[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

knolliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:10

@doske; 9 april is prima,lijkt me leuk om zowieso een keertje kennis te maken en de mogelijkheden te bespreken.
Wat de verkoop betreft,hij gaat echt niet zommar naar de eerste de beste weg,zeker niet na die paar vreemde reacties die ik gehad op de advertentie.
Met andere woorden dus,je kan er waarschijnlijk langere tijd plezier van hebben,ook als je wilt lessen want Mireille van Soldt komt hier af en toe op locatie lesgeven.

SuperLiesje

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:25

Fancy Mike: gefeliciteerd :D

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:29

knolliebol schreef:
@doske; 9 april is prima,lijkt me leuk om zowieso een keertje kennis te maken en de mogelijkheden te bespreken.
Wat de verkoop betreft,hij gaat echt niet zommar naar de eerste de beste weg,zeker niet na die paar vreemde reacties die ik gehad op de advertentie.
Met andere woorden dus,je kan er waarschijnlijk langere tijd plezier van hebben,ook als je wilt lessen want Mireille van Soldt komt hier af en toe op locatie lesgeven.

had ik 9 april geschreven??? ff geen zin om terug te zoeken, maar het is 9 mrt hoor,haha volgende week vrijdag

knolliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:13

Ja dat bedoel ik.. ;)

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:32

knolliebol schreef:
Ja dat bedoel ik.. ;)

oh ok,haha

ik stuur je t.z.t nog wel ff een pb voor de tijd

hicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:03

ik ben ook op zoek naar westernbijrijder ik vraag wel bijdrage mijn paard staat in zwartewaal dat is tussen spijkenisse en brielle

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:29

Ik blijf ook nog zoeken, meneer de duiker is echt te veel niet beschikbaar. Daar heb ik niet veel aan.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:05

Balen Aikon. Maar idd, als hij meer weg is dan thuis dan heb je er nog niks aan.
Hier nog steeds blij!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:16

Bloed kruipt blijkbaar waar het niet gaan kan... :n

Afgelopen april heb ik helaas mijn paard moeten verkopen, en nu werd mijn "paardenbehoefte" nog enigzins gevuld omdat ik op een hackneystal werkte. Nu is deze failliet, en zie ik dus helemaal geen paarden meer. En ik mis het verschrikkelijk! Zowel de omgang maar zeker ook het rijden...

Dus bij deze trek ik de stoute schoenen aan; is er nog iemand in Twente die een of twee keer in de week een bijrijder zoekt? Y;(

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:06

Is niet echt rijkelijk bezaaid hier Haarbal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:41

Haha...t is gewoon verkeerd verdeeld!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:18

Ja helaas :D

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:37

Na mijn zoektocht gestaakt te hebben vanwege enkele hele vervelende ervaringen ben ik toch weer op zoek naar een verzorg/bijrijdpaard.
Ik ziet niet weer te wachten op dingen als 'Stap maar op hij doet niks' waarna het paard begint te steigeren (OOH dat doet hij anders NOOIT) of een afspraak die ineens via de mail afgezegd word omdat ik niet de dressuurskills heb/had die ze wilde hebben terwijl ze tijdens het rijden zo enthousiast was ('Geweldig hoe relaxed je begint, ben heel blij dat je voorzichtig bent met mijn paardje').

Inmiddels ben ik meer dan een half jaar verder sinds bovenstaande ervaringen.
Ik heb nu 2 westernlessen gehad en voel me nu al meer op mijn plaats dan 11 jaar in de dressuur.
Reden genoeg dus om mijn overstap door te zetten :D

Wat ik vooral zoek is een nieuw maatje, aangezien ik mijn oude verzorgpony's aan 2 penny meiden heb overgelaten die nog wel op ze konden rijden. (ik werd toch te groot :(:) )
Zoals hierboven staat heb ik mijn voorzichtige eerste stapjes genomen in de western. Hier heb ik 1x per week les voor.
Dankzij mijn dressuur achtergrond ben ik echter niet helemaal groen het is vooral wennen aan de knopjes die toch wel even ergens anders zitten.
Langzaam aan begin ik steeds meer de logica achter het waarom en hoe te ontdekken van de western.
Tot nu toe ben ik vooral bezig geweest met het sturen en de zit- en stemhulpen.
Graag zou ik de verzorging dus ook rustig opbouwen onder begeleiding van de eigenaar.
Ook vind ik buitenrijden helemaal geweldig en zou ik na verloop van tijd zeker buitenritjes willen maken! :)

