[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:21

Ducky en het paard van Sicayes mogen door voor de koelkast *\%/*

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:22

Hahahaha! :')

Bijrijdster heeft me gister een filmpje gestuurd. Kijk dit even sjouwen dan :D <3

Ben zó blij met haar! :j *\o/* Vanmiddag gaat mijn instructrice rijden. Er mogen wat nieuwe knopjes op: overgangen scherper, wissels en begin van de stop. Dat ga ik niet meer doen nu. :o

Ik rijd zelf nog eens per week. Beetje hobbelen. Ergens doet het me een beetje zeer dat ik dit uit handen moet geven, maar ja, ik krijg er zoveel voor terug <3

Ik ga wel nog heen hoor. Beetje grondwerken, lekker tutten. Dat vindt Joy heerlijk. Ik moet tegenwoordig tijdens het oefenen van de showmanship at halter tussendoor regelmatig uitpuffen en Joy gebruikt die tijd als knuffelsessie. Hier kriebel ik haar op haar favo plekje, achter haar oren :D
Afbeelding

En over een maandje gaan ze lekker het land op, dus de goede ;tijden komen er weer aan *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 12:42

Heel fijn zo'n bijrijdster! Ze loopt lekker hoor!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:48

Zeker fijn! Die moet je koesteren :j

Vandaag weer heerlijk gerommeld op stal. Woensdagochtend heb ik voerdienst en dat is met dit weer geen straf :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noura heerlijk gepoetst
Afbeelding

En een rondje gewandeld met mijn grote gouden vriend <3

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 12:50

Jij hebt nog een zonnetje! Lekker hoor!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:05

Ja het was echt heerlijk! Lekker in mijn bodywarmer. Ik hou van de lente <3
Voor zolang het duurt in Nederland natuurlijk :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:11

Die eerste foto _O-
Doet me denken aan de grote meneer cactus show :')

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:07

Hier 2 kleuren oren

Afbeelding

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:45

@Gimme_joy dat ziet er heerlijk relaxt uit zeg! Fijn dat je zo blij bent met je bijrijdster!!

Wij hebben vanochtend in de bak geoefend met barebackpad. Waar ik eerder nog niet goed durfde te galloperen op barebackpad met lang teugeltje, ging dat vandaag echt super goed. Trots!

Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:28

Leuk hoor al die wel "werk" filmpjes en updates.

Wij hebben vanmorgen les gehad en ze deed het zo braaf. Ik ben heel blij met mijn instructice, lekker helder en goede onderbouwing en nog belangrijker: het werkt voor ons.
We hebben besloten haar echt als puppy te behandelen, dus vandaag was eerst stappen aan de lijn, rem erop zetten en daarna nog even los.
Ze deed het super, ondanks ontploffende paarden in de paddock ernaast, auto's die knetterhard over de landweg erachter scheurden en een door de bak rennende kat.
Eigenlijk kun je prima stellen dat het paard bomproof is, nu mijn beer-op-de-weg machine nog uit :+
Afbeelding
Afbeelding

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kom even trots showen hoe wij (voor de 2e keer) zonder ander paard naar buiten zijn geweest! Vriendin ging hardlopend mee dus we konden goed het rustig joggen oefenen (hij wordt buiten vaak erg enthousiast en wil dan hard draven). Hij deed t echt hartstikke goed, alsof ie niet anders gewend was. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:01

Wat een heerlijk pad ook <3

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:03

Wat goed Em_!!

Vond je het spannend?

Ik wil dat graag binnenkort met Noah gaan proberen. Op de oude stal deed ik nu en dan een rondje alleen en dat ging goed. Op de nieuwe plek vind ik dat toch opnieuw weer spannend!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 17:51

Oh Em, het is daar zo lekker rijden!! <3 Ik mis het!!

Spirit is kreupel. :\ Weet niet hoe erg. Volgende week woensdag les, maar even kijken of ie dan goed loopt.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:16

Em_ schreef:
[ [url=m/3PY6uq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DD8RB4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sqWwmY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kom even trots showen hoe wij (voor de 2e keer) zonder ander paard naar buiten zijn geweest! Vriendin ging hardlopend mee dus we konden goed het rustig joggen oefenen (hij wordt buiten vaak erg enthousiast en wil dan hard draven). Hij deed t echt hartstikke goed, alsof ie niet anders gewend was. :D

Heerlijk, dan wil je vast meer en vaker :D Waar was je?
Ik ben dat met Elsie ook aan het doen, beetje met vallen (soms letterlijk :') ) en opstaan.Maar hoe vaker je het doet hoe beter het gaat. Ik heb Elsie precies een jaar en ben hier dus ook een jaar mee bezig. Gister kon ik voor het eerst buiten aan een lang teugeltje draven en zelfs galopperen zonder dat ze er als een raket vandoor ging.

