hollywood86 schreef:Dat die paarden op zijn, dat is tweeledig:
1) Het slechte fokprogramma, waarbij meespeelt dat er een hoop troep is overgekomen van de USA destijds. Daar fokken veel mensen gerust mee, zonder naar gevolgen te kijken. Paarden zijn daardoor al sowieso bij voorbaat gedoemd te ''mislukken''.
En bedankt
Citaat:
2) Toegespitst op reining, omdat ik geen verstand heb van pleasure etc. Hoeveel wordt er wel niet aangekloot met deze paarden? Zeker wat ik zie bij de beginnende ruiters, slechte verzorging, slechte hoefsmeden, slechte dierenartsen, slechte bodems waar op gereden wordt.Ondertussen verwachten zij wel volop prestaties van hun paard. Dan is het niet vreemd dat er blessures optreden, ongeacht de kwaliteit van het paard.
Hmm ik vind (of vond althans) dat ook bij de betere ruiters hoor.. Dat mag dan wel hoog scoren, maar het sound houden was er zeker niet bij (denkt nog even aan een filmpje van onlangs). Jammer dat de beginners daar een beetje de zwarte piet toegeschoven krijgen..
Citaat:
Ik ben enorm tegenstander van verplichte keuringen, maar gelukkig zal dit bij ons mooie stamboek ook niet gebeuren. Het is jammer dat er onwetende slachtoffers komen door de fok van slechte quarters, maar mensen hebben ook zelf een verantwoordelijkheid. Zolang mensen vrolijk fokken met hun paarden, terwijl het echt troep is, zullen er problemen blijven.
Ook dat zie ik her en der op grotere stallen.. althans, als ik dan in een bloedlijn wat verder terugkijk denk ik 'oh, die ken ik' en dan is het echt wel een ouwe zeg maar 
Maar ik blijf het zonde vinden dat er in al die jaren geen goede basis is gelegd voor een nls qh fokproduct..blijkbaar.
Of is het gewoon de kick van het duur aankopen (want ook dat heb ik meegemaakt, lekker pochen met je dure dier)
Citaat:
Ik weet zo minimaal 1 handelaar in de buurt te noemen die quarters ongeveer als warme broodjes verkoopt, maar waar de een nog rotter dan de ander is. Kennelijk zijn die mensen blij met hun paard. Prima, zolang ik er maar niets hoef te kopen

Je weet niet of ze er blij mee zijn.. misschien is het zo van in het land der blinden? En blijkbaar is er vraag naar?