Ik ben op zoek naar iets in de omgeving van Rotterdam/Barendrecht. Ik ben doordeweeks (wanneer ik het meest tijd heb) zowel in Barendrecht te vinden als Rotterdam Noord/Oost. Ik ga 2 avonden per week naar school en zou graag overdag willen verzorgen.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:46

HumbleTalent schreef:
Wat ik vaak tegenkom bij mensen die een bijrijder zoeken is dat ze veel eisen stellen aan de bijrijder in de advertentie, veel ervaring, gevoel voor paarden, verplicht 1x in de week op les, etc. Dit maakt het allemaal niet makkelijker en ook niet toegankelijker. Het is en blijft heel moeilijk om 2 mensen te combineren in 1 zo'n enorm uitgesproken passie. Vaak betekenen de paarden alles voor de eigenaren en is het loslaten en toevertrouwen aan een ander voor hun moeilijk. Hierdoor krijg je soms erg uitgebreide 'functieomschrijvingen' en zou ik als bijrijder al meteen afhaken. Als iemand mij dwingt om te lessen bij eigen instructeur geef je mij direct de boodschap dat je mijn rijden bij voorbaat al niet goed genoeg vind. Dat nodigt dus niet uit om te reageren op iemands advertentie. Ik zou een advertentie veel opener laten en in het mail contact kijken of de verwachtingen aansluiten of dat er water bij de wijn moet. Daarmee wil ik niet zeggen dat je iedereen maar aan moet nemen, maar dat je de eerste indruk toegankelijker maakt en pas bij onderling contact gaat peilen of de verwachtingen en rijstijlen wel bij elkaar aansluiten.
Alle eisen en wensen lijstjes in een advertentie maakt voor mij dat ik acuut het beeld krijg van een zenuwpezige eigenaar waarvoor het nooit goed genoeg gaat zijn. Misschien is dat bij sommige ook zo, maar volgens mij lang niet bij iedereen.

Dit kan ik ook best begrijpen ja, maar toch is het als eigenaar moeilijk om, als je al een paar teleurstellingen gehad hebt, je eisen niet wat aan te scherpen om er zeker van te zijn dat er serieuze geïnteresseerden op af komen.
Dus, met dit op het oog, heb ik dan wel een vraag hoe ik dat dan het beste aan kan pakken?

Ik heb 2 paarden, waarvan er eentje ter beschikking wordt gesteld voor een verzorger/ruiter. Bij voorkeur vraag ik een maandelijkse vergoeding, maar verzorgen/rijden staat No.1. Een keer wisselen van paard, omdat ik het zelf ook leuk vindt hem nog eens te rijden, behoort ook tot de mogelijkheden.

Ik heb 3 jaar een top-verzorgster gehad, maar ze werd zwanger en is gestopt. Daarna iemand die zeer enthousiast begon, waarmee het ook met mijn paard en mij goed klikte, maar die plots niet meer kwam opdagen en bij navraag bleek dat ze naar het midden des lands verhuisd was, zonder ook maar iets te laten weten. Ik voelde me behoorlijk te grazen genomen en mijn vertrouwen is danig gedaald.
Dan iemand, weer erg enthousiast, die wel wil rijden maar that's it en zo zie ik het hebben of uitbesteden van een paard niet. Er komt verzorging, aandacht, liefde bij kijken. Het is niet alleen een kwestie van: zadel erop, ik rijd ff een uurtje en ben dan weer pleite. Dan heb je niet iemand met hart voor je dier en zo iemand zoek ik dus wel, want dat verdient hij nl.

