Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
knolliebol schreef:@doske; 9 april is prima,lijkt me leuk om zowieso een keertje kennis te maken en de mogelijkheden te bespreken.
Wat de verkoop betreft,hij gaat echt niet zommar naar de eerste de beste weg,zeker niet na die paar vreemde reacties die ik gehad op de advertentie.
Met andere woorden dus,je kan er waarschijnlijk langere tijd plezier van hebben,ook als je wilt lessen want Mireille van Soldt komt hier af en toe op locatie lesgeven.
HumbleTalent schreef:Wat ik vaak tegenkom bij mensen die een bijrijder zoeken is dat ze veel eisen stellen aan de bijrijder in de advertentie, veel ervaring, gevoel voor paarden, verplicht 1x in de week op les, etc. Dit maakt het allemaal niet makkelijker en ook niet toegankelijker. Het is en blijft heel moeilijk om 2 mensen te combineren in 1 zo'n enorm uitgesproken passie. Vaak betekenen de paarden alles voor de eigenaren en is het loslaten en toevertrouwen aan een ander voor hun moeilijk. Hierdoor krijg je soms erg uitgebreide 'functieomschrijvingen' en zou ik als bijrijder al meteen afhaken. Als iemand mij dwingt om te lessen bij eigen instructeur geef je mij direct de boodschap dat je mijn rijden bij voorbaat al niet goed genoeg vind. Dat nodigt dus niet uit om te reageren op iemands advertentie. Ik zou een advertentie veel opener laten en in het mail contact kijken of de verwachtingen aansluiten of dat er water bij de wijn moet. Daarmee wil ik niet zeggen dat je iedereen maar aan moet nemen, maar dat je de eerste indruk toegankelijker maakt en pas bij onderling contact gaat peilen of de verwachtingen en rijstijlen wel bij elkaar aansluiten.
Alle eisen en wensen lijstjes in een advertentie maakt voor mij dat ik acuut het beeld krijg van een zenuwpezige eigenaar waarvoor het nooit goed genoeg gaat zijn. Misschien is dat bij sommige ook zo, maar volgens mij lang niet bij iedereen.
callychanel schreef:Laat ik me dan ook maar melden. Ik ben de gelukkige. Ik mag bij Funnygirl genieten van haar heerlijke paardjes. En dat zijn het echt.
Ik vind het een hele leuke uitdaging. Het zijn paarden welke nog een leuk eigen karakter hebben, maar wel zeer goed in de had zijn. Ik ben helemaal gelukkig.
Ook had ik het met Funnygirl als eigenaar niet beter kunnen treffen.
Gamova schreef:Na mijn zoektocht gestaakt te hebben vanwege enkele hele vervelende ervaringen ben ik toch weer op zoek naar een verzorg/bijrijdpaard.
Ik ziet niet weer te wachten op dingen als 'Stap maar op hij doet niks' waarna het paard begint te steigeren (OOH dat doet hij anders NOOIT) of een afspraak die ineens via de mail afgezegd word omdat ik niet de dressuurskills heb/had die ze wilde hebben terwijl ze tijdens het rijden zo enthousiast was ('Geweldig hoe relaxed je begint, ben heel blij dat je voorzichtig bent met mijn paardje').
Inmiddels ben ik meer dan een half jaar verder sinds bovenstaande ervaringen.
Ik heb nu 2 westernlessen gehad en voel me nu al meer op mijn plaats dan 11 jaar in de dressuur.
Reden genoeg dus om mijn overstap door te zetten
Wat ik vooral zoek is een nieuw maatje, aangezien ik mijn oude verzorgpony's aan 2 penny meiden heb overgelaten die nog wel op ze konden rijden. (ik werd toch te groot)
Zoals hierboven staat heb ik mijn voorzichtige eerste stapjes genomen in de western. Hier heb ik 1x per week les voor.
Dankzij mijn dressuur achtergrond ben ik echter niet helemaal groen het is vooral wennen aan de knopjes die toch wel even ergens anders zitten.
Langzaam aan begin ik steeds meer de logica achter het waarom en hoe te ontdekken van de western.
Tot nu toe ben ik vooral bezig geweest met het sturen en de zit- en stemhulpen.
Graag zou ik de verzorging dus ook rustig opbouwen onder begeleiding van de eigenaar.
Ook vind ik buitenrijden helemaal geweldig en zou ik na verloop van tijd zeker buitenritjes willen maken!
Ik ben op zoek naar iets in de omgeving van Rotterdam/Barendrecht. Ik ben doordeweeks (wanneer ik het meest tijd heb) zowel in Barendrecht te vinden als Rotterdam Noord/Oost. Ik ga 2 avonden per week naar school en zou graag overdag willen verzorgen.