[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:59

CherokeeChum schreef:
waarmee hij al banketstaaf met een andere ruiter het paard nog ff afpoeiert,terwijl het paard niets fout doet ,alleen maar paard is en niet helderziende is m.a.w wat die vent op zijn rug nou weer wil.

1) kun jij niet praten en rijden tegelijk dan? Ik namelijk wel.
2) jij vindt dat het paard niks fout doet. Maar jij zit er niet op, wij kunnen dat niet bepalen met ons allen hier achter de pc.
Voorbeeld: als je paard gespannen is voel je dat duidelijk, maar je ziet het vaak niet. Dus er zit een groot verschil tussen wat je ziet en wat je voelt.
3) de film is gemaakt door iemand die waarschijnlijk een hond met een halsband om al zielig vindt. Tja.... ergens is er een grens, deze is voor iedereen anders.

Asciugamano

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:05

Kan kloppen.
Maar je ziet toch wat je ziet, Rom? Hij rukt dat beest toch in z'n bek, of niet? En niet 1x of per ongeluk, hij doet het langer en meerdere keren.
En dat het allemaal niks nieuws is, weten we ook wel. Ik ken Epona tv verder niet dus misschien zijn ze zoals Geenstijl of de Telegraaf maar iemand moet het toch eens naar buiten brengen?
Dus -QuarterH- als we het over feiten gaan hebben, hij trekt dat beest toch met 2 handen aan de teugels in z'n mond?
Hoe het verder ook zit, of hij dat nou wel of niet nodig vindt, welke prijzen hij dan ook allemaal gehaald heeft en of Epona nou Telegraafjournalistiek bedrijft... het interesseert me allemaal niet! Die kerel doet iets wat in mijn ogen niet kan. En al helemaal niet op dat niveau, als hij echt zoveel paardenverstand heeft. Dan zou hij het ook anders moeten kunnen oplossen, lijkt mij. Hij moet in ieder geval een ander voorbeeld geven.
(en dan laat ik nog buiten beschouwing dat er in andere takken van paardensport, in viskommen, honden en andere dierenbezigheden veel mis is. Dat staat hier los van.)

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:10

Romkabouter schreef:
CherokeeChum schreef:
waarmee hij al banketstaaf met een andere ruiter het paard nog ff afpoeiert,terwijl het paard niets fout doet ,alleen maar paard is en niet helderziende is m.a.w wat die vent op zijn rug nou weer wil.

2) jij vindt dat het paard niks fout doet. Maar jij zit er niet op, wij kunnen dat niet bepalen met ons allen hier achter de pc.
Voorbeeld: als je paard gespannen is voel je dat duidelijk, maar je ziet het vaak niet. Dus er zit een groot verschil tussen wat je ziet en wat je voelt.
3) de film is gemaakt door iemand die waarschijnlijk een hond met een halsband om al zielig vindt. Tja.... ergens is er een grens, deze is voor iedereen anders.

HAHAHA, dat zeg ik, reeds, wat een wonderschone woorden, meesterliijk

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:17

sflj schreef:
Kan kloppen.
Maar je ziet toch wat je ziet, Rom? Hij rukt dat beest toch in z'n bek, of niet? En niet 1x of per ongeluk, hij doet het langer en meerdere keren.

Ik ga me inhoudelijk niet uitlaten over het filmpje. Zoals ik zei: let him who is without sin cast the first stone.

sflj schreef:
Die kerel doet iets wat in mijn ogen niet kan.

En daar zit hem de kneep. In JOUW ogen.
Er zijn ook mensen die endurance rijden niet vinden kunnen. Paarden die slecht over de rug lopen, ruiters die scheef zitten etc etc.
En exact daarom laat ik me niet uit over wat hij doet in dat filmpje.
Ik probeer altijd vriendelijk te rijden, maar vind een ander dat dan ook van mijn rijden? Waarschijnlijk niet altijd of misschien wel nooit.

sflj schreef:
Dan zou hij het ook anders moeten kunnen oplossen, lijkt mij.