Als ik een advertentie op stel, ben ik misschien idd wat te streng of komt het te streng over, maar ik wil penny-meisjes vermijden. Ook al rijd ik geen wedstrijden, er wordt wel regelmatig serieus getraind omdat hij dat leuk vindt. Daarnaast is het gewoon buiten rijden en lol met je knol. Het is dus zeker níet alleen maar werken/trainen, want dat is ook niks voor 'm.
Een serieus iemand krijgt van mij alle vrijheid, mogelijkheden (behalve wedstrijden, daar doe ik niet aan) om met het paard bezig te zijn en heeft dus ook de beschikking over een paard en alles wat daarbij hoort. Ik zou vroeger zowat een moord gedaan hebben als ik die kans had gekregen van iemand.

@Gamova: je omschrijft het goed: een maatje. Dat is precies wat ik zoek voor mijn kanjer (jij woont helaas veel te ver weg).
Voor geïnteresseerden (nogmaals, want heb het al eerder in dit topic gemeld): Veldhoven

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:54

Ik vraag meestal van te voren ook hoe men staat tegen over straffen van een paard. Degene die gelijk begint met "dat is zielig dat doe ik niet", hoeven niet langs te komen.

Ik ben heel consequent met mijn dieren, nee is nee en ja is ja, bijten mag gewoon niet net als ongevraagd pootjes geven (in de vorm van stijgeren\ tackelen) of kopjes geven. (t zijn geen katten) Iemand die dit wel toestaat bezorgt mij problemen.

suuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:22

Toevallig iemand die een bijrijdster zoek omgeving zwijndrecht/dordrecht?

Ik zat in het begin in deze toppic, heb helaas nog niks kunnen vinden:(

Niet veel ervaring...ben aan het omswitchen van dressuur naar western (halleluja!!!)
basis krijg ik nu wel redelijk onder de knie. mja dan moet je wel een paardje hebben waar je op kan oefenen XD

dus als iemand iets weet houdt ik me aanbevolen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:11

Mabotje, als ik zelf geen paard had ging ik bij jou bijrijden, klinkt nl goed en precies zoals ik het zelf ook graag zou zien! :)

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:11

Om een antwoord te geven op de vraag: gewoon dit topic volgen en kijken of er wat tussen zit. Heb ik nml ook gedaan en contact opgenomen met een de mensen die gereageerd hebben. Ze mag zelf wel zeggen wie ze is als ze dat wil. Bij ons staan nml een aantal quarters en ik heb niet altijd tijd voor allemaal. Ook ik heb dus al vaker gezocht naar iemand die wilde meehelpen met de paarden. In ruil kreeg ze dan minimaal twee goed gereden paarden waar veel op te leren is. Momenteel rijdt ze op een van de paarden en als dat goed gaat dan mag ze ook op een ander. Zelf rijdt ik ook nog op de paarden en zorg dat ze het een en ander bij leren dus de bijrijder kan dat dan weer van de paarden leren. :D Verder heb ik dan ook nog twee groen quarters die vanalles moeten leren dus het is wel een geruststelling als je weet dat je iemand hebt die je kan helpen en ook nog eens niets afleert maar onderhoud. Ze is nu een aantal keren geweest en wat ik zag beviel me wel. Mijn paard wat minder maar dat is niet erg. Moet ze gewoon wat meer dagen werken en minder vakantie :+ .

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:35

Hou dit topic zeker in de gaten, hoop toch iemand te kunnen vinden met net zo veel passie als ik :-)

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:59

Ik blijf dit topic ook volgen. Ik heb zó de behoefte om een vast bijrijdpaard te vinden, waar je iets fijns <3 mee op kunt bouwen. Ik weet dat ik hoogstwaarschijnlijk nooit een eigen paard zal kunnen kopen, dus die droom heb ik op moeten geven ;( . Ik rijd nu 1 keer in de week, daar ben ik heel blij :j mee, maar ik zou zo graag vaker willen rijden op een vast paard waar ik misschien in de toekomst eens een wedstrijdje mee zou kunnen starten. Vooralsnog genieten van wat ik nu wel heb *\o/* en dit topic maar in de gaten houden. Mocht er iemand zijn, die in de buurt van Hengelo verlegen zit om een ervaren bijrijdster op western gebied :list: , dan hou ik me van harte aangevolen!!!!!!

