Ugh, wat een nare klap moet dat zijn geweest Ik las het ook op fb.
Wij hebben vandaag ook weer les gehad. Was weer superfijn en nieuwe werkpuntjes Ben er helaas wel achter gekomen dat ons nieuwe zadel toch niet zo goed is, en dan voor mij. Voor Rudi is hij prima maar de zitting is voor mij te breed. Ik krijg erg last van mijn liezen. Ik had er van even last van maar de link met het zadel had ik nog niet gelegd tot vandaag. Dus haas toch weer op zoek.
Ja, ze is zeker 5 weken zoet. Komende week is de stal iig grotendeels gedekt maar de weken erna worden lastig. Ik help waar ik kan maar lichamelijk kan ik ook niet alle dagen en ik moet voor mijzelf ook aan de slag...
jumpyhorse
Geplaatst: 24-04-21 19:22
Wat naar zeg
Moon heeft dus random besloten dat stoppen wel erg leuk is. En doet het nu de hele tijd. Ook in de wei
Zit nu te twijfelen om er voor zn eigen bescherming sliding plates onder te zetten, dit kan ook gewoon niet goed zijn voor zn pezen... 10 jaar jonger en had het meteen gedaan. Maar nu ben ik er toch wat rillerig op, ookal zou ik sowieso nooit “echte” stops vragen. Ga het de volgende keer dat ik les heb eens aan Nimroid vragen, die weet er meer van dan ik
Gimme_Joy
Geplaatst: 24-04-21 20:43
Dat was een lelijke val Marlies... zag het ook al op fb En dag komt natuurlijk nooit goed uit...
Ow dat had ik ook Noisy. Nu een equitation seat. Zit een stuk beter
Oei JH... Om die reden zitten er voor de zekerheid bij Joy ook pkates onder. Niet dat we het nu al trainen, maar als ze fanatiek wordt gaat zo die kont eronder. Snap dat je wat huiverig bent.
Vandaag mijn laatste ritje op Joy gehad. Het was mooi zo. Ben nu 32 weken en heb het positief kunnen afsluiten. Ga nog wel longeren enzo, maaf het rijden is even klaar
Toch een mijlpaal. Hoe je het ook bekijkt.
corine1981
Geplaatst: 25-04-21 08:26
Zo, daar ben je dan even zoet mee, zo'n knullig ongeluk
Met zo'n ongeluk in je achterhoofd mocht ik niet meer opstappen vanaf dat ik zwanger was -buiten dat het niet gepast had. Ik kon het fysiek ook echt niet meer door mijn bekkeninstabiliteit, waggelen was al zwaar genoeg, haha. Jij hebt een lekker bescheiden buikje gimme-joy
Dankje ik merk eel dat hij nu weer een groeispurtje heeft ingezet
Dit was met 27 weken:
Ik snap wel dat er mensen zijn die het afkeuren dat zwangeren rijden. Mijn vriend was er ook niet erg blij mee in het begin. Maar hij is een keer komen kijken en zag hoe ik reed. Toen vond hij het al qat minder spannend. Overigens ben ik na week 10 niet meer naar buiten geweest. Wel nog een tijdje zonder zadel gereden omdat ons oude zadel niet meer paste.
Heb na het rijden wel meer last van mijn rug. Dus daarom is het nu ook klaar. Gelukkig is die pijn na twee dagen weg.
Wat is Joy toch uitgegroeid tot een mooie merrie. Zo leuk om dat te volgen.
Even wat anders. Mocht iemand een leuk western gereden paard te koop weten, stuur me een pb aub. We zouden plek hebben voor een ruin van 1.50 tot 1.60 Budget is tot ong 5, voor een hele leuke misschien iets meer.
Ik heb even gezocht op equitation seat zadels maar ik weet niet of dat wel optimaal is om mee te reinen. Ik zit zelf eigenlijk wat meer richting een lady-reiner te denken. Ik ga gewoon rustig op zoek. Zolang als het op Rudi goed ligt bijt ik me er wel even doorheen tot we wat anders hebben gevonden wat ons beiden past.