Misschien is hij op dat niveau er juist wel achter gekomen dat het NIET anders kan. Jij weet het ook niet, jij rijdt niet op dat niveau.
Ik kan ook wel lekker met een losse teugel zonder verzameling naar het bos gaan, dan hoef ik geen enkele keer aan de teugel te zitten.
Maar dat is wel ff iets anders dan op wereldniveau iets presteren. Misschien kan dat inderdaad wel niet anders, ik weet het niet.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:31

sflj schreef:
Kan kloppen.
En dat het allemaal niks nieuws is, weten we ook wel. Ik ken Epona tv verder niet dus misschien zijn ze zoals Geenstijl of de Telegraaf maar iemand moet het toch eens naar buiten brengen?
Dus -QuarterH- als we het over feiten gaan hebben, hij trekt dat beest toch met 2 handen aan de teugels in z'n mond?
Hoe het verder ook zit, of hij dat nou wel of niet nodig vindt, welke prijzen hij dan ook allemaal gehaald heeft en of Epona nou Telegraafjournalistiek bedrijft... het interesseert me allemaal niet! Die kerel doet iets wat in mijn ogen niet kan. En al helemaal niet op dat niveau, als hij echt zoveel paardenverstand heeft. Dan zou hij het ook anders moeten kunnen oplossen, lijkt mij. Hij moet in ieder geval een ander voorbeeld geven.
(en dan laat ik nog buiten beschouwing dat er in andere takken van paardensport, in viskommen, honden en andere dierenbezigheden veel mis is. Dat staat hier los van.)

Amen. Ik ga hier helemaal in mee :j

En blijf ook zeggen dat het wel of niet het ooit begaan hebben van een zonde of die nog dagelijks bedaan niet betekend dat je dus geen oordeel mag hebben over een ander.
Ik vind het mishandelen van een mens vreselijk, ondanks dat ik toegeef iemand wel eens een paar klappen gegeven te hebben :roll:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:35

Romkabouter schreef:
Misschien is hij op dat niveau er juist wel achter gekomen dat het NIET anders kan..

Dat zou inderdaad heel goed kunnen, ik ben ook heel benieuwd of er ruiters zijn die op een andere manier kunnen. Ik vind het persoonlijk verontrustend dat dit als gangbaar wordt geaccepteerd, en ik vraag me af hoe mensen die dit doen en/of supporten, dit aan zichzelf kunnen verkopen.

Daarom vind ik ook een zogenaamnde mooie proef niet mooi en kan ik persoonlijk niet echt van topsport genieten. Maar dat is uiteraard puur persoonlijk.

Buiten dat vroeg ik me ook af waarom organisaties die paarden promoten, een rasvereniging zoals aqha of een sportvereniging zoals nrha en zoiets uitdragen als wellbeing en easy guided enzomeer dit toleren. Pas dan of je richtlijnen aan of probeer andere methoden te promoten (bijvoorbeeld door jurering oid).

But hey, in a perfect world.... ;-)

MidnightPSan

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:07

Laat zien hoe het wel kan, pak allemaal je ambitie onder de arm en neem het mee naar je paard, train het goed en laat iets moois zien, doe het niet voor een ander, maar gewoon zo dat je die persoon in de spiegel elke ochtend kan vertellen , jij gaat voor uit , jij presteerd , en jij laat je paard heel.
Er gebeuren genoeg dingen in de wereld die we niet willen zien , maar daar doen we ,meestal, niets aan , hier kleppen op het net helpt ook niet , het enige wat echt belangrijk is , is die persoon waar je voor moet knokken als het er echt hard aan toe gaat, laat niemand jou veranderen maar verander je zelf.
We kunnen wel duizend filmpjes voordragen en een ander af katten, maar wat win je daar nu mee.
Laat voor al die gasten die in de VS zo veel dieren leed veroorzken,door de slacht te verbieden,moeten nu elke dag paarden in hun laatste uren nog op een trailer naar Mexico of Canada, niet, hier ons opdelen , wees er voor je dieren , en zorg er voor dat als jou dier , door de economie, weg moet, jij hem niet bij een ander in e tuin zet, of als je verhuist je jou dieren achter laat , voor wie dan ook die hem of haar daar perongeluk vind .

