[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:55

stef schreef:
wat de achterliggende gedachte is maakt geen hol uit IMO, ze brengen misstanden in beeld, en daar is niks mis mee.

De trekpaarden zijn al een discussie punt met de gecoupeerde staarten, dus daar hebben we epona helemaal niet voor nodig

waardoor we nu eenaantel rassen hebben waaronder de belgische rassen waarbij de dieren nu constant ontstekingen hebben aan de staart en de anus omdat ze door hun bouw en het behouden van de staart hun mest niet kwijtraken. dat noem ik nou dierenmishandeling, veroorzaakt door mensen die over alles een mening hebben en die kost-wat-kost willen ventileren, ook al is die totaal niet onderbouwd door enige voorkennis.

er bestaat ook helemaal geen holmes-theorie in de quantum-fysica. toch zijn er hier een aantal bokkers geweest die zich helemaal suf gegoogled hebben om zonder ook maar enige wetenschappelijke achtergrond in de quantufysica een mening hierover te geven om mijn grote ongelijk te bewijzen :j 8-) *\o/*

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:58

stef schreef:
Maakt me niet uit hoeveel deskundigen zich hierover buigen, het blijft ordinair paard in de bek flossen :j Daar verandert niks aan

het maakte hitler ook niets uit wat de rest van de wereld van hem en zijn ideeën dacht en hij was er ook van overtuigd dat hij de wijsheid in pacht had }>

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:02

Romkabouter schreef:
sflj schreef:
Kan kloppen.
Maar je ziet toch wat je ziet, Rom? Hij rukt dat beest toch in z'n bek, of niet? En niet 1x of per ongeluk, hij doet het langer en meerdere keren.

Ik ga me inhoudelijk niet uitlaten over het filmpje. Zoals ik zei: let him who is without sin cast the first stone.

sflj schreef:
Die kerel doet iets wat in mijn ogen niet kan.

En daar zit hem de kneep. In JOUW ogen.
Er zijn ook mensen die endurance rijden niet vinden kunnen. Paarden die slecht over de rug lopen, ruiters die scheef zitten etc etc.
En exact daarom laat ik me niet uit over wat hij doet in dat filmpje.
Ik probeer altijd vriendelijk te rijden, maar vind een ander dat dan ook van mijn rijden? Waarschijnlijk niet altijd of misschien wel nooit.

sflj schreef:
Dan zou hij het ook anders moeten kunnen oplossen, lijkt mij.

Misschien is hij op dat niveau er juist wel achter gekomen dat het NIET anders kan. Jij weet het ook niet, jij rijdt niet op dat niveau.
Ik kan ook wel lekker met een losse teugel zonder verzameling naar het bos gaan, dan hoef ik geen enkele keer aan de teugel te zitten.
Maar dat is wel ff iets anders dan op wereldniveau iets presteren. Misschien kan dat inderdaad wel niet anders, ik weet het niet.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:03

dofuzz schreef:
er bestaat ook helemaal geen holmes-theorie in de quantum-fysica. toch zijn er hier een aantal bokkers geweest die zich helemaal suf gegoogled hebben om zonder ook maar enige wetenschappelijke achtergrond in de quantufysica een mening hierover te geven om mijn grote ongelijk te bewijzen :j 8-) *\o/*

"Vier jaar geleden vergreep de Britse fysicus en schrijver van populair wetenschappelijk werk, Colin Bruce, zich voor het eerst aan Holmes. In zijn The Strange case of Mr. Hudson's Cat en The Einstein Paradox liet hij de speurneus hardop moordintriges ontrafelen waarin tegen-intuïtieve kwesties uit de relativiteitstheorie en de quantummechanica de sleutel vormden." *\o/*

Overigens, je laatste paar argumenten (Dutroux, Hitler) begrijp ik echt niet.
Zij waren van mening dat wat zij deden, okee was. Dus ik begrijp van sommige mensen hier dat, omdat dat hun mening was, we dat maar hadden moeten respecteren?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:05

dofuzz schreef:
hoe gelukkig kunne mensen zijn die in al hun naïeviteit blijven geloven in het goede van ieder mens en situatie. dutroux hield waarschijnlijk ook gewoon van jonge meisjes en bisschop van geluwe hield gewoon van jonge jongetjes en hadden helemaal niets kwaads in de zin zeker????

