[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1992

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:06

Dank je, is een stekelvos.

Ga begin dit jaar overstap maken naar een ander zadel, dit is een boomloze waar ik nu mee rijdt.

Heb zadeltassen toen besteld voor mijn trektocht, maar die voor op de knop vond Chendo helemaal niks. Dus alleen hele grote voor achterop meegenomen.

Vindt die van jou dan ook heel mooi Sheeltje2, die van mij zijn stoffen, dit is volgens mij leer toch?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:42

Wat een schitterend paard zeg!

Ik kan geen goede foto van mijn zadeltassen vinden. Dacht dat ik er wel 1 gemaakt had.
Maar zadeltassen die alleen op de knop vastzitten vind ik niet fijn. Dat gaat inderdaad klapperen. Door ze aan de zijkanten vast te maken heb je dat klapperen niet.
Ik zal binnenkort eens een foto maken als we weer een lange rit gaan doen :j

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:55

Ik meld me!
Na heeeeeel wat jaartjes Engels te rijden ga ik nu de overstap naar Western maken.
Nu even 220 pagina's terug lezen, dus ik ben nog wel even zoet :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:05

nog gefeliciteerd Sheeltje! en die hoes vind ik helemaal geweldig :D

zadeltassen gebruik ik niet. alles wat ik meeneem past in m'n zakken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:32

Gaaf paard!! Tinker of zwaarder nog? Fijn dat hij beter in zijn vel zit en jij meer zin hebt om te rijden!

Hier is Steffie langs geweest voor Woody. Er zat idd iets niet goed bij hem. Tevens heeft ze geconstateerd dat hij een dikke tong heeft en daarom is een bit met tongboog juist geschikt voor hem. Zij raadt aan om er lekker mee te blijven rijden. Bij een ander bit krijgt hij al snel een blauwe tong omdat het afknelt. Hij is behandeld en mogen zaterdag er voor het eerst weer op.

Zijn rechter bekken en heup stonden niet goed, hoger geloof ik. Daarom kon zijn rechter achterbeen niet goed bij de grond en dat ging hij compenseren door zijn knie gewricht meer te strekken. Met hoeven krabben was dat been ook altijd vervelend, hij wilde hem niet lang gebogen houden. Ze heeft ook wat acupunctuur gebruikt en ik zag haar met een hamer en ander ding tikjes geven op zijn ruggengraat. Na de behandeling liep hij veel beter en losser. :)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:39

sanne1992 schreef:
Dank je, is een stekelvos.

Ga begin dit jaar overstap maken naar een ander zadel, dit is een boomloze waar ik nu mee rijdt.

Heb zadeltassen toen besteld voor mijn trektocht, maar die voor op de knop vond Chendo helemaal niks. Dus alleen hele grote voor achterop meegenomen.

Vindt die van jou dan ook heel mooi Sheeltje2, die van mij zijn stoffen, dit is volgens mij leer toch?

Jep echt leer:) wat een knapperd is jou paardje mooie kleur:)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:40

Dank je wel Bellatrix, inderdaad een tinker, maar er zit ook nog shire in, wat hem dus de grootte mee geeft.

Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is en welk bit je kan gebruiken. Ben benieuwd hoe hij zaterdag loopt :j

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:40

emmaudb schreef:
nog gefeliciteerd Sheeltje! en die hoes vind ik helemaal geweldig :D

zadeltassen gebruik ik niet. alles wat ik meeneem past in m'n zakken

Dankje :) ben op stal de enige die western doet dus valt goed op in de zadelkamer haha:):)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:03

Leuk, weer nieuw western-volk! :-)

Gaucho: jij had al ervaring met dry needling... kan je daar wat meer over vertellen?
Mijn veearts zegt dat de behandeling toch gemakkelijk meer dan een uur duurt (lokaliseren van de probleemzones / spierknopen die vast zitten (triggerpoints) / ..., analyseren van het probleem, enz. ).
Ik ben wel erg benieuwd...

Hiernet wat grondwerk gedaan, aangezien het toch ietsje te nat lag om te rijden hier. (Voor het eerst sinds de aanleg van de bak, dus dat valt goed mee.) Morgen les! :-D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:15

Wat zijn jullie favo (web)shops voor westernspullen? Ik ben net namelijk even sporen en laarzen wezen bekijken/passen in een ruitersportzaak en jeetje, de goedkoopste sporen waren €50,- en de goedkoopste laarzen 200,-. Ik heb liever wat meer keuze, zowel qua modellen als qua prijsklasse...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:21

Kramer vind ik leuk...is goedkoop. Waarschijnlijk is de kwaliteit niet alles maar ach, dan kan je over een tijdje weer nieuwe kopen. :') Op Agradi staan ook wel dingen maar niet veel...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:23

Annekexxx schreef:
Gaucho: jij had al ervaring met dry needling... kan je daar wat meer over vertellen?
Mijn veearts zegt dat de behandeling toch gemakkelijk meer dan een uur duurt (lokaliseren van de probleemzones / spierknopen die vast zitten (triggerpoints) / ..., analyseren van het probleem, enz. ).
Ik ben wel erg benieuwd...

Vorig jaar laten doen toen Fuego een tijd stil had gestaan na ziekte en wat vast zat in zijn lendenen. Door een fysiotherapeut / Ostheopaat. Met dry needling worden spierverhardingen ontspannen via het gericht prikken met een dunne naald in de spier.

Met een lange, zeer dunne naald wordt in de triggerpoint geprikt. Hierdoor ontstaat een reflex, een korte aanspanning, gevolgd door een directe en langdurige ontspanning van de spier.