THINK FOR YOUR SELF, AKT FOR YOUR SELF.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:02

Romkabouter schreef:
CherokeeChum schreef:

1)Ja hoor ik kan rijden,ouwe neelen en roken tegelijk,als mijn paard wat verkeerd doet is mijn focus bij mijn paard en floss ik m' niet ff tussen door puur uit gewoonte .Ik heb er nml altijd voor gewaakt dit niet tot een gewoonte te maken.
2)Idd, maar hij doet niets zo fout waarvoor hij zo aan gepakt zou moeten worden.(imo)
3)Yep.. maar ik heb mijn grenzen al gevonden van wat ik acceptabel vind.Volgens mij ben jij nog zoekende.
Dat mag :j

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:12

o dus omdat er nog zoveel andere dingen niet in de haak zijn, mogen we hier niks van zeggen? Dat is wat jullie bedoelen?! Give me a break! Jullie zijn toch wel slimmer?!
Inderdaad Rom, er zijn zat andere voorbeelden van dingen die niet eerlijk zijn tegenover dieren. Maak overal een topic van en ik zal m'n mening geven. ;)
In dit topic ging het hier over. En inderdaad vermoed ik ook dat er maar heel weinigen op dat niveau zouden presteren zonder dit soort manieren.
Is dat niet triest? (of confronterend? ;) )

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:13

Ik ben zeer zeker niet zoekende CC :D

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:16

Cer schreef:
Romkabouter schreef:
Misschien is hij op dat niveau er juist wel achter gekomen dat het NIET anders kan..

Dat zou inderdaad heel goed kunnen, ik ben ook heel benieuwd of er ruiters zijn die op een andere manier kunnen. Ik vind het persoonlijk verontrustend dat dit als gangbaar wordt geaccepteerd, en ik vraag me af hoe mensen die dit doen en/of supporten, dit aan zichzelf kunnen verkopen.

Daarom vind ik ook een zogenaamnde mooie proef niet mooi en kan ik persoonlijk niet echt van topsport genieten. Maar dat is uiteraard puur persoonlijk.

Buiten dat vroeg ik me ook af waarom organisaties die paarden promoten, een rasvereniging zoals aqha of een sportvereniging zoals nrha en zoiets uitdragen als wellbeing en easy guided enzomeer dit toleren. Pas dan of je richtlijnen aan of probeer andere methoden te promoten (bijvoorbeeld door jurering oid).

But hey, in a perfect world.... ;-)

Hier zeg je zoiets, Willingly guided. Dat word volledig uit zijn verband gerukt. We willen de perfecte proef zien. En een paard wat het allemaal zonder(zichtbaar) protest doet,dus spuiten we staarten plat. intimidereren we het paard tot er niets meer over is . Met andere woorden wellbeing voor de show,
de buitenkant tijdens het showen.
Ik denk dat er meer controle zou moeten zijn op staarten,toezicht tijdens het losrijden en dopingcontrole.
Film de losrij-arena standaard en neem het eventueel mee in de richtlijnen om tot een betere handhaving van de best goede regelgeving te komen.

Maar idd ,misschien in een perfecte wereld

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:17

sflj schreef:
o dus omdat er nog zoveel andere dingen niet in de haak zijn, mogen we hier niks van zeggen? Dat is wat jullie bedoelen?! Give me a break! Jullie zijn toch wel slimmer?!

