Ik oooook                                                         Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
                                                         filly schreef:Ik lees ook nog heel stil mee! Merk het bij mijn topic ook hoor krijg bijna geen reactie, meestal 1 of 2 mensen haha
  Het is wel leuk om te weten dat er zoveel volgers zijn. Maar hoe dan ook, ik schrijf dit topic ook voor mijzelf. Over een paar jaar lijkt het me super leuk om Nova haar ontwikkeling terug te kunnen lezen hier. Het is toch een soort van dagboekje eigenlijk 

(weet niet of het leesbaar is, krijg de afbeelding ook niet recht... sorry!)
                                                         Fotsy schreef:Hier een niet zo stille meelezernou ja die moeten er ook zijn
![]()
Wat leuk zag het op db al voorbijkomen.
Toffe filmpjes ook. Ik moet zeggen voor een introvert paardje doet ze dit echt wel heel goed zeg.

;
 Dus toen we een stel kinderen, kinderwagens, een man met een rode jas en een hele enge boom tegen kwamen heb ik wel een paar keer mijn touw goed vast moeten houden  
  Gelukkig zag ik dit aankomen dus had een 5 meter lange leadrope meegenomen, en die ruimte hebben we nodig gehad op bepaalde momenten. Verder was ze wel heel braaf hoor, en op de meeste stukken kon ze ook gewoon normaal naast mij lopen 

Dus vandaar 

Want ik heb soms die stick wel nodig als ze ontploft en te dicht bij me in de buurt komt. Met wandelen vind ik het niet zo erg - zo lang ik die 5 meter lange leadrope mee heb 
 maar op de fiets is het toch lastiger te corrigeren. Als ze in de toekomst wat braver is, dan wil ik dat wel gaan doen 

Maar ik kan ook precies aan Nova zien wanneer ze zo'n uitspatting krijgt. Haar oren krijgen dan een bepaalde stand en ze maakt een beweging met haar hoofd, En dan weet ik dus al hoe laat het is 
 Maar volgens Elena Bacchini is dit slechts een fase en komt het allemaal wel weer goed. Dus daar vertrouwen we maar op 

Dat betekent hopelijk dat ze nu echt helemaal leeg is.
 Vanmiddag toen ik de wei aan het uitmesten was wilde ze graag de aandacht en ging ze aan mijn kruiwagen zitten met d'r tanden

Dus toen heb ik er maar even een knoopje in gelegd.. Was ze erg teleurgesteld over  
  Zie haar onschuldige hoofd en briesje op het eind  

, ze lijkt wel te zeggen van :" wat heb je nou gedaan ?. Ik kan niks meer eruit pakken!".

En in het verleden heb ik echt veeeeel stallen gezien.. Je kunt ook echt merken aan Nova dat ze op d'r plek is. Ze voelt zich goed, ziet er goed uit, maar is daardoor wel brutaler want ze zit lekkerder in d'r vel 
 Met buiten wandelen is ze hier wel een stuk nerveuzer maar dat komt denk ik ook omdat er hier veel meer en veel harder verkeer is. Daarnaast ook meer wandelaars en loslopende honden. Dus dat is dan wel weer een goede training 
 Nu met het vuurwerk ga ik niet met d'r naar buiten. Daarnaast heb ik eergisteren mijn nekspier ernstig verrekt toen ik van een van de snelste glijbanen in het Tikibad af ging, dus ik kan m'n nek niet bewegen 
 Niet echt handig als je met paarden bezig bent.

Zodra je de wei uit loopt racet ze naar het hek toe en blijft ze staan met dit onschuldige koppie tot je uit beeld bent  

Als alle eigenaren van de kudde het gewoon goed bijhouden, dan valt het allemaal wel mee!                                                         
 Het is niet mijn seizoen. En sinds vandaag is mijn auto kapot dus ik zal de komende week wat minder vaak naar stal kunnen. Nova blijft wat snotterig nog steeds, dus op aanraden van anderen Foenegriek besteld. Sinds gisteren doe ik dit door haar voer heen, hopelijk krijgt ze hierdoor weer wat meer weerstand.
  Ze zit in een fase dat ze niet meer het lieve schattige baby'tje is, maar eerder de irritante kleuter die de boel terroriseert  

Dat was tot nu toe de meest grappige reactie die ze ooit ergens op heeft gegeven 

.
 maar dat hoort bij de leeftijd haha