Ik lag er gisteren met de les trouwens bijna af haha. Als je stopt is het natuurlijk wel handig dat je je benen naar voren schopt Ik heb er een paar mooie blauwe dijen aan over gehouden maar ik ben blijven zitten
Dat bedoelde ik ook met een lady's reiner. Die zijn smaller
Gimme_Joy
Geplaatst: 25-04-21 18:22
Noisy schreef:
Dat bedoelde ik ook met een lady's reiner. Die zijn smaller
Ow daar heb ik overheen gelezen haha
Knappe spierbundel op het land
Nickolay
Geplaatst: 25-04-21 18:28
Bellatrix schreef:
Ga je toch weer op zoek naar een eigen paard?
We zijn op zoek naar een paard waar zowel mijn vriend als ik op kunnen rijden. Vandaar ook liever wat groter, hij is namelijk 1.94
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-21 18:32
Volgens mij heb ik ook gemist dat je een vriend hebt. Maar beide super leuk!!
Wat voor maat pad zou hieronder moeten? Is een 16 inch waarschijnlijk maar ik heb er verder geen info over.
Er zijn toch verschillende maten pads? Verschil in dikte weet ik sowieso maar welk dikte hier dan onder moet weet ik niet..ligt er zeker aan hoe goed hij past? (zadel is niet van mij en paard ook niet, ik vraag het voor een vriendin, er moet een pad bij als ze naar de Country Mill gaan om hem te passen)
Dat ligt er inderdaad maar aan hoe het zadel op het paard ligt. Van een foto is dat moeilijk te beoordelen maar het lijkt alsof hij erg naar voren kiept? Aan de achterkant staat hij namelijk ver van de rug af omhoog. Kun je niet een dikke én een dunne meenemen?
Ze heeft zelf geen pads. Ik heb er 1, ga ik morgen op stal ophalen, dan leent ze die even. De gok is dat het zadel ook niet goed ligt hoor. Daarom wil ze er eentje lenen ipv kopen.
MissYvette4u
Geplaatst: 26-04-21 00:08
Oh wauw Gimme_Joy wat een lekker ding
Ik heb vd week mn camera v zolder geplukt en me een beetje op onze dieren uitgeleefd
Gimme_Joy
Geplaatst: 26-04-21 09:27
Dankje! Hopelijk gaat ze op dat gras niet teveel groeien
Maar jij hebt anders ook mooie dieren hoor!
Het zadel lijkt me aan de kleine kant Marlies... En welk pad je er dan onder legt, te klein is te klein... Dat is zo jammer aan die westernzadels. Daarbij vind ik het ook heel persoonlijk voor welk pad je gaat. Ik heb het liefst een spinefree whoolvilt. Of een wonpad. Geen neopreen iig. Ik zou eerder voor een 3/4 inch dikte gaan. Lengte is uitproberen, ligt ook aan hoe lang de rug van je paard is. Maar als het alleen voor het passen is, kan je iedere pad er even onder leggen.
Maar bij CM passen ze sowieso altijd "bloot" (dus zonder pad) en dan maakt het niet zo gek veel uit wat voor pad je eronder hebt liggen. Mocht het zadel passen kan je daarna altijd vragen wat zij het meest geschikt vinden aan pad.
justkid
Geplaatst: 26-04-21 15:52
Zo ik kom ook even onder de meeleessteen vandaan. Ik heb het meeste bijgelezen, mooie foto's komen er voorbij. Ik heb een poosje geleden ook een shoot gehad van een fotograaf die ik ken van de plek waar Elsie vandaan komt en waar ik 10 jaar met Kid heb gestaan. Zo leuk want ze kent Elsie van veulentje, zij werkt daar op het bedrijf.
T wordt al een heel paard ipv van zo'n puppy, ze wordt 5 in mei.