[WN] Western paardenmishandeling????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dalton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:22

ik heb zeker niets tegen cedric want hij doet heel veel voor zijn klanten enis er ook altijd voor zijn klanten te helpen en als ze er zich goed bij voelen moeten ze er ook zeker blijven

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:29

sugarmiss schreef:

Van dat bareren van Cedriq wist ik niet, maar als ik hem weer eens zie (of Ellen) zal ik het zeker vragen. In de lessen die ik van hem ken (gereden of beluisterd) heb ik nooit iets van deze praktijken gemerkt iig.

Nee echt iets voor jou(jullie),als je er niets van merkt (of ziet)dan is het er niet Frusty

Men heeft geen flauw benul hoe 90% van de deelnemers op het NK(wat!!! op alle wedstrijden) thuis soms trainen (voor velen hele normale methoden,maar voor jullie mishandeling) derhalve vraag ik me af waar jullie het recht vandaan halen om hier te oordelen over methodes.
Nee lekkere mentaliteit hebben jullie**ik zie het niet dus is het er niet**
Ik heb zoveel gezien en 99% daarvan vind ik prima,die overige 1% doet maar wat ze niet laten kunnen.

Misschien moet je je het volgende eens afvragen,is bv bareren slecht?? nee hoor helemaal niet Cool als een paard zijn benen niet wil optillen heb je de kans dat hij struikeld en valt,of telkens zich aantikt.ok ff die balk een paar keer omhoog en na een paar keer tilt hij zijn benen op en blijft dat doen.probleem opgelost in een paar dagen OK dan! Cool

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:01

het bareren bij western onderdelen gaat niet over hindernissen van 1.70m zoals bij de springsport....het is dus zeker geen mishandeling bij de springsport doe je het bij 1.70m veroorzaak je grotere beschadiging aan benen en mentaal.
wat hebben jullie eigenlijk precies gezien wat wel dierenmishandeling zou zijn. net zoals blaze heb ik het ook niet zien gebeuren......wat mensen dadelijk niet meer op een show mogen doen voeren ze thuis uit 'probleem' nog niet opgelost toch.....?!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:14

Blaze"]
[quote="sugarmiss schreef:

Van dat bareren van Cedriq wist ik niet, maar als ik hem weer eens zie (of Ellen) zal ik het zeker vragen. In de lessen die ik van hem ken (gereden of beluisterd) heb ik nooit iets van deze praktijken gemerkt iig.

Nee echt iets voor jou(jullie),als je er niets van merkt (of ziet)dan is het er niet Frusty -
[/quote]
Waar haal je zo'n opmerking nou weer vandaan Verward
Hoe kan ik iemand vooraf ergens op aanspreken als ik niet eens weet/gezien heb dat het gebeurd Verward
Citaat:
Men heeft geen flauw benul hoe 90% van de deelnemers op het NK(wat!!! op alle wedstrijden) thuis soms trainen (voor velen hele normale methoden,maar voor jullie mishandeling)
derhalve vraag ik me af waar jullie het recht vandaan halen om hier te oordelen over methodes.
Nee lekkere mentaliteit hebben jullie**ik zie het niet dus is het er niet**Ik heb zoveel gezien en 99% daarvan vind ik prima,die overige 1% doet maar wat ze niet laten kunnen.

Het recht van een vrije meningsuiting o.a. En dit **...** slaat dus echt nergens op.

Citaat:
Misschien moet je je het volgende eens afvragen,is bv bareren slecht?? nee hoor helemaal niet Cool als een paard zijn benen niet wil optillen heb je de kans dat hij struikeld en valt,of telkens zich aantikt.ok ff die balk een paar keer omhoog en na een paar keer tilt hij zijn benen op en blijft dat doen.probleem opgelost in een paar dagen OK dan! 8

Nee zolang het niet bloed moet het allemaal kunnen Cool
Een paard wat struikeld over een balk die normaal op de grond ligt zal in het vervolg ook zijn benen wel optillen denk ik. Anders heb je ook nog zoiets als een verhoogde cavaletti om een paard te leren zijn benen wat hoger op te tillen. Ligt vervolgens de balk op een wedstrijd gewoon op de grond zal het paard waarschijnlijk toch zijn benen nog even hoog optillen als hij thuis gewend is.

