Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanne1992 schreef:Dank je, is een stekelvos.
Ga begin dit jaar overstap maken naar een ander zadel, dit is een boomloze waar ik nu mee rijdt.
Heb zadeltassen toen besteld voor mijn trektocht, maar die voor op de knop vond Chendo helemaal niks. Dus alleen hele grote voor achterop meegenomen.
Vindt die van jou dan ook heel mooi Sheeltje2, die van mij zijn stoffen, dit is volgens mij leer toch?
Annekexxx schreef:Gaucho: jij had al ervaring met dry needling... kan je daar wat meer over vertellen?
Mijn veearts zegt dat de behandeling toch gemakkelijk meer dan een uur duurt (lokaliseren van de probleemzones / spierknopen die vast zitten (triggerpoints) / ..., analyseren van het probleem, enz. ).
Ik ben wel erg benieuwd...
joyce2 schreef:Wat zijn jullie favo (web)shops voor westernspullen? Ik ben net namelijk even sporen en laarzen wezen bekijken/passen in een ruitersportzaak en jeetje, de goedkoopste sporen waren €50,- en de goedkoopste laarzen 200,-. Ik heb liever wat meer keuze, zowel qua modellen als qua prijsklasse...
sanne1992 schreef:Had een tijdje terug, al lichtelijk voorgesteld in dit topic. En voor de rest onder de meelees steen geleefd.
Dus wordt nu wel eens tijd om mij echt voor te stellen.
Ik ben Sanne, en heb net afgelopen zaterdag mijn 8e les gehad (denk ik).
Ook ik ben de enige van stal die western rijdt, al zijn er nu wel 2 van buiten af die ook les komen nemen, en zelfs de staleigenaar heeft zijn 1e les gehad.
Ik ben de trotse eigenaar van Chendo, hij is een 7 jarige ruin van 1.66m.
Heb hem nu ruim 3 jaar en voorheen altijd alleen maar buitenritten gereden.
Aangezien ik door 2 ongelukken niet meer alleen op buitenrit kon, was ik dus aangewezen om ook regelmatig in de bak te rijden. Ik was daar alleen een beetje doelloos aan het rijden, en had op den duur niet echt zin meer om te rijden. Het kwam vaker voor dat ik hem even losgooide of longeerde, dan dat ik aan het rijden was. En reed ik al dan was dit 20 minuutjes en was ik er klaar mee.
Ook aan mijn paard merkte ik dat hij het bak werk vervelend vond, voor beide was dus het plezier eraf.
Heb dus de knoop doorgehakt, en contact met een western trainer gemaakt. Daar krijgen we nu met veel plezier les van. Wij hebben weer een doel, en rijden weer met plezier in de bak. Ook voor Chendo merk ik dat hij soepel wordt en beter in zijn vel zit. Het is nu rijden in de bak en als afwisseling, losgooien of longeren. ipv andersom.
Hier nog een foto van ons tijdens onze 1e les
[ [url=m/XfC5bX.jpg]Afbeelding[/url] ]