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:50

Laat ik me dan ook maar melden. Ik ben de gelukkige. Ik mag bij Funnygirl genieten van haar heerlijke paardjes. En dat zijn het echt.
Ik vind het een hele leuke uitdaging. Het zijn paarden welke nog een leuk eigen karakter hebben, maar wel zeer goed in de had zijn. Ik ben helemaal gelukkig.
Ook had ik het met Funnygirl als eigenaar niet beter kunnen treffen.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:29

callychanel schreef:
Laat ik me dan ook maar melden. Ik ben de gelukkige. Ik mag bij Funnygirl genieten van haar heerlijke paardjes. En dat zijn het echt.
Ik vind het een hele leuke uitdaging. Het zijn paarden welke nog een leuk eigen karakter hebben, maar wel zeer goed in de had zijn. Ik ben helemaal gelukkig.
Ook had ik het met Funnygirl als eigenaar niet beter kunnen treffen.

:o

Oh ja en nog een tip. Pin je ook niet vast op een disipline. Mijn paarden zijn reiners die ook nog wel wat trail kunnen en andere dingen maar CC is meer een all round ruiter.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:20

Gamova schreef:
Na mijn zoektocht gestaakt te hebben vanwege enkele hele vervelende ervaringen ben ik toch weer op zoek naar een verzorg/bijrijdpaard.
Ik ziet niet weer te wachten op dingen als 'Stap maar op hij doet niks' waarna het paard begint te steigeren (OOH dat doet hij anders NOOIT) of een afspraak die ineens via de mail afgezegd word omdat ik niet de dressuurskills heb/had die ze wilde hebben terwijl ze tijdens het rijden zo enthousiast was ('Geweldig hoe relaxed je begint, ben heel blij dat je voorzichtig bent met mijn paardje').

Inmiddels ben ik meer dan een half jaar verder sinds bovenstaande ervaringen.
Ik heb nu 2 westernlessen gehad en voel me nu al meer op mijn plaats dan 11 jaar in de dressuur.
Reden genoeg dus om mijn overstap door te zetten :D

Wat ik vooral zoek is een nieuw maatje, aangezien ik mijn oude verzorgpony's aan 2 penny meiden heb overgelaten die nog wel op ze konden rijden. (ik werd toch te groot :(:) )
Zoals hierboven staat heb ik mijn voorzichtige eerste stapjes genomen in de western. Hier heb ik 1x per week les voor.
Dankzij mijn dressuur achtergrond ben ik echter niet helemaal groen het is vooral wennen aan de knopjes die toch wel even ergens anders zitten.
Langzaam aan begin ik steeds meer de logica achter het waarom en hoe te ontdekken van de western.
Tot nu toe ben ik vooral bezig geweest met het sturen en de zit- en stemhulpen.
Graag zou ik de verzorging dus ook rustig opbouwen onder begeleiding van de eigenaar.
Ook vind ik buitenrijden helemaal geweldig en zou ik na verloop van tijd zeker buitenritjes willen maken! :)

Ik ben op zoek naar iets in de omgeving van Rotterdam/Barendrecht. Ik ben doordeweeks (wanneer ik het meest tijd heb) zowel in Barendrecht te vinden als Rotterdam Noord/Oost. Ik ga 2 avonden per week naar school en zou graag overdag willen verzorgen.

Wat jammer dat mijn paarden net weer in Brabant staan en ik zelf ook. Paar maanden terug zocht ik nog iemand voor in Barendrecht om ijn western gereden merrie te berijden :(:)

EDIT; Maarja, nu ben ik in Brabant, maar zoek toch nog wel iemand. Omgeving Eindhoven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:22

Zodra de rhino weg is ga ik kennis maken bij de westerntinker en zijn baasje. Heb ik een tijd terug iets over geschreven dat ik net onder de leeftijdgrens viel.

pep_chinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:05

ik ben weer op zoek naar een bijrijdster/der. mijn bijrijdster is net gestopt vanwegen haar studie.
ik heb een groen paard en zoek iemand die die mij zou willen helpen om haar verder te trainen.
het liefst wel iemand vanaf ongeveer 15 jaar niet mijn eis maar die van de staleigenaren.
meer info kun je vragen via pb.

het paard staat in uitgeest.