[WN] Opbinden van westernpaarden, nut?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Opbinden van westernpaarden, nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:28

Pannenkoek schreef:
Ik heb trouwens sinds kort een handeltje waar ik nu rete druk mee ben........ ik verkoop Doe-Het-Zelf pakketten om paarden te laten luisteren! Het wordt in een neutrale verpakking thuis gestuurd en bevat een stuk touw (en de luxe uitvoering teugels....), een vacuüm verpakte, verse halve haas, 4 Senseo koffiepads of 4 zakjes Winter Thee en verse stroopwafels (dit om de tijd te volbrengen als het paard alleen rond probeerd rond te lopen).

Dank zij Bokt loopt het echt storm..............

vooral die neutrale verpakking en die halve haas Clown Duivel Pling

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:29

ja dat is zeker zo en er zijn trainers die dat zeker doen, maar er is een enorme groep trainers die zich dit niet kunnen veroorloven ben ik bang

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:31

@sarah1984: Hoe werd dat eigenlijk gedaan in je "engelse" tijdperk en waarom ben je in zo'n korte tijd dan zo overtuigd geraakt dat dit een goede manier is Verward
Vind ik wel apart, in de "engelse" sport wordt dit niet als een goede manier gezien namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:33

Dat denk ik ook.
En net als in de andere takken van paardensport vrees ik dat het voornamelijk aan de klant ligt, die geen geduld heeft en zijn paard zo gauw mogelijk in de Z of (weet niet hoe dat bij jullie heet) wil hebben.
Denk dat, zodra winst belangrijker wordt als het paard, je altijd van zulke mensen blijft houden Boos!

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:38

@ Romkabouter:
Ik begrijp niet wat je daarmee probeert te zeggen / insinueren?

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:40

Romkabouter schreef:
sarah1984 schreef:
Paard met ruiter niet, paard zonder ruiter wel.

Dan zou ik eens even heel goed gaan kijken naar een in het wild rechtuit galopperend paard. Je zult zien dat hij tegengesteld kijkt van de galop waar hij in zit.
Dus rechts als hij links galoppeerd. Dan kan hij namelijk goed achter zich kijken. Dus ook dit gaat niet op

Ah, maar heb je weleens een paard gezien (zonder ruiter) dat met contrastelling op de volte galoppeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:40

@ Sarah: Kun je niet gewoon antwoord geven op de vraag?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:42

sarah1984 schreef:
Ah, maar heb je weleens een paard gezien (zonder ruiter) dat met contrastelling op de volte galoppeerd?

Jah.

Wordt 't nu alleen paarden die aan 1 kant vastgebonden in de bak staan kunnen alleen hun neus achterna lopen?

Nogmaals: ze lopen met hun benen, niet met hun neus.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:42

Omdat je hier zo stellig post dat het een heel goed iets en zo vraag ik me gewoon af hoe je daar zo van overtuigd bent geraakt. Meningen van mensen kunnen door van alles veranderen, dus vandaar dat dat me nieuwsgierig maakt Lachen

Als dat niet mag: sorry Ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:43

@sarah
als jij dat nog nooit hebt gezien, heb je niet goed gekeken, of je ziet niet zovaak paarden. Want ja hoor dat zie ik wel eens. Zonder ruiter. Soms zijn dat juist soepele paarden. En soms juist niet

Ik durf niet te beweren dat ze dan helemaal perfecte stelling geven (dus helemaal rond) maar zeker wel contrastelling.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:43

sarah1984 schreef:

Ja hoor Lachen
Dat doen ze namelijk allemaal van nature Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:44

Jus_dOrange schreef:
sarah1984 schreef:

Jah.

Wordt 't nu alleen paarden die aan 1 kant vastgebonden in de bak staan kunnen alleen hun neus achterna lopen?

Nogmaals: ze lopen met hun benen, niet met hun neus.

Huilen van het lachen Huilen van het lachen ROFL

Anders zouden ze wel heel erg op de voorhand lopen Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-07 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:45

Yamcha, dit is geen verkloot de kwoot topic *LOL*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:45

@Yamcha, dat qouten heb je nog niet echt onder de knie he Haha!

Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:50

Normaal gesproken kan ik het prima hoor... maar ja, als een mens zó hard moet lachen en tegelijk een antwoord wil plaatsen gaat er wel eens iets mis Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:52

Ach, ik zie ook wat ik verkeerd heb gedaan... wou knippen en plakken, maar ik heb 1 helft geknipt en geplakt... dan doet ie het niet. Haha! Haha!

Jus: Thanks voor de herinnering... Lachen Nu is hij weer goed. Lachen

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:56

@Yamcha:
"The horse’s weight is distributed over its haunches and forehand. However, because of the heavy head and neck, the horse carries a greater amount of its weight on its forehand. The horse’s center of gravity is located slightly above and behind its elbow.
(There is a belief that the front feet push against the ground in order to push the forehand upward and the body weight backward but by watching correctly ridden horses and horse playing in nature, it becomes clear that this is not the case.)
To improve the horse's balance we need to encourage the horse to carry more of its weight with its haunches or, in other words, engage its haunches."

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:58

sarah1984 schreef:
@Yamcha:
"The horse’s weight is distributed over its haunches and forehand. However, because of the heavy head and neck, the horse carries a greater amount of its weight on its forehand. The horse’s center of gravity is located slightly above and behind its elbow.
(There is a belief that the front feet push against the ground in order to push the forehand upward and the body weight backward but by watching correctly ridden horses and horse playing in nature, it becomes clear that this is not the case.)
To improve the horse's balance we need to encourage the horse to carry more of its weight with its haunches or, in other words, engage its haunches."

ja ik denk ook oprecht dat je dat bereikt door de voorhand met een buiging vast te binden Huilen
NOT

Dus wat wil je nu in dit kader met dit citaat bereiken of toelichten?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:03

Pannenkoek schreef:
Ik heb trouwens sinds kort een handeltje waar ik nu rete druk mee ben........ ik verkoop Doe-Het-Zelf pakketten om paarden te laten luisteren! Het wordt in een neutrale verpakking thuis gestuurd en bevat een stuk touw (en de luxe uitvoering teugels....), een vacuüm verpakte, verse halve haas, 4 Senseo koffiepads of 4 zakjes Winter Thee en verse stroopwafels (dit om de tijd te volbrengen als het paard alleen rond probeerd rond te lopen).

Dank zij Bokt loopt het echt storm..............

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL *LOL* *LOL* Huilen van het lachen Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:08

Anya schreef:
sarah1984 schreef:
@Yamcha:

ja ik denk ook oprecht dat je dat bereikt door de voorhand met een buiging vast te binden Huilen
NOT

Dus wat wil je nu in dit kader met dit citaat bereiken of toelichten?

Vraag ik mij ook af. Overigens geen nieuw info hoor.

Mijn opmerking was trouwens dat als paard met hun neus ipv hun benen liepen, ze dan enorm op de voorhand zouden lopen.

Was GRAP. NIET SERIEUS.

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:09

Paarden lopen van nature op hun voorhand

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:10

Wat heeft op de voorhand lopen te maken met het vastbinden van paarden, in een rijbak zetten en zelf ook nog maar even gaan rijden?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:11

sarah1984 schreef:
Paarden lopen van nature op hun voorhand

Oke. Ik geef het op.
Wij van het pakket van Pannenkoek, adviseren het pakket van Pannenkoek Ja Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:11

@ Sarah: Weet ik, schat.

The point being?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:14

edit opgelost Haha!