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:18

wat heb jij gezien dan wat wij niet gezien hebben leg dat is eens duidelijk uit dan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:32

Ik ben alleen op zaterdag geweest en druk geweest met de halter. Dus weinig 'rij'-onderdelen gezien. Dit keer alleen weer mogen 'genieten' van die ruiter die dus ook de bak uit werd gestuurd omdat er simpelweg geen reiningruiters in mochten om vervolgens in de inrijbak op zijn gemak verder te gaan.
Maar ben ik ineens de enigste graadmeter die 'iets' gezien zou moeten hebben. Anderen die op de 'rij'dagen geweest zijn hebben blijkbaar meer dan genoeg gezien.
Anders was dit topic niet gestart denk ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:35

Blaze schreef:
Men heeft geen flauw benul hoe 90% van de deelnemers op het NK(wat!!! op alle wedstrijden) thuis soms trainen (voor velen hele normale methoden,maar voor jullie mishandeling) derhalve vraag ik me af waar jullie het recht vandaan halen om hier te oordelen over methodes.

Zo'n raadsel is dat niet hoor, in ieder geval niet voor mij.
Hoe mensen thuis werken is heel erg moeilijk te veranderen, maar ik denk dat het er hier om gaat om eens na te denken of de wedstrijdsport niet iets beter georganiseerd kan worden. En wat is er op tegen om de sport te verbeteren? De westernsport is in NL nog lang niet op het niveau waar het zou moeten zijn, dus ik snap niet wat iemand er op tegen kan hebben. En nee, ik ben niet van het type dat alleen poelepoele goed is, maar ik vind wel dat de etalage van de sport iets beter ingericht kan worden dan nu het geval is.

Citaat:
Misschien moet je je het volgende eens afvragen,is bv bareren slecht?? nee hoor helemaal niet Cool als een paard zijn benen niet wil optillen heb je de kans dat hij struikeld en valt,of telkens zich aantikt.ok ff die balk een paar keer omhoog en na een paar keer tilt hij zijn benen op en blijft dat doen.probleem opgelost in een paar dagen OK dan! Cool

Als je je paard moet barreren, dan heb je hem dus niet goed getrained. Barreren is een nood-oplossing, om mankementen in de opleiding op te vangen. Bovendien is het intimidatie omdat je het paard letterlijk in de maling neemt.
Je kunt een paard ook op een normale manier leren om zijn benen op te tillen en meestal zijn ze zelf slim genoeg om van het aantikken te leren. Als je de "hindernis" ineens gaat veranderen, kan het paard eigenlijk niet meer inschatten wat ie moet doen.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:48

Dit topic heeft een hoog Penny- gehalte gekregen tussen de serieuzere berichten door........ Schijnheilig .

Welles..........Nietus.............Welles..............N

*LOL* *LOL*

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:54

tja laten we er dan ook mee stoppen we komen toch nergens

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:16

ja laten we er inderdaad maar mee stoppen Haha!

Een ding wil ik nog ff meegeven,misschien is het zo dat uit het geschreven woord niet altijd op te maken is wat de schrijver exact bedoeld.
Dus IRL er over praten is misschien verstandiger.
Ik bedoel niet iemand van zijn ongelijk te willen overtuigen of perse je gelijk willen houden,maar tijdens gezamelijke trainingen proberen iets te leren over hoe en waarom iemand kiest om een bepaalde methode te gebruiken.
Beverwijk ligt niet te ver voor de meesten dus waarom doen we dat niet eens???

Samen te paard kijken hoe we problemen oplossen bij onze paarden. Cool

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:49

lijkt me een super plan

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:51

Blaze schreef:
ja laten we er inderdaad maar mee stoppen Haha!

Een ding wil ik nog ff meegeven,misschien is het zo dat uit het geschreven woord niet altijd op te maken is wat de schrijver exact bedoeld.
Dus IRL er over praten is misschien verstandiger.
Ik bedoel niet iemand van zijn ongelijk te willen overtuigen of perse je gelijk willen houden,maar tijdens gezamelijke trainingen proberen iets te leren over hoe en waarom iemand kiest om een bepaalde methode te gebruiken.
Beverwijk ligt niet te ver voor de meesten dus waarom doen we dat niet eens???