Pony was er heel ontspannen onder en kon merken dat ie daarna aanmerkelijk losser was.

Helaas kwam de stijfheid na opbouwen weer terug na een paar maanden. Nu een nieuw zadel en nou lijkt het definitief opgelost.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:25

joyce2 schreef:
Wat zijn jullie favo (web)shops voor westernspullen? Ik ben net namelijk even sporen en laarzen wezen bekijken/passen in een ruitersportzaak en jeetje, de goedkoopste sporen waren €50,- en de goedkoopste laarzen 200,-. Ik heb liever wat meer keuze, zowel qua modellen als qua prijsklasse...

laarzen: westernpartners. Hebben niet veel op de site staan, maar anders even een bellen.

Voor wat betreft sporen: roestvrij staal gaat echt zeker 10 jaar mee, ik heb hele fijne bij arthur gekocht; www.westernstore.nl

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:42

Woody kreeg vanmorgen ook een naaldje in zijn billen. :=

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:41

Gezellig al die nieuwe mensen :') Ik leef even onder een steen. Druk Druk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:03

Thanks voor de tips, ik ga gelijk even kijken! Arthur's had ik al van gehoord, ik ga kijken of ik na de kerst ook even naar de sale kan gaan :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:04

sanne1992 schreef:
Had een tijdje terug, al lichtelijk voorgesteld in dit topic. En voor de rest onder de meelees steen geleefd.

Dus wordt nu wel eens tijd om mij echt voor te stellen.

Ik ben Sanne, en heb net afgelopen zaterdag mijn 8e les gehad (denk ik).
Ook ik ben de enige van stal die western rijdt, al zijn er nu wel 2 van buiten af die ook les komen nemen, en zelfs de staleigenaar heeft zijn 1e les gehad.

Ik ben de trotse eigenaar van Chendo, hij is een 7 jarige ruin van 1.66m.
Heb hem nu ruim 3 jaar en voorheen altijd alleen maar buitenritten gereden.

Aangezien ik door 2 ongelukken niet meer alleen op buitenrit kon, was ik dus aangewezen om ook regelmatig in de bak te rijden. Ik was daar alleen een beetje doelloos aan het rijden, en had op den duur niet echt zin meer om te rijden. Het kwam vaker voor dat ik hem even losgooide of longeerde, dan dat ik aan het rijden was. En reed ik al dan was dit 20 minuutjes en was ik er klaar mee.

Ook aan mijn paard merkte ik dat hij het bak werk vervelend vond, voor beide was dus het plezier eraf.

Heb dus de knoop doorgehakt, en contact met een western trainer gemaakt. Daar krijgen we nu met veel plezier les van. Wij hebben weer een doel, en rijden weer met plezier in de bak. Ook voor Chendo merk ik dat hij soepel wordt en beter in zijn vel zit. Het is nu rijden in de bak en als afwisseling, losgooien of longeren. ipv andersom.

Hier nog een foto van ons tijdens onze 1e les

[ [url=m/XfC5bX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! :D Welk deel van het land zit je?

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:52

Ik stap ook weer uit de mee lees modus ^^ aan het begin van het topic wat dingen geplaatst (geloof ik), toen ik net bezig was met de overstap. Sinds die tijd wat groepslesjes gedaan, maar kwam er achter dat dit toch niet helemaal mijn ding was.

Pas mijn eerste privéles gehad en aanstaande maandag mag ik weer! Super veel zin in, had het veel eerder moeten doen.

Hopelijk kan ik komend jaar een start gaan maken met wedstrijden, maar eerst nog even een tijdje door oefenen ;-)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:56

Leuk! :D Wat voor paard rij je?

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:49

Welkom welkom!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 09:34

xLianneZorro, ik woon in de provincie Groningen, en dan helemaal in het noordelijkste puntje haha.

Westernspullen vindt ik altijd leuk om naar te kijken. Ik zoek dan ook echt overal.
Heb nu sporen besteld bij euro-horse, en de sporenriempjes bij arthur's.

Maar ook Agradi en Kramer koekeloer ik wel rond :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:10

goedemorgen dames en ook alle nieuwelingen, wordt lekker druk hier

de laatste tijd gaat het erg goed met mij en scar, we zijn duidelijker dichter bij elkaar aan het komen, ook de spanning die ik soms heb word steeds minder, dus ben blij

jammer genoeg merk ik wel dat ik mijn fries steeds minder ga rijden omdat het engels me niet meer aanspreekt, heb western geprobeerd bij hem, maar dat werkt niet goed genoeg
baal daar eigenlijk wel van, maar weet op het moment even geen oplossing te bedenken

profi-tack.de kun je ook veel leuke spullen bestellen

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:22

Quibje misschien kan je een bijrijder of leaser vinden? Zo krijgt je fries ook lekker wat aandacht! :) Mijn lijkt het ook lastig hoor als western je meer aanspreekt om dan je fries nog engels te rijden....

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:15

dat is idd iets waar ik nu aan zit te denken ja
alleen vind ik dat nog vrij moeilijk hihihi
heb nu wel een meisje op stal wat hem af en toe rijdt, maar das dan weer net te weinig en zij heeft het vrij druk met school
maar alles komt goed ;)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:12

Is opzich wel gezellig hoor! := Al zeg ik het zelf. Ik rijd Silas dan volledig en Herma(de eigenaar) heeft nog 2 andere paardjes). En het is heel leuk om samen dingen te ondernemen lekker naar het bos enz. Al hoef ik dan niks te betalen ik zou gerust een bijdrage willen leveren.