustig aan. DJ is echt wel braaf. vorige keer draafde dat paard van een stalgenootje aan (wat niet de bedoeling was) en hij bleef gewoon op z'n gemak stappen.
stal is 5 min. stappen van de hoge veluwe af.

Langs een drukke weg? Misschien een keer als het iets mooier weer is :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:21

Aah de Veluwe <3
Ik ben in september een ruime week op vakantie geweest met Jim, in Hoenderloo. Zo mooi <3
Zoveel beter dan de eeuwige polder hier :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:23

Ik heb morgen mijn eerste rijles :')

's ochtends eerst Fritz even rijden, kan ik oefenen met fileparkeren _O-

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:24

Amanda schreef:
Aah de Veluwe <3
Ik ben in september een ruime week op vakantie geweest met Jim, in Hoenderloo. Zo mooi <3
Zoveel beter dan de eeuwige polder hier :D

Emma staat daar dacht ik :P Ik ben nog nooit op de Veluwe geweest :')

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:24

Succes Warboel! :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:26

Succes met je rijles :D
Fileparkeren hoefde niet :+
Wel achteruit een bocht om, keren en achteruit in een garage zetten (met links en rechts 20cm ruimte := ). Keren ging bij mij niet goed met mijn examen. Ik kreeg een herkansing, de garage. Veel moeilijker, maar ging in 1x goed. Toen ben ik op het randje geslaagd.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:28

Ik ben best zenuwachtig haha! Heb wel best goed inzicht en ik coach m'n moeder altijd het parkeervak in als ze achteruit in moet parkeren _O- vanuit de auto hoor haha. Ben heel benieuwd hoeveel rijlessen er geschat gaan worden voor mij :D