Samen te paard kijken hoe we problemen oplossen bij onze paarden. Cool

Ik denk ook dat we met de mensen die hier aan deze discussie deelnemen er best uit kunnen komen. Misschien een paar blauwe ogen maar alla!
Over de gezamenlijke avonden in Leusden hebt ik wel een mening waarom dat niet helemaal uit de verf is gekomen. Het is natuurlijk vervelend voor vreemde mensen te rijden en dan ook nog te vragen om kritiek. En dat hebben we allemaal hier heus wel! ook als dat niet altijd verkeerd bedoelt zal zijn, alleen hebben we allemaal onze eigen stijl en mening over wat juist is. Dat kunnen kleine maar ook grote verschillen zijn. Ik heb persoonlijk van iemand herhaaldelijk te horen gekregen dat haar niveau veeeeel hoger ligt dan het mijne en ook over mijn paard heb iets dergelijks geproefd. Dan zit ik er dus niet echt om te springen om aan iets gezamenlijks deel te nemen en begin ik dus aan mezelf te twijfelen. In Leusden is het trouwens ook door andere dingen misgegaan die niets met het western op zich te maken hadden, helaas....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:07

je rijd niet voor vreemde mensen ,maar met medebokkers Cool

Bij ons staan van absolute beginners tot voormalige wedstrijd ruiters,en alles daar tussen.
het gaat allemaal prima en soms valt wel eens een hard woord,maar we leren allemaal van elkaar.

Ik denk dat als je gezamelijk trainen ook inderdaad gezamelijk houd dan kan het best.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:09

ik wil wel naar beverwijk, lekker dicht bij.
en iedereen mag mij zien rijden. Clown

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:20

Voor mij is het helemaal dichtbij....nu nog even een paard om op te rijden...of over een half jaartje met Digger Haha!

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:38

Lijkt me ook wel een heel leuk idee, alleen een beetje ver weg Haha! Maar als het een keer dichterbij in de buurt wordt georganiseerd, kom ik ook!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:42

vera schreef:
Voor mij is het helemaal dichtbij....nu nog even een paard om op te rijden...of over een half jaartje met Digger Haha!

No ploblemo Cool

kies maar

Sam(Tinker)**lekker rustige stap *draf *galop als je hem hebt loopt hij perfect

Chaser(paint) kan het wel maar heeft nog alle hulp nodig van de ruiter

Hicky(quarter hengst) Cool
he can do it all BUT can you make him do it Cool

kies maar uit OK dan!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:00

Er staat wel een hoop slap gezwets inmiddels in dit topic. Waar ging het ook alweer over? Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:11

Francisca schreef:
Lijkt me ook wel een heel leuk idee, alleen een beetje ver weg Haha! Maar als het een keer dichterbij in de buurt wordt georganiseerd, kom ik ook!

Het lijkt mij eveneens een geweldig idee, maar om nu Lanna ruim drie uur op een trailer te zetten
Dat lijkt me dus geen plan. De eerstvolgende keer dat zoiets dichter in de buurt van Twente wordt georganiseerd wil ik wel meedoen
Altijd leerzaam!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:13

Als de trainingsdag/avond bij Blaze duidelijk hier wordt opgezet dan kan hij er beter een eigen onderwerp over openen.
Bubbels: als je het kwijt bent gewoon op pagina 1. weer beginnen met lezen Lachen
Blaze ik ben blij dat je Bokkers geen vreemde mensen vind Lachen

Om idd niet af te dwalen van het onderwep zou ik willen vragen dat als iemand nog iets nieuws/zinnigs te melden heeft aangaande het beginonderwerp dit zeker niet te laten.
Voor iedereen die van plan is in herhaling te vallen mbt het reeds eerder gezegde (inkl. mijzelf) wilde ik het hier anders maar bij laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:53

Ineens best wel jammer dat ik dressuur rij Lachen. Ik zou het ook wel interessant vinden zo'n lesdag, je steekt er altijd wel wat van op natuurlijk.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:55

Anya"]
[quote="Francisca schreef:

Het lijkt mij eveneens een geweldig idee, maar om nu Lanna ruim drie uur op een trailer te zetten
Dat lijkt me dus geen plan. De eerstvolgende keer dat zoiets dichter in de buurt van Twente wordt georganiseerd wil ik wel meedoen
Altijd leerzaam!
[/quote]

Mee eens, vanuit groningen is het even te ver voor een trainingsrit.
Als het ook hier in de buurt een keer georganiseerd wordt ben ik van de partij.
Leuk een keer samen trainen, kan je veel van leren.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:00

Lovely schreef:
Ineens best wel jammer dat ik dressuur rij Lachen. Ik zou het ook wel interessant vinden zo'n lesdag, je steekt er altijd wel wat van op natuurlijk.

waarom jammer???
wat is er mis mee om mee te trainen?
A horse is a horse Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:05

Ben ik volledig met je eens Blaze.
Uhm, heb je eentje staan voor een beginnende westernamazone? Eentje die niet bang is voor een beetje verwarring Haha!.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:23

Lovely schreef:
Ben ik volledig met je eens Blaze.
Uhm, heb je eentje staan voor een beginnende westernamazone? Eentje die niet bang is voor een beetje verwarring Haha!.

heb ik voor je Cool