Je mag zeggen wat je wilt.
Voor en tegenstanders that is, maar blijkbaar is het niet mogelijk elkaar mening te accepteren

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:22

sflj schreef:
o dus omdat er nog zoveel andere dingen niet in de haak zijn, mogen we hier niks van zeggen? Dat is wat jullie bedoelen?! Give me a break! Jullie zijn toch wel slimmer?! )

Tegen wie heb je het ? Ik denk dat Rom een meervoudige persoonlijkheid heeft(springruiter westernruiter etc) maar om hem nou met jullie aan te duiden :D :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:42

Romkabouter schreef:
Voor en tegenstanders that is, maar blijkbaar is het niet mogelijk elkaar mening te accepteren

En dat is nu precies waar elke (kleine of grote) oorlog om draait. Het niet kunnen accepteren van elkaars meningen ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:57

SusanW schreef:
En dat is nu precies waar elke (kleine of grote) oorlog om draait. Het niet kunnen accepteren van elkaars meningen ;)

Dat vind ik eigenlijk ook een opmerking van niks.. er zijn hele groeperingen die van mening zijn dat bepaalde dingen wel kunnen. Dat is hun mening. Maar het is wel verboden. Hoe werkt dat dan? Sommige meningen zijn niet te accepteren.. (of dat in dit geval zo is, laat ik in het midden)..

Citaat:
Er gebeuren genoeg dingen in de wereld die we niet willen zien , maar daar doen we ,meestal, niets aan,
En je punt is?

Citaat:
hier kleppen op het net helpt ook niet
Dat is misschien relatief. Ik denk wel dat er wat officials zijn die zich achter de oren krabben..

En nogmaals (maar ik geloof dat niemand zich daar hier druk om maakt???), als de sport zichzelf niet reguleert, dan wordt het van bovenaf opgelegd en wie weet hoe het dan gaat!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:35

CherokeeChum schreef:
Tegen wie heb je het ? Ik denk dat Rom een meervoudige persoonlijkheid heeft(springruiter westernruiter etc) maar om hem nou met jullie aan te duiden :D :D

Dus met zweep en rossen in het bit? Bedankt he :P

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:40

Cer schreef:
SusanW schreef:

Dat vind ik eigenlijk ook een opmerking van niks.. er zijn hele groeperingen die van mening zijn dat bepaalde dingen wel kunnen. Dat is hun mening. Maar het is wel verboden. Hoe werkt dat dan? Sommige meningen zijn niet te accepteren.. (of dat in dit geval zo is, laat ik in het midden)..

Dat mag jij vinden hoor :D
Helaas komen alle mensen nooit op één lijn, op welk gebied dan ook. Wat wij hier nu te ver vinden gaan (om even ontopic te blijven) vinden anderen prima kunnen. Maar zo zullen er ook groepen mensen zijn die vinden dat wij persoonlijk weer te ver gaan met onze paarden. En dat vinden wij dan toch ook onzin? Dat hou je gewoon, hoe vervelend ook. Iedereen heeft andere grenzen wat getolereerd wordt. Vaak worden regels en verboden gelegd op de grens waar de meeste mensen hun grenzen hebben liggen. En de mensen die daar boven of onder zitten hebben dan 'pech'.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:50

SusanW schreef:
Iedereen heeft andere grenzen wat getolereerd wordt.

Uiteindelijk kun je voor sommige zaken wel generaliserend zeggen wat wel en niet getolereerd wordt..

Citaat:
Vaak worden regels en verboden gelegd op de grens waar de meeste mensen hun grenzen hebben liggen. En de mensen die daar boven of onder zitten hebben dan 'pech'.
Ja dus misschien is er op sommige gebieden een kentering nodig om de meerderheid de grenzen te laten verleggen :j

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:31

VivaLaVida schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=eL3DAC-UEDU

ed gosen op een belgisch trekpaard "reining" :P hahaha
idd spicegirl dat kost zoveel geld elke keer die muren weer opbouwen en die bodem restaureren... :=

1. je kunt dit bezwaarlijk reining noemen. ongeacht het feit dat de maneuvers extreem slecht uitgevoerd worden (het paard word niet gehinderd door enig talent en natuurlijke aanleg)