Dit argument kan je precies omgekeerd gebruiken..
Dus GS is gewoon een lieve paardenman die er ook niets aan kan doen dat hij zo rijdt.. en we moeten dat lekker zo laten :j

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:05

dofuzz schreef:
het maakte hitler ook niets uit wat de rest van de wereld van hem en zijn ideeën dacht en hij was er ook van overtuigd dat hij de wijsheid in pacht had }>

_O- http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:07

sflj schreef:
[wat ze willen bereiken is een luilekkerleven krijgen door die stemmingmakerij ipv gaan werken voor de kost. dat is alles. net zoals je beroeps betogers kan inhuren en lobbyisten bij het parlement om je "goede zaak" vooruit te helpen.

Ach hou toch op! Dit soort reacties kan ik niet serieus nemen hoor.[/quote]

dream on andbe happy

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:11

Wranglerbutt schreef:
dofuzz schreef:

_O- http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

:')

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:13

Cer schreef:
dofuzz schreef:
wat ze willen bereiken is een luilekkerleven krijgen door die stemmingmakerij
Oh nu ben ik geinteresseerd, hoe doe je dat? :j

Citaat:
net zoals je beroeps betogers kan inhuren en lobbyisten bij het parlement om je "goede zaak" vooruit te helpen.
ja, en wat zijn de gevolgen daarvan?

je begint met stemmingmakerij over een onderwerp waar veel mensen emotioneel op reageren. je kiest een kant, welke maakt niet zoveel uit, maar kies die kant waar potentieel het meeste geld zit. je blijft via de social media stemmingmaken en je zoekt sponsors voor je "goede zaak", net zoals een atleet sponsors zoekt om zijn ding te kunnen doen zonder te hoeven werken voor de kost.
voor je het weet vindt je via het internet snel genoeg sponsors die hun eigen geweten over wat dan ook terecht of onterecht willen sussen en je krijgt fondsen. doel bereikt : je kunt verder vanuit je luie zetel op je laptop mensen tegen mekaar ophitsen, achteruit leunen en het geld loopt binnen.
niet langer zweten of vuil worden of wat dan ook, gewoon van je hobby je beroep maken

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:16

Citaat:
je blijft via de social media stemmingmaken en je zoekt sponsors voor je "goede zaak"
Dat is zoo 2011 :j

Citaat:
net zoals een atleet sponsors zoekt om zijn ding te kunnen doen zonder te hoeven werken voor de kost.

Dus een 'atleet' zit op zn luie reet eigenlijk? Alle sporters dus eigenlijk?

Citaat:
achteruit leunen en het geld loopt binnen. Niet langer zweten of vuil worden of wat dan ook, gewoon van je hobby je beroep maken
:)* Wat een idee :j

Maar okee, stel nou dat dat zo is, en de activisten hebben het meeste geld, en die sturen de publieke opinie, waar bijv. de politiek op gaat reageren (dmv een uitgebreidere wet dierenwelzijn) is het dan geen noodzaak dat de sport zelf eerst gaat reguleren?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:18

Maar kan iemand van de reiners mij dan uitleggen wat de bedoeling is van die hulpen die hij geeft, wat wil hij van dat paard rijtechnisch gezien?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:20

Romkabouter schreef:
sflj schreef:
Kan kloppen.
Maar je ziet toch wat je ziet, Rom? Hij rukt dat beest toch in z'n bek, of niet? En niet 1x of per ongeluk, hij doet het langer en meerdere keren.

Ik ga me inhoudelijk niet uitlaten over het filmpje. Zoals ik zei: let him who is without sin cast the first stone.

sflj schreef:
Die kerel doet iets wat in mijn ogen niet kan.

En daar zit hem de kneep. In JOUW ogen.
Er zijn ook mensen die endurance rijden niet vinden kunnen. Paarden die slecht over de rug lopen, ruiters die scheef zitten etc etc.
En exact daarom laat ik me niet uit over wat hij doet in dat filmpje.
Ik probeer altijd vriendelijk te rijden, maar vind een ander dat dan ook van mijn rijden? Waarschijnlijk niet altijd of misschien wel nooit.

sflj schreef:
Dan zou hij het ook anders moeten kunnen oplossen, lijkt mij.