Wat balen Marlies -O-

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:34

Het is in Ede, heerlijk rijden hier!
Ik ben al een lange tijd niet meer gevallen maar wil dat graag zo houden. :+ Hij doet af en toe wel een klein bokje of enthousiast sprongetje, maar gelukkig kan ik goed blijven zitten! En dat rustig draven (en galopperen) is echt oefenen, oefenen, oefenen voor ons! Hoe vaker we het doen hoe beter het gaat. Niet vast proberen te houden maar steeds kort vast-los, vast-los, dat werkt bij hem het beste. (Al is het soms moeilijk als ik het spannend vind om hem los te laten terwijl dat wel beter is :P )

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:43

Oh zo herkenbaar, het is echt zoeken naar de beste aanpak. En zelfs dat kan ook nog verschillen per keer.
Zodra Elsie ook maar iets zakt krijgt ze de teugels mee. Maar soms zit ik op zo'n bommetje dat het niet mogelijk is. Dan moet ik haar echt omtrekken anders gaat ze er vandoor. Dus als ze door krijgt dat ze de teugels mee krijgt als ze ontspant en "mijn" tempo loopt dan zijn we al een flinke stap verder.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:59

Alleen buitenrijden, heerlijk. Daar heb ik Walter ooit voor gekocht maar is niet echt een relaxte ervaring :+ Als het goed is heb ik de komende tijd wel een buitenrijmaatje.
Walter heeft trouwens ook grote flappers...Afbeelding
En James ondergaat alles, maar ik ben wel een beetje op zoek naar iemand die me helpt om hem in te rijden, degene die dat zou doen haakt wat af. En dan is het hier in de omgeving (Achterhoek) toch wel wat lastig om wat anders te vinden dan traditioneel zeg maar.

Verder lees ik hier nog fijn mee, heb alleen even wat minder te melden. Komt wel weer!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:06

Mijn les was niet wat ik verwacht had. Ik heb het idee dat we niks gedaan hebben en dat ik ook niks geleerd heb. Er waren ook nog wel wat dingetjes maar die ga ik niet zo openbaar op internet zetten want ik bedoel absoluut niks gemeen!! Maar er was gewoon geen klik en dat kan natuurlijk.

Wat een fijne berichten weer! Zo te zien allemaal genoten van de afgelopen twee zonnige dagen :D

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:14

@ Achterom, stille meelezer hier en mede-Achterhoeker. Ik weet niet waar je precies vandaan komt, maar een oud stalgenootje van me heeft les van Yvonne Koolhaas, zij klimt er ook regelmatig zelf op en heeft ook geholpen dat paard in te rijden. Als ik ooit slaag voor een boomloos western zadel dan wil ik ook bij haar gaan lessen. Is misschien een tipje. *kruipt weer onder de meelees steen*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:28

_mjwb, dat is jammer maar kan inderdaad. Ik heb het ook weleens gehad toen ik nog Engels reed. Maar weer op zoek naar iemand anders dan.

Balen Bellatrix -O-

Heerlijke foto's Em! Ik hoop deze zomer ook eens daar te rijden met Rudi.

Het nieuwe zadel is een hit hoor! Ik kan nu super soepel slangevoltes rijden en van grote naar kleine cirkel gaat ook stukken beter. Ik merk ook dat hij me steeds makkelijker laat zitten, echt fijn :)
Mijn uitzicht <3
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:28

Eefke, ik heb een Freemax te koop O:)

Balen Marlies :\

Wat betreft buien rijden. Het heeft bij ons ook wel een paar jaar gekost voor ik echt helemaal alleen kon. Dat moet bij sommige paarden echt groeien :D

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 00:43

Ik zag het Daihyo, maar ik heb een KWPN met een hoge schoft, dus betwijfel of die zal passen. Moet er in ieder geval een passervice bij hebben, want van engelse zadels weet ik wel wat, maar western of boomloos weet ik te weinig van om zelf te kunnen passen.
En paardlief moet ook weer een beetje in een betere vorm komen, we hebben veel te lang stilgelegen. (studie van mij, paarden verhuisd en nu ook geen bak meer en buiten rijden gaat niet met haar)

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 08:53

_mjwb schreef:
Mijn les was niet wat ik verwacht had. Ik heb het idee dat we niks gedaan hebben en dat ik ook niks geleerd heb. Er waren ook nog wel wat dingetjes maar die ga ik niet zo openbaar op internet zetten want ik bedoel absoluut niks gemeen!! Maar er was gewoon geen klik en dat kan natuurlijk.

Wat een fijne berichten weer! Zo te zien allemaal genoten van de afgelopen twee zonnige dagen :D

Dat is balen:(
Welke omgeving zoek je iemand?
Ik kan je Canisia Romani aanraden, zij komt door het hele land. Ze verzameld meerdere lesklanten bijelkaar zodat de afstand die ze moet rijden niet meer uitmaakt bij een volle dag lessen.
Wellicht kun je bij een groepje bij jou in de buurt aansluiten.

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:05

Bellatrix beterschap met Spirit! Hopelijk gaat het snel beter! :(:)

Noisy wat heerlijk dat je zadel zo goed bevalt!!

Met Noah ben ik nu en dan aan het loswerken, nu nog in de longeercirkel. We moeten het allebei nog leren. Ik was aan het oefenen met halthouden op stem, dit ging nog wat lastig. Gisteren kwam ik er per toeval achter dat ze direct stopt op het moment dat ik een paar stappen achteruit zet. Daar kunnen we weer lekker mee verder! :D