2. hoe komt het dat er niet echt doodsbedreigingen komen aan het adres van Ed en een wereldwijde ban op hem voor het gehak met de sporen wat de volledige run doorgaat???(dus geen knip en plak werk waar uit 5 uur 3 minuten kunnen gecompileerd worden)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:40

Ge_Braadslee schreef:
.mmm komt mij bekend voor. Een bepaald ssort mensen dat die acties voert. Wat ze willen bereiken waarschijnlijk is dat mens en dier totaal van elkaar gescheiden blijven.
Eigenlijk houden ze dus helemaal niet van dieren en vooral niet van mensen die van dieren houden.. Beetje moeilijk om in schrift uit te leggen maar .
.

wat ze willen bereiken is een luilekkerleven krijgen door die stemmingmakerij ipv gaan werken voor de kost. dat is alles. net zoals je beroeps betogers kan inhuren en lobbyisten bij het parlement om je "goede zaak" vooruit te helpen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:42

Misschien omdat er nooit een topic over geopend is?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:42

dofuzz schreef:
Ge_Braadslee schreef:
.mmm komt mij bekend voor. Een bepaald ssort mensen dat die acties voert. Wat ze willen bereiken waarschijnlijk is dat mens en dier totaal van elkaar gescheiden blijven.
Eigenlijk houden ze dus helemaal niet van dieren en vooral niet van mensen die van dieren houden.. Beetje moeilijk om in schrift uit te leggen maar .
.

wat ze willen bereiken is een luilekkerleven krijgen door die stemmingmakerij ipv gaan werken voor de kost. dat is alles. net zoals je beroeps betogers kan inhuren en lobbyisten bij het parlement om je "goede zaak" vooruit te helpen.

Ach hou toch op! Dit soort reacties kan ik niet serieus nemen hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:44

dofuzz schreef:
wat ze willen bereiken is een luilekkerleven krijgen door die stemmingmakerij
Oh nu ben ik geinteresseerd, hoe doe je dat? :j

Citaat:
net zoals je beroeps betogers kan inhuren en lobbyisten bij het parlement om je "goede zaak" vooruit te helpen.
ja, en wat zijn de gevolgen daarvan?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:45

Lamar schreef:
De gestoorde mensen die op zo'n ziekelijke manier trainen kunnen ook gewoon daarmee ophouden, dan hoeven wij niet allemaal steeds om die nare filmpjes te flippen en dan werken ze die regelgeving ook niet in de hand.
Dus, het is hun eigen schuld.
Geen excessen, geen gezeur.

jajaja, en de wereld is de perfecte plaats in het universum en we kunnen binnenkort onze kat melken en elke dag 3 liter verse melk drinken *\o/* :+

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:48

sflj schreef:
MidnightPSan schreef:
Uit zijn hard? m'n neus , deze mensen worden betaald om ons en de rest van de wereld, dit soort topics in de lucht te houden , en paardensport en hier bij dus de reining in het bijzonder, een slechte naam te bezorgen , waar door er momentum bliijft voor hun organisaties.

Jouw reacties zijn pas echt lachwekkend! "Het is allemaal 1 groot complot!" :+
Kom op zeg; er zijn gewoon -gelukkig- mensen in de wereld die misstanden aan de kaak stellen, voor dieren opkomen omdat zij dat zelf niet kunnen. Deze mensen hoeven geen moeite te doen om paardensport een slechte naam te bezorgen, dat doen de (professionele) beoefenaars zelf wel! En deze keer is het toevallig een reiner maar in de dressuur, springsport enz enz zijn er ook zat die op deze -waardeloze- manier met hun beesten om gaan. En dat mag best verteld worden. Zodat er iets aan gedaan kan worden.

hoe gelukkig kunne mensen zijn die in al hun naïeviteit blijven geloven in het goede van ieder mens en situatie. dutroux hield waarschijnlijk ook gewoon van jonge meisjes en bisschop van geluwe hield gewoon van jonge jongetjes en hadden helemaal niets kwaads in de zin zeker????