Misschien is hij op dat niveau er juist wel achter gekomen dat het NIET anders kan. Jij weet het ook niet, jij rijdt niet op dat niveau.
Ik kan ook wel lekker met een losse teugel zonder verzameling naar het bos gaan, dan hoef ik geen enkele keer aan de teugel te zitten.
Maar dat is wel ff iets anders dan op wereldniveau iets presteren. Misschien kan dat inderdaad wel niet anders, ik weet het niet.

Goed geschreven Rom!
zo bedoel ik het ook allemaal, kan het alleen niet zo verwoorden.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:25

cer,

ik zeg niet dat professionele atleten de hele dag op hun luie reet zitten, helemaal niet . ik zeg enkel dat ze niet elke dag 8 uur bij de Philips of Daf aan de band moeten zwoegen om te kunnen leven zoals 99,999% van de wereldbevolking (niet allemaal bij de Daf of Philips natuurlijk)

quarterH

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:42

Sport reguleren? Dat is r toch? We hebben gewoon de nrha en zijn daar heel blij mee! Reiners die over reining beslissen. Geen uitgerangeerde engelsmutsen die menem regels te moeten opleggen aan een tak waar ze 0 verstand van hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:46

quarterH schreef:
Sport reguleren? Dat is r toch? We hebben gewoon de nrha en zijn daar heel blij mee! Reiners die over reining beslissen. Geen uitgerangeerde engelsmutsen die menem regels te moeten opleggen aan een tak waar ze 0 verstand van hebben.

Je snapt t echt niet he.. :n

De wetgeving wordt ook niet door engelse mutsen (Wat een denigrerende term zeg) bedacht, maar door mensen die helemaal geen verstand hebben van paarden of sport (hebben politici uberhaupt ergens verstand van?) . Dus áls de ruiters/organisaties het zelf niet doen, gaat de politiek het doen :j En wie weet wat er dan gebeurd. Inderdaad, spoorverbod / zweepverbod / bitverbod / antibiotica verbod / wedstrijdverbod of beperking.. verzin het maar.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:49

Cer schreef:
quarterH schreef:

Je snapt t echt niet he.. :n

De wetgeving wordt ook niet door engelse mutsen (Wat een denigrerende term zeg) bedacht, maar door mensen die helemaal geen verstand hebben van paarden of sport (hebben politici uberhaupt ergens verstand van?) . Dus áls de ruiters/organisaties het zelf niet doen, gaat de politiek het doen :j En wie weet wat er dan gebeurd. Inderdaad, spoorverbod / zweepverbod / bitverbod / antibiotica verbod / wedstrijdverbod of beperking.. verzin het maar.

heel goed cer, en dat is nou precies wat epona en co willen. en als dat lukt is de volgende stap honden, katten, goudvissen,..............

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:52

dofuzz schreef:
heel goed cer, en dat is nou precies wat epona en co willen. en als dat lukt is de volgende stap honden, katten, goudvissen,..............

Wat denk je dat ik ben, een debiel ofzo :?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:58

Ja dan nog is dat er toch al voor de reining? En dat heet de nrha.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:19

Ik hoor net dat er ook op facebook trainers zijn uit nl die collega trainers in duitsland vragen om support voor Craig te tekenen. Had net een duitse trainer (vriend) aan de lijn en toevallig hadden we het hierover...die was ook al benaderd door iemand hier. Even over gesproken met hem en
die zei denk ik terecht: Reining is a self destructing sport!

Hij gaf aan dat in amerika sommige dope toegestaan is, dat er paarden zo stoned gereden worden dat ze zowat omdonderen als je stilstaat en de oren op de stoned-stand...(stond hij zelf bij, bij een nl ruiter die vroeger bij hem gereden heeft..) tja, en er gebeuren veel ergere dingen nog daar wat "normaal" gevonden wordt door de amerikanen. Als je dan bij de FEI wilt zitten en een olympisch discipline wilt worden, denk ik dat je gewoon de verkeerde kant opgaat door dit soort praktijken én de acties van Craig te accepteren in de sport.

Even ongeacht of je het wel of niet toelaatbaar vindt wat er nu gebeurde.
Gewoon even los gezien van alles denk ik dat hij best een punt heeft...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:24

ElCamino schreef:
Ik hoor net dat er ook op facebook trainers zijn uit nl die collega trainers in duitsland vragen om support voor Craig te tekenen. Had net een duitse trainer (vriend) aan de lijn en toevallig hadden we het hierover...die was ook al benaderd door iemand hier. Even over gesproken met hem en
die zei denk ik terecht: Reining is a self destructing sport!

Hij gaf aan dat in amerika sommige dope toegestaan is, dat er paarden zo stoned gereden worden dat ze zowat omdonderen als je stilstaat en de oren op de stoned-stand...(stond hij zelf bij, bij een nl ruiter die vroeger bij hem gereden heeft..) tja, en er gebeuren veel ergere dingen nog daar wat "normaal" gevonden wordt door de amerikanen. Als je dan bij de FEI wilt zitten en een olympisch discipline wilt worden, denk ik dat je gewoon de verkeerde kant opgaat door dit soort praktijken én de acties van Craig te accepteren in de sport.

Even ongeacht of je het wel of niet toelaatbaar vindt wat er nu gebeurde.
Gewoon even los gezien van alles denk ik dat hij best een punt heeft...

Dat denk ik ook. (overigens, die duitse trainer, heeft die er verstand van? Dat is wel essentieel natuurlijk :j )

@QuarterH: je begrijpt het gewoon niet.. :n
Als de reiners (of de wedstrijdruiters in welke discipline dan ook) de publieke opinie tegenkrijgen, kan de hele paardensport wel inpakken.. En dan kan je gaan wapperen met de NRHA, maar dat geldt voor de Nederlandse wetgeving niet hoor.. (erger nog, als het Europees gereguleerd gaat worden)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:28

cer, je hebt pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:29

claudiaM33 schreef:
Maar kan iemand van de reiners mij dan uitleggen wat de bedoeling is van die hulpen die hij geeft, wat wil hij van dat paard rijtechnisch gezien?

moet je even terugzoeken (wil het wel voor je doen maar is niet handig op mn telefoon) dat is een paar keer uitgelegd :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:45

cer jij zegt 'als de ruiters/vereningen het niet zelf doen doet de regering het' maar ze doen het toch al zelf door een verband als de nrha wat internationaal is? dus ik snap het inderdaad niet dan....

en ach het enig wat dan gebeurd is dat het niet meer openbaar gebeurd maar nog meer achter gesloten deuren.
of denken jullie echt dan anky niet meer langer dan 10 minuten rolkur doet als er niemand anders is?
en tja, genoeg ongecontroleerde hoekjes op wedstrijden hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:47

dofuzz schreef:
waardoor we nu eenaantel rassen hebben waaronder de belgische rassen waarbij de dieren nu constant ontstekingen hebben aan de staart en de anus omdat ze door hun bouw en het behouden van de staart hun mest niet kwijtraken. dat noem ik nou dierenmishandeling, veroorzaakt door mensen die over alles een mening hebben en die kost-wat-kost willen ventileren, ook al is die totaal niet onderbouwd door enige voorkennis.

Ze zouden ook de staartwortel kaal kunnen scheren, doen ze bij shires ook, dan hoef je dus niet meteen zo'n dier te verminken.
Een paard tilt zijn staart op als hij mest, dus dan kan de poep echt wel langs die dikke billen hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:49

quarterH schreef:
cer jij zegt 'als de ruiters/vereningen het niet zelf doen doet de regering het' maar ze doen het toch al zelf door een verband als de nrha wat internationaal is? dus ik snap het inderdaad niet dan....

Wat de vereninging vind is iets anders dan wat de publieke opini vind (kijk bijv. naar het zweepgebruik in de drafsport).
Als een sport negatieve reclame over zichzelf afroept, kunnen de gevolgen wel eens nog vervelender zijn dan alleen maar wat gezeur op een internetforum. Maar als een vereniging kan laten zien dat ze ergens iets aan doen (max trainingstijd, medische controles, harnachementsvoorschriften oid) dan zullen ze minder snel vanuit de overheid gereguleerd gaan worden.

Citaat:
en ach het enig wat dan gebeurd is dat het niet meer openbaar gebeurd maar nog meer achter gesloten deuren.
Dat moet ieder voor zich weten..